Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Anul acesta, CREŞTE cuantumul ajutorului de deces cu peste 100 de lei. DOCUMENTE NECESARE

Publicat

cimitirÎncepând de anul acesta, cuantumul ajutorului de deces crește cu peste 100 de lei, după cum se stabilește în bugetul asigurărilor sociale pentru acest an. Acesta va ajunge la 2.415 lei în cazul persoanelor asigurate sau a pensionarilor. De asemenea, ajutorul de deces în cazul membrului de familie al asiguratului sau al pensionarului va fi majorat cu peste 50 de lei.

Legea bugetului asigurărilor sociale de stat nr. 187/2014  a intrat în vigoare în data de 2 ianuarie. Conform actului normativ, câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat a crescut de la 2.298 de lei, cât a fost în 2014, la 2.415 lei. Astfel, ajutorul de deces în cazul persoanelor asigurate sau a pensionarilor va ajunge la suma de 2.415 lei, o creștere de 117 lei față de anul trecut.

O majorare a ajutorului de deces va fi și în cazul unui membru de familie al asiguratului sau al pensionarului. Acesta va ajunge la 1.208 lei, cu 59 de lei mai mult decât anul trecut.

Conform Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), persoanele care pot beneficia de ajutor sunt soțul supravietuitor, copilul, părintele, tutorele, curatorul sau oricare altă persoană care dovedește că a suportat cheltuielile de deces.

Cererea pentru acordarea ajutorului de deces se depune la plătitorii acestui drept de asigurări sociale, respectiv la casa teritoriala de pensii, dacă susţinătorul decedat era pensionar, sau la angajatorul asiguratului decedat.

Ajutorul se achită, în cel mult 24 de ore de la momentul solicitarii, fie de către angajator, instituția care gestionează bugetul asigurărilor pentru șomaj sau casa teritorială / sectorială de pensii.

Documente necesare pentru acordarea ajutorului de deces:

– cerere pentru acordarea ajutorului de deces;

– certificat de deces (în original şi copie);

– act de identitate al solicitantului (în original şi copie);

– acte de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, după caz, actul care atestă calitatea de tutore, curator, mandatar (în original şi copie);

– dovada că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (în original şi copie);

– act medical emis sau vizat de medicul expert al asigurărilor sociale, prin care se atestă boala care l-a făcut inapt şi data ivirii acesteia, în cazul copilului inapt în vârstă de peste 18 ani (în original);

– adeverinţa care să certifice că, la data decesului, membrul de familie cu vârstă cuprinsă intre 18 si 26 de ani urma o forma de învătământ organizată potrivit legii (în original).

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax