Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF a lansat un serviciu de Programări Online, pentru evitarea cozilor la ghișee. Cum se planifică întâlnirea cu agentul fiscal

Publicat

Contribuabilii se pot programa online pentru întâlnirea cu un inspector fiscal. Ministerul Finanţelor Publice, prin Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare, şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală au dezvoltat şi implementat un nou serviciu electronic, Programarea online.

Potrivit unui comunicat al ANAF, serviciul de programări online este o disponibil pe site-ul ANAF, la rubrica Servicii online, poziţia 5.

În comunicat se arată că programările se pot face atât pentru întâlnirea cu un inspector ANAF, cât şi pentru identificarea vizuală online în vederea aprobării înregistrării în Spaţiul Privat Virtual. De asemenea, serviciul este disponibil şi în Spaţiul Privat Virtual.

„Pentru o scurtă perioadă de timp serviciul a fost în faza de testare, iar rezultatele proiectului pilot au determinat stabilirea oportunităţii extinderii acestuia”, se menţionează în comunicat.

Serviciile la care se pot programa online contribuabilii

Astfel, contribuabilii persoane fizice şi persoane juridice se pot programa online la sediile Administraţiilor Judeţene ale Finanţelor Publice şi la Administraţiile Sectoarelor 1 – 6 ale Finanţelor Publice.

În funcţie de problematica fiscală, contribuabilii vor fi primiţi de funcţionari fiscali în funcţie de domeniul selectat, personal care aparţine următoarelor structuri din cadrul unităţilor fiscale:

  • declaraţii fiscale persoane fizice;
  • declaraţii fiscale persoane juridice;
  • evidenţă pe plătitor persoane fizice;
  • evidenţă pe plătitor persoane juridice;
  • avize şi autorizaţii (case de marcat);
  • executare silită persoane fizice;
  • executare silită persoane juridice;
  • cazier fiscal;
  • asistenţă contribuabili;
  • evitarea dublei impuneri.

30 de minute pentru fiecare programare online

Serviciul de programare online este pus la dispoziţia contribuabililor pentru aspecte ce nu necesită timp îndelungat de soluţionare, timpul alocat fiecărei programări fiind de maximum 30 de minute, precizează reprezentanţii ANAF.

În cazul în care contribuabilii întârzie sau nu se prezintă conform programării, aceştia vor fi preluaţi în limita timpului ce le-a fost alocat (în intervalul celor 30 de minute, conform programării).

„Având în vedere contextul pandemic, accesul contribuabililor va fi permis numai după ce s-a efectuat operaţiunea de termometrizare şi doar dacă aceştia poartă mască de protecţie (care să acopere gura şi nasul).

În situaţia în care contribuabilii nu îndeplinesc aceste condiţii, vor fi informaţi că întâlnirea se anulează şi că este necesară reprogramarea acesteia cu respectarea condiţiilor mai sus menţionate.

Pentru primirea contribuabililor pe bază de programare, incintele unităţilor fiscale au fost amenajate încăperi dedicate, de regulă în apropierea punctelor de acces în sedii, astfel încât să se limiteze pe cât posibil contactul dintre vizitatori si personalul ANAF.

Pe lângă aceasta la fiecăre sediu ANAF au fost organizate sensuri de intrare/ieşire dedicate acestor spaţii, precum şi montarea de indicatoare privind păstrarea distanţei de doi metri”, se mai arată în comunicat.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax