Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Alegeri parlamentare 2020: Românii din diaspora vor putea vota începând de vineri. HARTA interactivă a secțiilor de votare


Publicat

Pentru alegerile parlamentare de duminică, în străinătate vor fi organizate 748 de secţii de votare, cu 331 în plus faţă de 2016, potrivit reprezentanților Ministerului Afacerilor Externe. Votarea în străinătate începe mâine, prima secţie care se va deschide fiind cea din Auckland, Noua Zeelandă, la ora 20.00, ora României.

Consultă AICI harta interactivă a secţiilor de votare din străinătate.

Conform sursei citate, pentru alegerile de duminică în străinătate vor fi deschise 748 de secţii de votare, cu 331 în plus faţă de alegerile parlamentare din 2016, când au fost organizate 417 secţii, scrie Agerpres. De exemplu, în Spania vor fi 140 de secţii, faţă de 53 în anul 2016, în Italia sunt, în prezent, 137 de secţii de votare, faţă de 73 în 2016, în Germania – 61 de secţii, faţă de 15, Marea Britanie – 50 de secţii de votare, faţă de 21, Franţa – 48 secţii, faţă de 16 şi SUA – 36 secţii, faţă de 31, în anul 2016.

Potrivit reprezentantului cu însărcinări speciale pentru procese electorale din cadrul MAE, din cauza retragerii acordului din partea unor autorităţi locale sau a unor proprietari de imobile, în condiţiile restricţiilor specifice pandemiei, 25 de secţii de votare au fost relocate la alte adrese, preponderent în aceleaşi localităţi, cu următoarele excepţii: Roselare (Belgia), relocată în Bruxelles, Ginosa (Italia), relocată în Bari, Alesund (Norvegia), relocată în Vatne.

Nu vor fi organizate secţii de votare în Malta, Nigeria, Coreea de Nord şi Venezuela.

MAE a transmis Autorităţii Electorale Permanente, Ministerului de Interne şi Prefecturii Bucureşti necesarul de ştampile de vot, ştampile de control, buletine de vot, timbre autocolante pentru alegătorii din străinătate. Pe baza solicitărilor de la oficiile diplomatice şi oficiile consulare, au fost confecţionate şi expediate 2,6 milioane de buletine de vot pentru fiecare categorie – Senat şi Camera Deputaţilor, 6.400 de ştampile cu menţiunea ‘Votat’ şi 2,4 milioane timbre autocolante.

În lipsa documentelor pentru vot prin corespondenţă, se poate merge la orice secţie din străinătate

Iulian Ivan,  reprezentantul cu însărcinări speciale pentru procese electorale din cadrul MAE, a precizat că se pot prezenta la urne la orice secţie din străinătate alegătorii care au optat pentru vot prin corespondenţă, dar nu au primit documentele necesare sau informarea că plicul exterior pe care l-au trimis a fost înregistrat la biroul electoral.

El a amintit că plicurile cu votul prin corespondenţă trebuiau transmise astfel încât să ajungă în ţară la biroul pentru votul prin corespondenţă sau la misiunile diplomatice ale României până joi, la ora 23,00, ora locală.

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a publicat luni informații actualizate privind condițiile în care vor putea vota românii din străinătate:

1. Persoanele care fac dovada că au domiciliul sau reședința în străinătate își pot exercita dreptul de vot la orice secție de votare din străinătate, pe baza unui act de identitate, dintre cele prevăzute la art. 83 alin. (2) din Legea nr. 208/2015, cu modificările și completările ulterioare, iar în cazul cetățenilor români cu reședința în străinătate și pe baza unui document care atestă reședința în străinătate, dintre cele prevăzute în anexa la Ordinul Ministrului Afacerilor Externe nr. 1627/2019, cu modificările și completările ulterioare.

Aceste prevederi se aplică și membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare din străinătate care au domiciliul sau reședința în străinătate.

Documentul care atestă reședința în străinătate poate fi prezentat biroului electoral al secției de votare din străinătate, în original, în copie sau în format electronic, după caz.

Alegătorul cu reședința în străinătate care deține un document ce atestă reședința în străinătate, al cărui termen de valabilitate a expirat în perioada 1 martie – 6 decembrie 2020, își poate exercita dreptul de vot conform regulilor mai sus menționate.

În cazul în care prevederile legislației statului care a emis documentul ce atestă reședința sunt mai favorabile, acestea se aplică cu prioritate.

Până cel mai târziu cu 48 de ore înaintea primei zile a votării, Ministerul Afacerilor Externe întocmește și aduce la cunoștință publică lista documentelor ce atestă reședința în străinătate ale căror termene de valabilitate au expirat anterior datei de 1 martie 2020 și care sunt considerate valabile de statul emitent.

Condiția domiciliului sau a reședinței în străinătate, respectiv a prezentării unui document ce atestă reședința în străinătate nu se aplică următoarelor categorii de alegători care se prezintă la vot la secțiile de votare din străinătate:

a) candidaților, dacă aceștia candidează în circumscripția electorală pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în afara țării;

b) personalului misiunilor diplomatice și al oficiilor consulare, secțiilor consulare și institutelor culturale din străinătate;

c) militarilor, polițiștilor și personalului civil român din instituțiile sistemului de apărare, ordine publică și siguranță națională trimiși în misiune în teatre de operații din străinătate.

Potrivit art. 1 din Decizia nr. 35/2020 a Biroului Electoral Central (BEC), alegătorul care deține un act de identitate dintre cele prevăzute de lege, al cărui termen de valabilitate a expirat în perioada 1 martie – 6 decembrie 2020, își poate exercita dreptul de vot la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2020 în baza acestuia.

2. Alegătorul cu domiciliul sau reședința în străinătate, care a optat să își exercite dreptul de vot prin corespondență și pentru transmiterea votului prin corespondență în țară trebuie să expedieze plicul exterior conținând opțiunile de vot pentru Senat și pentru Camera Deputaților cu suficient timp înaintea datei votării, pentru a asigura livrarea acestora până cu 3 zile înaintea datei votării, inclusiv, mai precis data de 3 decembrie 2020, la sediul biroului electoral pentru votul prin corespondență.

În cazul în care alegătorul apreciază că plicul conținând opțiunile de vot nu va ajunge la timp în țară, are posibilitatea de a-l depune la orice operator de curierat sau îl poate transmite la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular, după caz, pe cheltuiala sa.

De asemenea, plicul exterior sigilat poate fi depus și personal de către alegător la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular, după caz.

sursa: mae.ro, hotnews.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Franța impune noi reguli la intrarea în țară, începând de duminică. Cetățenii trebuie să prezinte un test PCR negativ. Excepții

Publicat

Începând de duminică, 24 ianuarie, toate persoanele care vin din statele europene în Franța trebuie să prezinte un test PCR negativ pentru Covid-19, realizat cu maximum 72 de ore înainte de plecare, au anunțat autoritățile. 

Autoritățile franceze au anunțat noi măsuri privind condițiile de intrare pe teritoriul Franței metropolitane, în contextul pandemiei de COVID-19. Noile măsuri vor intra în vigoare duminică, 24 ianuarie 2021, ora locală 00:00. Astfel, conform informațiilor comunicate public de autoritățile franceze, persoanele care călătoresc din state europene în Franța pot intra pe teritoriul acestui stat cu condiția prezentării unui test molecular tip PCR cu rezultat negativ pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu maximum 72 de ore înaintea deplasării.

Sunt exceptate de la măsura obligatorie a prezentării unui test negativ pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 lucrătorii transfrontalieri și transportatorii rutieri.

Autoritățile franceze urmează să facă precizări suplimentare cu privire la noile măsuri restrictive anunțate.

Începând din 18 ianuarie 2021, persoanele care sosesc în Franța dintr-un stat aflat în afara spațiului european (UE, spațiul Schengen, Andorra, Vatican, San Marino, Monaco) trebuie să prezinte un test molecular tip PCR cu rezultat negativ pentru infecția cu SARS-CoV-2, efectuat înainte de plecare. De asemenea, aceste persoane vor da o declarație pe proprie răspundere prin care se angajează să rămână în carantină timp de 7 zile după intrarea în Franța, iar după această perioadă să efectueze un al doilea test molecular tip PCR.

Persoanele care sosesc în Franța cu un motiv urgent, dintr-un stat în care nu poate fi efectuat un test PCR înaintea deplasării, trebuie să solicite un permis consular și vor efectua testul la sosirea în Franța. Aceste persoane vor rămâne în izolare timp de 7 zile într-o structură decisă de autorități. Modalitățile de aplicare a acestor măsuri urmează să fie precizate în zilele următoare.  (https://www.diplomatie.gouv.fr/fr/conseils-aux-voyageurs/informations-pratiques/article/coronavirus-covid-19-14-janvier-2021-246406 )

Persoanele care călătoresc către Teritoriile de peste mări trebuie să prezinte un test cu rezultat negativ pentru infecția cu SARS-CoV-2, efectuat cu maximum 72 de ore înainte de îmbarcare. Informații suplimentare privind condițiile de călătorie spre/dinspre fiecare departament/teritoriu francez din Teritoriile de peste mări, pot fi consultate pe pagina de internet a guvernului francez: https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus/outre-mer

Frontiera cu Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord:

Începând cu data de 23 decembrie 2020, ora 00.01 (ora Franței) este permisă deplasarea dinspre Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord către Republica Franceză sau în vederea tranzitării Republicii Franceze, pentru cetățenii francezi și cetățenii Uniunii Europene, inclusiv români, precum și pentru cetățenii britanici sau din state terțe care au reședința în Franța, în Uniunea Europeană sau în alte state europene, cu obligația prezentării la frontieră a unui test negativ pentru infecția cu SARS-CoV-2, efectuat cu maximum 72 de ore înaintea deplasării. Toți călătorii au obligația de a prezenta companiei aeriene, maritime sau feroviare un document eliberat de un laborator medical care să ateste rezultatul negativ al testului pentru SARS-CoV-2.  Sunt acceptate atât testele PCR, cât și cele antigen care sunt sensibile la noua tulpină a virusului SARS-CoV-2. Lista testelor antigen acceptate de autoritățile franceze este disponibilă la următoarea pagina de internet:

https://uk.ambafrance.org/Listes-des-tests-antigeniques-autorises-par-les-autorites-francaises-pour-l

Aceste reglementări rămân în vigoare până la noi dispoziții.

Atenție! Cetățenii români care tranzitează Franța către Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord trebuie, începând cu data de 18 ianuarie 2021, ora 04:00 AM, să prezinte un test molecular tip PCR cu rezultat negativ pentru infecția cu SARS-COV-2, efectuat înainte de sosirea în Anglia. Testul poate fi efectuat cu maxim 72 ore înainte de călătoria spre Marea Britanie și este obligatoriu indiferent de mijlocul de transport utilizat (https://www.gov.uk/government/speeches/international-travel-update-11-january-2021). Începând cu 15 ianuarie 2021, ora 4.00 a.m. (oră locală), măsurile se aplică pentru intrarea pe teritoriul Scoției.

Totodată, persoanele care se deplasează din Marea Britanie către Franța trebuie să prezinte transportatorului un atestat de deplasare. Formularul tip ”Attestation de déplacement vers la France depuis le Royaume-Uni” este disponibil pe pagina de internet: https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Attestation-de-deplacement-et-de-voyage.

sursa: mae.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O femeie de 73 de ani cu afecțiuni multiple a decedat după vaccin, în Bacău. DSP: Nu s-a stabilit o legătură de cauzalitate

Publicat

O femeie în vârstă de 73 de ani cu multiple afecțiuni a decedat la scurt timp după ce s-a vaccinat, vineri, la un centru din Bacău. Potrivit DSP Bacău, aceasta s-a prezentat ulterior la Unitatea de Primiri Urgențe, fiind  diagnosticată cu tulburare majoră de ritm cardiac. Din nefericire, femeia nu a răspuns la manevrele de resuscitare. 

Potrivit reprezentanțulor DSP Bacău decesul nu are legătură cu vaccinarea, nefiind o reacție adversă postvaccinală, cazul fiind încadrat în categoria evenimentelor coincidente. 

„Urmare evaluării realizate de către specialiștii din cadrul DSP Bacău, referitoare la decesul unei persoane de sex feminin, în vârstă de 73 de ani, care s-a vaccinat la Centrul de vaccinare împotriva COVID-19 din cadrul Spitalului Județean de Urgență Bacău, în data de 22.01.2021, vă comunicăm următoarele:

  • pacienta s-a prezentat la vaccinare în data de 22.01.2021, conform programării efectuate în platforma informatică programare.vaccinare-covid.gov.ro;
  • la nivelul centrului de vaccinare, au fost respectate procedurile de lucru și protocoalele specifice;
  • în cadrul procedurii de triaj au fost măsurate constantele (tensiunea arterială, frecvența cardiacă, SpO2), care se încadrau în limite normale;
  • după vaccinarea împotriva COVID-19, persoana a fost îndrumată în punctul de supraveghere postvaccinare, unde a fost supravegheată de către medicul coordonator al Centrului de vaccinare timp de 15 minute, nu a prezentat nici o reacție postvaccinală și a urmat circuitul de ieșire;
  • nu au fost înregistrate deficiențe în ceea ce privește asigurarea calității, siguranței și trasabilității vaccinurilor în toate etapele de gestionare a acestora, cu respectarea lanțului de frig specific.

Menționăm că pacienta se afla în evidențele medicului de familie cu multiple comorbidități de natură cardiacă, neurologică și diabet zaharat.

Conform informațiilor deținute la nivelul UPU – SJU Bacău, pacienta s-a prezentat cu simptomatologie care a impus acordarea asistenței medicale de urgență în contextul multiplelor comorbidități existente. La examenul clinic și paraclinic efectuat în cadrul Unității de Primiri Urgențe – SJU Bacău, pacienta a fost diagnosticată cu tulburare majoră de ritm cardiac care nu a răspuns la manevrele de resuscitare și care a determinat decesul.

Ținând cont de antecedentele patologice, evoluția pe perioada observării postvaccinale, respectiv datele clinice si paraclinice înregistrate în UPU-SJU Bacău, nu se susține decesul ca fiind o reacție adversă postvaccinală indezirabilă.

Astfel, nu s-a stabilit o legătură de cauzalitate cu vaccinarea, ceea ce încadrează cazul în categoria evenimentelor coincidente. Conform Organizației Mondiale a Sănătății, evenimentul coincident este definit ca <evenimentul produs după vaccinare, care nu este provocat de vaccin sau de administrarea acestuia>”, a transmis directorul executiv al DSP Bacău, Dr. Carmen Mihaela Arim.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

România, pe locul 3 în Europa în ceea ce privește media numărului de doze din ultimele 7 zile, la suta de locuitori

Publicat

Cooronatorul campaniei de vaccinare, medicul Valeriu Gheroghiță, a declarat sâmbătă într-o intervenție la Digi24 că numărul persoanelor care s-au programat în vederea vaccinării a crescut semnificativ, ceea ce arată un succes al campaniei de vaccinare în România. Țara noastră se află printre primele țări din Europa ca acoperire a vaccinării și pe locul 3 în ceea ce privește media numărului de doze din ultimele 7 zile, raportat la suta e locuitori.

„Avem un nivel de acoperire de 2% din populație și ne situăm între primele țări europene ca acoperire a vaccinării și pe locul 3 în ceea ce privește media numărului de doze din ultimele 7 zile, raportat la suta de locuitori”, a declarat Gheorghiță la Digi24.

Numărul persoanelor care se programează pentru vaccin, în creștere

Acesta a mai spus că tot mai multe persoane se arată interesate de campania de vaccinare, astfel că în ultima perioadă a crescut semnificativ numărul celor care s-au programat în vederea vaccinării.

„Odată cu etapa a doua și procesul de imunizare a persoanelor internate în centrele medico-sociale, respectiv deschiderea centrelor pentru persoane vârstnice, cu boli cronice, persoane care desfășoară activități esențiale, numărul celor care s-au programat în vederea vaccinării a fost semnificativ mai mare și depășește numărul dozelor disponibile. Ne bucură dorința românilor pentru activitatea de vaccinare. Trebuie să păstrăm acest echilibru între numărul de programări și dozele disponibile, că să asigurăm rapelul persoanelor care au efectuat deja prima doză și să vaccinăm persoane noi”, a mai spus medicul Valeriu Gheorghiță.

În ceea ce privește numărul dozelor de vaccin primite de România, coordonatorul campaniei de vaccinare susține că o cantitate mai mică de dozeprimite nu este o particularitate în România, ci o problemă la nivel european.

„Ne dorim o continuitate a activității de vaccinare, că să putem trece cât mai ușor peste această perioada dificilă, februarie, în care umărul de doze evident că nu satisface cererea pe care o avem la acest moment și nu e o particularitate a României, ci la nivelul tuturor țărilor europene. Pe 18 ianuarie, numărul dozelor pe care România le-a primit a fost cu 51% mai puțin decât era estimat”, a mai explicat acesta.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

La Zlatna vor continua lucrările de amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi, prin reamenajarea unor poduri și podețe

Publicat

Lucrările de amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi, în zona orașului Zlatna, începute în urmă cu mai bine de 13 ani, vor continua. Primăria Zlatna a solicitat recent Agenției pentru Protecția Mediului Alba continuarea lucrărilor prin reamenajarea a 41 de poduri și 52 de podețe de acces riverani, aflate în albia minoră a râului Ampoi și a văilor Trâmpoiele, Vâltori, Valea Mică, Galați și Feneș. 

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a anunțat recent luarea deciziei etapei de încadrare – fără evaluarea impactului asupra mediului în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul „Amenajarea râului Ampoi și afluenților săi în zona orașului Zlatna – Reamenajarea podurilor și podețelor de acces riverani”, propus a fi amplasat în  UAT Zlatna, râu Ampoi și afluienții: Valea Trâmpoiele, Valea Vâltori, Valea Mică, Valea Galați, Valea Feneș.

Lucrările de execuție ale obiectivului de investiții „Amenajarea râului Ampoi și a afluenților săi în zona orașului Zlatna” au început la data de 4 iunie 2007. Studiul de fezabilitate a fost actualizat în anul 2017 pentru a pune în concordanță documentația de execuție cu realitatea din teren si a fost emisă de către APM Alba Decizia de încadrare nr. 10829/22.11.2017. Lucrările de investiție prevăzute în proiect nu au fost finalizate până la această dată.

„Viiturile repetate de pe râul Ampoi și de pe afluienți au produs inundații, eroziuni puternice a malurilor, modificarea continuă a albiilor cursurilor de apă, distrugerea podurilor și podețelor de acces. Având în vedere cuantumul pagubelor înregistrate și posibilitatea producerii unor noi pagube, lucrările de amenajare a albiei râului Ampoi și a afluenților săi din zona orașului Zlatna sunt necesare și oportune. S-a impus astfel o nouă actualizare a Studiului de fezabilitate”, se precizează în decizia etapei de încadrare.

Având în vedere situația existență în teren datorită calamităților produse și majorarea valorii investiției (prin apariția modificărilor legislative privind manopera directă) Primăria Zlatna a solicitat continuarea lucrărilor din SF ”Amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi în zona orașului Zlatna” prin ”Reamenajarea podurilor și podețelor de acces riverani” și emiterea e actului de reglementare.

Proiectul prevede reamenjarea unui număr de 41 poduri și 52 podețe de acces riverani și punerea în siguranță a podurilor RV 3 (Bloria) și RV 4 de pe pârâul Trâmpoiele prin execuția unei apărări de mal. Podurile și podețele de acces riverani vor fi amplasate în albia minoră a râurilor Ampoi, Trâmpoiele, Vâltori, Valea Mică, Galați și Feneș, pe terenuri proprietate a
statului în administrarea A.N.A.R.

Toate construcțiile vor avea aceeași soluție construcțivă, diferă doar doar dimensiunile: infrastructura din beton iar suprastructura alcătuită din grinzi monobloc joantive cu armătură preîntinsă aderentă; racordurile cu terasamentele sunt prevazute cu aripi monolite din beton armat. În funcție de înălțimea grinzilor prefabricate utilizate cele 41 poduri pot fi grupate
în 3 categorii constructive:

  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat monobloc cu secțiunea I având h=0,93 m și L=21 m: podurile RV1 (Valea Mică) și RV2 (Pătrângeni) pe râul Ampoi, aval Zlatna
  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat monobloc cu secțiunea I având h=0,80 m și L=16 m sau L=18 m: Podurile RV1 și RV3 L=16 m Râu Ampoi, amonte Zlatna, aval priză și RV2 și RV4 L=18 m Râu Ampoi, amonte Zlatna, aval priză (ab24)
  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat cu secțiunea Ʇ având h=0,42 m și L=6 m; 8 m; 10 m sau 12 m: Podurile: RV1 – RV5, RV7 – RV11L= 10 m Râu Ampoi, amonte Zlatna amonte priză; RV13 L= 8 m Râu Ampoi, amonte Zlatna amonte priză; RV1÷RV7 L= 8 m Râu Trâmpoiele; RV1 – RV3 L= 12 m Râu Vâltori; RV1 – RV9 L= 6 m Valea Mică; RV1 – RV3 L= 10 m Râu Galați; RV1 – RV2 L= 10 m Râu Feneș

Pentru accesul riveranilor în propriile gospodării a fost stabilită realizarea unui număr de 52 podețe de acces care se vor executa pe râurile Feneș, Vâltori, Galați și Valea Mică.

Podurile RV3 și RV4 se vor realiza în marginea estică a satului Trâmpoiele, primul pentru a asigura accesul în cartierul Bloria iar al doilea pentru circulația oamenilor, vehicolelor și animalelor în interiorul localității.

Urmare ploilor abundente din toamna anului 2018 o porțiune din malul drept al râului Trâmpoiele a alunecat antrenând peste jumătate din carosabil. Apărarea de mal va opri eroziunea bazală, va drena și evacua apele pluviale infiltrate, va stabiliza malul și implicit drumul comunal și amplasamentele podurilor RV 3 și RV 4.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate