Connect with us

Actualitate

ANCOM: Atenție la costurile de roaming în afara Spațiului Economic European

Publicat

Atenție la costurile de roaming în afara Spațiului Economic European: Persoanele care călătoresc în afara României trebuie să verifice condițiile de utilizare a serviciilor de roaming, mai ales dacă destinația nu este în Spațiul Economic European (SEE), informează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

„În interiorul SEE, roamingul se desfășoară în condiții similare cu cele din țară, datorită aplicării principiului roam like at home, ceea ce înseamnă că nu se percep costuri suplimentare pentru apeluri, SMS-uri și internet mobil în limita resurselor naționale incluse în abonament sau opțiune.

În schimb, în afara SEE, tarifele pentru serviciul de roaming nu sunt reglementate și pot fi semnificativ mai mari.

Este important ca utilizatorii să verifice cu atenție, înainte de a efectua o călătorie în state precum Marea Britanie, Republica Moldova, Serbia, Muntenegru, Turcia, Egipt, Emiratele Arabe Unite (EAU), Maroc, care sunt tarifele aplicabile în aceste state pentru serviciul de roaming internațional”, explică reprezentanții instituției, citați de Agerpres.

Potrivit sursei citate, dacă, în general, pentru apeluri tarifarea se face la minut indivizibil, pentru traficul de date unitatea minimă de tarifare diferă în funcție de operator și destinație (de exemplu, la 1KB, 10KB sau 1MB).

Tarife standard pentru destinații din afara SEE

De asemenea, pentru destinații în afara SEE, unii operatori folosesc și tarife standard percepute sub formă de pachete.

„Exemplu: În cazul utilizării serviciilor de roaming în Republica Turcia, tarifele standard la pachet sunt de 7 euro/30 minute pentru apeluri primite/efectuate sau 2 euro/20 minute pentru apeluri primite/efectuate sau SMS trimise/24 ore, dar și 18 euro/4000 MB utilizați sau 3 euro/2 GB trafic de date/24 ore.

Atenție! În cazul acestui tip de tarifare, dacă utilizatorul efectuează sau primește chiar și un singur minut de apel sau utilizează un singur MB de date dintr-un pachet, acesta va fi taxat cu întregul preț al pachetului, dar poate utiliza ulterior și restul resurselor, până la epuizare, înainte de a i se percepe un nou tarif.

În afara acestor tarife standard, operatorii mai pot oferi punctual și extra-opțiuni tarifare ce necesită activare separată și care oferă resurse și/sau tarife diferite în funcție de mai multe criterii cum ar fi: țara de destinație, tipul de serviciu folosit (pe bază de abonament sau cartelă preplătită) sau tipul de ofertă deținută de utilizator.

Recomandăm consultarea cu atenție a informațiilor disponibile pe paginile de internet ale furnizorilor”, subliniază ANCOM.

Atenție la costurile de roaming în afara Spațiului Economic European: Verificați planul tarifar

În același context, utilizatorii sunt sfătuiți să verifice dacă planul tarifar pe care îl dețin include serviciul de roaming și pentru ce zone este activat, întrucât nu toate abonamentele sau opțiunile conțin resurse de roaming.

De asemenea, dacă o persoană călătorește doar într-o țară din SEE, este recomandabil să solicite activarea serviciului de roaming dedicat acestei zone (dacă furnizorul oferă acest serviciu), pentru a evita conectarea accidentală la o rețea din afara SEE, în apropierea granițelor.

Totodată, în cazul în care utilizatorul nu dorește să folosească serviciul de roaming, dar acesta este activ în contul său, se recomandă dezactivarea serviciului direct din setările telefonului, pentru a preveni conectarea automată la rețele străine și generarea de costuri suplimentare.

În plus, atunci când abonații se conectează la rețeaua unui furnizor de comunicații electronice dintr-un alt stat, furnizorii din România au obligația de a transmite, de regulă prin SMS, informații cu privire la tarifele de roaming (inclusiv TVA).

„Excepție fac situațiile în care utilizatorul a informat furnizorul că nu dorește să primească aceste notificări”, susține arbitrul pieței locale de telecomunicații.

ANCOM precizează că utilizatorii care au o nemulțumire în legătură cu serviciul de roaming trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului de la care au achiziționat planul tarifar și doar în cazul în care acesta nu a rezolvat problema sesizată, se pot adresa Autorității de reglementare.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.