Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF: Declarația 394 se modifică din nou. Se va completa integral începând cu 1 octombrie


Publicat

anafFormularul 394 se modifică din nou, potrivit unui anunț făcut vineri, 22 iulie, de ANAF, odată cu publicarea unui proiect de ordin care cuprinde noile modificări pentru Declarația 394. De asemenea, se amână și termenele de depunere.

„Declarația 394  se va completa integral începând cu 1 octombrie pentru toate operațiunile efectuate pe teritoriul național, iar pentru perioada 1 iulie  – 30 septembrie se vor declara doar operațiunile derulate cu persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA (cartușul C), prorogându-se termenul de declarare pentru celelalte operațiuni din declarație, începând cu cele aferente lunii octombrie 2016”, scrie ANAF într-un comunicat.

Aceste modificări au survenit în urma dialogului permanent dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală și mediul de afaceri.

Reprezentanții Fiscului reamintesc că la sfârșitul lunii mai 2016, pe site-ul ANAF a fost publicat formularul electronic al noii declaraţii informative 394, acesta fiind disponibil contribuabililor în vederea testării.

Pe perioada testării, au fost semnalate din partea mai multor contribuabili/asociații profesionale aspecte referitoare la modalitatea de completare și declarare a datelor din formularul 394 aprobat prin ordinele menționate, solicitându-se introducerea cotei de TVA de 19% (pentru corecții, regularizări din perioadele anterioare), eliminarea evidențierii în mod distinct a livrărilor/achizițiilor de telefoane mobile, microprocesoare, console de jocuri, tablete PC și laptopuri dacă valoarea bunurilor livrate, exclusiv TVA, înscrise într-o factură este mai mică de 22.500 lei, datorită costurilor suplimentare generate la nivelul contribuabililor.

De asemenea, pentru a veni în sprijinul mediului de afaceri, în vederea simplificării declarației 394, au fost efectuate următoarele modificări:

– eliminarea cerinței de a completa operațiunile cu regim special de către persoanele impozabile care aplică sistemul de TVA la încasare;

– eliminarea cerinței de a completa TVA aferentă livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii pentru care se aplică taxarea inversă și menținerea acesteia numai în cazul achizițiilor.

Reamintim că Ordinul șefului ANAF  cu privire la noul format al declarației 394 a fost publicat pe 1 aprilie. În martie, ministrul Finanțelor Anca Dragu spunea că se lucrează la simplificarea formularelor 088 și 394, ambele Declarații fiind în topul celor mai reclamate documente de către antreprenori din cauza modului stufoș și birocratic de completare și depunere.

Începând cu 1 iulie a fost modificat substanțial noul formular al declarației informative 394 pentru declararea livrărilor de bunuri și prestărilor de servicii, respectiv a achizițiilor efectuate de pe teritoriul național.

Declarația se depune până pe data de 25 a lunii următoare perioadei fiscale avute de persoana impozabilă, inclusiv în lunile în care nu au fost realizate tranzacții.

În cazul în care se constată erori în declarația depusă, corectarea se realizează prin depunerea unei noi declarații cu toate datele corectate.

sursa: anaf.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: 3218 infectări noi cu Sars-Cov-2 în România, din peste 22.000 de teste PCR. 1.089 de pacienți sunt la ATI

Publicat

3.218 de noi infectări cu Sars-Cov-2 au fost raportate oficial în România, sâmbătă. Infectările sunt raportate la un număr de peste 22.000 de teste efectuate în ultimele 24 de ore. 66 de pacienți au decedat și alți 1089 sunt internați la Terapie Intensivă.

Până astăzi, 16 ianuarie, pe teritoriul României, au fost confirmate 691.488 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19). 620.058 de pacienți au fost declarați vindecați.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 3.218 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Coeficientul infectărilor cumulate la 14 zile, raportate la 1.000 de locuitori este calculat de către Direcțiile de Sănătate Publică, la nivelul Municipiului București și al județelor. Mai jos aveți graficul realizat în baza raportărilor primite de CNCCI de la Direcțiile de Sănătate Publică:

Până astăzi, 17.164 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 15.01.2021 (10:00) – 16.01.2021 (10:00) au fost raportate 66 de decese (42 bărbați și 24 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Arad, Bacău, Brăila, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Galați, Gorj, Hunedoara, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Sălaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Vaslui, Vrancea, Ilfov și București.

Dintre acestea, 1 deces a fost înregistrat la categoria de vârstă 40-49 ani, 6 decese la categoria de vârstă 50-59 ani, 10 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 24 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 25 decese la categoria de peste 80 de ani.

60 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, iar 6 pacienți decedați nu prezentat comorbidități.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 8.485. Dintre acestea, 1.089 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 5.153.025 de teste RT-PCR și 39.691 de teste rapide antigenice.

În ultimele 24 de ore au fost efectuate 22.521 teste RT-PCR (12.134 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 10.387 la cerere) și 4.409 teste rapide antigenice.

De asemenea, de la ultima informare făcută de GCS, au fost raportate și rezultatele a 649 de teste prelucrate anterior ultimelor 24 de ore și transmise până la data de 16 ianuarie a.c.

Pe teritoriul României, 36.526 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 8.425 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 59.762 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 85 de persoane.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: Lista localităților din care provin cele 68 de cazuri noi de Covid. Alba Iulia, a doua zi la incidența de scenariu roșu

Publicat

68 de cazuri noi de infectare cu Sars-Cov-2 au fost identificate în ultimele 24 de ore în județul Alba. Cele mai multe sunt în mediul urban, 37. Alte 15 cazuri s-au înregisrat în mediul rural. În plus față de acestea, 16 infectări au fost identificate în focare mai vechi. 

Din cele 13.219 de persoane din județul Alba, confirmate oficial cu virusul de la începutul epidemiei, 12.000 de persoane s-au vindecat. De asemenea, au fost înregisrate 350 decese.

Vineri, în Alba au fost prelucrate 422 de teste (319 la SJU si 103 la DSP). Numărul total de teste efectuate pana în prezent în județ a ajuns la 148.841.

Incidența infectărilor la mia de locuitori a crescut la Alba Iulia față de ziua precedentă și a ajuns la 3,18 (față de 3,00 în ziua anterioară).

Acest lucru presupune reluarea unor restricții locale, inclusiv închiderea restaurantelor și cafenelelor, care acum funcționează la 30% din capacitatea de primire clienți la interior.

Deocamdată însă nu a fost luată această decizie. DSP monitorizează evoluția cazurilor și dacă, în termen de 72 de ore, vor fi alte creșteri, atunci se va lua în calcul trecerea la scenariul roșu.

Localitățile din Alba din care provin cazurile noi:

Mediul urban

Aiud 1

Alba Iulia 21

Blaj 4

Câmpeni 2

Cugir 5

Sebeș 2

Teiuș 1

Zlatna 1

Mediul rural

Bucium 1

Cergău 1

Daia Română 3

Ighiu 2

Meteș 1

Sâncel 2

Sântimbru 2

Sohodol 2

Vințu de Jos 1

Alte 16 cazuri provind din focare mai vechi, anunță DSP Alba.

Incidența la nivelul județului a ajuns la 2,01 la mie, mai mare în mediul urban (2,37) față de rural (1,45).

Incidența pe localități:

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Când pică Paştele ortodox și catolic în 2021. De ce se sărbătorește în zile diferite și cum se calculează data în fiecare an

Publicat

Slujba de Inviere Catedrala Alba Iulia

În 2021, Paștele ortodox va fi sărbătorit în data de 2 mai, când va fi o minivacanță de cinci zile. Paștele catolic va fi în 4 aprilie.

Vinerea Mare este și zi liberă pentru români. Astfel, românii vor avea, cu ocazia Paștelui, o minivacanță de cinci zile: vineri, 30 aprilie (Vinerea Mare), sâmbătă, 1 mai, duminică, 2 mai și luni, 3 mai (a doua zi de Paște).

Vezi și Zile libere 2021. Vor fi mai puține minivacanțe și zile libere în timpul săptămânii față de anul 2020

Paștele este sărbătoarea Învierii Domnului, dar și un prilej deosebit de a reuni familia.

Paștele ortodox și cel catolic s-au sărbătorit anul trecut la o săptămână distanță, iar în acest an decalajul este mai mare.

Calcularea datei la care creștinii sărbătoresc Paștele ține două fenomene naturale, unul cu dată fixă – echinocțiul de primăvară, iar altul cu data schimbătoare – luna plină.

Vezi și Calendar Creștin Ortodox 2021: Toate sărbătorile religioase importante din noul an în Calendarul Bisericesc

Aceasta din urmă face ca data Paștelui să varieze în fiecare an. În plus, utilizarea a două calendare diferite explică decalajul acestei sărbători la catolici și ortodocși.

Biserica Catolică se raportează la echinocțiul de primăvară după calendarul gregorian, în timp ce Biserica Ortodoxă calculează același eveniment astronomic după calendarul iulian, pe stil vechi.

Floriile ortodoxe vor fi în 25 aprilie, iar Rusaliile ortodoxe se vor sărbători în 20 iunie.

Când pică Paștele ortodox în 2021 și în următorii ani:

Paştele ortodox 2021 – duminică, 2 mai

Paştele ortodox 2022 – duminică, 24 aprilie

Paştele ortodox 2023 – duminică, 16 aprilie

Paştele ortodox 2024 – duminică, 5 mai

Paştele ortodox 2025 – duminică, 20 aprilie

Paștele catolic în 2021 și în următorii ani:

Paştele catolic 2021 – duminică, 4 aprilie

Paştele catolic 2022 – duminica 17 aprilie

Paştele catolic 2023 – duminică 9 aprilie

Paştele catolic 2024 – duminică 31 martie

Paştele catolic 2025 – duminică 20 aprilie

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

WhatsApp amână cu trei luni aplicarea noilor condiții de utilizare. Zeci de milioane de utilizatori au renunțat la aplicație

Publicat

whatsapp

Aplicaţia de mesagerie online WhatsApp a decis să amâne cu trei luni intrarea în vigoare a noilor sale condiţii de utilizare, încercând astfel să îşi liniştească utilizatorii în legătură cu protejarea datelor lor personale, informează AFP.

Vom amâna data la care utilizatorii vor trebui să citească şi să accepte condiţiile de utilizare„, au anunţat vineri reprezentanţii aplicaţiei WhatsApp într-un articol publicat pe blogul ei oficial.

Modificările, care ar fi trebuit să intre în vigoare pe 8 februarie, vor deveni efective începând din data de 15 mai.

Săptămâna trecută, WhatsApp a cerut celor aproximativ 2 miliarde de utilizatori ai săi să accepte noile condiţii de utilizare, care permit aplicaţiei să partajeze datele personale ale clienţilor cu compania ei mamă, Facebook. În caz de refuz, utilizatorii WhatsApp erau informaţi că nu vor mai putea să îşi acceseze conturile începând din 8 februarie.

La o scară mult mai redusă, migrația se întâmplă și în România scrie G4Media.ro. Potrivit unui instrument de analiză a aplicațiilor, disponibil online, Signal a fost pe locul 27 în ceea ce privește toate aplicațiile descărcate la noi, iar Telegram pe 12, potrivit datelor din 11 ianuarie. Cele două aplicații au câștigat foarte mult și la capitolul ”popularitate” unde ratingul lor a ajuns aproape de maxim.

WhatsApp explică ce înseamnă noua actualizare

Acea decizie a fost interpretată de numeroşi critici drept o tentativă a aplicaţiei de a partaja mai multe date personale ale utilizatorilor WhatsApp cu compania-mamă, Facebook, care a cumpărat WhatsApp în 2014.

Vineri, WhatsApp a ţinut să îi asigure pe utilizatori că noua actualizare „nu întăreşte capacitatea noastră de a partaja datele personale cu Facebook”, ci are scopul de a ajuta companiile să comunice mai bine cu clienţii lor prin intermediul acestei platforme.

Aplicaţia doreşte mai ales să permită companiilor de publicitate să îşi vândă produsele direct pe WhatsApp, aşa cum se întâmplă deja în India, cea mai mare piaţă a companiei californiene, cu 400 de milioane de utilizatori.

Conversaţiile purtate pe WhatsApp vor continua să fie protejate folosind principiul de criptare „end-to-end” şi nici Facebook, nici WhatsApp nu vor avea posibilitatea de a vedea aceste mesaje private, au transmis reprezentanţii aplicaţiei, citați de Agerpres.

Anunţul de săptămâna trecută a provocat panică şi un val de revoltă în rândul multor utilizatori, care s-au declarat alarmaţi din cauza renunţării la valorile fondatoare ale WhatsApp.

WhatsApp a încercat să îi liniştească pe utilizatorii săi, îngrijoraţi de ideea că această aplicaţie de mesagerie online va partaja mai multe date personale cu compania ei mamă, Facebook, după ce noile condiţii de utilizare a acestui serviciu, publicate săptămâna trecută, au stârnit un val de panică în rândul persoanelor care folosesc WhatsApp şi înscrieri record pe platformele concurente Signal şi Telegram, informează AFP.

„Cu toate aceste zvonuri care circulă, vrem să răspundem unora dintre cele mai frecvente întrebări pe care le-am primit”, au transmis administratorii aplicaţiei WhatsApp pe site-ul acesteia, în rubrica „Securitate şi confidenţialitate”.

„Vrem să spunem cât se poate de clar că acea actualizare nu afectează în niciun fel confidenţialitatea mesajelor schimbate cu prietenii voştri şi cu familiile voastre”, precizează acelaşi text.

Joi, WhatsApp a cerut celor aproximativ 2 miliarde de utilizatori ai săi să accepte noile condiţii de utilizare, care permit aplicaţiei să partajeze datele personale ale clienţilor cu compania ei mamă, Facebook. În caz de refuz, utilizatorii WhatsApp nu vor mai putea să îşi acceseze conturile începând din 8 februarie.

Modificările nu privesc decât conversaţiile viitoare ce vor fi purtate cu companii, afirmă reprezentanţii WhatsApp, care doresc să dea dovadă „de mai multă transparenţă” despre modul în care ei „recoltează şi utilizează datele personale ale utilizatorilor”.

Grupul Facebook Inc., care obţine profituri imense din publicitatea orientată distribuită pe reţelele de socializare Facebook şi Instagram, a început să obţină venituri şi din serviciile sale de mesagerie online, precum Messenger, permiţând companiilor de publicitate să îi contacteze pe clienţii săi, pentru a-şi vinde direct produsele, aşa cum se întâmplă deja în India, cea mai mare piaţă a companiei californiene, cu 400 de milioane de utilizatori.

WhatsApp a încercat să îi liniştească pe utilizatorii îngrijoraţi din această ţară din Asia de Sud, publicând în ziarele de miercuri un mesaj, pe prima pagină, cu următorul conţinut: „Respectarea vieţii voastre private este înscrisă în ADN-ul nostru”.

Telegram jubilează

Aplicaţia WhatsApp, cumpărată de Facebook în 2014, şi-a construit reputaţia bazându-se în special pe protejarea datelor private ale utilizatorilor săi. Actualizarea de joi a provocat însă un val de nemulţumire pe reţelele de socializare, un exemplu concludent în acest sens fiind cel al antreprenorului Elon Musk, CEO-ul companiilor SpaceX şi Tesla, care a distribuit pe contul său de Twitter un mesaj laconic: „Folosiţi Signal”.

„Există multă dezinformare despre condiţiile de utilizare a serviciului WhatsApp în acest moment”, a reacţionat marţi Adam Mosseri, directorul reţelei de socializare Instagram.

Această campanie de imagine soseşte însă puţin prea târziu, afirmă jurnaliştii de la AFP: serviciile de mesagerie securizată Signal şi Telegram beneficiază începând de joi de o creştere uriaşă de popularitate.

„În prima săptămână din ianuarie, Telegram a depăşit 500 de milioane de utilizatori activi pe lună. Apoi, cifrele au continuat să crească: 25 de milioane de utilizatori noi s-au alăturat Telegram în următoarele 72 de ore”, a declarat marţi fondatorul acestei mesagerii online, rusul Pavel Durov, pe contul său de Telegram.

„Este o creştere semnificativă în raport cu anul trecut”, a continuat el, explicând că Telegram a mai trecut de câteva ori prin valuri de „înscrieri subite” în timpul celor „şapte ani ai săi de experienţă în materie de protejare a vieţii private a utilizatorilor”. Dar, „de această dată, e ceva diferit”, a adăugat antreprenorul rus.

„Oamenii nu mai vor să îşi partajeze viaţa privată contra unor servicii gratuite. Ei nu mai vor să fie luaţi ostatici de către monopoluri tehnologice”, a adăugat miliardarul rus, în vârstă de 36 de ani.

Creată în 2013 de fraţii Pavel şi Nikolai Durov, creatorii foarte popularei reţele de socializare ruseşti VKontakte, aplicaţia Telegram a făcut o prioritate din securitatea datelor personale ale utilizatorilor şi refuză în general să colaboreze cu autorităţile, fapt care a expus-o în faţa unor tentative de blocare în anumite ţări, în special în Rusia.

Signal decolează

Signal şi Telegram figurează în fruntea descărcărilor de aplicaţii gratuite pe platformele Apple Store şi Google Play din mai multe ţări.

Pentru a-i cuceri şi mai mult pe noii săi utilizatori, Signal a publicat chiar şi un tutorial care îi ajută să importe mai uşor conversaţiile purtate pe grupurile create pe alte aplicaţii de mesagerie online.

Succesul a fost atât de mare, încât afluxul de noi conexiuni a provocat anumite probleme tehnice între joi şi vineri. „Codurile de verificare sunt în prezent întârziate (…) pentru că multe persoane noi încearcă să se înscrie pe Signal în perioada actuală”, au explicat reprezentanţii aplicaţiei.

Lansată în 2014, aplicaţia americană Signal este considerată de specialişti una dintre cele mai securizate aplicaţii de mesagerie online de pe piaţă, graţie în special capacităţii sale de criptare de tip „end-to-end”, ce permite securizarea tuturor tipurilor de conversaţii (mesaje, apeluri audio şi apeluri video) purtate între utilizatorii săi.

Platforma a încercat să calmeze „incendiul” provocat de anunţul de săptămâna trecută prin intermediul unei serii de anunţuri liniştitoare şi de campanii publicitare, dar serviciile concurente, precum Signal şi Telegram, au profitat de acea stare de confuzie şi descărcările lor din magazinele online au cunoscut creşteri spectaculoase.

surse: digi24.ro, Agerpres

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate