Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ANGAJĂRI la ARMATĂ. 50 de posturi în Alba, pentru recrutare prin filieră indirectă. Condiţii de participare la concurs şi detalii despre înscrieri


Publicat

militari alba

militariCentrul  Militar  Judeţean  Alba recrutează candidaţi pentru 16 posturi de ofiţeri, respectiv 34 de subofiţeri. Termenul  limită  de  întocmire  a  dosarelor  de  candidat, inclusiv  efectuarea  vizitei  medicale, este 16 iunie 2017.

Centrul  Militar  Judeţean  Alba, prin  Biroul  Informare  Recrutare, structura  militară  a  Ministerului  Apărării  Naţionale, care  se  ocupă  de  promovarea  profesiei  militare  şi  recrutarea  candidaţilor  pentru  cariera  militară  aduce  la  cunoştinţa  celor  interesaţi   oferta  educaţională  pentru  formarea  ofiţerilor  şi  subofiţerilor  în  activitate, pe  filiera  indirectă, astfel:

Candidaţii pentru ofiţeri trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

– să  aibă  vârsta  de  cel  mult  40  de  ani  împliniţi  în  anul  desfăşurării  concursului  dee  admitere  la  cursul  de  formare;

– să  fie  absolvent  al  unei  instituţii  de  învăţământ  universitar  acreditate, cu  diplomă  de  licenţă, cu  profil  corespunzător  armelor  sau  serviciilor  şi  specialităţilor  militare  pentru  care  se  organizează  cursul  de  formare, conform  reglementărilor  în  vigoare, iar  în  cazul  în  care  este  student  în  ultimul  an, să  facă  dovada  promovării  examenului  de  licenţă, până  la  data  concursului  de  admitere  la  cursul  de  formare:

Număr  de  locuri  scoase  la  concurs:

– Psihologie – 7;

– Sociologie – 3;

– Muzici  militare – 6;

Candidaţii pentru subofiţeri trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

– să aibă vârsta de cel mult 40 de ani împliniţi în anul desfăşurării concursului  de admitere;

– să  fie  absolvent  de  învăţământ  licea cu  diplomă  de  bacalaureat, iar  în  cazul  în  care  sunt  elevi  în  ultimul  an, să  facă  dovada  promovării  examenului  de  bacalaureat  până  la  data  concursului  de  admitere.

– să aibă studii/competenţe profesionale corespunzătoare armelor sau serviciilor şi specialităţilor militare pentru care se organizează cursul de formare, conform reglementărilor în vigoare;

– pentru serviciul „medical” – să fie absolvent al învăţământului liceal/postliceal sau universitar de specialitate, cu diplomă sau certificat de absolvire/de  competenţă  profesională  pentru  specialitatea  de  asistent  medical  generalist;

– pentru  serviciul  „muzici  militare” – candidaţii  trebuie  să  fie  absolvenţi  ai  învăţământului  liceal  cu  diplomă  de  bacalaureat, fără  să  deţină  certificat  de  competenţe  profesionale, iar  competenţele  le  susţin  în  cadrul  probelor  de  concurs.

Număr  de  locuri  scoase  la  concurs:

– Sanitari – 19

– Muzici  militare – 25;

Termenul  limită  de  întocmire  a  dosarelor  de  candidat, inclusiv  efectuarea  vizitei  medicale, este 16 iunie 2017. Pentru  informaţii  suplimentare cei  interesaţi  sunt  rugaţi să contacteze  Centrul  Militar  Judeţean  Alba  situat  în  Alba Iulia, Str. Regina Maria, nr. 6.

Telefon / Fax: (0258) 81.22.91



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. Adrian

    duminică, 30.04.2017 at 18:43

    De ce induceti cititorii in eroare? Sunt 16 locuri de ofiteri si 44 locuri de subofiteri, deci in total 60 locuri, dar repartizarea se face la sfarsitul cursurilor, locurile sunt stabilite abia la absolvire de catre MApN si cu siguranta in toata tara. Se poate intampla ca din cei 60 de absolventi nici unul sa nu fie repartizat in Alba din lipsa de posturi.

    • moderatorul de serviciu

      duminică, 30.04.2017 at 20:41

      Puneți intrebarea asta celor care au transmis comunicatul, adica celor de la MApN.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Recomandări ale specialiștilor pentru persoanele care s-au vaccinat anti-Covid. Ce trebuie să facă dacă resimt disconfort

Publicat

În contextul campaniilor de vaccinare anti-COVID-19 care se derulează în aproape toate ţările lumii, specialiştii oferă şi sfaturi utile pentru ca oamenii să ştie ce au de făcut după ce au fost vaccinaţi.

Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor din Statele Unite (CDC) recomandă, pe site-ul său, ca persoanele care resimt durere sau disconfort după vaccin să discute cu medicul curant despre administrarea unui medicament fără prescripţie medicală, cum ar fi ibuprofen sau paracetamol.

De asemenea, pentru a reduce durerea şi disconfortul la locul administrării, poate fi aplicat un prosop curat, rece şi umed peste zonă. Este indicată folosirea sau efectuarea de exerciţii cu braţul.

Pentru a reduce disconfortul cauzat de febră, se recomandă consumul de lichide suficiente şi îmbrăcăminte lejeră.

Se impune apelarea medicului dacă roşeaţa sau sensibilitatea la locul administrării vaccinului creşte după 24 de ore şi dacă reacţiile adverse nu par să dispară după câteva zile.

De asemenea, Serviciul federal rus pentru supravegherea în domeniul protecţiei drepturilor consumatorilor Rospotrebnadzor recomandă ca cei cărora le-a fost administrat vaccinul să nu se expună la frig şi nici să se supraîncălzească, să evite stresul şi consumul de produse la care ştiu că au alergie, relatează TASS.

Academicianul Viktor Tutelian, consultant nutriţionist pe lângă Ministerul Sănătăţii rus, atenţionează să se evite timp de trei zile umezirea locului în care a fost injectat vaccinul, precum şi băile publice şi saunele. De asemenea, tot atâta timp ar trebui evitate activităţile fizice susţinute şi sportul.

Totodată, persoanele care au fost vaccinate împotriva COVID-19 ar trebui să acorde atenţie necesarului de vitamina D în organismul lor şi, dacă e nevoie, să elimine această deficienţă. Totodată, li se recomandă să consume alimente cu un conţinut ridicat de proteine. ‘Vaccinul se administrează pentru a stimula producerea de anticorpi specifici, iar anticorpii sunt structuri proteice. De aceea este mare nevoie de proteine, adică ouă, carne, peşte. Este important ca acestea să nu lipsească din alimentaţia zilnică’, explică Viktor Tutelian.

Întrucât alcoolul poate reduce sensibil imunitatea şi astfel poate face ca vaccinarea să fie ineficientă sau lipsită de sens, celor care se vaccinează li se recomandă să renunţe la consumul de băuturi alcoolice timp de trei zile după vaccinare.

Femeile şi tinerele sunt sfătuite să amâne cu două-trei luni după vaccin planificarea unei sarcini sau efectuarea unei ecografii. Sarcina este un factor de risc în cazul infectării cu SARS-CoV-2, conform experţilor ruşi. Sunt expuse unui risc ridicat în special femeile cu comorbidităţi.

Cu toate acestea, Ministerul Sănătăţii din Rusia – la fel ca instituţiile din domeniul sănătăţii din alte ţări – subliniază că riscurile în cazul vaccinării sunt mult mai mici decât posibilele consecinţe ale infectării cu SARS-CoV-2.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Voluntarii din Alba Iulia adună capace de plastic pentru cazuri medicale. Povestea unei campanii atipice

Publicat

Voluntarii din Alba Iulia s-au alăturat unei campanii naționale care presupune strângerea de capace de plastic, pentru cauze umanitare. 

Aceștia se organizează cu ajutorul grupului de Facebook ”Fapte bune din Alba”. Capacele strânse se adună la câteva magazine din oraș, care îi sprijină pe voluntari, lista lor fiind publică pe grupul respectiv.

Capacele sunt duse la Cluj, unde sunt preluate de Capace cu suflet și vândute, iar banii adunați din reciclarea lor sunt dublați de o persoană cu suflet mare, pe care inițiatorii campaniei o numesc ”îngerul sau păzitor” și care dorește să rămână anonimă.

Banii strânși sunt apoi donați spre diverse cazuri medicale.

  • Una dintre donațiile din anul 2020 a mers către Căsuța Blondie, un spațiu de tranzit realizat de Asociația Blondie, care oferă dreptul la viață și la dezvoltare copiilor bolnavi și singuri, celor care provin din familii cu probleme sociale, care au suferit intervenții chirurgicale complexe sau care au nevoie de un mediu atent controlat pentru o perioadă de timp, după externare.

Voluntarii strâng doar capace datorită raportului volum/greutate și a faptului că pot fi usor stocate și transportate față de alte tipuri de materiale reciclabile.

Sunt bune aproape orice de capace de plastic: de la PET-uri, sticle de lapte, iaurt, gel de duș, șampon, balsam, detergent de vase, stick-uri de lipici, tuburi de muștar, ketchup, de la borcanelele de plastic cu gumă de mestecat, de la borcanele de Nutella, de la cutiile de medicamente sau vitamine, capace de la spray-uri sau creme de față și de corp și multe altele.

Campania a început în 2013, la Cluj, iar treptat a prins amploare mare: se colecteaza acasă, la serviciu, la restaurante, la cafenele, la școli și la gradinițe și oriunde altundeva dorește lumea.

De atunci s-au strâns tone de capace, care au fost transformate în bani pentru cazuri speciale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sporuri de până la 7,5% din salariu pentru polițiști, cu impact bugetar de 119 milioane lei. Precizările ministrului de Interne

Publicat

Aproximativ 76.000 de angajați ai Poliției Române primesc din luna ianuarie sporul de titlu de specialist de clasă, care se calculează ca procent din salariul de bază și este acordat în trei trepte, de 2,5%, 5% și 7,5%.

Declarația a fost făcută de Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne, pentru G4Media.ro

”Am ajuns la o soluție cu sindicatele încă din decembrie anul trecut, ceea ce înseamnă că acest spor a intrat în plată în ianuarie. Este un spor care exista în legislație, dar nu fusese acordat până acum, și noi am reușit să îl acordăm”, a spus Bode pentru G4Media.ro.

Acordarea sporului are un impact bugetar de 119 milioane de lei anual, potrivit ministrului de Interne.

El a mai spus că sindicatele din poliție, care au organizat proteste în care denunță înghețarea salariilor, ar trebui să îi informeze pe angajați despre noul spor plătit.

Mai multe sindicate ale poliției au protestat în ultimele două săptămâni, reclamând înghețarea salariilor la nivelul anului 2020, în contextul în care zeci de mii de angajați din sectorul privat fie și-au pierdut locul de muncă în pandemie, fie au veniturile scăzute.

sursă: g4media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Concurs MAI: Peste 8000 de candidați au dat proba scrisă pentru a deveni ofițeri de poliție. Câte locuri sunt

Publicat

Peste 8.000 de candidați, subofițeri și agenți de poliție, au susținut proba scrisă pentru ocuparea a 1.317 posturi de ofițer/ofițer de poliție în Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

Selecția s-a organizat pentru trecerea în corpul ofițerilor/ ofițerilor de poliție a maiștrilor militari/ subofițerilor/ agenților de poliție, a anunțat MAI, potrivit dcnews.ro.

Vezi și Ministrul de Interne: Peste 18.000 de candidaturi pentru 2.086 de locuri, la concursurile de trecere în corpul ofiţerilor

Având în vedere numărul mare de posturi scoase la concurs pentru trecerea agenților/subofițerilor în corpul ofițerilor, respectiv 2.086, s-a luat decizia susținerii probelor de concurs etapizat, începând cu 8 ianuarie, precizează MAI într-un comunicat de presă.

Dintre structurile Ministerului Afacerilor Interne cărora le-a fost aprobată demararea procedurilor de concurs, un număr semnificativ de posturi pentru care s-a organizat concursuri a fost din cadrul Poliției Române (1.210), Jandarmeriei Române (220), Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (304), Poliției de Frontieră (147).

O pondere importantă a acestor posturi au avut-o cele din cadrul structurilor operative.

În situația posturilor din aceeași specialitate pentru care s-a organizat concurs,  au fost constituite comisii centrale de concurs, care au elaborat subiectele și grilele de corectare în mod centralizat, în condiții de confidențialitate, măsuri care au fost adoptate și în ceea ce privește distribuirea lor la nivelul unităților organizatoare.

Totodată, au fost dispuse măsuri care vizau identificarea și prevenirea unor situații de conflict de interese, în scopul evitării vicierii procedurilor de concurs și al asigurării tratamentului egal al candidaților, fără discriminări.

Conducerea ministerului a solicitat structurilor organizatoare să ia toate măsurile pentru desfășurarea concursurilor în cele mai bune condiții astfel încât să fie respectate atât regulile de protecție sanitară, cât și toate condițiile de legalitate. În acest context, inclusiv Corpul Național al Polițiștilor, Direcția Generală Anticorupție și Direcția Generală de Protecție Internă au acordat sprijin de specialitate pentru a garanta transparența și corectitudinea procedurilor de concurs.

La nivelul structurilor organizatoare, atât pe parcursul desfășurării probei scrise, cât și ulterior, nu au fost semnalate situații de nerespectare a procedurilor legale privind confidențialitatea subiectelor și a grilelor de corectare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate