Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ANCOM: Operatorii de telefonie nu pot impune utilizatorilor taxă de reziliere a contractului înaintea expirării perioadei minime

Publicat

telefon mobil Operatorii de telefonie nu pot impune o sumă fixă care trebuie plătită de utilizator în cazul rezilierii contractului înaintea expirării perioadei minime, transmite Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

“Este abuziva impunerea prin contract a unei sume fixe care trebuie platita de utilizator în cazul denunțarii unilaterale a contractului de catre acesta”, potrivit unui comunicat ANCOM.

Utilizatorii care doresc rezilierea contractului prin care sunt abonați la servicii de comunicații electronice (telefonie, internet, televiziune) trebuie sa verifice daca a expirat perioada minima a contractului (de regula, 12 sau 24 de luni), iar, în caz contrar, care sunt sumele pe care ar trebui sa le plateasca pentru încetarea contractului înainte de expirarea acestei perioade.

Acest lucru este valabil și pentru persoanele care doresc sa-și porteze numarul de telefon, având în vedere ca prin depunerea unei cereri de portare, acestea solicita automat și încetarea contractului de telefonie (fixa sau mobila) pe care îl au cu furnizorul din rețeaua caruia vor sa plece.

Sumele percepute pentru rezilierea anticipata sau modul de calcul al acestora trebuie sa fie specificate în contract, alaturi de perioada contractuala minima și de alte condiții de încetare a contractului.

Stabilirea prin contract a unor penalitați pe care utilizatorii trebuie sa le plateasca în cazul în care doresc rezilierea contractelor înainte de expirarea perioadei minime contractuale nu este interzisa,  însa modalitatea în care penalitațile sunt fixate de furnizori este reglementata de legislația generala din domeniul protecției consumatorilor. Conform acestor prevederi legale, este abuziva impunerea prin contract a unei sume fixe care trebuie platita de utilizator în cazul denunțarii unilaterale a contractului de catre acesta. Mai multe detalii aici.

Ce, cum și unde reclami

În masura în care considera ca penalitațile de reziliere anticipata prevazute în contract sunt abuzive, utilizatorii se pot adresa ANPC. Aceasta instituție poate constata existența unor clauze abuzive, iar instanța de judecata poate dispune  modificarea contractelor aflate în curs de executaresau eliminarea acelor clauze din contractele preformulate, pe baza carora sunt încheiate contracte noi cu utilizatorii finali.

Utilizatorii pot sesiza ANCOM în situatiile în care contractul de servicii de comunicații electronice nu contine nicio precizare referitoare la durata acestuia sau în cazul în care furnizorul percepe penalitați pentru rezilierea anticipata a contractului deși acestea nu au fost incluse în contract.

În cazul contractelor încheiate cu persoane fizice în calitate de utilizatori finali, ANCOM poate, de asemenea, sancționa furnizorii daca perioada minima contractuala este mai mare de 24 de luni sau daca aceștia nu ofera posibilitatea de a încheia contracte și pe o perioada de cel mult 12 luni. Pentru informații suplimentare, cei interesați pot accesa InfoCentrul din pagina de internet a Autoritatii, www.ancom.org.ro.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax