Economie
Angajări la casele de pensii: Schema de personal va fi completată cu 1.000 de posturi. Toate pensiile vor fi recalculate. OFICIAL
Angajări la casele de pensii: Schema de personal va fi completată cu 1.000 de posturi. Toate pensiile vor fi recalculate până în martie 2025.
Guvernul a modificat miercuri, prin hotărâre, HG nr.118/ 2012 privind aprobarea statutului Casei Naţionale de Pensii Publice, în scopul implementării serviciilor electronice avansate pentru sistemul naţional de pensii, în vederea recalculării pensiilor din sistemul public.
Potrivit unui comunicat al Executivului, în acest sens, până la data de 1 martie 2025, schema de personal a Casei Naţionale de Pensii Publice şi caselor teritoriale de pensii va fi suplimentată cu 1.000 de posturi, urmând să ajungă la 4.175 de posturi.
De asemenea, tot în vederea recalculării pensiilor, vor fi preluate posturile de la cabinetele teritoriale de expertiză medicală, în număr de 299, în subordinea Institutului Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă (INEMRCM).
Citește Venituri majorate de la 1 ianuarie 2025: Cresc indemnizațiile sociale pentru pensionari, alocațiile și salariul minim
Măsurile au fost aprobate în contextul în care toate dosarele de pensii recalculate vor fi preluate de casele teritoriale de pensii până pe 1 martie 2025.
Angajări la casele de pensii: Textul Ordonanței de Urgență
Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.
Art. 1. În vederea evaluării pensiilor din sistemul public de pensii, conform Ordinului nr. 487 din 31.05.2021 al ministrului muncii și protecției sociale privind efectuarea operațiunilor de evaluare a pensiilor din sistemul public stabilite până la data de 1 septembrie 2023, se suplimentează numărul maxim de posturi al Casei Naționale de Pensii Publice cu 1.000 de posturi, încadrate în categoria funcțiilor contractuale, pentru o perioadă determinată, respectiv până la data de 31 decembrie 2022.
Art. 2 (1) Ocuparea posturilor prevăzute la art. 1 se face prin concurs.
(2) În termen de 7 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru proba scrisă a concursului, se publică anunțul privind ocuparea posturilor prevăzute la art. 1.
(3) Pentru a participa la concurs, candidații depun dosarul de concurs în termen de 2 zile lucrătoare de la data afișării anunțului privind ocuparea posturilor vacante.
(4) Condițiile specifice se stabilesc pe baza fișei postului, unitar, la propunerea Casei Naționale de Pensii Publice.
(5) Pentru înscrierea la concurs, candidații vor prezenta un dosar care va conține următoarele documente:
- a) cerere de înscriere la concurs;
- b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
- c) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și alte acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului;
- d) carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
- e) cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să îl facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
- f) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior desfășurării concursului, de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
- g) curriculum vitae.
(6) Concursul pentru ocuparea unui post prevăzut la art. 1 constă în trei etape succesive:
- a) selecția dosarelor de înscriere;
- b) proba scrisă, care constă în rezolvarea unui test grilă;
- c) interviul.
(7) Procedura privind selecția dosarelor de concurs, proba scrisă și interviul este următoarea:
- a) În termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a dosarelor, prevăzut la art. 2 alin. (3), comisia de concurs are obligația de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condițiilor de participare.
- b) Rezultatele selecției dosarelor se afișează în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de selecție a dosarelor.
- c) Proba scrisă se susține în termen de 7 zile lucrătoare de la data afișării anunțului.
- d) Interviul se susține în termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise.
- e) După afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor, proba scrisă și interviu, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului probei scrise și al interviului, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
- f) Notarea probei scrise și a interviului se face în termen de maximum o zi lucrătoare de la finalizarea fiecărei probe.
- g) Comunicarea rezultatelor contestațiilor depuse față de rezultatele probei scrise și interviului se face în termen de o zi lucrătoare de la soluționarea acestora.
- (8) În termen de o zi lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, președintele Casei Naționale de Pensii Publice aprobă, prin ordin, procedura privind organizarea și desfășurarea concursului, cu respectarea prevederilor din prezenta ordonanță de urgență.
- (9) Salarizarea personalului prevăzut la art. 1 se face conform Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, Anexa nr. VIII – Familia ocupațională de funcții bugetare „Administrație”, Cap. II, lit. A, pct. III, lit. b), (se precizează în documentul consultat de alba24 – n.red.).
Art. 3. Metodologia de repartizare a numărului de posturi prevăzut la art. 1, precum și stabilirea drepturilor salariale ale acestui personal, vor fi stabilite prin ordin al președintelui Casei Naționale de Pensii Publice, emis în termen de o zi lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
Art. 4. Fondurile necesare salarizării personalului prevăzut la art. 1 se suportă din Bugetul Asigurărilor Sociale de Stat.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News