Eveniment
ANPC, acuzații în scandalul Blue Air: 11.200 de zboruri anulate și plăți de 66,5 milioane de lei. Reacția companiei aeriene
ANPC a făcut publice cifrele în scandalul care vizează compania aeriană low cost Blue Air. Potrivit instituției, din 30 aprilie 2021, de când s-au ridicat majoritatea restricţiilor impuse de pandmie, compania aeriană Blue Air a anulat peste 11.200 de zboruri pentru care erau făcute aproape 180.000 de rezervări şi s-au plătit peste 66,5 milioane de lei.
ANPC precizează că Blue Air nu a oferit călătorior motive pentru anularea zorurilor, nu a rambursat contravaloarea acestora şi nici nu a plătit compensaţii. În plus, deşi i s-a atras atenţia asupra practicii comerciale, compania a recidivat.
„Astfel, în perioada analizată de comisarii ANPC, mai exact începând cu 30 aprilie 2021 (momentul ridicării majorităţii restricţiilor de zbor impuse de pandemia de Covid-19) şi până la data de 14 iunie 2022 – când rezultatele cercetărilor au fost aduse la cunoştinţa reprezentantului companiei -, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri.
Acestora le corespund 178.405 rezervări pentru care s-au efectuat plăţi în valoare toatală de 66.585.967,68 lei calculate la cursul în lei comunicat de BNR în data de 14.06.2022 al valutelor, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri”, a mai transmis ANPC.
Autoritatea explică faptul că, pentru multe din zborurile planificate, anularea s-a făcut la scurt timp de la punerea la dispoziţie pe piaţă a ofertei de zbor.
„Numărul anulărilor este unul foarte mare, iar ceea ce prejudiciază în mod grav interesele economice ale consumatorilor nu se referă doar la valoarea efectivă a acestor bilete, ci şi la faptul că, nu de puţine ori, consumatorii le achiziţionează în scopuri bine stabiliet: vacanţe, concedii, în interes personal, medical şi altele, pentru care sunt necesare cheltuieli suplimentare aferente serviciilor de cazare, masă, acces obiective turistice, transfer/legături cu alte zboruri”, a mai transmis ANPC.
Reacția companiei Blue Air
Ziarul Adevărul a solicitat o reacție din partea companiei aeriene:
”Compania BLUE AIR AVIATION SA a luat cunoştinţă din materiale de presă publicate în mediul online şi de ameninţările formulate la adresa sa de dl. Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor
Pentru că până la acest moment, nu am primit absolut niciun înscris oficial prin care ameninţările diseminate în mediul online să fie comunicate societăţii în mod oficial, având în vedere numeroasele solicitări pe care le-am primit din partea mass media, vă aducem la cunostiinta faptul că nu putem răspunde unor acuzaţii publicate în presă, scrisă sau online, neavând nicio dovadă că acestea au fost formulate de un înalt oficial al Statului Român, urmând a reveni cu un comunicat cu privire la aspectele menţionate în mass media la data la care vom lua la cunoştinţă de respectivele acuzaţii prin intermediul unui înscris oficial, emis în conformitate cu prevederile legale în vigoare” – Bogdan Năstase, avocat BLUE AIR AVIATION.
Sursă foto: Facebook Blue Air
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News