Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajări la STAT. POSTURILE vacante în această perioadă în instituții publice din județul Alba. Condiții pentru candidați


Publicat

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în județul Alba. Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

POSTURI VACANTE:

ALBA IULIA

Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba Iulia

– operator imagine, treapta I 1/2 normă, Compartimentul Etnografie și folclor – Serviciul Cercetare, conservare și valorificare patrimoniul cultural material și imaterial

Condiții: studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat; vechime în domeniul postului sau echivalentă de 6 ani și 6 luni; cursuri de formare profesională sau de specializare ca operator imagine sau asimilat; cunoștințe dc operare calculator, prelucrare imagine, montaj imagine.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 5 noiembrie 2020, ora 16:00

Concurs: 13 noiembrie 2020, ora 11:00: proba practică; 18 noiembrie 2020, ora 11:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Centrului de Cultură „Augustin Bena” din Alba-Iulia, str. Mihai Viteazul, nr. 2, Județul Alba, telefon 0258813076 sau 0745264755.

Liceul Tehnologic „Alexandru Domșa” Alba Iulia

– îngrijitor

Condiții: nivelul studiilor – studii generale, medii; vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită

Perioada pentru depunerea dosarelor: 2-6 noiembrie 2020

Concurs: 12 noiembrie 2020, ora 12:00: proba practică; 13 noiembrie 2020, ora 10:00: proba interviu.

– muncitor întreținere

Condiții: nivelul studiilor – studii generale, medii; vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Perioada pentru depunerea dosarelor: 2-6 noiembrie 2020

Concurs: 16 noiembrie 2020, ora 10:00: proba practică; 17 noiembrie 2020, ora 12:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Liceul Tehnologic „Alexandru Domșa”, cu sediul în Alba Iulia, str. Tudor Vladimirescu nr. 143, județul Alba, telefon 0258.816.065, 0721.295.568.

Grădiniţa cu Program Prelungit „Scufiţa Roşie” Alba Iulia

– ajutor de bucătar (0,5 normă)

Condiții: nivelul studiilor – studii medii; abilități de lucru în echipă; disponibilitate pentru lucru în 2 schimburi; curs igienă; abilități, calități și aptitudini necesare: seriozitate, responsabilitate, corectitudine; condiții vechime – nu este cazul.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 2 noiembrie 2020

Concurs: 10 noiembrie 2020, ora 09.00: proba scrisă; 10 noiembrie 2020, ora 13.00: proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Grădiniţei cu Program Prelungit „Scufiţa Roşie” din Alba Iulia, str. Călărași nr. 2, Județul Alba, telefon: 0258/811.820

Grădinița cu Program Prelungit Nr. 16 Alba lulia

– ajutor de bucătar (0,5 normă)

Condiții: nivelul studiilor – studii medii; abilități de lucru în echipă; disponibilitate pentru lucru în 2 schimburi; curs igienă; abilități, calități și aptitudini necesare: seriozitate, responsabilitate, corectitudine; condiții vechime – nu este cazul.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 3 noiembrie 2020

Concurs: 11 noiembrie 2020, ora 09.00: proba practică; 11 noiembrie 2020, ora 13.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 16, cu sediul în Alba lulia, str. Tudor Vladimirescu nr. 143, județul Alba, telefon 0258/815.596.

Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Alba Iulia

– îngrijitor

Condiții: studii medii; vechime – nu se solicită.

Concurs: 11 noiembrie 2020, ora 11:00: proba practică; 11 noiembrie 2020, ora 13:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Alba Iulia, cu sediul în Alba Iulia, str. T. Vladimirescu nr. 39, judeţul Alba, telefon 0748.106.933, e-mail csei@isjalba.ro.

Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ştefan” Alba Iulia

– administrator patrimoniu (0,5 normă)

Condiţii: nivelul studiilor – superioare de lungă durată în domeniu(facultate de informatică); vechime în muncă – 3 ani în specialitatea postului de informatician/sau în specialitatea studiilor necesare ocupării postului; avizul cultului ortodox.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 2 noiembrie 2020

Concurs: 6 noiembrie 2020, ora 10.00: proba scrisă; 10 noiembrie 2020, ora 10.00: proba practică; 12 noiembrie 2020, ora 13.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ştefan”, Alba Iulia, cu sediul în Alba Iulia, Bd. Transilvaniei nr. 36A, judeţul Alba, telefon 0258/834.890 sau 0758/493.482.

AIUD



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

OFICIAL: CARANTINĂ RIDICATĂ la Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Abrud și Ciugud. Restricțiile rămân la Cugir și Vințu de Jos

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis luni să nu fie prelungită măsura de carantinare pentru Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Abrud și Ciugud, începând cu data de 1 Decembrie. Rămân în carantină doar Cugir și Vințu de Jos.

Hotărârea CJSU Alba nr. 79 din 30 noiembrie 2020 a fost aprobată cu 32 voturi pentru, trei abțineri și niciun vot împotrivă. Hotărârea nr. 78 se referă la orașul Cugir.

În toate localitățile din județul Alba se păstrează în continuare restricțiile impuse la nivel național de starea de alertă și cele punctuale prin hotărâri CJSU anterioare, ce nu contravin actualei decizii a autorității județene.

DSP Alba a anunțat anterior că Alba Iulia, Blaj, Sebeș, Abrud și Ciugud au avut punctaje finale ale analizelor de risc de sub 60 de puncte, însă Cugirul are 61 de puncte. Prin urmare, INSP a avizat doar ieșirea din carantină a primelor cinci localități menționate, potrivit solicitării DSP.

Reamintim că perioada de carantină pentru localitățile menționate a fost 17-30 noiembrie.

Din 29 noiembrie a intrat în carantină localitatea Vințu de Jos, pentru 14 zile.

HOTĂRÂRILE CJSU:

HOTĂRÂREA NR. 78 Carantina CUGIR – CJSU ALBA

Hotărârea nr. 79 – CJSU ALBA din 30 noiembrie 2020

Ce restricții rămân în vigoare la Alba Iulia, Blaj, Sebeș, Abrud, Ciugud și Crăciunelu de Jos – din 1 Decembrie 2020 ora 00.00, timp de 14 zile

– n.r. este vorba despre cele valabile la nivel național

Extras din HCJSU nr. 79/30 noiembrie 2020:

”La nivelul unităților administrativ-teritoriale Alba Iulia, Blaj, Sebeș, Abrud, Ciugud și Crăciunelu de Jos, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2, este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 01.12.2020, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;
  • Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;
  • Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);
  • Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri.

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23:00-05:00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.

Pentru verificarea motivului deplasării în intervalul orar 23:00-05:00, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Model declarație pe proprie răspundere_deplasare noapte

Model adeverință angajator_deplasare noapte

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

La nivelul U.A.T. Alba Iulia, Blaj, Sebeș, Abrud și Ciugud, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este ridicată, instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în spațiile publice exterioare, piețe și mijloacele de transport în comun, cu accent pe purtarea corectă a măștii de protecție facială și respectarea distanțării fizice.

CUGIR – carantină prelungită 7 zile

Extras din HCJSU 78/30 noiembrie 2020:

”Se va solicita Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției emiterea ordinului comandantului acțiunii pentru prelungirea măsurii de carantinare zonală a orașului Cugir, județul Alba, pe o perioadă de 7 zile, începând cu data de 1.12.2020, ora 00:00.

(2) Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este  delimitat  de următoarele coordonate geografice:

N 45°54’30.2″ E 23°20’43.4″ – DJ 704;

N 45°48’13.2″  E 23°26’10.3″ –  DJ 704;

N 45°48’06.1″  E 23°22’08.1″ – DJ 705F;

N 45°49’15.8″ E 23°20’27.8″ – DJ 705 G.

ART.2 Este strict interzisă intrarea / ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

ART.3 Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza Declarației pe proprie răspundere (Anexa nr. 1), a legitimației de serviciu, sau a adeverinței eliberate de angajator (Anexa nr. 2) .

ART.4 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată la art. 1:

  • identificarea persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată la art. 1 alin. (2) și introducerea acestora în bazele de date dedicate;
  • limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de Declarației pe proprie răspundere (Anexa nr. 1), a legitimației de serviciu, sau a adeverinței eliberate de angajator (Anexa nr. 2), după caz.

În intervalul orar 06.00-22.00, în interiorul zonei menționată la art. 1 alin. (2), se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00 – 13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00 – 10:00, respectiv 13:00-20:00;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
  • deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
  • deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
  • deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
  • deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate;
  • eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
  • participare la programe sau proceduri în centrele de tratament;
  • pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
  • îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie, evenimente de stare civilă;
  • alte motive justificative:

În intervalul orar 22.00 – 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctul 3, lit. a), c), d).

În/din zona menționată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea / ieșirea pentru:

  • transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;
  • persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, a asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;
  • persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
  • persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoțirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • urgențe medicale.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura olografă a declarantului. Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

Se permite tranzitarea unității administrativ teritoriale menționată la art. 1 alin. (2) de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă staționarea în localitate.

Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane;

Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în / din unitatea administrativ teritorială menționată la art. 1 alin. (2) și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Alba cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a Poliției locale, efective din cadrul DSP, DSVSA, ITM, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari anume desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale;

ART.5. (1) Se permite, în data de 5 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, a persoanelor implicate în organizarea alegerilor, precum și a persoanelor care depun cereri de vot prin intermediul urnei speciale.

(2) Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, pentru exercitarea dreptului de vot, observarea alegerilor și pentru efectuarea operațiunilor electorale, cu respectarea dispozițiilor Ordinului comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 2009/166/2020 privind stabilirea unor măsuri şi acţiuni de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfăşurarea în siguranţă a procesului electoral din țară la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaților din anul 2020, a alegătorilor și a persoanelor implicate în organizarea și observarea alegerilor.

(3) Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea cu urna specială pe raza teritorială a localității a echipelor formate din membri ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, însoțite de persoane acreditate și personal de pază, în vederea exercitării dreptului de vot de către alegătorii care nu se pot prezenta la secțiile de votare.

ART.6. În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se interzic următoarele activități:

  • organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) în spații închise și deschise;
  • organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spaţii închise cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă sau altele asemenea;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor, cu excepția activităților de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;
  • organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii Nr. 60/1991;
  • organizarea cu public în spații închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor, activități culturale, științifice, artistice sau de divertisment;
  • toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective care se desfășoară în spatii închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
  • organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri.

Se limitează programul de lucru cu publicul a operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare în intervalul orar 05.00 – 20.00, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care pot avea program non-stop.

Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;

În cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană cu respectarea normelor de distanțare respectiv protecție sanitară;

Operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior.

Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în stațiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică.

Prevederi pentru alte localități din județul Alba (HCJSU 79/30 noiembrie 2020)

Ca urmare a actualizării ratei de incidență cumulată a cazurilor de îmbolnăvire cu noul coronavirus SARS-COV-2, din ultimele 14 zile, la nivelul unităților administrativ-teritoriale Ocna Mureș, Teiuș, Almașu Mare, Berghin, Câlnic, Gârda de Sus, Noșlac, Rimetea, Roșia Montană, Sâncel, Sântimbru, Săsciori și Șugag începând cu data de 01.12.2020, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite prin Hotarârile Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, nr. 71 din 19.11.2020, nr. 72 din 20.11.2020, nr. 73 din 23.11.2020, nr. 74 din 24.11.2020, respectiv nr. 75 din 26.11.2020.

La nivelul unității administrativ-teritoriale Ocna Mureș, Teiuș, Almașu Mare, Câlnic, Gârda de Sus, Rimetea, Sâncel, Sântimbru și Săsciori, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 01.12.2020, ora 00.00 (pentru 14 zile), se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.
  • Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
  • Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
  • Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23:00-05:00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06:00-23:00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06:00-23:00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cât timp petrec românii în fața ecranului de laptop sau telefon, în anul pandemiei. Serviciile video streaming câștigă teren

Publicat

Pandemia și timpul petrecut mai mult acasă față de alte perioade nu a crescut perioada petrecută, în medie, în fața calculatorului sau telefonului, arată un studiu recent.

Românii au stat în medie patru ore pe zi în fața unui calculator sau a unei tablete, potrivit unui studiu Global Media Intelligence.

În ciuda pandemiei și a distanțării sociale, s-a înregistrat o scădere cu 20 de minute față de anul trecut.

Timpul alocat telefoanelor inteligente este de aproximativ 3 ore și jumătate, cu 15 minute mai puțin decât anul trecut, iar rețelelor sociale le acordăm în jur de 2 ore și 20 de minute zilnic, potrivit studiului.

În privința device-urilor preferate de români, pe primul loc se află smartphone-ul. Aproape toți cei cu acces la internet au un telefon inteligent, iar 86% dintre ei au un laptop sau un desktop.

Numărul posesorilor de tabletă este însă în scădere față de anul trecut, de la 45%, la 41%. Tinerii sunt cei care au renunțat preponderent la acest tip de device. În schimb s-a înregistrat o creștere de 5 puncte procentuale în rândul celor care dețin un televizor inteligent, românii depășindu-i pe polonezi la această categorie.

Smartwatch-urile sau electrocasnicele inteligente nu sunt însă la fel de căutate, nici măcar în cazul gospodăriilor cu venituri ridicate.

Devin însă din ce în ce mai populare serviciile de video streaming.

sursă: digi24ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Transporturilor confirmă: 15 km din autostrada A10 între Sebeș și Alba Iulia se dau în circulație în 3 decembrie

Publicat

Lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda, între Sebeș și Alba Iulia, se va deschide oficial în data de 3 decembrie, a anunțat, luni, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

”Am văzut pentru Sebeş-Turda lotul 1 tot felul de opinii că 1 decembrie, că săptămâna aceasta, că nu se termină nici anul viitor, că vor dura mult mai mult lucrările.

Vă spun foarte clar: joi, 3 decembrie, vom da în trafic 15 km de autostradă din sectorul Sebeş-Turda lotul 1.

Practic, vorbim de intrarea pe autostradă în zona Sebeş, o bretea de acces, 14,8 km de autostradă. Undeva la mijlocul acestui sector avem breteaua de acces spre Alba Iulia finalizată.

La km 14+800 avem aproximativ 700 de metri de circulaţie pe o singură bandă (…) intrarea în drumul naţional.

Deci, începând de joi, 3 decembrie 2020, reţeaua de autostrăzi din România se va îmbunătăţi cu încă 15 km.

Acestea sunt informaţiile pe care am vrut să le explic astăzi opiniei publice pentru că au fost foarte multe discuţii şi mă bucur că, iată, începând din această săptămână reţeaua de autostrăzi din România se va îmbunătăţi cu 31 de kilometri: 16 kilometri pe Varianta de Ocolire Bacău şi 15 kilometri pe Sebeş-Turda”, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, potrivit Agerpres.

Reamintim că anunțul a fost făcut anterior și de vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan.

Reamintim faptul că CNAIR împreună cu constructorul lotului 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda au pregătit inițial deschiderea tronsonului între Lancrăm și Alba Iulia până pe data de 1 Decembrie. Reprezentanții companiei au transmis în urmă cu o săptămână că deschiderea circulației ar putea fi amânată doar de vremea rea, respectiv în situația în care va interveni un îngheț.

Contractul pentru realizarea celor 17 km de autostradă, între Lancrăm (Sebeș) și Pârâul Iovului a fost semnat în 2014, valoarea acestuia fiind de 541.73 mil lei (fără TVA). Constructorul Impresa Pizzarotti a început lucrările în 2 decembrie 2014 şi avea termen iniţial de finalizare 2 octombrie 2016.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat PNL Alba – Ioan Viorel Sicoe, fost primar al oraşului Câmpeni: ”Dialog, nu dezbinare!” (PNL)

Publicat

O campanie electorală trebuie să unească, nu să dezbine. Soluţiile, ideile, propunerile, programele sunt cu adevărat apreciate de către cetăţeni atunci când au la bază o analiză temeinică a realităţii şi dacă se poate să fie ştiinţifică.

Fără îndoială că a spune şi a susţine adevărul este nu numai o cerinţă a democraţiei ci şi o necesitate. Omul trebuie să aibă şi prieteni şi duşmani. Pe bună dreptate un mare învăţat al antichităţii spunea: „Prietenul îți arată cum să faci, ce să faci, iar duşmanul nu te lasă să greşeşti”. Da, acesta este un adevăr. Să-l folosim, să-l promovăm în viața noastră!

Celor care trăim şi muncim în zona Munţilor Apuseni ne sunt oferite ca exemple vii faptele, dăruirea şi pasiunea, sacrificiul de care au dat dovadă Horea, Cloşca, Crişan şi Avram Iancu. Cum să nu fim mândri de faptele acestora, de împlinirile lor, de îndemnurile şi adevăratele momente pline de adânc patriotism pe care ni le-au lăsat? Locul şi rolul lor va fi cu adevărat aşezat în patrimoniul istoriei poporului român. Am făcut această scurtă introducere pentru a sublinia faptul că şi generaţiile actuale pot şi trebuie să lase suficiente mărturii ale trecutului, cât şi ale prezentului.

Societatea, ca de altfel fiecare colectivitate, a avut şi trebuie să aibă şi în viitor conducători. Mulţi dintre aceştia sunt o adevărată mândrie pentru noi: s-au jertfit, s-au sacrificat, dar în permanenţă gândul şi faptele lor au fost alături de cei pe care i-au reprezentat. Nu doresc să fac o analiză a unor conducători, fie ei şi pentru o comunitate de comună, oraş sau chiar de ţară. Ştiu doar din constatările personale, dar de cele mai multe ori de la cetăţeanul de rând care spunea: „ce bine era pe vremea…”, „ce drum, şcoală şi biserică am realizat în perioada când a fost şef…”. Era o plăcere, o satisfacţie să te întâlneşti cu „omul nostru” pentru a discuta pe îndelete, ce s-a făcut, ce mai este de făcut, cum şi în ce mod putem şi noi să fim în rând cu ceilalţi. Da, este o vorbă înţeleaptă: „Omul sfinţeşte locul!”

Ne aflăm în plină campanie electorală, alegerile pentru Parlamentul României – instituţia cea mai importantă a statului nostru, aşa cum se stipulează în Constituţie: „Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării.” Partidele şi-au stabilit candidaţii pentru Camera Deputaţilor şi Senat. În acest context se înscrie şi lista Partidului Naţional Liberal din judeţul Alba. Aceasta cuprinde persoane cu experienţă în acest domeniu, dar şi o parte mai tineri, atât ca vârstă, dar şi în ceea ce priveşte stagiul de parlamentar. Se poate spune că sunt reprezentativi, profesionişti şi dornici de a face lucruri bune şi necesare pentru judeţul Alba.

Astfel, în lista candidaților pentru Parlamentul României se află Mirela Mocan la Senat şi Corneliu Olar pentru Camera Deputaţilor. Ambii sunt şi membri ai Societăţii Naţionale „Avram Iancu”, având o contribuţie importantă în realizarea programului pe care îl are aceasta în educaţia patriotică şi civică a cetăţenilor. Cei care muncim şi trăim pe meleagurile Ţării Moţilor suntem mândri că ei ne reprezintă, sunt persoane care merită să facă parte din forul legislativ al ţării. Îi cunosc pe ambii candidaţi şi tocmai de aceea doresc să fac câteva referiri privind activitatea şi personalitatea lor.

Mirela Mocan are onorabila pregătire de profesor, fiind absolventă şi şefă de promoţie a Facultăţii de Istorie din Sibiu. Aceasta este născută în comuna Sohodol şi de mai mulți ani este cadru didactic în Arieşeni. Iată ce spunea un elev din rândul celor pe care îi pregăteşte: „Numai dacă te uiţi la ea simţi nevoia de o asculta şi învăţa, fiind foarte apropiată de noi”. Aici trebuie să adăugăm că în anul 2017 a obţinut titlul „Doctor în Istorie” cu lucrarea „Ţara Moţilor în perioada 1919-1938”, aceasta fiind şi tema cărţii pe care a publicat-o în anul 2018.

Corneliu Olar este parlamentar la al doilea mandat. La o analiză a personalităţii deputatului remarcăm faptul că este născut şi crescut în comuna Horea, localitate cu profunde semnificaţii istorice. Faptul că s-a născut în acest loc este o mare cinste, dar şi o mare răspundere. El a încercat să le îmbine pe ambele, fiind aproape de oameni, dornic să le cunoască problemele, nevoile şi necesităţile. Participând la multe acţiuni împreună, mi-am dat seama că el cunoaşte realităţile judeţului Alba, de la Arieşeni la Cetatea de Baltă şi de la Şibot la Ocoliş. În cele două legislaturi s-a străduit să propună Parlamentului adoptarea unor legi, printre care „Legea moţilor”, „Legea privind acordarea titlului Martir şi Erou Naţional pentru Avram Iancu, Horea, Cloşca şi Crişan”, participarea la susţinerea altor acte legislative, precum şi o contribuţie importantă la asfaltarea DN 74 și DN 74A Alba Iulia – Câmpeni sau DN75 Bistra – Arieşeni. De asemenea, a acordat un sprijin important administraţiilor locale pentru a pune în practică proiecte privind canalizarea, introducerea apei potabile, reparaţia unor drumuri şi podeţe de strictă necesitate pentru cetăţeni.

Cred că este bine şi necesar să subliniez şi unele calităţi ale lui Corneliu Olar de adevărat patriot. Astfel, în localitatea Horea s-a realizat un centru cultural modern, un muzeu etnografic, iar la Fericet – locul de naştere a eroului – un adevărat muzeu, precum şi un bust „Horea-mândru împărat”. În calitatea pe care o are de membru al Societăţii Naţionale „Avram Iancu” a iniţiat şi a organizat festivalul „Târgul Lemnarului”, aflat la cea de a 25-a ediţie, care reprezintă una dintre cele mai semnificative acţiuni cultural-educative din Țara Moţilor, alături de Târgul de Fete de pe Muntele Găina. A înfiinţat „Ambasada Ţării Moţilor” la Bucureşti prin care peste 3.000 de elevi și profesori din zona Munţilor Apuseni au fost cazaţi aici, bucurându-se de vizitarea capitalei cu cele mai importante obiective istorice, culturale, ştiinţifice, precum şi a Casa Poporului, locul unde îşi desfăşoară activitatea Parlamentul României.

De-a lungul timpului, moţii au dat dovadă de adevărate lecţii de istorie, printre care Răscoala condusă de Horea, Cloşca şi Crişan; participarea a 10.000 de moţi pe Câmpia Libertăţii din Blaj în luna mai-1848; deplasarea la Marea Adunare de la Alba Iulia, de la 1 decembrie 1918. La sărbătorirea a 100 ani de la Marea Unire, deputatul Corneliu Olar a realizat bustul eroului Avram Iancu în luna noiembrie, 2018. Acesta a fost inaugurat în holul Parlamentului în prezenţa unui numeros public, printre care şi aproximativ 50 de primari din judeţul Alba şi alte localităţi ale ţării. El se află acum alături de busturile lui Mihail Kogălniceanu, Mihai Viteazul, Alexandru Ioan Cuza şi alte personalităţi ale istoriei noastre naţionale. Bustul are plăcuţa cu înscrisul: „Unicul dor al vieţii mele, fiind ca să-mi văd naţiunea mea fericită” – legământ al lui Avram Iancu ce trebuie să-i caracterizeze pe toţi parlamentarii României.

Judeţul Alba şi Ţara Moţilor au mare nevoie de o dezvoltare permanentă, economică şi socială. În programul PNL al candidaţilor sunt prezentate obiective concrete, care prin unire şi înţelegere pot şi trebuie transpuse în practică. Moţii simt nevoia locurilor de muncă, a unor drumuri practicabile, pentru a se dezvolta turismul şi a se pune în valoare tradiţiile şi obiceiurile pe care cu toţii trebuie să le păstrăm.

Iată de ce, pentru aceste considerente şi altele pe care locuitorii din Ţara Moţilor le cunosc mai bine decât mine, Mirela Mocan şi Corneliu Olar merită şi trebuie să-i alegem pe data de 6 decembrie 2020 în Parlamentul României.

Ioan Viorel Sicoe, fost primar al oraşului Câmpeni între anii 1996-2004

Comandat de Partidul Național Liberal – Organizația Județeană Alba – cod unic mandatar financiar coordonator 11200025, distribuit de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate