Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ANCOM: Furnizorii de servicii telecom, obligați să publice pe paginile proprii de Internet procedura privind soluționarea reclamațiilor


Publicat

telefonie_11051658Furnizorii serviciilor de telefonie, internet sau televiziune au obligația să publice pe paginile proprii de internet procedura privind soluționarea reclamațiilor, precizează, vineri, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), într-un comunicat de presă.

„Atunci când un utilizator întâmpină probleme cu un serviciu de comunicații, prima sesizare ar trebui adresată furnizorului respectivului serviciu.

Furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune au obligația de a afișa pe paginile proprii de internet procedura privind soluționarea reclamațiilor și de a o înmâna abonaților la momentul încheierii contractului sau achiziționării unei cartele preplătite. Totodată, utilizatorii acestor servicii au dreptul de a primi gratuit, oricând pe durata contractului, un exemplar tipărit al procedurii”, notează Autoritatea.

Potrivit sursei citate, în cuprinsul acestei proceduri, operatorii trebuie să specifice modalitățile prin care utilizatorul final poate înainta o reclamație (cu indicarea numerelor de telefon, fax, adresă de poștă electronică, serviciu poștal utilizate în acest scop), programul de lucru pentru primirea și înregistrarea reclamațiilor, termenul maxim de soluționare a reclamațiilor și data de la care se calculează acest termen, indiferent de mijloacele de transmitere a acestora.

Totodată, aceștia sunt obligați să precizeze despăgubirile la care au dreptul utilizatorii dacă nu este respectat termenul de soluționare a reclamației.

Proceduri similare sunt stipulate și în cazul procedurii de soluționare a deranjamentelor, unde trebuie specificat termenul maxim de remediere, data de la care acesta se calculează, precum și despăgubirile aplicabile în cazul nerespectării termenului de remediere.

„Dacă utilizatorii constată că nu pot utiliza serviciile contractate, indiferent dacă este vorba de deranjamente care duc la întreruperea completă sau parțială a serviciului, primul pas este să se adreseze furnizorului la care sunt abonați. Acesta este obligat să înregistreze reclamația și să remedieze problema în intervalul de timp prevăzut în procedură. În cazul în care este depășită durata de rezolvare specificată, utilizatorii pot solicita, conform contractului, despăgubiri furnizorului de servicii de comunicații electronice, de exemplu prin reducerea costului abonamentului proporțional cu timpul în care nu a funcționat serviciul”, subliniază arbitrul telecom.

De asemenea, procedura de soluționare a reclamațiilor trebuie să cuprindă și informații cu privire la soluționarea litigiilor, în cazul în care acestea nu au putut fi soluționate pe cale amiabilă. Stabilind obligația furnizorilor de servicii de comunicații electronice de a întocmi și înmâna procedura privind soluționarea reclamațiilor, ANCOM a urmărit informarea în mod complet a utilizatorilor cu privire la mijloacele prin care aceștia pot face o sesizare la propriul furnizor și drepturile pe care le au în această privință.

Dacă utilizatorii nu primesc procedura de soluționare a reclamațiilor, pot sesiza ANCOM, instituție care poate interveni direct în situațiile în care furnizorii (de servicii de telefonie, internet sau televiziune) încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informații în contract sau nu respectă legislația specifică din domeniul comunicațiilor electronice și serviciilor poștale.

Reclamațiile privind nerespectarea condițiilor contractuale (de exemplu, nerespectarea termenului de soluționare a deranjamentului/reclamației) trebuie adresate de către utilizatorii persoane fizice către ANPC — Autoritatea pentru Protecția Consumatorului, instituția care poate interveni în astfel de situații, precizează ANCOM.

sursa: agerpres.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Drum național din Munții Apuseni, grav afectat de o alunecare de teren, reparat de CNAIR. Investiție de peste un milion de lei

Publicat

O porțiune din drumul național DN 1R, ce face legătura între Albac și Horea, va fi reparată de CNAIR printr-o investiție de peste un milion de lei. Sectorul de drum aflat între satele Budăiești și Rusești a fost grav afectat de o alunecare de teren, care a rupt zidul de sprijin, iar odată cu acesta s-a surpat și o parte din carosabil, pe partea dinspre valea Albac. 

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru proiectarea și execuția de lucrări pentru stoparea efectelor calamităților – repararea drumului DN 1R, km 76+090. Valoarea totală estimată a contractului este de 1.067.025,83 de lei, fără TVA.

DN 1R este un drum național lung de 80 de kilometri, care face legătura între Huedin / DN 1 și Albac / DN 75, via Beliș. Amplasamentul drumului este situat pe un versant cu panta mare (17 – 31 grade), iar la baza versantului se află valea Albacului. Pentru realizarea drumului a fost necesară construirea unui zid de sprijin din zidărie de piatră care în momentul de față este puternic afectat (rupt).

„O dată cu ruperea zidului de sprijin s-a surpat și drumul pe jumătatea de bandă dinspre vale. Pe zona afectată de alunecare se poate circula doar pe o singură bandă”, se precizează în caietul de sarcini.

Potrivit documentului citat, în urma vizitei în teren s-au identificat următoarele:

– Între km 76 + 077 și km 76 + 100 s-a identificat o cedare a zidului de sprijin de rambleu în lungime de 23 m, realizat din zidărie de piatră. Astfel, drumul este suprat pe jumătatea din aval, datorită eroziunilor produse de râul Albac.

– La km 76 + 099 s-a identificat un podeț ce subtraversează drumul național. Acest podeț nu are cameră de cădere și amenajare aval și nu are timpane.

Prin realizarea investiției se dorește consolidarea drumului în vederea îmbunătățirii traficului auto și siguranței în exploatare.

Pentru consolidarea drumului se propun următoarele lucrări:

  • refacerea zidului de sprijin
  • realizare dren longitudinal amonte
  • refacere structură rutieră pe toată lățimea drumului
  • amplasarea parapetului pietonal
  • corecție a cursului albiei minore a râului Albac
  • refacerea podețului existent
  • refacerea stratului de uzură se va executa pe toată lățimea drumului, pe o lungime extinsă cu câte 10 m față de lungimea structurii de sprijin.

Durata de execuție a lucrărilor este estimată la 6 luni.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenționare COD GALBEN de FURTUNĂ în Alba. Averse, descărcări electrice, vânt puternic, grindină

Publicat

Județul Alba se află sub atenționare Cod Galben de furtună, luni după-amiaza.

Potrivit ANM, se vor semnala descărcări electrice, intensificări de scurtă durată ale vântului, grindină de mici dimensiuni, averse care vor cumula 15 l/mp.

Până la ora 19.00, este vizată zona joasă a județului Alba.

Atenționări meteo similare sunt valabile în Bihor, Mureș, Harghita.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

FOTO: Elevii din Aiud, întâmpinați cu ”porți de dezinfecție”, la intrarea în școli. Pregătiri pentru activitățile ce încep marți

Publicat

La Aiud au fost montate ”porți de dezinfecție” la toate şcolile din municipiu, a anunțat Primăria, pe Facebook. Este una dintre măsurile de protecție sanitară aplicată în oraș, pentru revenirea elevilor în școli, din 2 iunie.

”Pentru siguranța elevilor şi a cadrelor didactice au fost montate porți de dezinfecție la toate şcolile din municipiul Aiud”, au precizat reprezentanții Primăriei.

Vezi și ALBA: Jumătate dintre elevii din clasele VIII, XII și XII NU vin la școală în 2 iunie. LISTA unităților unde nu se fac pregătiri

Potrivit sursei citate, din totalul de 538 elevi de clasa a VIII-a și a XII/XIII-a, 223 vor reveni în 2 iunie pentru pregătirea examenelor.

Este vorba despre 56% elevi de clasa a VIII-a și 34% elevi din clasele a XII/XIII-a. Doar 57 din cei 223 au optat pentru transportul public local, pentru majoritatea elevilor transportul fiind asigurat de către părinți la decizia acestora.

sursă: Facebook Primăria Aiud

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Studiu: Persoanele cu COVID, care nu au simptome, nu-i pot infecta pe cei din jur

Publicat

O persoană infectată cu noul coronavirus, dar care nu are simptome, nu ar putea transmite virusul mai departe. Este concluzia unui studiu recent al cercetătorilor chinezi.

Potrivit sursei citate, din 455 de persoane câte au intrat în contact cu un pacient infectat, dar asimptomatic, niciuna nu a luat boala.

Opt cercetători chinezi au făcut primul şi cel mai amplu studiu legat de cât de contagioase sunt persoanele care au infecţia COVID-19, dar nu au simptome ale bolii. Ei au pus o persoană testată pozitiv pentru noul coronavirus, dar asimptomatică, să stea lângă alte 455 de persoane, dintre care 25% cu afecţiuni cardiovasculare. Specialiştii i-au supravegheat atent timp de 5 zile.

După aceea, cele 455 de persoane au fost izolate şi monitorizate cu atenţie. Dintre acestea, doar opt au avut semnele unei infecţii respiratorii, dar niciuna nu a luat virusul SARS-COV-2. Certifică asta testarea PCR, analizele de sânge şi examinarea pulmonară prin tomografie.

Acest studiu ar putea schimba și modul în care se fac internările, iar oamenii se vor gândi dacă le va mai fi teamă când ies din casă.

Studiul cercetătorilor chinezi este indexat de prestigioasa National Library of Medicine și a fost trimis deja expertilor OMS pentru o reacție din partea acestora.

sursă: ziare.com

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate