Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Amenzi de peste 100.000 de lei aplicate de OPC Alba, în august. Mărfuri de zeci de mii de lei şi reclamaţii de la clienţi nemulţumiţi

Publicat

Comisariatul judeţean pentru Protecţia Consumatorului Alba

Comisariatul judeţean pentru Protecţia Consumatorului Alba

În luna august, 53 de consumatori nemulţumiţi de prestarea serviciilor anumitor societăţi comerciale au apelat la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba. Tot în aceeaşi lună au fost desfăşurate 236 acţiuni de control şi date amenzi de peste 100.000 de lei. Au fost scoase din comercializare mărfuri în valoare de 24.000 de lei.

Cele 236 acţiuni de control ale Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumaatorilor Alba s-au soldat cu 125 procese verbale de constatare a contravenţiei. Dintre acestea, 46 au fost la produse alimentare, trei la produse nealimentare, 26 la servicii nealimentare, 14 la servicii alimentare, două la servicii financiare şi 34 la alte segmente.

O atenţie deosebită a fost acordată şi verificării operatorilor economici din localităţile aflate în afara reşedinţei de judeţ şi a celor aflaţi în mediul rural, potrivit reprezentanţilor CJPC Alba.

Măsurile luate în conformitate cu prevederile legale s-au bazat şi pe examinarea unor probe recoltate din loturi de produse asupra cărora au existat indicii că pot prejudicia viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor.

Scopul acestor acţiuni a fost de a împiedica punerea pe piaţă a unor produse nesigure sau neconforme şi reducerea controalelor la operatorii economici care vând aceste produse.

Astfel, au fost oprite definitiv de la comercializare produse periculoase şi s-a procedat la distrugerea acestora, încheindu-se în acest sens procese verbale de distrugere.

Valoarea totală a produselor si serviciilor neconforme controlate este de 22.925,20 lei. Restul mărfurilor depistate cu abateri au fost oprite temporar de la comercializare şi s-au stabilit măsuri de intrare în legalitate, oprite definitiv de la comercializare şi eliminate din circuitul consumului.

Valoarea totală a produselor si serviciilor neconforme extracomunitare controlate în perioada raportată este de 1.434,05 lei. Restul mărfurilor depistate cu abateri au fost oprite temporar de la comercializare şi s-au stabilit măsuri de intrare în legalitate, oprite definitiv de la comercializare şi eliminate din circuitul consumului.

Pentru abaterile de la prevederile legale în domeniul protecţiei consumatorilor s-a dispus operatorilor economici, şi sistarea temporară a prestării serviciilor (servicii alimentare, nealimentare, financiare) şi s-au stabilit măsuri specifice de remediere a deficienţelor sau de intrare în legalitate.

Totalul amenzilor contravenţionale aplicate în luna august, prin procese verbale de constatare a contravenţiei este în număr de 137 din care 78 avertismente şi 59 amenzi în valoare de 123.500 lei. Valoarea vărsămintelor la buget (încasate operativ şi executări silite) este de 23.000 lei.

Comisarii din cadrul Protecţiei Consumatorilor Alba au rezolvat 53 de reclamaţii (dintre care au fost soluţionate 48), opt situaţii fiind finalizate amiabil, iar patru4 fiind concluzionate ca fiind întemeiate. De asemenea, 24 de reclamaţii au fost neîntemeiate, 6 cazuri au fost redirectionate, 4 clasate, 5 sunt în curs de cercetare şi 2 sunt nesoluţionabile.

Cei care doresc să depună reclamaţii la OPC Alba trebuie să completeze un formular la sediul de pe strada Octavian Goga, nr.9 şi să aibă asupra lui actele justificative, care să demonstreze reclamaţia făcută asupa agentului economic. De asemenea, cei care nu pot să vină personal la Protecţia Consumatorilor Alba pot trimite prin e-mail, reclamatii.alba@opc.ro, prin poştă la adresa menţionată mai sus, sau prin telefon/fax la o258.811946. Este nevoie de documente doveditoare (facturi, chitanţe) în toate cazurile prin care vreţi să vă faceţi dreptate prin intermediul OPC Alba.

Reclamaţiile făcute la Protecţia Consumatorilor Alba sunt soluţionate în termen de 30 de zile de la data depunerii plângerii, iar, în cazurile excepţionale, când nu este găsit agentul economic, se va prelungi perioada de soluţionare cu încă 15 zile, iar consumatorul va fi înştiinţat.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax