Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ANCOM: clienții trebuie să fie informați despre cele mai bune tarife la serviciile de telecomunicații, la expirarea contractului

Publicat

Un contract de comunicaţii electronice se poate prelungi automat, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată după încetarea duratei iniţiale, de cel mult 24 de luni,

De asemenea, utilizatorii pot rezilia actul, fără penalităţi şi oricând, după expirarea duratei iniţiale, a informat luni, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

După expirarea duratei inițiale, un contract poate fi prelungit automat, iar furnizorii au obligația de a informa utilizatorii în mod clar și în timp util cu privire la încetarea contractului și la modalitățile de denunțare unilaterală.

De asemenea, utilizatorii trebuie să fie informați cu privire la cele mai bune tarife pentru serviciile de care beneficiază.

În situația în care utilizatorii decid să renunțe la contract după expirarea duratei inițiale, aceștia nu vor plăti nicio taxă de reziliere. Totuși, trebuie să țină cont de faptul că există, de obicei, o perioadă de preaviz de cel mult 30 de zile, care se referă la termenul de procesare a cererii de denunțare.

Furnizorii trebuie să informeze utilizatorii cu privire la toate detaliile relevante ale contractului

ANCOM a subliniat că, în cazul în care utilizatorii nu întreprind niciun demers pentru încetarea contractului, serviciul va continua să le fie furnizat, iar furnizorii au obligația de a trimite cel puțin o dată pe an informări referitoare la cele mai bune tarife pentru serviciul contractat.

Acest lucru oferă utilizatorilor posibilitatea de a verifica și, dacă este cazul, de a renegocia contractul.

De asemenea, dacă utilizatorii adaugă servicii sau echipamente suplimentare la un contract existent, perioada inițială a contractului poate fi prelungită doar cu acordul utilizatorului.

Furnizorii trebuie să informeze utilizatorii cu privire la toate detaliile relevante ale contractului:

  • inclusiv tarifele
  • durata
  • condițiile de suspendare și reconectare a serviciilor
  • condițiile de încetare a contractului

ANCOM a subliniat că durata noii perioade contractuale nu poate depăși diferența dintre perioada contractuală aferentă noului serviciu sau echipament terminal suplimentar achiziționat și perioada rămasă din derularea primului contract.

În cazul în care aceste reguli nu sunt respectate, ANCOM poate lua măsuri pentru a asigura conformitatea.

În ce cazuri poate lua Autoritatea măsuri

  • dacă prelungirea contractului nu se realizează conform regulilor menţionate
  • dacă utilizatorul nu primeşte informările cu privire la încetarea contractului şi cele mai bune tarife

Informaţii detaliate cu privire la contractele de furnizare de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sunt disponibile pe InfoCentru al ANCOM.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax