Actualitate
ANAF completează informațiile din formularul „Adeverință de venit”. Care sunt noutăţile din noul model de document
ANAF propune includerea în formularul „Adeverință de venit” a informațiilor privind veniturile brute realizate din salarii obținute pentru creare de programe pentru calculator, pentru cercetare-dezvoltare aplicativă şi/sau dezvoltare tehnologică, din pensii mai mici decât plafonul de impozitare și din salarii obținute de persoanele fizice cu dizabilități grave sau accentuate.
„Adeverința de venit” este documentul prin care se atestă veniturile realizate de persoanele fizice, în cursul unui an fiscal, înregistrate în evidența fiscală pe baza declarațiilor depuse de acestea și/sau de către terți, transmite ANAF într-un comunicat de presă.
În vederea aplicării unitare, de către organele fiscale, a dispozițiilor legale privind eliberarea adeverinței de venit pentru persoane fizice, precum și pentru creșterea operativității procesului de administrare, a fost propus proiectul de ordin, pentru:
– aprobarea modelului și conținutului formularelor „Adeverință de venit” și „Cerere de eliberare a unei adeverințe de venit”;
– actualizarea și aprobarea procedurii privind completarea formularului „Adeverință de venit”.
Totodată, va fi abrogat Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr.193/2009 pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor „Adeverință de venit” și „Cerere de eliberare a unei adeverințe de venit” pentru persoane fizice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.109 din 24 februarie 2009.
Proiectele de acte normative, iniţiate de ANAF, sunt făcute publice pe site-ul instituţiei la adresa www.anaf.ro, domeniul INFO ANAF/ Transparenţa decizională. De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul în str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucureşti.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Serviciul Comunicare, Relații Publice și Mass-Media – cu menţiunea „Conf.Legii nr.52/2003”, la următoarele adrese:
– Prin scrisori la adresa poştală: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str.Apolodor nr.17, sector 5 București 050741 – la Serviciul Comunicare, Relații Publice şi Mass-Media;
– Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro
– Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
Pentru a avea acces la informaţiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se poate accesa domeniul INFO ANAF / Comunicate de presă aflat pe site-ul instituţiei.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News