Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Alin Simota, reţinut de procurorii DIICOT Alba Iulia, în urma audierilor. Este acuzat de EVAZIUNE FISCALĂ de 1 milion de euro


Publicat

Procurorii DIICOT au făcut, marţi, percheziţii în judeţul Hunedoara, la domiciliul fostului vicepreşedinte PNL Hunedoara, Alin Simota, aflat în arest la domiciliu, descinderile fiind făcute într-un dosar de evaziune fiscală. Anchetatorii suspectează că banii ar fi fost folosiţi pentru campania electorală din 2008. Marţi după–masa, Alin Simota, dar şi alţi 12 suspecţi au fost aduşi la sediul DIICOT Alba Iulia pentru audieri.

UPDATE: Alin Simota a fost reţinut, marţi seară, în urma audierilor de la sediul DIICOT Alba Iulia. Alte două persoane din cele 12 duse la audieri în dosarul de evaziune de fiscală au fost reţinuţi pentru 24 de ore, în timp ce alţi cinci suspecţi vor fi cercetaţi sub control judiciar, având interdicţia de a părăsi ţara.

De asemenea, în cazul altor două persoane procurorii nu au dispus nicio măsură.

Cei trei reţinuţi vor fi prezentaţi, miercuri, Tribunalului Alba cu propunere de arestare preventivă.

Marţi dimineaţa au avut loc percheziţii la adresa la care Simota se află de aproximativ două luni în arest la domiciliu, în oraşul Petrila şi care este proprietatea socrului său, precum şi la sediul firmei sale, din Petroşani.

De asemenea, au avut loc percheziţii şi la sediul Clubului Jiul Petroşani, unde anchetatorii au pus mai multe întrebări magazionerei. Anchetatorii i-au dus pe Alin Simota şi pe soţia acestuia, Mirela Simota, la sediul firmei din cartierul Colonie, din Petroşani, unde au loc percheziţii.

Potrivit unor surse judiciare, percheziţiile au loc într-un dosar de evaziune fiscală de peste un milion de euro. Alin Simota fiind suspectat de constituire a unui grup infracţional organizat, evaziune fiscală şi delapidare.

Conform surselor citate, Simota ar fi spălat, prin firmele sale, bani pe care i-ar fi folosit în campaniile electorale din 2008, când a candidat atât pentru postul de primar în Petroşani, cât şi pentru Senat.

Aceleaşi surse susţin că fostul vicepreşedinte al PNL Hunedoara ar fi delapidat aproximativ un milion de lei prin folosirea de „state de plată falsificate” în cazul unor contracte cu un spital din judeţul Hunedoara.

În 2008, Simota a candidat din partea PNL pentru Parlamentul României dorind să devină senator al Văii Jiului, iar la alegerile locale pentru Primăria Petroşani.

Firmele lui Alin Simota au obţinut, de-a lungul timpului, mai multe contracte cu statul, respectiv primării, Consiliul Judeţean, companii de stat. Contractele obţinute fiind deseori cercetate de poliţişti sau făcând obiectul unor investigaţii jurnalistice.

Alin Simota nu mai figurează de câţiva ani ca administrator al societăţilor, acesta numindu-şi în funcţii angajaţi ai firmelor sale.

Simota a fost şi patronul Clubului Sportiv Jiul Petroşani. În această perioadă, Alin Simota se află în arest la domiciliu într-un dosar de crimă organizată. În septembrie 2013, Alin Simota a fost trimis în judecată, alături de alţi 13 inculpaţi, de procurorii DIICOT Alba Iulia, care susţineau că la cererea acestuia au fost executate acte de violenţă şi răpiri.

Simota a fost arestat până la sfârşitul lunii mai, când Tribunalul Hunedoara a hotărât înlocuirea măsurii cu arestul la domiciliu, decizia fiind menţinută de Curtea de Apel Alba Iulia.

sursa: mediafax



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Masca devine obligatorie pe stradă în alte 11 localități din județul Alba, printre care și Baia de Arieș. Alte măsuri

Publicat

La nivelul unităților administrativ-teritoriale Baia de Arieș, Doștat, Gârbova, Lopadea Nouă, Lupșa, Mirăslău, Pianu, Rimetea, Sântimbru, Șpring și Vadu Moților, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1000 de locuitori, începând cu data de 28.10.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se instituie obligația de purtare a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, prezente în spațiile publice deschise, cum ar fi piețele, târgurile, zonele de așteptare (stații de autobuz, peroane şi altele asemenea), zonele în care se desfășoară serbări publice sau pelerinaje, exteriorul obiectivelor turistice, zonele pietonale comerciale și în proximitatea instituțiilor de învățământ până la o distanță de 50 m de intrarea în perimetrul școlii;

Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;

Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00;

Pentru perioada în care activitatea operatorilor economici este restricționată, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice, care nu se consumă în spațiile respective;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, se desfășoară fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și
mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;
Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Șeful DSU, Raed Arafat: Intrăm în logica medicinei de dezastre. Vor fi zile în care vor intra și 100 de pacienți în ATI

Publicat

Secretarul de stat Raed Arafat a declarat, marţi, că presiunea pe sistemul medical în contextul numărului mare de cazuri de infecţii cu noul coronavirus continuă să crească şi încet, încet se intră în „logica medicinei de dezastre”.

„Situaţia de astăzi este una pe care noi am anticipat-o, din păcate. Presiunea asupra sistemului sanitar este evidentă. Vedem o presiune care continuă să crească şi acest lucru iarăşi este un lucru care a fost anticipat, având în vedere cifra cazurilor care apare în fiecare zi. Clar că un procent din aceste cazuri va ajunge în spitale, are nevoie de îngrijiri medicale avansate şi unii dintre ei chiar de terapie intensivă. (…) Acum, încet, încet, intrăm în logica medicinei de dezastre, în care trebuie un management diferit faţă de măsurile de prevenţie, măsuri de prevenţie care trebuie să continue pe linie epidemiologică, măsurile care să oprească răspândirea. Acestea sunt cele mai importante. Dar, în acelaşi timp, acum, ne confruntăm cu o situaţie care necesită aplicarea unor măsuri foarte bine calculate pentru a putea trata şi a putea asista numărul cel mai mare de pacienţi posibil”, a afirmat Arafat.

Potrivit acestuia, se va ajunge la zile în care se vor înregistra şi 100 de pacienţi ce vor intra în Terapie Intensivă, ceea ce înseamnă adaptarea sistemului şi introducerea mecanismelor de lucru după conceptele de medicină de dezastre.

„Rolul lor este tratarea celui mai mare număr posibil, pentru a face binele pentru cel mai mare număr posibil”, a explicat Raed Arafat, în cadrul videoconferinţei „Fenomenul SARS-CoV2. Gripa Sezonieră. Vaccinarea”, organizată de Profit.ro, potrivit Agerpres.

El a adăugat că se încearcă creşterea numărului de locuri în secţiile de Terapie Intensivă, dar şi sporirea resursei umane.

„Cu domnul ministru Tătaru am avut discuţii cu mai multe spitale recent pentru creşterea capacităţii de Terapie Intensivă la Bucureşti, dar singurul lucru pe care nu putem să îl creştem brusc este numărul medicilor şi al personalului care se ocupă de cazurile de terapie intensivă. (…) Avem un plan pentru a corecta un pic partea de resurse umane, de a recupera acum toţi medicii care au terminat examenul de specialitate pe ATI, pe urgenţă, pe pneumologie, pe infecţioase, pe radiologie şi epidemiologie, de a-i angaja imediat fără concurs, pentru a crea o forţă de lucru pe care putem să o trimitem acolo unde este nevoie prin detaşare. (…) Sperăm în primă fază vreo 200 de persoane să reuşim să le angajăm, medici vorbim aici, la sfârşit ei să poată să aleagă unde vor să se transfere şi să aibă postul lor pe posturile vacante existente, tot fără concurs. Ordonanţa de urgenţă a fost citită, urmează să fie aprobată chiar în cursul acestei săptămâni”, a precizat Arafat.

Secretarul de stat a menţionat că sunt aproximativ 70 de anestezişti care au terminat specialitatea, dar şi medici de urgenţă, care nu au niciun post.

„Partea de resurse umane rămâne partea cea mai serioasă care trebuie să vedem cu o manageriem corect, astfel încât colegii noştri să poată să îşi facă treaba. Trebuie să recunoaştem că este imposibil să ne facem treaba după prevederile Codului muncii, suntem chiar într-o situaţie care nu mai permite acest lucru şi atunci trebuie să ne adaptăm programul, să ne adaptăm modul de lucru, în care să existe şi timpul de odihnă, dar, în acelaşi timp, să existe personal suficient în spitale şi în unităţile sanitare şi în serviciile de urgenţă care să se ocupe de numărul mai mare de pacienţi. Poate că acest aflux de pacienţi va dura cel puţin vreo patru-cinci-şase săptămâni”, a indicat Raed Arafat.

El a spus că se încearcă să se ia măsuri fără a afecta economia. „Încercăm să nu afectăm economia, dar, în acelaşi timp, trebuie ca măsurile compensatorii să fie respectate cu stricteţe dacă vrem să păstrăm un număr limitat de cazuri în fiecare zi şi să începem chiar să avem o scădere a numărului de cazuri”, a arătat Arafat.

sursa: agerpres.ro, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Toate universitățile din țară trebuie să introducă datele de studii de licență, master și doctorat în Registrul matricol unic

Publicat

laptop calculator

Ministrul Educației a solicitat tuturor instituțiilor de învățământ superior ca, începând cu data de 2 noiembrie, în termen de 30 de zile, să opereze toate modificările necesare în Registrul matricol unic al universităților din România (RMUR), astfel încât să fie implementate toate măsurile prevăzute de actele normative în vigoare, anunță ministerul de resort.

Potrivit MEC, instituțiile de învățământ superior vor introduce în RMUR seriile și numerele actelor de studii întocmite și eliberate pentru absolvenții celor trei cicluri de studii universitare (licență, master, doctorat), precum și ale altor forme de studii. De asemenea, vor fi introduse și date cu privire la numele conducătorului/conducătorilor de doctorat sub tutela căruia/cărora au fost/sunt organizate studiile, pentru fiecare student doctorand.

Acest registru s-a constituit prin Legea educației naționale nr. 1/2011. Conform prevederilor LEN, art. 201, alin (5) „în baza de date electronică aferentă RMUR se înregistrează și se păstrează evidența diplomelor universitare emise în România. Universitățile acreditate și Academia Română înregistrează seriile și numerele actelor de studii întocmite și eliberate“, anunță Ministerul Educației.

Registrul matricol unic al universităților din România a devenit funcțional în anul 2016, prin includerea în contractul instituțional al fiecărei universități a obligației de a raporta datele solicitate de Ministerul Educației și Cercetării referitoare la evidența studenților pentru toate nivelurile de studii (licență master, doctorat sau alte forme de studii).

„Pentru a avea un sistem funcțional și credibil, universitățile trebuie să introducă toate datele necesare în acest registru, astfel încât, la nivelul Ministerului Educației și Cercetării, să existe o evidență centralizată a diplomelor și a certificatelor universitare. Este și acesta un pas spre o Românie modernă”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării.

În 2018, funcționarea RMUR a fost detaliată prin ordinul ministrului educației nr. 3.714/2018, cu modificările și completările ulterioare, reglementându-se faptul că instituțiile de învățământ superior de stat și particulare din România, acreditate sau autorizate să funcționeze provizoriu și Academia Română, au responsabilitatea și obligația să înregistreze în RMUR „seria și numărul actelor de studii emise pentru absolvenții înscriși la toate ciclurile de studii universitare (licență, master, doctorat) și la alte forme de studii“.

sursă: edu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Momentul în care un biciclist este lovit de o autoutilitară, la Petrești. Victima a decedat la spital

Publicat

Accidentul în care un biciclist din Sebeș și-a pierdut viața, sâmbătă dimineața, la Petrești, a fost surprins pe o cameră de supraveghere. Pe imagini se poate observa cum șoferul unei autoutilitare îl lovește în plin pe bărbatul aflat pe bicicletă, în intersecția dintre străzile Valea Sebeșului și 1 Mai.  

Potrivit IPJ Alba, la data de 24 octombrie 2020, în jurul orei 8.30, un bărbat de 62 de ani, din Luduș, județul Mureș, în timp ce conducea o autoutilitară pe strada 1 Mai din Petrești – Sebeș, la intersecția cu strada Valea Sebeșului, l-ar fi acroșat pe un bărbat de 60 de ani, din Sebeș, care se deplasa pe o bicicletă.

În urma accidentului, biciclistul a suferit leziuni corporale grave, iar ulterior a decedat, la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă”, a transmis IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate