Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Angajări la stat în Alba: Se caută muncitori, șefi serviciu, bucătari, logopezi, paznici sau un manager la Spitalul din Aiud


Publicat

job

Sunt câteva posturi vacante în această perioadă la instituții de stat din județul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Primăria Comunei Săsciori, Judeţul Alba

Muncitor calificat I și muncitor calificat II

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – 10 clase;
vechimea în muncă – 5 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

25 ianuarie 2021, ora 10.00 – proba practică;
25 ianuarie 2021, ora 14.00 – proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la Primăria Comunei Săsciori, Judeţul Alba, comuna Săsciori nr.363, judeţul Alba, telefon 0258/741.755, 0258/741.110.

Școala Gimnazială „Singidava” din Cugir, județul Alba

Administrator financiar (0,5 post)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – studii superioare economice absolvite cu diplomă de licență;
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 6 ani.

 Concursul se va organiza conform calendarului următor:

Data limită până la care candidații vor depune actele pentru dosarul de concurs este de 10 zile de la afișare, la sediul instituției.

04 ianuarie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
06 ianuarie 2021, ora 09.00: proba practică;
08 ianuarie 2021, ora 09.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Școala Gimnazială „Singidava”, cu sediul în Cugir, str. Alexandru Sabia nr. 16, județul Alba, telefon 0258/751.727.

Primăria Oraşului Câmpeni, Județul Alba

Șef serviciu

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor: absolvenți de studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă. în unul dintre următoarele domenii de licență: economic, tehnic, administrativ, juridic;
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 5 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

22 decembrie 2020, ora 16:00: termenul limită de depunere a dosarelor;
04 ianuarie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
06 ianuarie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Oraşului Câmpeni, din Piaţa Avram Iancu nr. 5, Județul Alba, telefon: 0258/771.215, interior 26.

Primăria Municipiului Aiud, județul Alba

Paznic 

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii medii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat;
aviz psihologic pentru funcția solicitată;
atestat profesional, potrivit prevederilor Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
vechime în muncă – minimum 1 an.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

16 decembrie 2020, ora 16.00: data limită pentru depunerea dosarelor;
12 ianuarie 2021, ora 10.00: proba scrisă, sala Ion I. C. Brătianu;
15 ianuarie 2021: proba interviu, sala Ion I. C. Brătianu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, str. Cuza Vodă nr. 1, camera 22, județul Alba, telefon 0258/861.310, interior 1013, fax 0258/861.280.

Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia

Laborant în învățământ debutant S 

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă (Ciclul I + Ciclul II Bologna pentru absolvenții sistemului Bologna sau echivalentă celor două cicluri pentru candidații care au absolvit anterior sistemului Bologna);
domeniul fundamental – științe inginerești, ramura de știință – inginerie electrică, inginerie civilă.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

17 decembrie 2020, între orele 08.00-12.00 și 14.00-16.00: data limită pentru depunerea dosarelor;
11 ianuarie 2021, ora 10.00: proba scrisă, Laborator Rețele Internet;
data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obține la sediul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, str. Gabriel Bethlen nr. 5, judeţul Alba, telefon 0258/806.263.

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba

Logoped debutant 

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științelor sociale – specializarea psihopedagogie specială;
atestat de liberă practică în specialitatea psihopedagogie specială.

 Concursul se va organiza conform calendarului următor:

16 decembrie 2020, ora 16.00: data limită pentru depunerea dosarelor;
28 decembrie 2020, ora 11.00: proba scrisă;
data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obține la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba din Alba Iulia, Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 68, telefon: 0258/818.266, interior 209, mobil 0755/069.660.

Colegiul Național „Lucian Blaga”, Sebeș, județul Alba

Administrator de patrimoniu și îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

administrator de patrimoniu:nivelul studiilor – studii superioare în domeniul economic/inginerie;
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 5 ani;
să fie localnic.
îngrijitor:nivelul studiilor – studii generale;
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

administrator de patrimoniu:06 ianuarie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
11 ianuarie 2021, ora 10.00: proba interviu.
îngrijitor:06 ianuarie 2021, ora 10.00: proba practică;
11 ianuarie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obține la Colegiul Național „Lucian Blaga”, Sebeș, cu sediul în Sebeș, str. Călugăreni nr. 49, județul Alba, telefon 0258.731.217.

Primăria Orașului Cugir, Județul Alba

Inspector de specialitate IA

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul științe economice, juridice și inginerești;
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: minimum 10 ani vechime;
de preferință, experiență în domeniul implementării de proiecte pe fonduri europene.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

02-15 decembrie 2020, ora 16.00: termenul limită de depunere a dosarelor;
selecția dosarelor de concurs – 16 decembrie 2020;
23 decembrie 2020, ora 11:00: proba scrisă;
data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Orașului Cugir, str. I.L. Caragiale nr. 1, camera 15, Județul Alba, telefon 0258/751.001, interior 115.

Căminul pentru Persoane Vârstnice Alba Iulia

Bucătar (2 posturi) 

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

școală profesională absolvită cu diplomă de calificare în meseria de bucătar-ospătar sau certificat de absolvire a cursului de calificare în meseria de bucătar;
vechime în specialitate necesară: minimum 6 luni vechime în meseria de bucătar-ospătar.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

15 decembrie 2019, ora 15.00: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
23 decembrie 2019, ora 10.00: proba practică;
data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Precizările privind concursul şi bibliografia se găsesc afişate la sediul Căminului pentru Persoane Vârstnice Alba Iulia, Str. Lalelelor nr. 60, judeţul Alba, tel. 0258/834.315 şi pe site-ul Primăriei Municipiului Alba Iulia www.apulum.ro.

Spitalul de Pneumoftiziologie din Aiud, județul Alba

Manager – persoană fizică 

Criterii de selecție

Concursul se desfăşoară în două etape, după cum urmează:

– etapa de verificare a îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor stabilite în anunţul de concurs, etapă eliminatorie;

– etapa de susţinere publică şi de evaluare a proiectului de management.

Condiţii de participare

Candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) cunosc limba română, scris şi vorbit;
b) sunt absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior medical, economico-financiar sau juridic;

c) sunt absolvenţi ai unor cursuri de perfecţionare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătăţii şi stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii, ori sunt absolvenţi ai unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic ori administrativ organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, potrivit legii;

d) au cel puţin 2 ani vechime în posturi prevăzute cu studii universitare de lungă durată, conform legii;

e) nu au fost condamnate pentru săvârşirea unei infracţiuni comise cu intenţie, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

f) sunt apte din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic);

g) nu au împlinit vârsta standard de pensionare, conform legii.

Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ştefan” din Alba Iulia, județul Alba

Bucătar 

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – studii medii și curs bucătar;
vechime în specialitatea postului – minimum 5 ani;
avizul cultului ortodox.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

16 decembrie 2020: data limită pentru depunerea dosarelor;
18 decembrie 2020, ora 09.00: proba scrisă;
22 decembrie 2020, ora 09.00: proba practică;
23 decembrie 2020, ora 09.00: proba interviu.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

O femeie de 73 de ani cu afecțiuni multiple a decedat după vaccin, în Bacău. DSP: Nu s-a stabilit o legătură de cauzalitate

Publicat

O femeie în vârstă de 73 de ani cu multiple afecțiuni a decedat la scurt timp după ce s-a vaccinat, vineri, la un centru din Bacău. Potrivit DSP Bacău, aceasta s-a prezentat ulterior la Unitatea de Primiri Urgențe, fiind  diagnosticată cu tulburare majoră de ritm cardiac. Din nefericire, femeia nu a răspuns la manevrele de resuscitare. 

Potrivit reprezentanțulor DSP Bacău decesul nu are legătură cu vaccinarea, nefiind o reacție adversă postvaccinală, cazul fiind încadrat în categoria evenimentelor coincidente. 

„Urmare evaluării realizate de către specialiștii din cadrul DSP Bacău, referitoare la decesul unei persoane de sex feminin, în vârstă de 73 de ani, care s-a vaccinat la Centrul de vaccinare împotriva COVID-19 din cadrul Spitalului Județean de Urgență Bacău, în data de 22.01.2021, vă comunicăm următoarele:

  • pacienta s-a prezentat la vaccinare în data de 22.01.2021, conform programării efectuate în platforma informatică programare.vaccinare-covid.gov.ro;
  • la nivelul centrului de vaccinare, au fost respectate procedurile de lucru și protocoalele specifice;
  • în cadrul procedurii de triaj au fost măsurate constantele (tensiunea arterială, frecvența cardiacă, SpO2), care se încadrau în limite normale;
  • după vaccinarea împotriva COVID-19, persoana a fost îndrumată în punctul de supraveghere postvaccinare, unde a fost supravegheată de către medicul coordonator al Centrului de vaccinare timp de 15 minute, nu a prezentat nici o reacție postvaccinală și a urmat circuitul de ieșire;
  • nu au fost înregistrate deficiențe în ceea ce privește asigurarea calității, siguranței și trasabilității vaccinurilor în toate etapele de gestionare a acestora, cu respectarea lanțului de frig specific.

Menționăm că pacienta se afla în evidențele medicului de familie cu multiple comorbidități de natură cardiacă, neurologică și diabet zaharat.

Conform informațiilor deținute la nivelul UPU – SJU Bacău, pacienta s-a prezentat cu simptomatologie care a impus acordarea asistenței medicale de urgență în contextul multiplelor comorbidități existente. La examenul clinic și paraclinic efectuat în cadrul Unității de Primiri Urgențe – SJU Bacău, pacienta a fost diagnosticată cu tulburare majoră de ritm cardiac care nu a răspuns la manevrele de resuscitare și care a determinat decesul.

Ținând cont de antecedentele patologice, evoluția pe perioada observării postvaccinale, respectiv datele clinice si paraclinice înregistrate în UPU-SJU Bacău, nu se susține decesul ca fiind o reacție adversă postvaccinală indezirabilă.

Astfel, nu s-a stabilit o legătură de cauzalitate cu vaccinarea, ceea ce încadrează cazul în categoria evenimentelor coincidente. Conform Organizației Mondiale a Sănătății, evenimentul coincident este definit ca <evenimentul produs după vaccinare, care nu este provocat de vaccin sau de administrarea acestuia>”, a transmis directorul executiv al DSP Bacău, Dr. Carmen Mihaela Arim.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

România, pe locul 3 în Europa în ceea ce privește media numărului de doze din ultimele 7 zile, la suta de locuitori

Publicat

Cooronatorul campaniei de vaccinare, medicul Valeriu Gheroghiță, a declarat sâmbătă într-o intervenție la Digi24 că numărul persoanelor care s-au programat în vederea vaccinării a crescut semnificativ, ceea ce arată un succes al campaniei de vaccinare în România. Țara noastră se află printre primele țări din Europa ca acoperire a vaccinării și pe locul 3 în ceea ce privește media numărului de doze din ultimele 7 zile, raportat la suta e locuitori.

„Avem un nivel de acoperire de 2% din populație și ne situăm între primele țări europene ca acoperire a vaccinării și pe locul 3 în ceea ce privește media numărului de doze din ultimele 7 zile, raportat la suta de locuitori”, a declarat Gheorghiță la Digi24.

Numărul persoanelor care se programează pentru vaccin, în creștere

Acesta a mai spus că tot mai multe persoane se arată interesate de campania de vaccinare, astfel că în ultima perioadă a crescut semnificativ numărul celor care s-au programat în vederea vaccinării.

„Odată cu etapa a doua și procesul de imunizare a persoanelor internate în centrele medico-sociale, respectiv deschiderea centrelor pentru persoane vârstnice, cu boli cronice, persoane care desfășoară activități esențiale, numărul celor care s-au programat în vederea vaccinării a fost semnificativ mai mare și depășește numărul dozelor disponibile. Ne bucură dorința românilor pentru activitatea de vaccinare. Trebuie să păstrăm acest echilibru între numărul de programări și dozele disponibile, că să asigurăm rapelul persoanelor care au efectuat deja prima doză și să vaccinăm persoane noi”, a mai spus medicul Valeriu Gheorghiță.

În ceea ce privește numărul dozelor de vaccin primite de România, coordonatorul campaniei de vaccinare susține că o cantitate mai mică de dozeprimite nu este o particularitate în România, ci o problemă la nivel european.

„Ne dorim o continuitate a activității de vaccinare, că să putem trece cât mai ușor peste această perioada dificilă, februarie, în care umărul de doze evident că nu satisface cererea pe care o avem la acest moment și nu e o particularitate a României, ci la nivelul tuturor țărilor europene. Pe 18 ianuarie, numărul dozelor pe care România le-a primit a fost cu 51% mai puțin decât era estimat”, a mai explicat acesta.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

La Zlatna vor continua lucrările de amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi, prin reamenajarea unor poduri și podețe

Publicat

Lucrările de amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi, în zona orașului Zlatna, începute în urmă cu mai bine de 13 ani, vor continua. Primăria Zlatna a solicitat recent Agenției pentru Protecția Mediului Alba continuarea lucrărilor prin reamenajarea a 41 de poduri și 52 de podețe de acces riverani, aflate în albia minoră a râului Ampoi și a văilor Trâmpoiele, Vâltori, Valea Mică, Galați și Feneș. 

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a anunțat recent luarea deciziei etapei de încadrare – fără evaluarea impactului asupra mediului în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul „Amenajarea râului Ampoi și afluenților săi în zona orașului Zlatna – Reamenajarea podurilor și podețelor de acces riverani”, propus a fi amplasat în  UAT Zlatna, râu Ampoi și afluienții: Valea Trâmpoiele, Valea Vâltori, Valea Mică, Valea Galați, Valea Feneș.

Lucrările de execuție ale obiectivului de investiții „Amenajarea râului Ampoi și a afluenților săi în zona orașului Zlatna” au început la data de 4 iunie 2007. Studiul de fezabilitate a fost actualizat în anul 2017 pentru a pune în concordanță documentația de execuție cu realitatea din teren si a fost emisă de către APM Alba Decizia de încadrare nr. 10829/22.11.2017. Lucrările de investiție prevăzute în proiect nu au fost finalizate până la această dată.

„Viiturile repetate de pe râul Ampoi și de pe afluienți au produs inundații, eroziuni puternice a malurilor, modificarea continuă a albiilor cursurilor de apă, distrugerea podurilor și podețelor de acces. Având în vedere cuantumul pagubelor înregistrate și posibilitatea producerii unor noi pagube, lucrările de amenajare a albiei râului Ampoi și a afluenților săi din zona orașului Zlatna sunt necesare și oportune. S-a impus astfel o nouă actualizare a Studiului de fezabilitate”, se precizează în decizia etapei de încadrare.

Având în vedere situația existență în teren datorită calamităților produse și majorarea valorii investiției (prin apariția modificărilor legislative privind manopera directă) Primăria Zlatna a solicitat continuarea lucrărilor din SF ”Amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi în zona orașului Zlatna” prin ”Reamenajarea podurilor și podețelor de acces riverani” și emiterea e actului de reglementare.

Proiectul prevede reamenjarea unui număr de 41 poduri și 52 podețe de acces riverani și punerea în siguranță a podurilor RV 3 (Bloria) și RV 4 de pe pârâul Trâmpoiele prin execuția unei apărări de mal. Podurile și podețele de acces riverani vor fi amplasate în albia minoră a râurilor Ampoi, Trâmpoiele, Vâltori, Valea Mică, Galați și Feneș, pe terenuri proprietate a
statului în administrarea A.N.A.R.

Toate construcțiile vor avea aceeași soluție construcțivă, diferă doar doar dimensiunile: infrastructura din beton iar suprastructura alcătuită din grinzi monobloc joantive cu armătură preîntinsă aderentă; racordurile cu terasamentele sunt prevazute cu aripi monolite din beton armat. În funcție de înălțimea grinzilor prefabricate utilizate cele 41 poduri pot fi grupate
în 3 categorii constructive:

  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat monobloc cu secțiunea I având h=0,93 m și L=21 m: podurile RV1 (Valea Mică) și RV2 (Pătrângeni) pe râul Ampoi, aval Zlatna
  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat monobloc cu secțiunea I având h=0,80 m și L=16 m sau L=18 m: Podurile RV1 și RV3 L=16 m Râu Ampoi, amonte Zlatna, aval priză și RV2 și RV4 L=18 m Râu Ampoi, amonte Zlatna, aval priză (ab24)
  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat cu secțiunea Ʇ având h=0,42 m și L=6 m; 8 m; 10 m sau 12 m: Podurile: RV1 – RV5, RV7 – RV11L= 10 m Râu Ampoi, amonte Zlatna amonte priză; RV13 L= 8 m Râu Ampoi, amonte Zlatna amonte priză; RV1÷RV7 L= 8 m Râu Trâmpoiele; RV1 – RV3 L= 12 m Râu Vâltori; RV1 – RV9 L= 6 m Valea Mică; RV1 – RV3 L= 10 m Râu Galați; RV1 – RV2 L= 10 m Râu Feneș

Pentru accesul riveranilor în propriile gospodării a fost stabilită realizarea unui număr de 52 podețe de acces care se vor executa pe râurile Feneș, Vâltori, Galați și Valea Mică.

Podurile RV3 și RV4 se vor realiza în marginea estică a satului Trâmpoiele, primul pentru a asigura accesul în cartierul Bloria iar al doilea pentru circulația oamenilor, vehicolelor și animalelor în interiorul localității.

Urmare ploilor abundente din toamna anului 2018 o porțiune din malul drept al râului Trâmpoiele a alunecat antrenând peste jumătate din carosabil. Apărarea de mal va opri eroziunea bazală, va drena și evacua apele pluviale infiltrate, va stabiliza malul și implicit drumul comunal și amplasamentele podurilor RV 3 și RV 4.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației: Jumătate din numărul total de elevi ar putea merge la școală din 8 februarie. Ce se întâmplă cu studenții

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, afirmă că 1,4 milioane de elevi din totalul de 2,9 milioane ar putea merge la şcoală din 8 februarie.

Datele se pot schimba (…) vom vedea fotografia momentului în data de 2 februarie (…) O estimare făcută acum câteva zile era de 1,4 milioane de elevi din cei 2,9 milioane de elevi”, a declarat Cîmpeanu, sâmbătă, la un post de televiziune, potrivit Agerpres.

El a precizat că pentru cei 500.000 de studenţi există un alt regim, fiecare universitate urmând să decidă dacă aceştia vor face cursurile în sistem fizic, online sau hibrid.

“Am constituit un grup de monitorizare a acţiunilor necesare pentru pregătirea şcolilor la nivelul Ministerului Educaţiei.

Acest grup a cerut raportări cu o cadenţă săptămânală cu privire la stocurile de substanţe sanitare, de măşti şi la toate celelalte elemente necesare asigurării protecţiei în şcoli în momentul deschiderii acestora.

În fiecare zi de vineri, din toată ţara există obligativitatea raportării către ministrul Educaţiei a situaţiei până în data de 8 februarie şi după 8 februarie, pentru a putea să ne asigurăm că nu se produc sincope în elementele necesare protecţiei stării de sănătate a celor care vor merge în şcoli.

E vorba, de toate şcolile – acolo unde rata de infectare e sub 1 la mia de locuitori, între 1 şi 3 la mie – de grădiniţe, învăţământ primar şi clase terminale şi să sperăm cât mai puţine zone vor fi în scenariu roşu, acolo unde se deschid cu prezenţă fizică doar grădiniţele şi clasele I – IV”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.

Câți bani vor primi profesorii pentru recuperarea orele pierdute din cauza restricțiilor

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, doreşte iniţierea unui program de ore remediale pentru elevi în valoare de 240 de milioane lei, sumă din care să fie plătiţi profesorii ce vor susţine aceste ore.

„Am estimat un număr mediu de pregătire remedială de 5 ore pe săptămână pentru aceia care au nevoie, pentru care cadrele didactice vor decide că pierderile se pot compensa prin cinci ore pe săptămână vreme de 16 săptămâni.

Atât durează programul pe care dorim să-l iniţiem prin ordonanţă de urgenţă – 16 săptămâni, începând din februarie pentru cei care revin la şcoală. (…)

Programul prevede o sumă de 240 milioane de lei împărţită în felul următor: 144 milioane de lei din POCU, destinat învăţământului primar şi gimnazial, la care se adaugă 96 de milioane de lei prin programul Romanian Second Reeducation, derulat împreună cu Banca Mondială, care are ca obiectiv principal reducerea abandonului şcolar”, a spus Cîmpeanu, sâmbătă, la Digi 24.

Potrivit acestuia, pierderile generate de predarea online sunt „evidente”, „mari” şi „foarte neuniforme”, diferă de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta, în funcţie de accesul la echipamente şi internet şi de predarea online în sine.

Ministrul a precizat că orele remediale presupun prezenţa fizică a elevilor şi că anterior profesorii trebuie să identifice pierderile elevilor.

El a explicat că, în prezent, nu există obligaţia legală a cadrului didactic de a ţine ore remediale, însă se are în vedere un tarif orar motivant de 100 de lei.

„240 de milioane de lei înseamnă că 2,4 milioane de ore pot fi făcute, în medie, luând în considerare cele 6.396 de şcoli în România, înseamnă 375 de ore pe şcoală, numărul mediu de ore remediale. (…)

Sigur că vor fi şcoli care vor merge spre 1.000 de ore remediale şi şcoli care vor merge spre 200 de ore remediale”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate