Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF: Cererile de eșalonare la plată simplificată pot fi transmise electronic. Condiții și formulare pentru facilități fiscale


Publicat

sediul ANAF Alba

Contribuabilii pot depune, prin mijloace electronice de transmitere la distanță, cererile pentru accesarea eșalonării la plată simplificate, anunță ANAF. Agenția prezintă facilitățile fiscale pentru conformarea la plata obligațiilor fiscale: eșalonarea la plată conform Codului de procedură fiscală, anularea obligațiilor de plată accesorii, restructurarea obligațiilor bugetare.

Ordinul președintelui ANAF nr. 3896/2020 prin care a fost aprobată procedura de acordare a eșalonării la plată de către organul fiscal central, în formă simplificată, a fost publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1104 din data de 19 noiembrie 2020.

Modelul cererii de eșalonare la plată: Cerere esalonare plata_OPANAF_3896_2020

Contribuabilii persoane fizice și juridice pot accesa eșalonarea la plată simplificată, pe o perioadă de cel mult 12 luni, pentru obligațiile fiscale principale și accesorii datorate după data declarării stării de urgență.

Pentru a accesa eșalonarea la plată simplificată nu este necesar să se constituie garanții.

Trebuie îndeplinite, cumulativ, următoarele condiții:

a) să se depună o cerere până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sancțiunea decăderii. La cerere, se poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare;

b) să nu se înregistreze obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență, nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală. În cazul în care, la data stării de urgenţă se înregistrează astfel de obligaţii fiscale restante, acestea trebuie stinse până la data eliberării certificatului de atestare fiscală;

c) să nu fie în procedura falimentului;

d) să nu fie în dizolvare;

e) să fie depuse toate declarațiile fiscale până la data eliberării certificatului de atestare fiscală;

f) să nu se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Codul de procedură fiscală. Prin excepție, dacă actele prin care s-a stabilit răspunderea sunt definitive în sistemul căilor administrative și judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasă răspunderea a fost achitată, condiția se consideră îndeplinită.

Pe perioada eșalonării la plată se pot depune două cereri de modificare a eșalonării la plată – în situația în care se dorește includerea în eșalonare a obligațiilor care constituie condiție de plată, precum și două cereri de menținere a valabilității eșalonării la plată – în cazul în care a fost pierdută valabilitatea eșalonării la plată, ca urmare a neîndeplinirii conditiilor.

Cererea de eșalonare la plată se soluționează în termen de cel mult 5 zile de la data depunerii acesteia. La cerere se anexează doar propunerea de grafic de eșalonare. Nu este necesară constituirea de garanții.

Facilitățile fiscale pentru conformarea la plata obligațiilor fiscale:

  • Eșalonarea la plată conform Codului de procedură fiscală
  • Anularea obligațiilor de plată accesorii
  • Restructurarea obligatiilor bugetare

Informații suplimentare se pot obține utilizând Formularul de contact sau telefonic, prin contactarea Serviciului de asistență telefonică a contribuabililor – Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.

I. Eșalonarea la plată conform Codului de procedura fiscală:

Orice categorie de contribuabil poate accesa eșalonarea la plată, pe o perioadă de cel mult 5 ani, respectiv:

a) pe cel mult 6 luni, în situația în care nu dețineți garanții;

b) pe cel mult 12 luni,  în situația în care vă încadrați în categoria contribuabililor cu risc fiscal mic;

c) pe cel mult 5 ani, în situația în care dețineți garanții, chiar și insuficiente.

Odată cu această eșalonare se poate acorda și amânarea la plată până la finalizarea eșalonării, a dobânzilor și/sau a penalităților de întârziere, în vederea anulării, cu îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege. Pentru anularea accesoriilor trebuie să vă încadrați într-una din următoarele situații:

a) obligaţiile fiscale eşalonate la plată, precum şi cele care fac obiectul amânării la plată, să nu fie mai mari de 5.000 lei în cazul persoanelor fizice şi, respectiv, 20.000 lei în cazul persoanelor juridice;

b) să constituiți garanții, în situația în care obligaţiile fiscale eşalonate la plată, precum şi cele care fac obiectul amânării la plată, sunt peste plafoanele menționate la lit. a);

c) să vă încadrați în categoria contribuabililor cu risc fiscal mic, caz în care trebuie să constituiți garanții în valoare de minimum 20% din sumele ce pot face obiectul eşalonării la plată și amânării la plată în vederea anulării.

Pentru a beneficia de eșalonare la plată trebuie să îndepliniți cumulativ următoarele condiții:

a) să vă aflați în dificultate generată de lipsa temporară de disponibilități bănești și să aveți capacitate financiară de plată pe perioada de eșalonare la plată. Aceste situații se apreciază de organul fiscal competent pe baza programului de restructurare sau de redresare financiară ori a altor informații și/sau documente relevante, prezentate de dumneavoastră sau deținute de organul fiscal;

b) să aveți constituită garanție;

c) să nu vă aflați în procedura insolvenței;

d) să nu vă aflați în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare;

e) să nu vi se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară. Prin excepție, dacă actele prin care s-a stabilit răspunderea sunt definitive în sistemul căilor administrative și judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasă răspunderea a fost achitată, condiția se consideră îndeplinită.

Pe lângă condițiile mai sus menționate, trebuie să aveți depuse toate declarațiile fiscale, potrivit vectorului fiscal. Această condiție trebuie îndeplinită la data eliberării certificatului de atestare fiscală și se consideră îndeplinită și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal.

În cazul în care îndepliniți condițiile necesare și doriți să beneficiați de eșalonare la plată este necesar să depuneți cerere de acordare a eșalonării la organul fiscal competent.

II. Anularea obligațiilor de plată accesorii:

Pentru a beneficia de anularea unor obligații bugetare accesorii, aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31.03.2020 inclusiv, trebuie să îndepliniți cumulativ următoarele condiții:

a) toate obligațiile bugetare principale restante la 31 martie 2020 inclusiv, se sting prin orice modalitate prevăzută de lege până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv;

b) sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligaţiile bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între data de 1 aprilie 2020 şi data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;

c) să aveți depuse toate declaraţiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;

d) să depuneți cererea de anulare a accesoriilor după îndeplinirea în mod corespunzător a condiţiilor prevăzute la lit. a) – c), dar nu mai târziu de data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sancţiunea decăderii.

De asemenea, puteți beneficia de anularea obligațiilor accesorii aferente și următoarelor obligațiilor bugetare principale:

a) cele stabilite prin declarații rectificative, în condițiile art. X din O.U.G. nr. 69/2020;

b) cele cu termene de plată până la data de 31 martie 2020 inclusiv și stinse până la această dată, în condițiile art. XI din O.U,G. nr. 69/2020;

c) cele stabilite prin decizii de impunere emise ca urmare a unei inspecții fiscale aflată în derulare la data de 14 mai 2020, în condițiile art. XII din O.U.G. nr. 69/2020;

d) cele eșalonate la plată potrivit Codului de procedură fiscală, în condițiile art. XVI din O.U.G. nr. 69/2020.

Pentru amânarea la plată, în vederea protejării la stingere, a obligațiilor de plată accesorii ce pot face obiectul anulării, puteți depune notificare la organul fiscal competent prin care vă manifestați intenția de a beneficia de anularea accesoriilor, până la depunerea cererii de anulare.

Notificarea privind intenţia de a beneficia de anularea obligaţiilor de plată accesorii și/sau a cererii de anulare a obligațiilor de plată accesorii

Notificare accesorii_OMFP_2100_2020

Cerere anulare_OUG_69_2020

Restructurarea obligatiilor bugetare

Această măsură fiscală poate fi accesată de către debitori, persoane juridice de drept public sau privat și constă în restructurarea obligatiilor bugetare restante la data de 31 iulie 2020, pe o perioada de maxim 7 ani, cu posibilitatea anularii obligatiilor de plată accesorii. De asemenea, puteți beneficia de anularea a maxim 50% din obligatiile bugetare principale dacă achitați pana la data depunerii cererii, maxim 15% din obligatiile bugetare principale datorate.

Pentru a beneficia de restructurarea obligaţiilor bugetare, trebuie să îndepliniți cumulativ următoarele condiţii:

a) să nu îndepliniți condiţiile pentru a beneficia de eşalonarea la plată reglementată de Codul de procedură fiscală;

b) să prezintați un plan de restructurare şi un test al creditorului privat prudent, întocmite de un expert independent;

c) să nu vă aflați în procedura insolvenţei la data emiterii deciziei de aprobare a restructurării obligaţiilor bugetare. În cazul în care vă aflați în procedura insolvenţei şi doriți restructurarea obligaţiilor bugetare puteți notifica organul fiscal cu privire la intenţia dumneavoastră, cu condiţia ca până la data emiterii deciziei de aprobare a cererii de restructurare să ieșiți din această procedură;

d) să nu vă aflați în dizolvare;

e) să aveți îndeplinite obligaţiile declarative, potrivit vectorului fiscal, la data eliberării certificatului de atestare fiscală;

f) să îndepliniți testul creditorului privat prudent.

În situația în care intenționați să beneficiați de restructurarea obligatiilor bugetare puteți depune la organul fiscal o notificare în acest sens, până la data de 31 martie 2021, iar cererea de restructurare a obligațiilor bugetare o puteți depune până la data de 30 iunie 2021.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Acțiune de verificare a respectării măsurilor de protecție sanitară, în Alba: Peste 140 de persoane au fost sancționate

Publicat

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au continuat, în sistem integrat, acțiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în scopul prevenirii răspândirii virusului Covid 19.

În ultimele 48 de ore, la activitățile desfășurate au participat 342 de polițiști și polițiști locali, alături de jandarmi, lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus și au fost controlate 162 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 162 de mijloace de transport, din care 83 mijloace de transport în comun și au fost legitimate 4.123 de persoane. De asemenea, au fost verificate 169 de obiective de interes precum restaurante, fastfood-uri, hoteluri, pensiuni, cabane și alte spații de cazare.

Echipele de control au depistat și sancționat 144 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, 3 care nu au respectat restricțiile de circulație și una care nu a respectat măsura carantinării.

De exemplu, cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată în Alba Iulia, au fost legitimate 241 de persoane, verificate 26 de societăți comerciale și 22 de mijloace de transport în comun. Au fost depistate 16 persoane care nu a respectat regulile de protecție sanitară.

La Blaj, au fost verificate 98 de autovehicule, legitimate 138 de persoane și depistate 7 care nu au respectat regulile de protecție sanitară.

Recomandăm tuturor cetățenilor să păstreze distanțarea fizică, să poarte mască și să nu se expună la riscuri.

Acțiunile de control vor continua.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Revin ninsorile la munte. Risc însemnat de avalanșă în masivele Șureanu, Făgăraș, Bucegi, Parâng și Țarcu-Godeanu

Publicat

Meteorologii anunţă că riscul producerii de avalanşe este însemnat (gradul 3 din 5) în masivele Făgăraş, Bucegi, Parâng, Şureanu şi Ţarcu-Godeanu. În zona montană, în următoarele două zile vremea va intra într-un proces de răcire.

Potrivit ANM, vremea va intra într-un proces de răcire, mai accentuat în cursul zilei de 25 ianuarie. Cerul va fi temporar noros. Pe arii mai restrânse în cursul zilei de 24 ianuarie se vor semnala precipitații mixte, ninsori în zonele înalte, ce pot depune și polei la altitudini de 1.200-1.800 m, trecător și la altitudini mai joase în Carpații Orientali.

Pe arii mai extinse în noaptea de 24/25 ianuarie și în cursul zilei de 25 ianuarie, va ninge viscolit în întreaga arie montană. Vântul se va intensifica treptat, cu rafale din sector sud-vestic și sudic ce vor atinge 70-80 km/h în zonele înalte în prima noapte și în ziua de 24 ianuarie, viscolind ninsoarea în zonele înalte, apoi cu rafale de 90-100 km/h în noaptea de 24/25 ianuarie din sector sudic și sud-vestic, iar în cursul zilei de 25 ianuarie din sector vestic.

Temporar se va semnala ceaţă asociată și cu depuneri de chiciură în zonele înalte. Stratul de zăpadă va înregistra scăderi ușoare în cursul zilei de 24 ianuarie sub 1800 m, urmând să crească în cursul zilei de 25 ianuarie în întreaga arie montană.

Potrivit meteorologilor, până luni, la ora 20.00, riscul producerii de avalanşe în masivele Făgăraş, Bucegi, Parâng, Şureanu şi Ţarcu-Godeanu este însemnat, adică gradul 3 din 5 posibile. În Munţii Rodnei, Călimani – Bistriţei – Ceahlău şi Vlădeasa – Muntele Mare riscul producerii de avalanşe este moderat – gradul 2 din 5.

MUNȚII PARÂNG-ȘUREANU – RISC 3 – ÎNSEMNAT

Vremea va intra într-un proces de răcire și se va depune un strat nou de zăpadă, mai consistent în cursul zilei de luni. La peste 1800 m regăsim plăcile de vânt formate pe versanții estici și sudici în perioada precedentă, iar pe versanții nordici și nord-estici se vor forma noi plăci de vânt. În zonele adăpostite și pe văi se găsesc depozite însemnate de zăpadă. La supraîncărcări dar izolat și spontan în cursul după-amiezii de mâine sub acțiunea insolației, se pot declanșa curgeri superficiale și avalanşe de dimensiuni medii și izolat mari, pe pantele cele mai înclinate, riscul fiind mai ridicat în zonele adăpostite, cu acumulări mari de zăpadă.

Între 1500 și 1800 m, stratul e local mai însemnat, îndeosebi pe pantele și văile unde zăpada a fost transportată de vânt în perioada precedentă. Vremea relativ caldă din cursul zilei de duminică și insolația vor duce în continuare la umezirea și îngreunarea stratului, iar pe pantele mai înclinate, atât spontan cât și la supraîncărcări, se pot declanșa curgeri sau avalanșe de dimensiuni mici și izolat medii. Răcirea vremii din cursul zilei de luni, va duce la o ușoară stabilizare a stratului sub 1800 m.

MUNȚII FĂGĂRAȘ – RISC 3 – ÎNSEMNAT

Vremea va intra într-un proces de răcire și se va depune un strat nou de zăpadă, mai consistent în cursul zilei de luni. Pe versanții estici și sudici se vor menține plăcile de vânt formate în perioada precedentă încălzirii, iar altele noi se vor forma pe versanții nordici și nord-estici. Pe văi și în zonele adăpostite întâlnim acumulări mai importante de zăpadă. În profunzimea stratului întâlnim predominant cristale fine și fațetate și multiple cruste de gheață.

La supraîncărcări, pe pantele suficient de înclinate, stratul puțin stabilizat din partea superioară poate aluneca peste cel vechi, declanșând avalanșe de dimensiuni medii și izolat mari. În cazuri izolate în cursul după-amiezii de mâine, se mai pot produce spontan, sub acțiunea insolației, curgeri superficiale ce pot antrena stratul instabil din partea superioară și declanșa avalanșe de dimensiuni medii și izolat mari, îndeosebi pe versanții sudici.

La altitudini de sub 1800 de metri, temperaturile pozitive din cursul zilei de duminică și insolația, vor duce la umezirea și îngreunarea stratului de zăpadă, iar pe pantele mai înclinate, atât la supraîncărcări mici, dar și spontan după-amiaza se pot declanșa curgeri și avalanșe, mai ales în zonele cu depozite mai însemnate de zăpadă. Stratul de zăpadă va crește în cursul zilei de luni.

MUNȚII BUCEGI – RISC 3 – ÎNSEMNAT

Vremea va intra într-un proces de răcire și se va depune un strat nou de zăpadă, mai consistent în cursul zilei de luni. Pe versanții estici și sudici se mențin plăcile de vânt formate în perioada precedentă, iar pe versanții nordici și nord-estici se vor forma plăci noi de vânt. Pe văile și pantele adăpostite se mențin acumulările însemnate de zăpadă. La supraîncărcări mici, pe pantele suficient de înclinate, stratul instabil din partea superioară poate aluneca peste cel vechi, declanșând avalanșe de dimensiuni medii și izolat mari, în zonele cu acumulări importante de zăpadă. În cazuri izolate, în cursul după-amiezii de mâine, sub acțiunea insolației, se pot produce spontan curgeri superficiale, îndeosebi pe versanții sudici, ce pot angrena parte din straturile subiacente și care pot conduce în cazuri izolate și la avalanșe mai mari.

La altitudini de sub 1800 de metri, temperaturile pozitive din cursul zilei de mâine și insolația vor duce la umezirea și îngreunarea stratului de zăpadă, iar pe pantele mai înclinate, atât la supraîncărcări cât și spontan după-amiaza, se pot declanșa curgeri și avalanșe de dimensiuni mici sau medii, îndeosebi în zonele cu depozite mai însemnate de zăpadă. Răcirea vremii va aduce apoi o ușoară stabilizare a stratului deja depus sub 1800 m.

MUNȚII ȚARCU-GODEANU – RISC 3 – ÎNSEMNAT

Vremea va intra într-un proces de răcire și se va depune un strat nou de zăpadă, mai consistent în cursul zilei de luni. În partea superioară a stratului, la peste 1800 m se găsește un strat puțin stabilizat de zăpadă, având în componență și plăci de vânt pe versanții estici și sudici. În zonele adăpostite și pe văi se mențin depozitele mai vechi de zăpadă. La supraîncărcări dar izolat și spontan în cursul după-amiezii de duminică sub acțiunea insolației, se pot declanșa curgeri superficiale sau avalanşe de dimensiuni medii, pe pantele cele mai înclinate, riscul fiind mai ridicat în zonele adăpostite, cu acumulări mari de zăpadă și în masivul Godeanu unde cu totul izolat sunt și condiții pentru avalanșe mai mari.

Între 1500 și 1800 m, pe pantele și văile unde zăpada a fost spulberată de vânt stratul este local însemnat. Vremea relativ caldă și insolația din cursul zilei de duminică, vor favoriza umezirea și topirea ușoară a stratului, iar pe pantele mai înclinate, atât spontan după-amiaza cât și la supraîncărcări, se pot declanșa curgeri sau avalanșe de dimensiuni mici și izolat medii. Răcirea vremii din cursul zilei de luni, va duce la o ușoară stabilizare a stratului sub 1800 m.

sursa: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Consiliul Județean al Elevilor Alba dă startul campaniei „Parlamentul educației”. Întâlniri cu parlamentarii din județ

Publicat

Consiliul Județean al Elevilor Alba dă startul unei campanii intitulate „Parlamentul educației”, ce are ca scop găsirea de soluții pentru problemele existente din sistemul de învățământ românesc.

În perioada imediat următoare, unica structură de reprezentare a elevilor din județul Alba va intra în dialog cu parlamentarii județului nostru, aleși în noua legislatură.

La întâlnirile ce vor avea loc au fost invitați membri ai tuturor partidelor politice județene alese în Parlament, unde se va urmări punctarea aspectelor ce îi vizează pe beneficiarii principali ai educației. Principalele subiecte ale viitoarelor întâlniri sunt aspecte ce vizează calitatea actului educational, precum digitalizarea educației și bursele școlare.

„Având în vedere cele anunțate mai sus, în cursul zilei de sâmbătă, 23 ianuarie 2021, am avut o primă întâlnire cu domnul Florin Roman, deputat din partea Partidului Național Liberal Alba, unde am dezbătut problemele prezentate anterior”, au transmis reprezentanții Consiliului Județean al Elevilor Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

630 de persoane vaccinate în Alba, în ultimele 24 de ore. DSP anunță că nu a fost semnalată nicio reacție adversă

Publicat

DSP Alba anunță că sâmbătă, 23 ianuarie 2021 în județul Alba, au fost vaccinate anti-COVID 630 de persoane.  Instituția medicala precizează că nu au fost semnalate reacții adverse sau pierderi de vaccin.

”Sâmbătă, 23 ianuarie, în județul Alba au fost imunizate anti-COVID în total 630 de persoane, astfel: 540 în centrele fixe din județ amenajate pentru faza II (240 la Alba Iulia, 60 la Aiud, 60 la Sebeș, 60 la Blaj, 60 la Cugir, 60 la Câmpeni); 90 de persoane imunizate de echipele mobile în centre rezidențiale din județ. Fără doze de vaccin irosite, fără reacții adverse imediate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate