Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ANALIZĂ: Alba, pe locul 21 în topul judeţelor cu cel mai ridicat nivel de trai. Locuitorii sunt productivi, dar foarte prost plătiţi


Publicat

Albaiulienii au un nivel de trai ridicat. Asta ne arată un clasament realizat de ziarul Gândul care are la bază mai mulţi indicatori socio-economici. Spre exemplu, un singur cetăţean din Alba îşi aduce contribuţia la economia locală cu peste 6.800 de euro, în condiţiile în care aportul mediu al unui cetăţean român la produsul intern brut este de aproximativ 6.820 de euro. Analiza arată că locuitorii judeţului Alba sunt prost plătiţi, dar foarte productivi.

Topul a avut la bază mai mulţi indicatori, precum rata şomajului, suprafaţa spaţiilor verzi din localităţi, salariul mediu net, rata criminalităţii, procentul gospodăriilor racordate la reţeaua de canalizare, speranţa de viaţă şi contribuţia locuitorilor la economia locală. În urma punctajelor acordate, Alba s-a poziţionat pe locul 21 în topul judeţelor cu cel mai înalt nivel de trai din România.

Tot un clasament Gândul mai arată că Alba ocupă locul patru în topul judeţelor cu cea mai ridicată rată a criminalităţii din ţară. Mai exact, în Alba, la nivelul anului 2011, circa 344 de persoane din 100.000 au fost găsite vinovate de către o instanţă de judecată, cu 54% peste media naţională, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).

În ciuda faptului că se confruntă cu un şomaj ridicat şi o rată mare a criminalităţii, locuitorii din judeţul Alba se pot mândri cu o productivitate sporită a muncii, dar şi cu o speranţă de viaţă peste media naţională.

Cea mai importantă contribuţie la economia judeţului nostru o aduc companiile din industria lemnului, respectiv Holzindustrie Schweighofer şi Kronospan, care în 2011 au încadrat în muncă peste 1500 de persoane.

Citeşte mai mult despre acest subiect şi vezi şi alte analize pe Gândul.info.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

BNS: România, singurul stat din UE cu o indemnizaţie medie de şomaj mai mică de 50% din salariul minim

Publicat

bani

Creşterea indemnizaţiei de şomaj este justificată şi necesară deoarece ar contribui la o integrare reală a şomerilor în piaţa muncii, România fiind singurul stat din Uniunea Europeană cu o indemnizaţie medie de şomaj mai mică de 50% din salariul minim, susţin reprezentaţii Blocului Naţional Sindical (BNS).

Potrivit sursei citate, 703.341 de locuri de muncă au fost pierdute în perioada 15 iunie – 11 septembrie 2020, iar 344.673 din aceste locuri de muncă pierdute erau ocupate de persoane ce nu mai aveau un alt loc de muncă.

BNS susține, într-o scrisoare deschisă adresată Ministrului Muncii și Protecției Sociale, că aceste persoane sunt astăzi şomeri şi au nevoie de sprijin să supravieţuiască şi de asistenţă pentru a-şi găsi un loc de muncă.

„Indemnizația de șomaj nu este o formă de asistență socială, este o indemnizație primită ca efect al unei asigurări sociale, o compensație parțială a veniturilor asiguratului ca urmare a pierderii locului de muncă sau a veniturilor absolvenților instituțiilor de învățământ care nu s-au putut încadra în muncă.

Reamintim, sunt șomeri indemnizați conform Legii 76/2002 persoanele care:

  • și-au pierdut locul de muncă din motive neimputabile lor;
  • au un stagiu de cotizare de minim 12 luni în ultimele 24 de luni premergătoare datei înregistrării cererii, cu excepția celor ce sunt proaspăt absolvenți;
  • sunt în căutarea unui loc de muncăde la vârsta de minimum 16 ani și până la îndeplinirea condițiilor de pensionare;
  • sunt în capacitate de muncă /  au starea de sănătate și capacitățile fizice și psihice necesare pentru prestarea unei munci;
  • nu realizează venituri sau realizează, din activități autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă, în vigoare;
  • sunt disponibile să înceapă lucrul în perioada imediaturmătoare, dacă s-ar găsi un loc de muncă.

România a ratificat Convenția OIM 168/1988, prin adoptarea Legii 112/1992, având obligația de a acorda o indemnizație de șomaj care să reprezinte minim 50% din salariul minim pentru cei care nu au contribuit la fondul de șomaj și minim 50% din ultimul salariul pentru cei ce au plătit contribuții.

În acest moment România încalcă prevederile Legii 112/1992, respectiv ale Convenției 168/1988.

Pentru absolvențiicare nu au contribuit la fondul de șomaj, cuantumul indemnizației de șomaj ar trebui să fie conform Convenției cel puțin 50% din salariul minim net, adică 673 lei (1346 – salariul minim net lei * 50%) începând cu 1 ianuarie 2020. Această indemnizație este în prezent 250 lei. Raportul între indemnizația de șomaj și salariul minim net este în acest caz de 18,5%.

Pentru salariații care au stagiu de cotizare conform legii și își pierd locul de muncă intrând în șomaj, cuantumul indemnizației ar trebui să fie minim 50% din câștigul anterior, ceea ce înseamnă:

a. pentru un salariat care a câștigat anterior intrării în șomaj un salariu egal cu salariul minim pe economie – cuantumul ar trebui să fie 673 lei, dar de fapt:

  • în acest moment, un șomer cu vechime mai mică de 3 ani – primește 375 lei – pentru cei cu vechime mai mică de 3 ani raportul între indemnizația de șomaj și salariul net anterior este de 27,8%.
  • pentru cei cu vechime între 3 si 5 ani – indemnizația este în acest moment – 442 lei – pentru cei cu vechime între 3 și 5 ani raportul este de 32,8%.

b. pentru un salariat care a câștigat anterior intrării în șomaj un salariu egal cu salariul mediu pe economie – cuantumul indemnizației de șomaj ar trebui să fie 1591 lei (3182 – salariul mediu net * 50%).

  • în acest moment, dacă are o vechime mai mică de 3 ani – primește o indemnizație egală cu 375 lei – pentru aceștia (contributori cu vechime mai mică de 3 ani) raportul între indemnizația de șomaj și ultimul salariu net avut este de 11,7%.

Cei cu vechime peste 20 ani – primesc în acest moment o indemnizație egală cu 895 lei – în cazul acestei categorii cu vechime de peste 20 de ani,  raportul este de 28,1%”, au explicat reprezentanții BNS.

Potrivit BNS, creșterea indemnizației de șomaj, mai mult interes pentru oameni și chiar mai mult profesionalism în abordarea măsurilor active de ocupare ar contribui în mod cert la o integrare reală a șomerilor în piața muncii.

Citește aici scrisoarea deschisă (.docx)

sursa: bns.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Familie din Alba Iulia, cu COVID-19, purtată două zile prin spitale. Situația revoltătoare prin care a trecut

Publicat

Problemele mari de la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia, supraîncărcarea unităților medicale cu pacienți infectați cu noul coronavirus, numărul mare de persoane confirmate pozitiv zilnic duc rapid la o serie de sincope și neînțelegeri în relația dintre pacienți și cadre medicale. 

Este și cazul unei familii din Alba Iulia, o tânără și cei doi părinți ai ei, care au fost confimați cu COVID-19. Aceștia au fost ținuți ore întregi în ambulanță și plimbați de la un spital la altul timp de două zile până să ajungă să primească un tratament de specialitate. 

Întreaga poveste a fost relatată pentru alba24.ro de către un prieten al familiei, Andrei G.

Sâmbătă, 26 septembrie, A. B, o tânără de 21 de ani din Alba Iulia, alături de mama și tatăl ei, care au în jur de 50 de ani, au început să aibă simptome ale infectării cu COVID. Din acest motiv au mers și și-au făcut testul la Spitalul Județean din Alba Iulia.

De sâmbătă și până la venirea rezultatului, luni, cei trei s-au autoizolat la domiciliu, însă se simțeau rău. Rezultatul pozitiv pentru COVID-19 a venit luni în jurul orei 15.00 – 15.30 și a fost anunțat familiei de către un angajat DSP Alba.

Însă, potrivit unui apropiat al familiei, Andrei G., nu a venit nimeni timp de ore bune să îi ia de acasă și să îi ducă la o unitate medicală.

Ținuți în ambulanță

Timp de câteva ore, aceștia au sunat de mai multe ori la 112 pentru a solicia o ambulanță, și chiar și prietenul familiei a sunat de la București, la 112, pentru a solicita să fie duși la spital.

În jurul orei 20.00, a ajuns o ambulanță la locuința familiei, care i-a transportat pe cei trei la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia, însă aceștia nu au fost duși pe o secție, ci au fost ținuți timp de aproape 2 ore în ambulanță, în curtea spitalului, a precizat Andrei G.

Alexandru Sinea, directorul DSP Alba, a precizat pentru alba24.ro că aceștia au fost ținuți în ambulanță deoarece nu mai erau locuri pentru a fi aduși în unitatea medicală și evaluați. Când un pacient este confirmat cu coronavirus, acesta este evaluat pentru i se afla starea, dacă este asimptomatic, are simptome medii sau are nevoie urgentă de asistență medicală de specialitate.

De la Alba Iulia la Sebeș

După două ore în care au fost ținuți în ambulanță, medicii de la Alba Iulia au luat decizia de a-i trimite pe cei trei la Sebeș. În jurul orei 22.00, au ajuns la Spitalul Municipal Sebeș, dar unitatea medicală nu i-a internat pe cei trei.

După alte două ore petrecute în ambulanță, cei trei au fost trimiși la Secția de Boli Infecțioase a Spitalului din Sebeș, unde au ajuns în jurul orei 24.00.

Acolo, la ora respectivă, în unitatea medicală s-ar fi aflat doar o asistentă, fără nici un medic de gardă. Au fost internați, dar nici măcar o porție de mâncare nu li s-ar fi asigurat.

Directorul DSP a declarat că cei trei nu au putut fi internați la Spitalul Municipal Sebeș deoarece toate paturile pentru pacienții COVID-19 erau ocupate.

Marți dimineață, au fost vizitați de un doctor de la Sebeș care a luat hotărârea ca aceștia să facă un CT, dar la Secția de Boli Infecțioase nu exista aparatura necesară, așa că au fost duși la Spitalul Municipial Sebeș.

În urma CT-ului, s-a descoperit că plămânii celor trei erau afectați de COVID 19.

De la Sebeș la Blaj

După investigațiile de la Sebeș, familia a fost transferată la spitalul din Blaj abia miercuri, 30 septembrie, în jurul orei 11.00, unde medicii au început să le administreze tratament de specialitate.

Starea de sănătate a celor trei s-a mai ameliorat.

Situația de la Spitalul Județean

În ultimele două săptămâni, 30 de cadre medicale și alte tipuri de angajați ale Spitalului Județean de Urgență din Alba Iulia au fost confirmate pozitiv cu COVID-19.

Dincolo de asta, instituția este copleșită de lipsa locurilor pentru pacienții Covid, în condițiile în care în județ sunt 526 de cazuri active.

Doar miercuri, au fost confirmate 45 de noi cazuri de coronavirus.

Reprezentanții DSP Alba au anunțat că la nivelul județului mai sunt libere doar 43 de locuri destinate pacienților COVID.

”În prezent, la nivelul județului Alba avem 193 persoane pozitive Covid-19 internate în unități sanitare și un număr de 43 de locuri disponibile. Dacă va fi nevoie, spitalele vor suplimenta locurile destinate Covid-19”, au transmis reprezetanții instituției.

De menționat că, pe lângă cei din spitale, restul pacienților cu simptome ușoare sau asimptomatici sunt în izolare la domiciliu.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO: Dispensarul din cartierul Mihail Kogălniceanu din Sebeș a fost modernizat și predat medicilor de familie. Cum arată acum

Publicat

Lucrările de modernizate și reamenajare a dispensarului din cartierul Mihail Kogălniceanu s-au finalizat. Proiectul în valoare de 2,7 milioane lei s-a derulat prin intermediul Serviciului Public Administrarea Patrimoniului din Sebeș.

Obiectivul lucrărilor a fost acela de a crește numărul de cabinete medicale și implicit calitatea actului medical de care să beneficieze cetățenii municipiului Sebeș.

În urma intervențiilor de modernizare, învelitoarea clădirii a fost complet schimbată, iar spațiile au fost optimizate prin creșterea numărului de cabinete medicale: anterior, existau 7 cabinete, acum sunt funcționale 9 cabinete.

La parter, au fost amenajate 4 cabinete medicale, fiecare cu sală de tratament și grup sanitar, au fost îmbunătățite spațiile comune, au fost amenajate toaletele, inclusiv pentru persoane cu dizabilități.

La etaj, se regăsesc 5 cabinete medicale cu sală de tratament, un grup sanitar și spații de deservire care să răspundă nevoilor medicilor de familie.

Investiția a fost asigurată din fonduri bugetare.

Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor, susține necesitatea efectuării de lucrări de modernizare și la dispensarul situat pe strada Mihai Viteazul, au transmis reprezentanții Primăriei Sebeș.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Sistem informatic geospațial și platformă online de urbanism, la Blaj. Investiție de peste 540.000 de lei

Publicat

Cetățenii din Blaj vor beneficia de un sistem informatic geospațial și o platformă online de urbanism în care vor putea obține informații despre PUG, PUZ, PUD, RLU sau zonele funcționale.

Prin intermediul sistemului se vor putea gestiona documentațiile pentru urbanism (cereri, emiteri CU / AC), se vor putea înregistra, valida și recepționa documentații standardizate de la proiectanți. Sistemul va cuprinde și un modul de gestiune a infrastructurii tehnice (ca de exemplu: echipare artere/fișa arterei, gestiune lucrări de amenajare, reabilitare artere, gestiune avarii) și de gestiune a Registrului Zonelor verzi. 

Primăria Blaj a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru servicii de realizare a unui Sistem Informatic Geospatial care să permită încărcarea și utilizarea hărților pentru servicii gestionate partajat de către Primărie.

Valoarea totală estimată este de 548.800 de lei, fără TVA.

Obiectivul general al implementării acestei soluţii geospaţiale este îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei serviciilor furnizate de către administraţia publică la nivelul municipiului Blaj prin reducerea duratei de livrare a serviciilor publice în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului respectiv autorizării construcțiilor şi avizării documentaţiilor de urbanism sau elaborării politicii de management al spaţiului public şi a strategiilor de dezvoltare pe teritoriul municipiului.

Ca suport pentru acest obiectiv general este necesară realizarea unei soluții geospaţiale integrate la nivelul municipiului Blaj, modulară, care să respecte reglementările legale în vigoare pentru sfera de cuprindere definită pentru domeniile Urbanism, Cadastru, Patrimoniu, Investiţii, Spaţii verzi.

Este necesară crearea unei baze de date unitare geospațială la nivel de municipiu care va include iniţial un set de date de fundal ca suport pentru componentele implementate şi va integra toate datele disponibile curent sau viitor la nivelul municipiului.

Proiectul prevede implementarea următoarelor componente:

1. Infrastructură sistem integrat — Livrarea, instalarea pe echipamentele beneficarului, precum şi configurarea tuturor licențelor necesare funcționării și administrării sistemului GIS.

2. Modul cadastru, gestiune patrimoniu imobiliar

3. Modul gestiunea teritoriului și gestiune date urbane

  • Componenta de gestionare a documentațiilor PUG/PUZ/PUD, RLU
  • Componenta de gestionare a documentațiilor pentru urbanism — cereri, emiteri CU/AC
  • Componenta de înregistrare, validare şi recepție documentații standardizate de la proiectanți (PUZ-uri, PUD-uri)
  • Componenta Dashboard
  • Componenta document management
  • Componenta publică — de interacțiune cu cetățeanul
  • Componenta de Raportare

4. Modul gestiunea infrastructurii tehnice (ca de exemplu: echipare artere/fișa arterei, gestiune lucrări de amenajare, reabilitare artere, gestiune avarii)

5. Gestiunea Registrului Zonelor verzi

6. Aplicație WEBGIS – harta interactivă pentru public

7. Servicii de implementare:

  • Servicii de instalare, configurare, testare sistem
  • Servicii de instruire – administratori și utilizatori
  • Servicii de garanție și suport tehnic în ceea ce priveste aplicația/ sistemul dezvoltat/ livrat de către furnizor.

8. Servicii procesare/ preluare/ integrare date existente, puse la dispozitie de catre Beneficiar, in ceea ce priveste realizarea sisemului/ aplicatiei de GIS. De exemplu harti in format hartie, harti in format digital, alte tipuri de date, etc.

Modul gestiunea teritoriului și gestiune date urbane (Platformă urbanism)

Obiectivul implementării Platformei de Urbanism este acela de a permite Municipiului Blaj un management integrat al documentațiilor de urbanism, bazat pe identificarea cu acuratețe de 100% şi identificarea regimului tehnic aferent și aplicabil unui amplasament pe baza reglementărilor în vigoare existente si aplicabile acelui amplasament, la nivel de Regulament Local de Urbanism, conform prevederilor PUG-ului în vigoare, integrând nativ și automat prevederile aduse de toate PUZ-urile, PUD-urile şi restricţiile existente.

Componenta publică — de interacțiune cu cetățeanul

Platforma de urbanism va avea o componentă publică – o secțiune de Portal Public, disponibilă cetăţenilor municipiului la o adresă web publică, în care cel puţin următoarele informaţii vor fi disponibile public, pe baza aceleiasi interacțiuni facile prin intermediul unei hărți Gis dinamice:

– PUG-ul, zonele funcționale, PUZ-urile, PUD-urile, RLU-urile aferente, la acelaşi grad de detaliu a informaţiei tehnice

– Layere de importanță publică: monumente istorice, obiective turistice, intravilanul localităţii, parcuri de agreement, etc.

– Evenimente cu indicarea parcărilor aferente, a modalităților de access (concerte, târguri meșteșugărești, evenimente de tipul zilele oraşului, de tipul craft food, craft beer…)

În acest fel se va putea face identificarea facilă a unui amplasament asupra căruia se doreşte a se obține informaţii aferente urbanismului.

De asemenea, prin intermediul portalului public se vor putea consulta indicatorii aferenți regimului tehnic în vigoare pentru un amplasament, pe baza informaţiilor existente în baza de date, direct din portalul public şi exact pentru amplasamentul dorit, fără redirectări sau căutări multiple, în fișiere de tip imagine sau pdf.

În portalul public se vor putea publica toate documentaţiilor de urbanism eliberate, conform normelor în vigoare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate