Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Angajări la ISU Alba: 81 de posturi vacante, prin încadrare directă. Condiții pentru participare la concursuri

Publicat

Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Alba a scos la concurs mai multe posturi vacante, prin încadrare directă. 

UPDATE: ISU Alba a anunțat că sunt disponibile 81 de posturi pentru încadrare din sursă externă, în total. Este vorba despre:

3 posturi de ofițer:

  • Componenta de Securitate pentru Tehnologia Informației și Comunicațiilor
  • Control și Activități Preventive
  • Serviciul Logistic

9 posturi de subofițer:

  • Compartimentul Financiar
  • Compartimentul Prevenirea Riscurilor Profesionale și Protecția Lucrătorilor
  • subofițer Administrativ – Stația de pompieri Câmpeni
  • Serviciul Logistic
  • Compartimentul Secretariat, Documente Clasificate și Arhivă
  • Centrul Operațional
  • Serviciul Resurse Umane

1 post conducator auto – Serviciul Logistic

35 posturi coducator auto – autospeciale

33 posturi soldat profesionist – servant

Potrivit ISU Alba, toate documentele necesare se depun DOAR în format electronic, la adresa de e-mail  menționată în anunțul pentru care post vrei să aplici.

Totodată, pentru orice nelămurire legată de participarea la concurs sau la întocmirea documentelor puteți apela numărul de telefon 0743184717(serviciul resurse umane), de luni până vineri, între orele 08:00 – 16:00.

Peste 1.500 de posturi la nivel național

La nivel național, pentru acoperirea deficitului de personal necesar gestionării eficiente a misiunilor specifice armei, în perioada următoare, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență scoate la concurs peste 1.500 de posturi vacante.

Din totalul acestora, 1.000 sunt pentru încadrarea subofițerilor conducători auto lângă structurile de intervenție și 577 pentru ofițeri și subofițeri din structurile suport, pentru domeniile prevenire, resurse umane, achiziții, logistică, relații publice, financiar, comunicații și IT, pregătire pentru intervenție, secretariat și centrul operațional.

Anunțurile de concurs vor fi afișate pe site-ul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și pe website-urile inspectoratelor județele pentru situații de urgență/al municipiului București-Ilfov.

Posturi vacante la ISU Alba, prin încadrare directă:

– Ofițer specialist II în cadrul Structurii de securitate – Componenta de Securitate pentru Tehnologia Informației și Comunicațiilor

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • îndeplinește măsurile de protecție fizică, prin măsuri procedurale, protecție personal pe linie de INFOSEC;
  • îndrumă activitatea privind desfășurarea contractelor clasificate pe linie de INFOSEC;
  • coordonează activitatea de protecție a informațiilor clasificate în sistemele informatice și de comunicații, la nivelul unității;
  • consiliază șeful Structurii de securitate în legătură cu aspectele privind securitatea informațiilor din SIC;
  • organizează, coordonează, execută, îndrumă și controlează activitatea de protecție a informațiilor clasificate în cadrul unității;
  • asigură executarea controalelor tematice și determinate de situații de urgență;
  • asigură efectuarea cercetărilor în situația compromiterii informațiilor clasificate sau a încălcării reglementărilor de securitate.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: Ofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: Sublocotenent;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: – studii superioare de lungă durată sau studii universitatr de licență (S) absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în următoarele domenii de licență și specializări: matematică – specializarea matematică informatică; informatică – specializarea informatică; fizică – specializarea fizică informatică; chimie – specializarea chimie informatică; inginerie electrică – specializarea inginerie electrică și calculatoare, inginerie aplicată în inginerie electrică; inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale (întreg domeniul); calculatoare și tehnologia informației (întreg domeniul); ingineria sistemelor (întreg domeniul); științe inginerești aplicate – specializările informatică industrială, matematică și informatică aplicată în inginerie; ingineria materialelor – specializarea informatică aplicată în ingineria materialelor; științe militare, informații și ordine publică – specializările managementul organizației, managementul sistemelor de comunicații militare; cibernetică, statistică și informatică economică –specializările cibernetică economică, informatică economică; contabilitate – specializarea contabilitate și informatică de gestiune; științe administrative – specializarea administrație publică (cu brevet de ofițer în arma/ serviciul comunicații și informatică specialitate militară transmisiuni).
  • 3.2 Pregătire de specialitate: -;

– Ofițer specialist II în cadrul Inspecției de Prevenire – Compartimentul Control și Activități Preventive

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • desfășoară activități de informare preventivă pentru cunoașterea de către cetățeni a tipurilor de risc specifice zonei de competență, a măsurilor de prevenire, precum și a conduitei de urmat pe timpul situațiilor de urgență;
  • conlucrează cu autoritățile administrației publice locale, precum și cu alte instituții în elaborarea reglementărilor specifice situațiilor de urgență;
  • întocmește și actualizează evidențele nominale și statistice repartizate, desfășoară activități de prevenire a situațiilor de urgență la instituții publice, localități, construcții/amenajări cu aglomerări de persoane și operatori economici din zona de competență a inspectoratului județean;

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: ofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: sublocotenent;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază:
    • studii universitare (militare sau civile) cu diplomă de licenţă, într-unul dintre domeniile de licenţă – matematică; informatică; fizică; chimie; inginerie chimică; geografie; geologie; ştiinţa mediului; inginerie civilă; ingineria instalaţiilor; inginerie electrică; inginerie energetică; inginerie electronică, telecomunicaţii şi tehnologii informaţionale; inginerie geologică; inginerie geodezică; mine, petrol şi gaze; inginerie aerospaţială; ingineria autovehiculelor; ingineria transporturilor; inginerie forestieră; silvicultură; ingineria produselor alimentare; calculatoare şi tehnologia informaţiei; ingineria sistemelor; inginerie mecanică; inginerie industrială; ştiinţe inginereşti aplicate; mecatronică şi robotică; ingineria materialelor; ingineria mediului; inginerie şi management; inginerie genistică; inginerie de armament, rachete şi muniţii; drept; ştiinţe administrative; ştiinţe ale comunicării; ştiinţe militare, informaţii şi ordine publica; economie; finanţe; management; arhitectură.
  • 3.2 Pregătire de specialitate: nu este cazul

– Ofițer specialist I în cadrul Serviciului Logistic – Compartimentul Patrimoniu Imobiliar

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Urmărește și controlează activitatea subunităților din cadrul inspectoratului județean pe linia administrării patrimoniului imobiliar;
  • Monitorizează stadiul derulării obiectivelor de investiții, intervenții și reparații curente;
  • Organizează evidența de cadastru a construcțiilor și terenurilor ce se află în administrarea / folosința unității.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: Ofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: Sublocotenent;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: – studii universitare (militare sau civile) cu diplomă de licență în unul dintre domeniile fundamentale: „Matematică și științe ale naturii”, „Științe inginerești”, „Științe sociale”, ori în unul din următoarele domenii de licență: „arhitectură”, „urbanism”.
  • 3.2 Pregătire de specialitate: -;

– Subofițer tehnic principal în cadrul Compartimentului Financiar

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Ține evidența cantitativ-valorică la gestiunile: echipament, rechizite, veselă, bibliotecă, agch, literatură militară. Înlocuiește subofițerul tehnic principal și subofițerul casier.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: Școală militară sau liceu cu diplomă de bacalaureat;
  • 3.2 Pregătire de specialitate: -;

– Subofițer tehnic principal în cadrul Serviciului Resurse Umane – Compartimentul Prevenirea Riscurilor Profesionale și Protecția Lucrătorilor

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Se ocupă de activitățile de protecție și de activitățile de prevenire a riscurilor profesionale din unitate.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: studii în învățământul liceal, filiera teoretică în profil real sau filiera tehnologică în profil tehnic, absolvent cu diplomă de bacalaureat;
  • 3.2 Pregătire de specialitate: curs în domeniul securității și sănătății în muncă, cu o durată de cel puțin 80 de ore;

– Subofițer administrativ principal în cadrul Stației de Pompieri Câmpeni

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Post de execuție privind întreținerea și exploatarea mijloacelor din dotare și activitatea administrativ gospodărească a subunității. Răspunde de îndeplinirea sarcinilor specifice postului, dispozițiile și ordinele date, participă la intervenții în situații de urgență.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: Liceu cu diplomă de bacalaureat sau școală militară;
  • 3.2 Pregătire de specialitate: -;

– Subofițer administrativ principal – Serviciul Logistic – Patrimoniu Imobiliar

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Primește, păstrează și eliberează bunuri aflate în administrarea, folosința sau deținerea ISU. Este gestionarul depozitelor: Cazarmare, Stoc mobilizare.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: Subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: Sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: Absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat sau absolvent al școlilor militare.
  • 3.2 Pregătire de specialitate: nu este cazul;

– Subofițer secretariat principal – Compartimentul Secretariat, Documente Clasificate și Arhivă

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • desfășoară activități specifice de secretariat și protecția informațiilor clasificate, conform reglementărilor în vigoare.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: Subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: Sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: Absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat.
  • 3.2 Pregătire de specialitate: nu este cazul;

– Subofițer administrativ principal – Serviciul Logistic – Tehnic

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Primește, păstrează și eliberează bunuri aflate în administrarea, folosința sau deținerea ISU. Este gestionarul depozitelor: Auto, C.L., BVCA, PSI, Scule și utilaje, AGCh.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: Subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: Sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: Absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat sau absolvent al școlilor militare.
  • 3.2 Pregătire de specialitate: -;

– Subofițer operativ principal din cadrul Centrului Operațional – Analiză, evaluare și coordonare intervenție

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Post de execuție privind centralizarea, prelucrarea, analiza și interpretarea datelor și informațiilor despre tipurile de risc, situații de urgență produse și evoluția acestora. Elaborează documente operative pe linie de intervenție în situații de urgență, participă la elaborarea și întocmește studii, prognoze și analize privind situațiile de urgență. Desfășoară activități pentru monitorizarea și gestionarea situațiilor de urgență. Participă la acțiuni de intervenție. Desfășoară activități de organizare, coordonare și executarea măsurilor și acțiunilor în vederea îndeplinirii sarcinilor și misiunilor. Verifică documentații pentru avizarea planurilor de intervenție.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: Subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: Sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: Absolvent al școlii militare de subofițeri și maiștri militari sau absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat.
  • 3.2 Pregătire de specialitate: – ;

– Subofițer tehnic principal din cadrul Serviciului Logistic – Patrimoniu Imobiliar

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Participă la desfășurarea activităților pe linia patrimoniului imobiliar, actualizează evidențele tehnic-operative, întocmește documentele specifice compartimentului și urmărește modul de executare al lucrărilor de întreținere și reparații.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: Subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: Sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: Absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat sau absolvent al școlilor militare.
  • 3.2 Pregătire de specialitate: nu este cazul;

– Subofițer tehnic principal în cadrul Serviciului Resurse Umane – Încadrare-gestiune personal

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • asigură îndeplinirea tuturor activităților pe linie de încadrare-gestiune personal.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: absolvent al studiilor liceale, cu diplomă de bacalaureat;
  • 3.2 Pregătire de specialitate: nu este cazul;

Mai multe informații despre concursuri, AICI

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Atenționare Cod Galben de furtună în Alba, până la ora 22:00. Averse, descărcări electrice și vijelii

Publicat

Meteorologii au emis duminică seara o atenționare Cod Galben de furtună valabilă în mai multe zone din județul Alba, între orele 21:00 și 22:00.

Potrivit ANM, sunt vizate localitățile Alba Iulia, Sebeș, Ighiu, Vințu de Jos, Galda de Jos, Daia Română, Sântimbru, Ciugud, Berghin și Cut.

Se vor semnala averse ce vor acumula 20…25 l/ mp, descărcări electrice, intensificări de scurtă durată ale vântului.

sursa: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Suntem tot mai puțini: Șapte comune din Alba au pierdut peste jumătate din populație, în ultimii 30 de ani

Publicat

Șapte comune din județul Alba au rămas fără mai bine de jumătate din populație, în ultimii 30 de ani. 

La nivel național sunt circa 10 localități care au pierdut cel puțin 70% din populație, în perioada 1992 – 2022, scrie Hotnews.ro.

De asemenea, în peste 30 de localități din România locuiesc acum cu 60-70 % mai puțini oameni, iar în total, în peste 3.200 de așezări din țară populația s-a împuținat.

TOP localități din Alba care au pierdut cei mai mulți locuitori în perioada 1992 – 2022:

  • Râmeț: – 56,79 %
  • Mogoș: – 56,43 %
  • Întregalde: – 54,59 %
  • Ceru-Băcăinți: – 54,55 %
  • Ohaba: – 54,35 %
  • Ocoliș: – 52,65 %
  • Crăciunelu de Jos: – 50,75 %

La nivel național, în ultimii 30 de ani, primele 100 de localități care au pierdut cei mai mulți locuitori au rămas în total fără echivalentul populației unui județ mai modest (de circa 300.000 de locuitori).

sursa: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2022, a treia etapă: Model de cerere, condiții și calendar. Când se pot face înscrieri

Publicat

Admitere liceu 2022: Candidații rămași nerepartizați la admitere liceu 2022 în Alba se pot înscrie în etapa a treia de repartizări și redistribuiri pe locurile libere în învățământul profesional și dual de stat.

Potrivit IȘJ Alba, în etapa a II-a la liceu au fost admiși 27 de candidați din 37 și 6 pe locuri de rromi.

La învățământ profesional/ dual, au fost admiși 253 de candidați și 1 candidat rrom.

La liceele vocaționale, au fost admiși 25 candidați (+ un candidat de etnie rroma).

Au rămas libere următoarele locuri:

  • 155 locuri la învățământ profesional și 16 la învățământ dual. Mai sunt nerepartizati circa 50 elevi.
  • 14 locuri la Liceul Teologic romano-catolic din Alba Iulia, predare în limba maghiară

Admitere liceu 2022: Etapa II de rezolvare a situațiilor speciale

  • 4,5 și 8 august: depunerea dosarului de înscriere la unitatea de învățământ la care au fost admiși

Situațiile speciale se referă la:

  • redistribuirea candidaților gemeni/tripleți
  • situații medicale speciale
  • schimburi între elevi
  • distribuire sau redistribuire pe locuri rămase libere, pentru apropiere de domiciliu

Cererea de înscriere și documentele specifice se depun în 9 august:

  • între orele 10.00-16.00 la sediul inspectoratului școlar județean Alba
  • prin email, până la ora 16.00, la adresa: admitere@isjalba.ro cu titlul cazuri_speciale

Vezi Model cerere înscriere cazuri speciale

În funcție de situație, candidatul, prin părinte/tutore/reprezentant legal instituit, depune, la Comisia județeană de admitere Alba, următoarele documente:

  • copie certificat naștere/ copie carte identitate candidat
  • copie adeverință cu media de admitere
  • copie certificat de naștere / copie carte identitate pentru fiecare frate
  • copie adeverință cu media de admitere pentru fiecare frate
  • copie foaie matricolă cu media de absolvire clasele V-VIII, eliberată de unitatea de învățământ absolvită
  • copie a anexei la fișa de înscriere (pentru elevii care au susținut probe de aptitudini și elevii care au susținut prove de verificare a cunoștințelor de limba maternă/modernă)
  • certificat eliberat de Direcția de Sănătate Publică Alba
  • acordul scris al părintelui/tutorelui elevului cu care se dorește schimbul de loc
  • recomandarea scrisă de apartenență la etnia romă, după caz
  • copia certificatului de orientare școlară și profesională, după caz

Situațiile speciale se rezolvă în 10 august, la ora 10.00, de către Comisia județeană de admitere Alba, dată la care candidații cu rezoluție favorabilă își pot depune dosarele de înscriere.

A treia etapă de admitere liceu 2022 în Alba

La a treia etapă de admitere liceu pot participa:

  • candidați care nu au participat sau nu au fost admiși la etapele anterioare de admitere (învățământ liceal, profesional și dual) sau au fost admiși dar nu au confirmat locurile ocupate prin depunerea dosarelor de înscriere
  • candidaţi absolvenți de clasa a VIII-a care nu au susținut evaluarea națională și pentru care nu se poate calcula media de admitere
  • candidații care sunt absolvenți de clasa a VIII-a din serii anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023 și care au participat la procesul de admitere în anii precedenți, având medie de admitere, dar nu au fost înmatriculați într-o unitate de învățământ

Situația locurilor libere va fi publicată de IȘJ Alba în 9 august.

Tot în 9 august se depun cererile de înscriere, astfel:

  • între orele 10.00-16.00 la sediul inspectoratului școlar județean Alba
  • prin email, până la ora 16.00, la adresa: admitere@isjalba.ro cu titlul admitere_etapa_3

Vezi Model cerere înscriere admitere liceu etapa 3

Cererea de înscriere este însoțită, după caz, de:

  • copie certificat naștere/ copie carte identitate candidat
  • copie adeverință cu media de admitere, după caz
  • copie foaie matricolă cu media de absolvire clasele V-VIII, eliberată de unitatea de învățământ absolvită
  • recomandarea scrisă de apartenență la etnia romă, după caz
  • copia certificatului de orientare școlară și profesională, după caz

În 10 august, la ora 11.00 va fi a treia repartizare, astfel:

  • în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, în baza opțiunilor exprimate în cererea de înscriere și în limita locurilor rămase libere
  • în baza opțiunilor exprimate în cererea de înscriere și în limita locurilor rămase libere după repartizarea candidaților cu medie de admitere, pentru candidații cărora nu li se poate calcula media de admitere, cu dosar medie de absolvire clasele V-VIII

În 10 august, la ora 13.00, se afișează rezultate. În aceeași zi, candidații repartizați își depun dosarele la licee.

Acte necesare pentru înscrierea la liceu:

  • cererea de înscriere (cererea este un formular tipizat și se descarcă de pe site-urile liceelor)
  • copie după cartea de identitate (dacă este cazul) şi după certificatul de naştere
  • adeverinţă cu notele şi media generală obţinute la Evaluarea Naţională și media de admitere
  • foaia matricolă pentru clasele V – VIII (cu calculul mediei generale)
  • fişa medicală

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: De vorbă cu Ilie Matei – ”Omul Șoselelor”, la Alba Iulia. Despre șoferi profesioniști cu bune, cu rele și povești de viață

Publicat

Camioanele au luat cu asalt Alba Iulia în acest weekend, iar Șanțurile Cetății au fost pline ochi de curioși și de șoferi profeșioniști veniți din toate colțurile țării, la Truck Tuning Art. 

Printre șoferii profesioniști s-a aflat și Ilie Matei, cunoscut în mediul online, ca ”Omul Șoselelor”, un șofer de camion cu peste 52.000 de urmăritori pe Facebook. 

În câteva cuvinte Ilie vorbește despre meseria de șofer de TIR, cu bune, cu rele, despre probleme, frustrări, dar și despre pasiunea pe care îi leagă și când spunem îi leagă, ne referim la o mare comunitate: cea a șoferilor profesioniști, în care mare parte se regăsesc în ceea ce Ilie publică pe pagina sa. 

Am stat de vorbă cu Ilie pentru a afla cum vede el profesia de șofer profesionist în 2022, care sunt riscurile ei, dar mai ales, cum este perceput șoferul din România în Europa.

CITEȘTE ȘI: VIDEO: Cele mai frumoase camioane din România, premiate în Cetatea din Alba Iulia. Camionul „Venom” – Best Truck of the Show

Ne-am întâlnit cu acesta în Șanțurile Cetății Alba Carolina, duminică, 7 august, pe o căldură fenomenală, imediat după ce un camion în care s-au băgat zeci de mii de euro a câștigat titul de ”Cel mai tare din Cetate”.

”Omul Șoselelor” nu este un om, ci o comunitate

În timp ce căutam un loc de umbră pentru un scurt interviu cu acesta, am observat o treabă, din zece în zece metri, Ilie era oprit de oameni care voiau să facă poze cu el, să discute sau să îi spună că îl urmăresc. Aveam să aflăm mai târziu de ce: pentru că ”Omul Șoselelor” nu este un om, ci o comunitate.

Mii de șoferi profesioniști din România se regăsesc în poziția de om al șoselelor și rezonează cu poveștile sale. De aici am și plecat cu discuția, de la comunitate. O comunitate care a trecut de la stadiul de postări și a ajuns la cea de ajutor reciproc.

Este și cazul unui coleg șofer al cărui bebeluș s-a născut cu o problemă gravă la inimă, iar doctorii i-au dat șanse mici de supraviețuire. Familia avea nevoie de 25 de mii de euro pentru o operație, iar în jurul Crăciunului, șoferii au început să strângă donații.

Banii au fost strânși, iar sâmbătă, 6 august, familia a venit din Roman tocmai la Alba Iulia pentru a-i întâlni pe cei din comunitate. Au stat o oră, s-au întâlnit cu șoferii care au donat și au plecat înapoi acasă.

De asemenea au mai fost cazuri în care comunitatea a donat pentru șoferi care au fost implicați în accidente, sau în care au avut nevoie de reprezentare legală.

Viața șoferilor profesioniști din România: Riscurile sunt foarte mari

Riscurile sunt mari din cauza faptului că șoferii vor să dea tot ce pot pentru a mulțumi firmele, iar cererea mare de pe piață susține acest lucru, a explicat în linii mari Ilie.

CITEȘTE ȘI: FOTO-VIDEO: ”Concert” și spectacol de lumini cu 80 de camioane în Șanțurile Cetății Alba Carolina. Truck Tuning Art la Alba Iulia

În acest fel pregătirea de lungă durată dispare, iar cei noi în branșă ajung la volanul unor mașini mari, fără a avea multă experiență.

De la angajat MApN la șofer profesionist

Ilie a fost de la 19 ani, timp de patru ani angajat al MApN. A renunțat la locul de muncă și a plecat din țară. A văzut ce înseamnă străinătatea pentru un român și s-a hotărât să revină în țară.

A devenit șofer, a început de jos, a condus prima dată o Dacia Papuc și distribuia mezeluri. A fost greu să intre în branșa de șofer profesionist și a ales să meargă pe zona de internațional, deoarece a vrut să fie la același nivel cu șoferii din Europa.

Șoferii români, în top trei în Europa

Din punctul său de vedere, Ilie Matei consideră că șoferii din România sunt în top trei european. Toate firmele de transport european vorbesc foarte frumos despre șoferii români, iar aceștia sunt respectați în toate țările europene, a explicat Ilie.

Sunt șoferi care lucrează cot la cot cu șoferii europeni și care își fac meseria cu respect, a mai precizat acesta.

În linii mari, Ilie Matei a reușit să coaguleze o comunitate, în jurul unei idei, cea că șoferii de camion sunt profesioniști care își fac meseria cu dedicație într-o branșă cu cerințe foarte mari și în continuă expansiune.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax