Actualitate
ANAF: Termen prelungit până în 5 decembrie pentru depunerea la Fisc a Declaraţiei 394. Detalii pentru contribuabili
ANAF anunţă că Declaraţia 394 – informativă privind livrările, prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA se depune la Fisc până în 5 decembrie. Termenul iniţial, de 30 noiembrie, a fost prelungit, dată fiind mini-vacanţa de Sfântul Andrei şi 1 Decembrie.
Potrivit ANAF, această declaraţie se complează integral, pentru toate operaţiunile efectuate pe teritoriul naţional. Pentru perioada 1 iulie 2016 – 30 septembrie 2016, aceasta s-a completat numai pentru operaţiunile desfăşurate cu persoane impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România.
Vezi şi CALENDARUL obligaţiilor fiscale pentru luna DECEMBRIE 2016. Ce declaraţii trebuie depuse la Fisc. Termene, formulare şi plăţi
Declarația se depune la organul fiscal competent până în data de 30 inclusiv a lunii următoare încheierii perioadei de raportare declarate pentru depunerea decontului (luna, trimestrul etc.), inclusiv dacă în această perioadă nu au fost realizate operațiuni de natura celor care fac obiectul declarației. Astfel, primul termen de depunere pentru declarația 394 în format integral ar fi fost 30 noiembrie, dar întrucât această zi este sărbătoare legală, potrivit art. 205 din Codul de procedură fiscală, termenul de depunere pentru declaratia 394 aferentă lunii octombrie 2016 va fi luni, 5 decembrie 2016.
Pentru facilitarea completării și clarificarea aspectelor în legătură cu care contribuabilii au avut întrebări în ceea ce privește declarația 394, ANAF a venit în sprijinul contribuabililor publicand “Ghidul de completare a declarației informative privind livrările de bunuri/prestările de servicii și achizițiile efectuate pe teritoriul național – formular 394ˮ pe portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistenta contribuabili – 07 Ghiduri curente (rd. 8). Ghidul cuprinde fiecare cartuș din declarație, cu instrucțiunile de completare aferente, precum și precizări și exemple care pot veni în sprijinul contribuabililor.
Pentru a beneficia de îndrumare şi asistenţă cu caracter general, în domeniul fiscal, contribuabilii au la dispoziţie Call-center-ul ANAF la numărul de telefon: 031.403.91.60. În situaţia în care doresc să se adreseze în scris administraţiei fiscale, aceștia pot să transmită un e-mail, utilizând ”Formular asistenţă email” existent pe site-ul ANAF, în secţiunea Asistență Contribuabili sau Servicii Online.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News