Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Altă întrebare, n-avem! De ce tac „struții” din fruntea partidelor din Alba, în legătură cu protestele?


Publicat

ovidiuCu regret vă informăm că aproape nici un politician din Alba nu este interesat de cel mai mare marș de protest din ultimii ani, desfășurat la Alba Iulia. Mii de oameni au ieșit în stradă, au inundat ulițele orașului și și-au strigat nemulțumirea pe la geamurile lor. Cu toate acestea, nici o reacție! Nici o organizație locală de partid n-a reușit să emane o idee, un comunicat de presă, o declarație publică… în condițiile în care este totuși vorba despre o mișcare de stradă masivă care se desfășoară în viața publică a comunității.

Nici un biceps n-a tresărit pe tentaculele fleșcăite ale acestor partide, semn al unei înțelegeri rudimentare a ideii de comunitate, dar totodată și unul al înțelegerii perfecte a noțiunii de gașcă.

”PSD, ciuma roșie!” – nici un pic de indignare? Niște priviri social-democrate au scanat, pe sub perdele, mulțimea adunată în intersecția de lângă sediul PSD: n-au apucat, săracii, să stingă la timp lumina. Declarații? Despre ce? Despre miting?  Care miting? Fii serios! Despre poziționare legată de acțiunile guvernului? Nici atât! Ce, ești nebun? Să ne dea afară? Mulțimea trece, pietroaiele rămân. Nu ești de acord cu manifestația? Bine, spune-o public! Poate votanții tăi chiar așteaptă asta. Poate chiar ai argumente valabile pentru ei. În loc de asta, ”lasă, că vă servim peste patru ani cu alte povești despre salarii, pensii și mândria de a fi român!” Apropo, sunteți mândri?

”Orice culoare, aceeași duhoare!” Oare interesează pe cineva de la PNL ce au dorit să spună autorii sloganului de mai sus, strigat în zona primăriei? Organizația liberală, ”obosită” de campania electorală și uzată de proceduri interne comode, n-a reușit să reacționeze. Cu două excepții: deputatul Florin Roman care a protestat în Parlament și viceprimarul Gabriel Pleșa, care a străbătut orașul în mulțime. Onorabile PNL Alba, ai fost și rămâi pe lângă subiect, ca și când peste 4.000 de oameni n-ar fi manifestat în orașul tău pentru un abuz care ar fi trebuit să te scoată pe tine primul în stradă, partidule de opoziție (care ești)! Sau poate operațiunea la ceas de seară a Guvernului îți servește și ție, așa că mai bine taci? Oricum, să nu uiți să-ți răsfoiești materialele electorale în care ai băgat, pe lângă alte banalități, și promisiunea cu ”voi susține lupta împotriva corupției cu toate puterile”.

Ca să clarificăm lucrurile: nimeni nu dorește implicarea partidelor în manifestațiile publice ale acestor zile, dar chiar să treacă pe trotuarul celălalt când apare vuvuzeaua și fluiericea… Nu, nu este vorba despre a fi sau nu de acord cu o acțiune publică, ci de a se comporta ca lideri ai comunității lor. O comunitate care are în mod sigur o problemă, din moment ce e nevoită să trimit 4.000 de oameni în stradă.

Până la urmă, fie că este vorba despre ”sindromul struțului”, fie că este vorba despre lipsa reflexului și a conexiunii cu oamenii, rezultatul e același: ne dăm seama că cei care ne cer voturile nu sunt lideri adevărați, ci niște biete piese fragile care se susțin una pe cealaltă, într-un joc de ”resources monopoly” local.

Ce-i de făcut? Asta e altă întrebare!



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

4 Comentarii

4 Comments

  1. Tara lui Papura Voda

    joi, 02.02.2017 at 15:06

    Pai cand sunt lepre in administratia locala care ar putea beneficia de pe aceasta lege a gratierii, cum sa nu taca ?

  2. Antonia

    vineri, 03.02.2017 at 01:16

    Nici sa nu apara..asta nu e despre ei pentru ca lor nu le pasa decat de ciolan..Nu suntem afilianti politic si nu ne au scos ei in drum..ca sa se laude apoi cu ce mitinguri le au reusit. Asta e despre NOI fara ei…Asta e despre a le arata ca nu pot face chiar ce vor. E despre faptul ca votul pe care l am dat nu e un gir pe viata ca sa si bata ei joc de el..Ca s libera sa mi l retrag cand nu imi mai reprezinta interesul..Sa nu iasa cu noi!Sa stea la cald asa ca pana acum.Au avut sansa sa faca ceva dar n au facut nimic..Acum nu mai avem nevoie de ei.Acum ne avem inapoi pe NOI!!

  3. VICTOR

    marți, 07.02.2017 at 07:02

    Pai strutul PSD Darzu a facut deja schimbari in Directia Agricola Alba,unde la inlocuit pe directorul Rusu,cu un altul ,tot din PSD. Este vorba de strutul Lazea,pe care il vom privii de aproape,caci il cunoastem si se pare ca activitatiile sale nu sunt tocmai ortodoxe. Este bine ca astia au inceput deja intre ei sa se contreze si sa isi faca jocurile in judet. Strutul Darzu fiind intrebat de ce a facut aceasta schimbare,exact ca strutul,a motivat ca el face ce vrea,atata timp cat la centru are sustinere si a numit tot o nevertebrata ca el,ca doar cine se aseamana se aduna. De amintit ca Lazea este tocmai cel care,in urma cu ceva timp,cat se afla din nou la sefie,a facut demersuri sa desfiinteze directiile agricole,intrucat nu mai au nici un obiect de activitate. Dar acum,pe fondul tensiunilor din interiorul partidului,odata numit,are obiect de activitate. Caci, zbirul nu e prost destul,daca nu este si fudul.

  4. diane

    marți, 07.02.2017 at 08:45

    asa este… Am iesit impreuna cu copiii la miting-ul de protest timp de 4 zile consecutiv. I-am invatat cum se face/scrie istoria in tara asta. Daca nu te implici, nu reusesti nimic. Tacerea e de aur, doar daca cel din fata nu-ti pune: ,,Alta intrebare?”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Școli-pilot din septembrie: Cum se pot organiza, ce se va preda. Metodologia de înființare a acestor unități, publicată

Publicat

Metodologia pentru înființarea și funcționarea școlilor-pilot a fost publicată în Monitorul Oficial, cu doar două zile înainte de termenul-limită anunțat initial pentru înscrierea în program. Este vorba despre unități de învățământ în care se vor aplica metode educaționale inovative, proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică.

În proiectul adoptat de Guvern se prevede ”pilotarea unui nou model centrat pe oferta curriculară a fiecărei școli-pilot în parte (curriculum oferit de școală, alcătuit din trunchi comun și curriculum la decizia elevilor din oferta școlii), în acord cu valorile, profilul absolventului, competențele-cheie și ariile de învățare definite de Ministerul Educației și Cercetării, precum și a unui nou model de carieră didactică, proiectat pe opțiuni orizontale echivalente, începând cu anul școlar 2020-2021”.

Școlile-pilot vor aplica la clasă arhitecturile curriculare diferite de actualele planuri-cadru în vigoare, ”având rolul specific de a testa direct impactul unor modificări sistemice”.

De asemenea, unitățile-pilot vor funcționa după noi modele de normare, salarizare și parcurs al carierei didactice.

Potrivit Metodologiei-cadru de înființare, organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație, sunt stabilite modalitatea de dobândire a acestui statut, criteriile de selecție, modelele curriculare și de carieră didactică, structura de personal și modalitățile de organizare a normei de muncă pentru personalul didactic și nedidactic, mecanismele de finanțare, cel de monitorizare și evaluare.

Unitățile de învățământ-pilot pot fi școli sau clase din școli ce pun în aplicare intervenții educaționale inovative, proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică, “în vederea evaluării și determinării potențialului de valorificare extinsă și de fundamentare a politicilor educaționale la nivel național, inclusiv din perspectiva pregătirii tinerilor pentru o bună integrare în societate”, potrivit metodologiei.

Ce se va pune în practică în școlile-pilot:

– elemente inovative la nivel de curriculum (noi modele/tipuri de teste/subiecte/itemi din structura examenelor/evaluărilor naționale, modalități de organizare/predare-învățare a unor discipline de studiu din trunchiul comun, o nouă disciplină în oferta de curriculum la decizia școlii, o nouă disciplină de studiu care propune abordări transversale, alte documente curriculare care necesită calibrare)

– variante de organizare a programului școlar de predare-învățare

– modalități de dezvoltare profesională a cadrelor didactice sau de evoluție în carieră

– strategii didactice, resurse educaționale, inclusiv din domeniul învățării de tip blended learning/online

– intervenții inovative în domeniul managementului școlar și al dezvoltării culturii organizaționale

– modalități de evaluare a rezultatelor școlare; intervenții inovative bazate pe date de cercetare psihosocială, pentru integrarea optimă în comunitate, pe piața muncii și în societate, în general

– abordări inovative și tendințe de dezvoltare a științelor educației.

Cum sunt selectate școlile-pilot

Școlile-pilot sunt selectate de către Ministerul Educației și Cercetării, în contextul unor intervenții sistemice, în diverse domenii – curriculum, inclusiv adaptări curriculare pentru învățarea blended learning/online, carieră didactică, etică și integritate, evaluare și examinare, combaterea și prevenirea violenței în mediul școlar, inclusiv combaterea și prevenirea bullyingului, asigurarea accesului la educație prin suport alimentar, prin dispozitive electronice adecvate învățării în sistem blended learning/online etc

Criteriile de selecție pentru școlile-pilot sunt:

a) solicitare scrisă din partea unității de învățământ pentru funcționare cu statut de școală-pilot;

b) declarație scrisă, asumată de conducerea unității de învățământ, de exprimare a disponibilității și a capacității de aplicare a intervenției pilotate, inclusiv un document care să evidențieze acordul părinților, dat în urma consultării consiliului/asociațiilor reprezentative ale părinților din cadrul unității de învățământ și, după caz, a consultării consiliului elevilor;

c) structură instituțională adecvată aplicării tipului de intervenție stabilit de Ministerul Educației și Cercetării;

d) resurse umane calificate/specializate în raport cu intervenția pilotată;

e) proiect de strategie de pilotare și plan de acțiune care să reflecte:

– viziunea unității de învățământ cu privire la intervenția care urmează a fi pilotată;

– analiza de nevoi la nivelul unității de învățământ, care va evidenția motivația acesteia de a se implica în intervenția pilotată, inclusiv punctele tari, oportunitățile și beneficiile pentru elevi etc.;

– analiza implicațiilor etice și modalitățile prin care se asigură respectarea drepturilor copilului, conform legislației în vigoare, în acord cu codul de etică și conduită al unității;

– modalitățile de evaluare a calității educației (internă și/sau externă);

– analiza riscurilor de implementare și a planului de management al riscurilor.

Sunt reglementate și școlile de aplicație: unități de învățământ preuniversitar din rețeaua permanentă a unităților de învățământ preuniversitar, în care se desfășoară activitățile practice pedagogice, pentru elevii de la liceele cu profil pedagogic sau pentru studenții înscriși la programe universitare de formare pentru cariera didactică, inclusiv masterat didactic sau în alte programe de formare direct relevante pentru domeniul educației. Sunt și centre de resurse educaționale, de suport și de asistență pedagogică, inclusiv pentru învățarea de tip blended learning/online.

Statutul de unitate de învățământ pilot, experimentală și de aplicație poate fi solicitat/acordat unităților de învățământ cu predare în limba română, în limbile minorităților naționale sau în limbi de circulație internațională, conform autorizării/acreditării.

Alte precizări:

Elevii care participă la programele/intervențiile educaționale pilotate sau care sunt înmatriculați în școlile de aplicație au aceleași drepturi ca toți ceilalți elevi și le sunt aplicabile prevederile legislației specifice învățământului preuniversitar.

Participarea elevilor la intervenții/proiecte de cercetare educațională pilotate nu afectează în niciun mod drepturile lor de a beneficia de acte de studiu, de a se transfera la altă unitate de învățământ, de a continua studiile sau de a participa la evaluări și examene naționale.

În cazul aplicării unor inovații cu grad mare de complexitate la nivelul curriculumului național (de exemplu, planuri-cadru de învățământ noi, programe școlare noi etc.) este necesară o planificare a implementării intervenției educaționale pilotate pentru un întreg ciclu de învățământ.

Propunerea de pilotare a intervenției educaționale/proiectului de cercetare educațională va include o analiză a impactului demersului propus asupra profilului de formare al absolventului programului, precum și o analiză a elementelor comune pentru unitățile-pilot și unitățile din învățământul de masă, astfel încât să se asigure șanse egale tuturor elevilor la examene/evaluări naționale și să se asigure condițiile minime care ar putea permite transferul de la o unitate-pilot către o unitate de învățământ de masă pe parcursul derulării proiectului sau la finalul acestuia”.

Cum se aleg profesorii-mentor și cum vor fi plătiți

Încadrarea/Selecția personalului didactic se realizează potrivit reglementărilor legale în vigoare pentru ocuparea unei funcții didactice și unor reglementări specifice contextului de desfășurare a activității – proiect de cercetare educațională finanțat din alte surse decât bugetul de stat, grant de cercetare, realizare sau conducere de activități de practică pedagogică.

Pentru școlile-pilot și pentru școlile experimentale, cadrele didactice selectate vor beneficia de un program de instruire/formare cu privire la aplicarea elementelor incluse în intervenția educațională/proiectul de cercetare educațională, anterior debutului acestuia la nivelul activităților cu elevii.

Pentru școlile de aplicație, cadrele didactice cu statut de profesor-mentor, profesor metodist în liceu pedagogic, profesor coordonator de practică pedagogică trebuie să îndeplinească acele condiții de formare stabilite pentru realizarea sau conducerea practicii pedagogice.

Pe întreaga durată a funcționării unității de învățământ la care sunt încadrați cu statut de școală-pilot, experimentală sau de aplicație, cadrele didactice implicate în activități specifice vor fi remunerate potrivit timpului de muncă efectiv lucrat pentru aplicarea intervenției educaționale/proiectului de cercetare educațională sau pentru organizarea și desfășurarea practicii pedagogice, în funcție de contractul individual de muncă (structura încadrării)/de anexele la contractul individual de muncă.

sursă: edupedu.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Legea prin care este interzisă vânzarea de acțiuni de la companiile de stat timp de doi ani, promulgată

Publicat

iohannis masca

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, joi, legea privind unele măsuri pentru protejarea intereselor naţionale în activitatea economică.

De la data intrării în vigoare a legii se interzice, pentru o perioadă de doi ani, înstrăinarea participaţiilor statului la companiile şi societăţile naţionale, la bănci, precum şi la orice altă societate la care statul are calitatea de acţionar, indiferent de cota de participaţie deţinută, conform actului normativ.

„Se suspendă pentru o perioadă de doi ani orice operaţiuni privind înstrăinarea participaţiilor statului la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la societăţile la care statul are calitatea de acţionar, începute anterior intrării în vigoare a prezentei legi. Dispoziţiile nu se aplică operaţiunilor post-privatizare şi operaţiunilor specifice privatizării, în cazul în care transferul dreptului de proprietate asupra participaţiilor deţinute de stat s-a realizat”, mai prevede legea.

Statul român poate dobândi, în oricare dintre modalităţile prevăzute de lege, participaţii la societăţile care desfăşoară activităţi economice în domeniile:

a) producţia şi comercializarea de medicamente, dispozitive medicale, seruri şi vaccinuri, servicii medicale şi paramedicale;

b) industria constructoare de maşini, metalurgică, alimentară, agricultură, silvicultură, exploatarea forestieră;

c) producţia, transportul, distribuţia şi furnizarea de energie electrică şi energie termică;

d) explorarea, exploatarea, extracţia, producţia şi prelucrarea resurselor minerale;

e) transportul, construcţia şi administrarea de infrastructură rutieră, feroviară, navală şi aeriană;

f) captarea, tratarea şi distribuţia apei potabile şi a apei pentru irigaţii;

g) poştă, comunicaţii şi tehnologia informaţiei.

„Dobândirea de participaţii de către stat se face cu respectarea dispoziţiilor privind ajutorul de stat, concurenţa şi competitivitatea”, se mai stipulează în lege.

Liberalii au contestat această lege la CCR, încă sesizarea a fost respinsă.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Alba Iulia vrea să dea bani pentru echipa de rugby. Suma propusă de Voicu Paul

Publicat

Viceprimarul cu atribuții de primar al municipiului Alba Iulia, Voicu Paul, a transmis joi că va propune Consiliului Local alocarea a 60.000 de lei pentru CS Universitatea, secția de rugby. 

„Din 1991 n-a mai trecut niciun balon dincolo de limita de țintă, în Alba Iulia. Transloc a fost ultima echipă de rugby care a format o grămadă pe un astfel de teren. Cu ambiție și multă pasiune, istoricul Marius Rotar ne-a convins că acest sport poate avea un viitor.

Luni, în ședința de Consiliu Local, voi propune alocarea a 60 000 de lei pentru CS Universitatea, secția rugby. Prima și cea dintâi condiție este să crezi. Rezultatele vin!”, a transmis Voicu Paul, într-0 postare pe rețeaua de socializare Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Liceul Tehnologic Aiud, reabilitat și dotat printr-un proiect de 16 milioane de lei. Turnul clădirii, transformat în observator

Publicat

Primăria Aiud a câștigat cel de-al 10-lea proiect cu finanțare europeană, au anunțat reprezentanții instituției. Este vorba despre reabilitarea și dotarea Liceului Tehnologic Aiud, proiect cu o finanțare în valoare de aproximativ 16 milioane lei.

Potrivit reprezentanților administrației locale, prin proiect se vor reabilita interiorul și exteriorul „Frumoasei Venețiene” și se vor dota sălile de clasă cu aparatură modernă de învățare.

De asemenea, turnul clădirii va deveni observator, deci un nou punct de atracție turistică.

Implementarea proiectului va începe după semnarea contractului de finanțare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate