Connect with us
Advertisement

Actualitate

ANAF a modificat formularul 010: Fiscul solicită date despre contractele de prestări servicii de contabilitate

Publicat

anaf formular Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a modificat, începând de miercuri, 10 mai, formularul 010. Ca noutate, acesta cuprinde o secțiune dedicată unor informații despre organizarea și conducerea contabilității contribuabililor.

Începând de joi, 10 mai, odată cu apariția în Monitorul Oficial a Ordinului ANAF nr. 1.382/2017, formularul 010 a fost modificat, în sensul introducerii unor informații referitoare la organizarea și conducerea contabilității contribuabililor pe bază de contracte de prestări servicii în domeniul contabilității.

Astfel, noua variantă a formularului 010 cuprinde, în cadrul secțiunii „Alte date privind contribuabilul”, o rubrică referitoare la persoanele fizice sau companiile ce asigură organizarea și conducerea contabilității entității în cauză. Suplimentar, datele de identificare ale acestor persoane sunt cuprinse într-o anexă a declarației 010. În altă ordine de idei, aceleași informații privind contabilitatea firmei sunt cerute acum și prin formularul fiscal 098.

În motivarea demersului lor, reprezentanții Fiscului explicau că lipsa informațiilor referitoare la organizarea și conducerea contabilității contribuabililor produce efecte asupra procedurii de înregistrare în scopuri de TVA. Prevederea conform căreia contabilitatea poate fi organizată şi condusă pe bază de contracte de prestări de servicii în domeniul contabilităţii, încheiate cu persoane fizice sau juridice (firme), autorizate potrivit legii, membre ale CECCAR, este prevăzută la articolul 10 din Legea contabilității nr. 82/1991.

Potrivit răspunsului formulat, la solicitarea redacției avocatnet.ro, de Serviciul Comunicare, Relații Publice și Mass-Media din cadrul ANAF, simplificarea și modernizarea procedurilor fiscale constituie unul dintre demersurile prin care instituția urmărește eficientizarea activității de administrare fiscală. În acest sens, unele declarații au fost reexaminate/reformulate, în timp ce altele au dispărut din legislație.

Este și cazul formularului 088, abrogat de la 1 februarie 2017, ceea ce înseamnă că înregistrarea în scopuri de TVA și, implicit, evaluarea intenției și capacității de a desfășura afaceri ce implică TVA nu mai sunt condiționate acum de depunerea documentului amintit.

În lipsa documentelor și informațiilor solicitate prin intermediul formularului 088, organul fiscal nu mai are posibilitatea de a analiza anumite aspecte la care nu avea acces și care reprezentau o componentă în cadrul procedurii de evaluare. Practic, ANAF trebuie să verifice corectitudinea și realitatea informațiilor furnizate, inclusiv cele privind modul în care este organizată și condusă contabilitatea persoanelor impozabile.

Iar cum datele existente în bazele de date ale ANAF, precum și cele obținute de la alte entități, prin schimbul de informații, nu sunt mereu suficiente, s-a impus modificarea formularului 010, prin introducerea unei rubrici în care să fie înscrise datele de identificare ale persoanei care asigură pentru contribuabilul supus analizei organizarea și conducerea contabilității în baza unui contract de prestări de servicii în domeniul contabilității.

sursa: avocatnet.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement