Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Amenzi de până la 10.000 de lei pentru lipsa noilor case de marcat. PROIECT, la Ministerul Finanțelor


Publicat

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) reînvie un proiect iniţiat de fostul ministru Eugen Teodorovici care prevedea amendarea directă a comercianţilor care nu s-au dotat cu noile case de marcat. MFP propune acum sancţionarea operatorilor economici cu amenzi între 8.000 şi 10.000 de lei pentru nedotarea cu case de marcat, contravenţia referitoare la nerespectarea termenelor prevăzute de lege urmând să fie scoasă de sub incidenţa Legii prevenirii, potrivit unui proiect de Hotărâre aflat în dezbatere publică.

Ministerul Finanțelor a publicat în dezbatere publică miercuri proiectul Hotărâre pentru modificarea pct.42 din anexa nr.1 la Hotărârea Guvernului nr.33/2018 privind stabilirea contravenţiilor care intră sub incidenţa Legii prevenirii nr. 270/2017, precum şi a modelului planului de remediere. Reprezentanţii instituţiei explică decizia prin faptul că operatorii economici care nu şi-au îndeplinit obligaţia de dotare cu noile dispozitive nu au motive obiective pentru neconformare.

„Având în vedere faptul că, la această dată, Ministerul Finanţelor Publice a emis autorizaţii de distribuţie pentru toate tipurile de aparate de marcat, inclusiv pentru cele destinate activităţilor economice în care sunt utilizate modele dedicate, respectiv taximetrie, mari retaileri, schimb valutar, comerţ cu carburanţi, din informaţiile furnizate de distribuitorii autorizaţi, atât aceştia, cât şi unităţile acreditate pentru comercializare deţin, în cele mai multe cazuri, stocuri de aparate de marcat noi şi nu mai sunt semnalate dificultăţi legate de lipsa capacităţii de instalare a unităţilor de service, în condiţiile în care au fost emise autorizaţii de distribuţie pentru aparatele de marcat care acoperă toate tipurile de activităţi economice, iar distribuitorii autorizaţi au stocuri de aparate de marcat noi, solicitările de instalare şi punere în funcţiune a acestor dispozitive au scăzut drastic, această situaţie fiind întâlnită chiar şi în cazul aparatelor achiziţionate deja, sau pentru care au fost achitate avansuri (au fost semnalate numeroase cazuri în care aparatele au fost lăsate de utilizatori în custodie în depozitele distribuitorilor), fapt care denotă că, operatorii economici care nu şi-au îndeplinit obligaţia de dotare cu noile dispozitive, nu au motive obiective pentru neconformare”, se precizează în nota de fundamentare care însoţeşte proiectul de act normativ.

Astfel, prin proiectul de act normativ se propune eliminarea contravenţiei referitoare la nerespectarea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevăzute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic, autorităţile de control urmând să aplice de la prima abatere sancţiunile prevăzute la art.11 alin. (1) lit. f) din OUG nr. 28/1999, respectiv amendă de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum şi suspendarea activităţii operatorului economic la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor şi confiscarea sumelor nejustificate.

Totodată, reprezentanţii MFP amintesc că au comunicat public faptul că măsura introducerii sancţiunii pentru nedotarea cu aparate de marcat cu jurnal electronic sub incidenţa Legii prevenirii va fi în vigoare temporar şi este ultimul sprijin care poate fi acordat contribuabililor în perioada de implementare a noilor aparate de marcat.

Mai mult, potrivit sursei citate, perpetuarea situaţiei în care o mare parte dintre operatorii economici au achiziţionat şi instalat aparate de marcat cu jurnal electronic, iar o altă parte, a rămas în expectativă, discriminează operatorii economici corecţi şi generează nemulţumiri în rândul acestora.

Regimul utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale este reglementat de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.28/1999 şi de Normele metodologice pentru aplicarea acesteia.

Însă, având în vedere faptul că operatorii economici care aveau obligaţia să se doteze cu noile aparate de marcat până la data de 1 septembrie 2018 riscau sancţiuni drastice fără ca vinovăţia să fie directă şi exclusivă a acestora, a fost adoptată Hotărârea Guvernului nr. 701/2018 prin care a fost introdusă sub incidenţa Legii prevenirii contravenţia pentru nedotarea la termen cu noile aparate de marcat, astfel încât să se asigure o abordare de tip preventiv, stimulativ şi nu de sancţionare imediată de la prima abatere a operatorilor economici.

În procesul de implementare a noilor aparate de marcat sunt implicate Institutul Naţional de Cercetare – Dezvoltare în Informatică – ICI Bucureşti, care testează prototipurile noilor aparate de marcat cu jurnal electronic şi eliberează, dacă acestea îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege, avizul tehnic favorabil, Ministerul Finanţelor Publice, prin Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic, care autorizează distribuitorii de aparate de marcat după ce au obţinut avizul tehnic favorabil de la ICI Bucureşti, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), prin structurile teritoriale, care eliberează numărul unic de identificare necesar pentru fiscalizarea aparatelor de marcat, operatorii economici distribuitori de aparate de marcat, care depun documentaţia şi prototipurile de aparate, la ICI Bucureşti, în vederea obţinerii avizului tehnic favorabil, şi operatorii economici care au obligaţia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Potrivit datelor MFP, până la data de 14 noiembrie 2019, ICI Bucureşti a emis 125 avize tehnice favorabile, Ministerul Finanţelor a emis 119 autorizaţii de distribuţie pentru toate tipurile de aparate de marcat, ANAF a emis numere unice de înregistrare pentru 512.469 aparate de marcat, iar la nivel naţional au fost instalate 481.111 aparate de marcat dotate cu jurnal electronic.

„Din informaţiile deţinute de MFP a rezultat că procesele de implementare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic au înregistrat un declin accentuat în perioada ianuarie – octombrie 2019, comparativ cu perioada septembrie – decembrie 2018, astfel: numărul aparatelor de marcat înregistrate în sistemul informatic al ANAF de către producători/distribuitori/importatori a scăzut în medie cu 78%, ritmul de atribuire a seriilor fiscale a scăzut în medie cu 60%, ritmul de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic a scăzut în medie cu 40%”, se menţionează în nota de fundamentare.

sursa: mfinante.gov.ro, agerpres.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Județul Alba primește 25 de milioane de lei pentru investiții în 2021. Banii se împart între Alba Iulia, Blaj, Abrud și Cîmpeni

Publicat

Plenul reunit al Camerei Deputaților și Senatului a adoptat marți seară legea bugetului de stat și legea bugetului asigurărilor sociale de stat. Bugetul a trecut cu 234 de voturi „pentru” și 170 de voturi „împotrivă”, iar legea bugetului asigurărilor sociale a avut254 de voturi „pentru” și 128 „împotrivă”. Toate cele 3.600 de amendamente depuse de PSD au fost respinse de majoritatea parlamentară.

Județul Alba se află pe locul 3 la sumele obținute din TVA pentru finanțarea unor proiecte de investiții. Alba primește 25 milioane lei  din care 1,5 milioane lei pentru Consiliul Județean iar 24 milioane lei pentru câteva investiții importante din Alba Iulia, Abrud, Blaj și Cîmpeni. Alba a primit cei mai mulți bani după Brașov și Timișoara guvernul alocând la acest capitol mai mulți bani decât pentru județul Cluj, care a primit 18 milioane lei pentru investiții.

Cei mai mulți bani – 16 milioane de lei sunt alocați la Alba Iulia pentru finalizarea investițiilor la Palatul Principilor.

Consiliul Județean Alba primește 1,5 milioane lei care vor fi alocați pentru construirea unui heliport.

La Abrud și Câmpeni cate 500 mii lei se alocă pentru reabilitarea spitalelor, iar la Blaj 7 milioane lei pentru construirea unui pasaj în zona denumită Podul Minciunilor.

SUME
defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2021,
alocate bugetelor locale pentru finanțarea unor proiecte de investiții si a altor cheltuieli
TOTAL, din care:TotalJudețComune, orașe, municipii
 
ALBA – total, din care:25.5001.50024.000 
Alba1.5001.500 Finanțarea obiectivului de investiții ”HELIPORT”
Abrud500 500Reabilitarea Spitalului Orășenesc ”Dr. Alexandru Borza”
Câmpeni500 500Reabilitarea Spitalului Orășenesc
Blaj7.000 7.000Finanțarea obiectivului de investiții ”Pasaj superior Km 377+131 – Podul Minciunilor”
Alba Iulia16.000 16.000Finanțarea obiectivului de investiții ”Conservarea, restaurarea și valorificarea durabilă a ansamblului Palatul principilor din Alba Iulia – Reabilitare acoperișuri si planșee peste etaj la corpurile A,B, C, D, F și G”

Vezi aici: LISTA COMPLETĂ a banilor alocați în bugetul 2021 pentru investiții

PSD acuză Guvernul că a împărțit banii pe criterii politice

„Asistăm în aceste ore la asumarea Legii Bugetului de către Coaliția mincinoșilor unde apare o nouă anexă, cu nume de agent secret: 7.03! Această Anexă reprezintă o premieră absolută în politizarea fondurilor bugetare.

Nu se mai ascund banii de clientelă prin tot felul de conturi bugetare, cum au făcut anul trecut. Se face deja totul pe față, la vedere. Se fură ziua în amiaza mare!. Anexa 7.03 este practic un act de LEGALIZARE A MITEI ELECTORALE cu banii din bugetul de stat.

Este pentru prima oară când un Guvern își arată pe față, fără rușine, condiționarea politică în alocarea fondurilor publice.

Este o MITĂ NESIMȚITĂ plătită de Guvernanți către aleșii locali ai celor trei partide pentru a le cumpăra votul în congresele ce vor avea loc în aceste partide. Se folosesc banii publici, plătiți de noi, de cetățeni, pentru ca tabăra Cîțu să câștige în fața taberei Orban la Congresul PNL, sau ca tabăra Barna să câștige în fața taberei Cioloș la Congresul USR-PLUS.

Taxele plătite din greu, prin muncă, de cetățenii acestei țări au devenit MONEDĂ DE SCHIMB pentru cumpărarea de voturi la congresele acestor partide.

Este cea mai deșănțată acțiune din toate timpurile de drenare a fondurilor publice către clientela politică a partidelor aflate la guvernare.”

Citeste mai mult
Publicitate

Uncategorized

Nici un român nu ocupă un post de director general în Comisia Europeană. Gest fără precedent al europarlamentarilor români

Publicat

parlamentul european

Toți cei 33 de europarlamentari români, din toate grupurile politice ale Parlamentului European au cerut azi președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen și Înaltului Reprezentant UE pentru Afaceri Externe, Josep Borrell, ”acțiuni concrete” pentru ca cetățenii români să aibă acces la mai multe posturi de conducere în instituțiile UE.

Spre exemplu, nici un cetățean român nu ocupă un post de director general în Comisia Europeană, deși România este a șasea țară ca mărime din UE.

Gestul este unul fără precedent și denotă nemulțumirea României față de cota mică de funcții de responabilitate la nivel european în comparație cu mărimea țării.

Inițiativa le aparține europarlamentarilor USR PLUS Alin Mituța și Dragoș Tudorache. Aceștia susțin că, la 14 ani de la aderarea României la UE, românii sunt subreprezentați în funcțiile de management ale instituțiilor europene, cum de altfel sunt și cetățenii altor state membre care au aderat începând cu 2004 la UE.

„În cazul Comisiei, suntem deosebit de îngrijorați de faptul că, deși România este a șasea țară ca mărime din UE în ceea ce privește populația, nu există niciun cetățean român care să ocupe o funcție de conducere în calitate de director general, în timp ce prezența cetățenilor români în alte funcții de conducere este, de asemenea, foarte redusă.

Acest lucru este extrem de îngrijorător pentru noi, deoarece arată o deficiență în strategia de resurse umane, care constituie o problemă atât pentru România, cât și pentru Comisie”, se argumentează în scrisoarea trimisă azi celor doi oficiali europeni.

Prin această scrisoare, europarlamentarii români cer și o întâlnire cu președinta Comisiei, Ursula von der Leyen, pentru a putea găsi soluțiile la această problemă.

În scrisoarea către Josep Borrell, europarlamentarii români explică aplicat că cifrele furnizate de Serviciul de Acțiune Externă, în contextul procedurii de descărcare de gestiune din 2019, arată că nu există niciun român care să ocupe o funcție de conducere în sediul central. Mai mult, cifrele arată o reprezentare slabă în delegații.

Sursă: G4Media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Miercuri și joi, întreruperi în furnizarea de apă potabilă la Oarda de Sus, Cricău și Noșlac, din cauza unor lucrări

Publicat

Apa CTTA Alba anunță întreruperea furnizării apei potabile miercuri și joi, în municipiul Alba Iulia – cartierul Oarda de Sus, Cricău și Noșlac, din cauza unor lucrări. 

Astfel, în data de 3 martie, din cauza unor lucrări efectuate de către Sucursala de Distribuţie a Energiei Electrice Alba, Apa CTTA Alba este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile în municipiul Alba Iulia, cartierul Oarda de Sus, între orele 08:00-15:00.

Tot din același motiv va fi întreruptă furnizarea apei potabile în data de 4 martie, în localitatea Cricău, între orele 08:00-13:00.

La reluarea furnizării apei potabile pot apărea depășiri ale parametrului turbiditate, situație în care clienții sunt rugați să folosească apa numai în scop menajer.  „Eventualele perturbații, precum și zona în care ele apar, vă rugăm să le semnalați imediat Dispeceratului Alba Iulia la numărul de telefon: 0258.834501, în vederea intervenției”, au explicat reprezentanții Apa CTTA.

În data de 4 martie, din cauza unor lucrări de mentenanță ce se execută la rețeaua de distribuție a apei potabile (spălare rețele), precum și spălarea și igienizarea rezervorului de acumulare apă potabilă, în localitatea Noșlac se va întrerupe furnizarea apei potabile între orele 8:00 – 16:00.

„La reluarea furnizării apei pot apărea depășiri locale ale parametrului de turbiditate, de aceea rugăm a semnala acest fapt la tel. 0729.994179 sau 0729.994186 pentru rezolvarea lor”, au mai transmis reprezentanții Apa CTTA.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Alertă de fraudă emisă de Poliție, CERT-RO și de Asociația Română a Băncilor. Cum funcționează o nouă înșelăciune pe internet

Publicat

Poliția Română, Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) și Asociația Română a Băncilor (ARB) atrag atenția cu privire la incidentele recente de securitate cibernetică de tip fraudă, distribuite prin intermediul unor site-uri de anunțuri generaliste din România și lansează o campanie de conștientizare menită să protejeze clienții împotriva fraudelor on-line.

Se recomandă persoanelor care au postat anunțuri de vânzare pe site-uri să nu comunice datele de pe card, acestea fiind confidențiale și folosite exclusiv pentru achiziții și nu pentru încasări. Utilizatorii sunt sfătuiți să verifice toate detaliile înainte de a efectua o tranzacție.

Mecanismul utilizat este unul dual, atacatorii țintind atât cumpărătorii, cât și vânzătorii din platformă.

Metoda de atac implică contactarea utilizatorilor și redirecționarea lor către alte soluții de tip chat, de regulă Whatsapp.

Următorul pas este convingerea potențialei victime de a furniza datele de pe card,  în urma accesării unui link nelegitim transmis de atacatori.

Astfel, sunt obținute toate datele cardului, inclusiv parolele de securitate cu care efectuează o primă tranzacție de tip transfer (care va debita contul de card al vânzătorului), iar ulterior le utilizează pentru alte tranzacții frauduloase.

Pentru a se proteja împotriva fraudelor, este necesar ca utilizatorii de carduri să respecte următoarele recomandări:

–  să nu comunice nimănui PIN-ul, datele înscrise pe card inclusiv codul CVV2/CVC2, date personale de identificare, orice alte informații de securitate aflate pe carduri sau parolele de securitate utilizate în tranzacționare; Angajații băncilor nu vor solicita niciodată divulgarea acestor informații indiferent prin ce mijloace se primește solicitarea – e-mail, SMS, apeluri telefonice sau la servicii financiare furnizate de bancă la distanță.

–  să nu furnizeze niciodată datele de acces la Internet/Mobile Banking;

–  datele înscrise pe card trebuie cunoscute exclusiv de titular și trebuie completate doar când acesta efectuează cumpărături online pe site-uri securizate;

– să nu deschidă atașamentele din e-mail-urile primite de la persoane necunoscute;

– să nu intre pe link-uri primite prin e-mail-uri necunoscute sau nesolicitate

– să nu instaleze aplicații din surse necunoscute și programe necertificate descărcate de pe website-uri dubioase;

– să aibă instalat un program antivirus bun și actualizat și să actualizeze permanent sistemul de operare;

De asemenea, să nu mai introducă alte coduri și să anunțe imediat banca emitentă în cazul în care observă în browser:

–  imagini suspecte, care nu corespund cu cele din paginile web ale băncii,

–  apariția unor ferestre „pop-up” care solicită introducerea de date confidențiale,

–  că nu se pot autentifica în pagina de Login de la prima încercare, întrucât s-ar putea să devină victima unui atac informatic.

Poliția Română, CERT-RO și Asociația Română a Băncilor recomandă tuturor cetățenilor să se informeze din surse oficiale și să semnaleze imediat orice tentativă de fraudă.

Sursa: cert.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate