Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF vrea să simplifice impozitarea persoanelor fizice și a veniturilor din chirii. Ce măsuri propune


Publicat

taxe-impozite

taxe-impoziteRegulile pentru impozitarea veniturilor persoanelor fizice ar putea fi simplificate, potrivit unui comunicat de presă al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Mai exact, autoritățile vor reducerea birocrației pentru închirierea bunurilor și a numărului de plăți anticipate cu titlu de impozit și simplificarea impozitării veniturilor din executarea silită a caselor și terenurilor.

Agenția Națională de Administrare Fiscală propune Ministerului Finanțelor Publice simplificarea procesului de administrare a impozitului pe veniturile persoanelor fizice.

Totodată, la cererea MFP, ANAF a transmis și câteva observații la Amendamentele primite de la Comisia de buget finanțe a Camerei Deputaților la proiectul de lege privind aprobarea Ordonanței de Urgențăa Guvernului nr. 3/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Astfel, ANAF solicită Ministerului revizuirea procedurii privind stabilirea plăților anticipate cu titlu de impozit, după cum urmează:

1. Stabilirea efectuării plăţilor anticipate cu titlu de impozit, în 2 rate egale, cu următoarele termene scadente: 25 iulie şi 25 noiembrie, în loc de 4 rate egale, cum este în prezent.

2. Menţinerea dispoziţiei potrivit căreia, în cazul impunerilor efectuate după expirarea termenelor de plată prevăzute de lege, contribuabilii au obligaţia efectuării plăţilor anticipate la nivelul sumei datorate pentru ultimul termen de plată al anului precedent (este cazul contribuabililor care vor depune formularul 200 „Declaraţie privind veniturile realizate din România” după data de 25 iulie).

Astfel, ca situație de excepție, plățile anticipate cu titlu de impozit se vor stabili de organul fiscal, la nivelul sumei datorate pentru ultimul termen de plată al anului precedent, prin emiterea unei decizii de impunere (formular 260).

Totodată, în această situație, ANAF propune ca după depunerea formularului 200, recalcularea plăților anticipate cu titlu de impozit și emiterea unei noi decizii de impunere (de recalculare a plăților anticipate, pe baza venitului estimat/realizat) să se efectueze numai în situația în care, suma reprezentând impozit stabilit inițial (fiecare tranșa stabilită la nivelul impozitului datorat pentru ultimul termen de plată al anului precedent) diferă cu cel puțin 20% față de suma reprezentând impozit recalculat (stabilit pe baza venitului realizat în anul precedent/estimat pentru anul de impunere).

Avantajele acestei propuneri constau în:

  • eliminarea confuziei care se creează în rândul contribuabililor cu privire la sumele datorate, prin emiterea în cele mai multe cazuri, a unei singure decizii de impunere în cursul anului;
  • reducerea numărului de plăţi efectuate în cursul anului, respectiv 2 plăţi în loc de 4 plăţi, cum este în prezent;
  • simplificarea procedurii de stabilire a plăţilor anticipate şi reducerea costurilor de administrare prin reducerea numărului de operaţiuni efectuate de organul fiscal referitoare la recalcularea plăţilor anticipate, emiterea şi comunicarea deciziilor de impunere de recalculare a plăţilor anticipate.

Simplificarea regimului fiscal aplicabil veniturilor anuale din cedarea folosinţei bunurilor din derularea unui număr de până la 5 contracte de închiriere în valută.

Avantajele acestor reglementări constau în:

  • eliminarea obligaţiei de completare şi depunere de către contribuabilii care au contracte de închiriere în valută, a declaraţiei privind veniturile realizate (formular 200);
  • simplificarea modului de stabilire a venitului anual prin utilizarea unui curs unic de schimb valutar pentru evaluarea venitului, în scopul evitării depunerii unei declarații în plus
  • simplificarea procesului de administrare prin eliminarea unor operaţiuni de procesare a declaraţiilor privind veniturile realizate (formularele 200), emiterea şi comunicarea deciziilor de impunere anuale;
  • reducerea costurilor de administrare având în vedere că, pentru un contribuabil se va emite numai decizia de impunere de plăţi anticipate (formular 260), impozitul stabilit în cursul anului fiind impozit final.

De asemenea, propunerea vizează și simplificarea regimului fiscal aplicabil veniturilor din cedarea folosinţei bunurilor din derularea unui număr de până la 5 contracte de închiriere inclusiv, prin stabilirea venitului net anual la nivelul categoriei de venit.

ANAF propune modificarea sistemului de impunere a veniturilor din cedarea folosinţei bunurilor din derularea unui număr de până la 5 contracte inclusiv, prin cumularea veniturilor obtinute din respectivele contracte, la nivelul categoriei de venit.

Avantajele acestei propuneri sunt:

  • cunoaşterea de către contribuabili a sumelor datorate şi facilitarea plăţii acestora, prin emiterea unei singure decizii de impunere (formular 260);
  • eliminarea obligaţiei de completare şi depunere de către contribuabili a declaraţiei privind veniturile realizate (formular 200);
  • simplificarea procesului de administrare prin eliminarea unor operaţiuni privind procesarea declaraţiilor privind veniturile realizate (formularele 200), emiterea şi comunicarea deciziilor de impunere anuale.

Simplificarea procedurii de stabilire a impozitului pe veniturile din transferul, prin executare silită, a proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal.

În cazul transferului de proprietate a bunurilor imobile prin procedura de executare silită, obligaţia stabilirii şi reţinerii impozitului să revină organului de executare silită, în momentul valorificării bunului imobil.

Avantajele acestei propuneri sunt:

  • eliminarea obligativității contribuabilului de a depune declarația fiscală aferentă în cele zece zile de la data transferului , în vederea calculării impozitului
  • eliminarea obligativității organului fiscal de a calcula și încasa impozitului datorat de către contribuabil, în termen de 60 de zile de la data comunicării deciziei de impunere
  • contribuie la creșterea încasărilor la bugetul de stat

Toate aceste propuneri, precum și altele, vor fi supuse de către ANAF spre analiza și adoptare de către Ministerul Finanțelor Publice care va decide oportunitatea modificării Codului Fiscal în consecință.

sursa: anaf.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Radu

    luni, 03.04.2017 at 00:56

    Ba ar trebui sa nu mai plateasca anticipat ci sa le faca un sistem asemanator firmelor prin care sa plateasca ulterior incasarii impozitul pe profit , functie normal de valoarea incasarii , ca poate kiriasu a plecat si nu a platit kiria pe 3 luni !!!!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Focar de pestă porcină la granița cu Alba. Două localități din județ sunt în zona de protecție și trei în zona de supraveghere

Publicat

porci

Un focar de pestă porcină a izbucnit în satul Chesler din Sibiu, situat la granița cu județul Alba. Focarul a fost confirmat într-o gospodărie din localitate. 

DSVSA Alba a fost informată despre situație, a confirmat pentru Alba24, purtătorul de cuvând al instituției, Dragoș Suciu.

De alfel, Centrul Local de Combatere a Bolilor, condus de prefectul Nicolae Albu, s-a întrunit miercuri și a fost adoptat o decizie în comun cu Instituită Prefectului Sibiu, pentru aplicarea unui program sincronizat de măsuri.

De îndată ce este confirmat un focar de pestă porcină africană, DSVSA stabilește în jurul focarului o zonă de protecție cu o rază de cel puțin trei kilometri, înscrisă într-o zonă de supraveghere cu o rază de zece kilometri.

În acest caz, localitățile aflate în zona de protecție din Alba sunt: Crăciunelu de Sus și Făget, iar localitățile aflate în zona de supraveghere sunt: Tăuni, Tătârlaua și Lodroman. ab24

”După stabilirea zonei de protecţie se va efectua un recensământ al tuturor exploataţiilor, cât mai repede posibil. Aceste exploataţii sunt vizitate de un medic veterinar într-un termen de cel mult şapte zile, în vederea efectuării unui examen clinic al porcilor. Și în zona de supraveghere se va efectua un recensământ al tuturor exploataţiilor cu porcine.

DSVSA Sibiu și Alba au adoptat toate măsurile necesare, pentru a garanta că toate persoanele prezente în zonele de protecţie şi de supraveghere sunt pe deplin informate cu privire la restricţiile în vigoare, şi adoptă toate măsurile adecvate” a spus Dragoș Suciu.

În zona de supraveghere, circulaţia şi transportul porcilor pe drumurile publice sau private, excluzând, dacă este necesar, drumurile de deservire a exploataţiilor, sunt interzise, cu excepţia aprobărilor emise de autorități. ab24

Această interdicţie nu trebuie să se aplice la tranzitul de porci pe cale rutieră, fără descărcare sau oprire, nici la porcii pentru sacrificare care provin din afara zonei de supraveghere şi se îndreaptă spre un abator situat în respectiva zonă, în vederea unei sacrificări imediate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Deputatul PNL de Alba, Florin Roman: La un an de la întemnițarea lui Dragnea, PNL face dreptate pentru românii bătuți un stradă

Publicat

Deputatul de Alba, Florin Roman, a transmis o declarație de presă în care anunță respingerea în Camera Deputaților a unor proiecte legislative inițiate de PSD, care în opinia sa ar fi ajuta infractorii să scape mai repede din penitenciare și ar fi dezincrinimat anumite fapte de corupție. 

Declarație Florin Roman:

”La solicitarea PNL, Camera Deputatilor, în calitate de for decizional, a respins astăzi, principalele proiecte legislative ale PSD care atacau direct statul de drept. Este o promisiune îndeplinită a PNL pentru cei care au protestat în stradă împotriva Ordonanței 13, pentru romanii bătuți și gazați în stradă, în 10 august, la comanda PSD.

În calitate de lider al deputatilor PNL, am solicitat azi la Comitetul liderilor suplimentarea ordinii de zi cu o serie de proiecte de legi, inițiate de PSD, ținute în sertarele Comisiei juridice, toate în favoarea infractorilor, a celor certați cu legea, și în defavoarea justiției.

Cine crede ca PSD s-a reformat odată cu plecarea lui Liviu Dragnea, se înșeală.

Parlamentarii PSD sunt aceeași deputați și senatori care au acces în legislativ din pixul lui Liviu Dragnea.

Proiectele PSD propuneau printre altele:

  • scoaterea de sub incidența penală a infracțiunilor de serviciu și corupție a senatorilor și deputatilor;
  • scăderea pedepselor cu închisoare prin modificarea sporurilor de pedeapsa;
  • închisoare la domiciliu în fază de arest preventiv pentru majoritatea infracțiunilor și îngrădirea drastică a situațiilor în care judecătorul poate decide arestarea preventivă;
  • timorarea judecătorilor și procurorilor;
  • grațierea unor pedepse și reincriminarea insultei și a calomniei.

Sunt doar câteva din bombele plasate în Parlament de PSD, care refuza sistematic să rupă frăția cu infractorii, după ce au eliberat prin recursul compensatoriu mii de criminali, violatori și tâlhari”.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Concurs de desene pentru preșcolari organizat de Jandarmeria Alba, de Ziua copilului. Detalii pentru înscrieri

Publicat

Jandarmii din Alba organizează de Ziua copilului un concurs de desene pentru preșcolari. Cei mici sunt invitați să realizeze un desen cu tema „Împreună pentru o viață mai bună, lipsită de primejdii”. Primii trei copii ale căror desene vor fi cele mai apreciate vor primi vizita jandarmilor și cadouri. 

„În curând este ziua lor, a celor mai mici… pe care obișnuiam să îi vizităm în fiecare an. Anul acesta nu am reușit să-i vedem, dar știm că în aceste momente, cel mai sigur loc pentru ei este, acasă!

De ziua Jandarmeriei Române, prin desenele create, copilașii ne-au arătat că munca pe care o depun jandarmii alături de celelalte structuri implicate este apreciată chiar și de cei mai mici.

De ziua lor, vrem să le arătăm și noi recunoștința pentru zâmbetele sincere pe care le poartă și pentru bucuria pe care o exprimă prin fiecare gest”, au transmis reprezentanții Jandarmeriei Alba, pe pagina de Facebook.

Concurs 1 iunie

„Concursul presupune ca, orice copil de nivel preșcolar, care dorește să participe, să realizeze un desen cu tema: „Împreună pentru o viață mai bună, lipsită de primejdii!”.
Desenele realizare vor fi trimise până vineri, 29 mai 2020, ora 14:00 la numărul de telefon 0749131746 (Slt. Buga Adela) fie pe contul de socializare al instituției, urmând să fie postate de noi pe pagina de socializare Jandarmeria Alba.

Primii 3 copii ale căror desene vor fi cele mai apreciate (alese în baza numărului de aprecieri primite până în data de 01.06.2020, ora 10.00) vor primi vizita jandarmilor și cadouri, în semn de apreciere.

De asemena, toate desenele create de cei mici vor fi expuse în instituție, pentru a fi admirate.

Fiecare lucrare trebuie sa fie însoțită de numele și prenumele preșcolarului, grădinița și un număr de telefon al părintelui”, au mai explicat reprezentanții Jandarmeriei Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Persoanele conduse la secțiile de poliție vor putea fi ținute cel mult opt ore. Proiect de lege

Publicat

Un proiect de lege prevede că persoanele conduse la secțiile de poliție în vederea stabilirii identității sau altor circumstanțe pot fi reținute cel mult 8 ore, iar în situații deosebite, 12 ore.

Proiectul de modificare și completare a art. 36 din Legea nr. 218/2002 privind măsura conducerii administrative la sediul poliției prevede că verificarea situației de fapt și, după caz, luarea măsurilor legale față de persoana condusă la sediul poliției trebuie să se realizeze de îndată, dar fără să depășească 8 ore de la momentul inițierii deplasării.

Întrucât în practică se pot ivi situații în care identitatea persoanei să nu poată fi stabilită în termenul de 8 ore, se propune ca acest termen să se prelungească cu perioada necesară stabilirii identității, verificării situației de fapt și luării măsurilor legale, fără a se depăși 12 ore de la momentul inițierii deplasării. Polițiștii au obligația de a permite persoanei să părăsească sediul după finalizarea activităților anterior menționate, sau/și după expirarea celor 12 ore, chiar în lipsa stabilirii identității.

Potrivit legislației actualizate anul trecut, polițistul este îndreptățit să conducă o persoană la sediul poliției, atunci când:

a) nu s-a putut stabili identitatea acesteia ori există motive verosimile pentru a bănui că identitatea declarată nu este reală sau documentele prezentate nu sunt veridice;

b) din cauza comportamentului, locului, momentului, circumstanțelor ori a bunurilor aflate asupra sa, creează motive verosimile pentru a bănui că pregătește sau a comis o faptă ilegală;

c) prin acțiunile sale periclitează viața, sănătatea sau integritatea corporală, a sa ori a altei persoane, sau ordinea publică;

d) luarea unor măsuri legale, pe loc, ar putea crea un pericol pentru aceasta sau pentru ordinea publică.

De asemenea, potrivit reglementărilor în vigoare, persoana este condusă la cea mai apropiată unitate de poliție la care se poate realiza identificarea sa, verificarea situației de fapt și, după caz, luarea măsurilor legale, iar verificarea situației de fapt și, după caz, luarea măsurilor legale față de persoana condusă la sediul poliției se realizează de îndată.

Polițistul este obligat să-i permită persoanei să părăsească, de îndată, sediul poliției după stabilirea identității, verificarea situației de fapt sau după finalizarea măsurilor legale care se impun.

Înainte de intrarea în vigoare a acestor noi reglementări, Legea nr. 218/2002 stabilea că verificarea situației persoanelor conduse la sediul poliției și luarea măsurilor legale trebuie realizate în termen de 24 de ore.

surse: mai.gov.ro, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate