Actualitate
Amenzi de peste 120.000 de lei aplicate de OPC Alba, în februarie. Mărfuri de zeci de mii de lei şi reclamaţii de la clienţi nemulţumiţi
În luna februarie, 53 de consumatori nemulţumiţi de prestarea serviciilor anumitor societăţi comerciale au apelat la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba. Tot în aceeaşi lună au fost desfăşurate 259 acţiuni de control şi date amenzi de peste 120.000 de lei. Au fost scoase din comercializare mărfuri în valoare de peste 6.000 de lei.
În urma celor 259 acţiuni de control, atât în mediul urban cât şi în mediul rural, s-au întocmit 106 procese verbale de constatare a contravenţiei, 134 procese verbale de constatare, 9 procese verbale de prelevare, 10 procese verbale de distrugere.
Cele 106 procese verbale de constatare a contravenţiei s-au încheiat la produse alimentare (66), produse nealimentare (8), servicii nealimentare (6), alte segmente (26).
Totalul sancţiunilor aplicate în perioada menţionată prin procesele verbale de constatare a contravenţiei este în număr de 133 din care 66 avertismente şi 67 amenzi contravenţionale în valoare de 123.900 lei.
Valoarea vărsămintelor la buget (încasate operativ şi executări silite) este în valoare de 25.400 lei.
Valoarea totală a produselor şi serviciilor neconforme controlate este de 21.364 lei, din care extracomunitare în valoare de 11.451 lei.
Pentru deficienţele constatare s-au dispus măsuri de oprire temporară sau definitivă de la comercializare a produselor constatate cu abateri precum şi opriri temporare de la prestarea serviciilor şi s-au stabilit măsuri specifice de remediere a deficienţelor constatate.
Valoarea totală a produselor cu abateri oprite temporar de la comercializare este de 4.752 lei iar valoarea celor oprite definitiv de la comercializare este de 1.951 lei, pentru care s-au întocmit procese verbale de distrugere sau de retragere de la comercializare.
În cursul lunii februarie s-au înregistrat un număr de 53 de reclamaţii, din care 13 au fost închise cu rezolvare amiabilă, 7 concluzionate ca fiind întemeiate, 8 redirecţionate, 3 retrase, 1 nesoluţionabilă, 1 în curs de cercetare.
Contravaloarea achitată de care au beneficiat consumatorii care au reclamat calitatea produselor sau serviciilor este de 386 lei.
Acţiunile de control tematice au avut ca obiect verificarea respectării prevederilor legale în domeniul protecţiei consumatorilor în cadrul vânzărilor cu preţ redus, indicarea preţurilor la comercializarea produselor alimentare, încadrarea produselor alimentare în data durabilităţii minimale, respectiv data limită de consum precum şi modul de respectare a prevederilor legale privind comercializarea şi calitatea orezului, a legumelor şi fructelor, a produselor tradiţionale, a pâinii şi produselor de panificaţie.
Deasemenea s-au întreprins acţiuni tematice de control în unităţi de alimentaţie publică şi magazine alimentare dar şi de verificare a respectării OUG 96/2002 privind acordarea de produse lactate şi de panificaţie pentru elevii din învăţământul primar şi gimnazial.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News