Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Apel pentru donatorii de sânge din Alba. Doar 85 de persoane din 400 solicitări s-au prezentat anul trecut la centrul de transfuzii


Publicat

donare sangeOamenii care pot dona sânge sunt așteptați la Centrul de Transfuzie sangvină din Alba Iulia. Lipsa de sânge în spitale a fost sesizată de managerul spitaului județean Alba, în cardul unei conferințe de presă.

„Facem acest apel pentru că la raportul de gardă de luni ni s-a dat o situație dramatică. Anul trecut, din 400 de solicitări de sânge ni s-au prezentat 85 de donatori ceea ce este foarte grav. Centrul de sânge trebuie să își asigure stocul și noi suntem principalii consumatori din acest stoc. Facem încă odată apel ca aceia care au cazuri internate, care necesită transfuzie, să își mobilizeze donatori pentru donare. Eu cred că este chiar o misiune nobilă prin a dona sânge”, a spus Nicoleta Coşarcă, managerul spitalului.

Potrivit managerului, se trage acest semnal nu pentru că exită neapărat o criză în județ, dar în această vară, din cauza accidentelor, s-a consumat foarte mult sânge în UPU Alba.

Pentru a dona sânge, o persoană trebuie să îndeplinească mai multe condiții, printre care  vârsta să fie cuprinsă între 18-62 de ani, să nu aibă sub 60 de kg, să nu prezinte afecțiuni de genul: boli de piele, sechele pulmonare, operatie de ulcer.

Intervalul de timp între doua donări de sânge nu poate fi mai mic de 60 zile, iar donatorul primește un o zi liberă și un bon de masă în valoare de aproximativ 50 de lei.

Centrul de Transfuzie Sanguină Alba se află în curtea spitalului, în clădirea Direcției de Sănătate Publică Alba, și este deschis de luni până vineri între orele 8.00-11.00. Detalii, la telefon 0358.401.783.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. Andrei Avram

    marți, 22.09.2015 at 19:35

    Este program la Centrul de Transfuzii in weekend? Si daca nu este, poate fi extins in weekend? Stiu ca teoretic angajatii primesc o zi libera daca doneaza sange, dar sunt dintre potentialii donatori care nu pot, dar nici nu au nevoie sa-si ia ziua libera …

  2. Andreea

    miercuri, 23.09.2015 at 12:06

    Unde este centrul de transfuzie?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cristian Ghinea: Rovinieta va fi înlocuită cu un alt sistem de taxare, iar înmatricularea mașinilor second-hand, descurajată

Publicat

Guvernul are în vedere o strategie o reformă a modului de taxare transportului, a anunțat joi ministrul Cristian Ghinea.

Potrivit acestuia, se va renunța la o rovinietă fixă la un sistem de taxare în care ”fiecare plătește în funcție de volumul de marfă și de distanța pe care mută marfă”.

„Pe partea de Transport: România își asumă o strategie clară de reducere a emisiilor din transport cu 9% până în 2026.

Vom avea un sistem de a descuraja înregistrarea mașinilor vechi și de încurajare a mașinilor electrice. Ne-am asumat o țintă clară de pondere a energiilor regenerabile până în 2030. Această țintă este de 34%.

Gândim o reformă a modului de taxare a transportului. De a încurja transportul pe căi ferate, de a taxa în mod real gradul de utilizare a drumurilor publice.

Se va trece de la o rovinietă fixă la un sistem de taxare în care fiecare plătește în funcție de volumul de marfă și de distanța pe care mută marfă.

Primul pas va fi instalarea unor sisteme digitalizate de urmărire a mărfii în România, urmând ca apoi să facem pasul tehnic de taxare”, a precizat ministrul Investițiilor Europene.

Cristian Ghinea a făcut aceste declarații în contextul în care a anunțat reformele discutate cu Comisia Europeană, precum și o parte dintre investițiile pe care România le va face prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cum să faci bani din ședințe: Membrii unei autorități din Alba primesc peste 10.000 de lei anual pentru discuții consultative

Publicat

ATOP sau Autoritatea Teritorială de Ordine Publică, un nume pompos pentru un organism independent, cu rol pur consultativ, care funcționează pe lângă fiecare consiliu județean și care ”reprezintă și promovează interesele comunității în scopul asigurării unui climat de siguranță și securitate publică”. 

În realitate, ”o masă rotundă” formată din consilieri județeni, subprefecți, șefi de poliție, jandarmerie, poliție locală, ISU și reprezentanți ai cetățenilor, care din când în când se întrunesc și vorbesc despre siguranța și ordinea publică din județ, fac recomandări, deoarece aceștia nu pot lua decizii.

Însă fiecare membru are o indemnizație lunară pentru a participa la ședințe și a face recomandări. ATOP funcționează ca organism pe lângă fiecare consiliu județean de aproape 20 de ani.

În Alba, ATOP are 14 membri (potrivit celui mai recent document în acest sens) care au o indemnizație lunară în cuantum de 10% din indemnizația președintelui Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel.

În 2020, Albani Rocchetti Simone, actual președinte al ATOP, a obținut, potrivit declarației de avere, 13.140 de lei sub forma indemnizației ATOP.

Ce a făcut ATOP în 2020

În 2020, ATOP au avut întâlniri lunare: spre exemplu, în primele trei luni au prezentat, au analizat și s-au informat cu privire la rezultatele Inspectoratului Județean de Poliție Alba din anul 2019. Au mai analizat și prezentat câteva proiecte, iar apoi s-au întrunit numai în sistem de videoconferință.

Raportul pe primul semestru al anului 2020 poate fi consultat AICI

Până în luna noiembrie a anului 2020, la fel, organismul a avut întruniri în sistem de videoconferință cu privire la pandemia de COVID, măsuri de relaxare și cum au acționat autoritățile în acest context.

În noiembrie a fost votată noua componență a Autorității Teritoriale de Ordine Publică.

Raportul pe semestrul al II-lea al anului 2020 poate fi vizualizat AICI

Membrii ATOP Alba

Potrivit unei hotărâri din 27 noiembrie 2020, noul consiliu ATOP are următoarea componență:

Albani Rocchetti Simone – președinte (PNL)

Marius Nicoale Ceteraș  – consilier județean (PNL)

Virgil Tătar – consilier județean (PNL)

Silvia Alina Hărăguș – consilier județean (PNL)

Laurențiu Crișan – consilier județean (PSD)

Gheorghe Claudiu Nemeș – consilier județean (USR-PLUS)

Ioana-Diane Rof (la vremea respectivă subprefect de Alba din partea PMP)

Florin Dogaru – șeful IPJ Alba

Ovidiu Costea – împuternicit la șefia ISU Alba

Claudiu Giurea – șeful IJJ Alba

Daniel Ilcu – (la vremea respectivă șeful Poliției Locale Alba Iulia)

Mihai Horea Bărdaș – reprezentant al comunității

Ioan Iviniș – reprezentant al comunității

Lucian Buta – reprezentant al comunității

Mandatul membrilor este de patru ani, valabil până la următoarele alegeri pentru Consiliul Județean Alba.

ATOP Alba are următorele atribuţii principale:

a) Contribuie la elaborarea planului de activităţi a obiectivelor şi indicatorilor de performanţă minimali, protejarea intereselor comunităţii şi asigurarea climatului de siguranţă publică;

b) Sesizează şi propune măsuri de înlăturare a deficienţelor din activitatea de poliţie;

c) Face propuneri pentru soluţionarea de către organele de poliţie asesizărilor care îi sunt adresate, referitoare la încălcarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului;

d) Organizează consultări cu membrii comunităţilor locale şi cu organizaţiile neguvernamentale cu privire la priorităţile siguranţei persoanei şi a ordinii publice.

În 2021, au recomandat Consiliului Județean Alba ca în bugetul pe anul 2021 să cuprindă și suma de 751.005,00 lei – inclusiv TVA, pentru dotarea acestei instituţii cu bunuri şi tehnică IT, în scopul creşterii capacităţii operaţionale la nivelul structurilor sale şi al creşterii nivelului de siguranţă al cetăţenilor din judeţul Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Care sunt premiile oferite de sponsori la tombola de la centrul de vaccinare ”Drive Thru” de la Alba Iulia. Anunțul primarului

Publicat

Primarul din Alba Iulia, Gabriel Pleșa, a anunțat pe contul său de Facebook premiile care vor fi oferite la tombola organizată cu prilejul caravanei de vaccinare. 

Reamintim că sâmbătă, în parcarea Stadionului ”Cetate” din Alba Iulia (foto), toate persoanele care vor să se vaccineze vor putea să o facă direct din mașină.

Citește și Klaus Iohannis anunță PRIMA ETAPĂ de RELAXARE, din 15 mai: Se elimină restricţiile de circulaţie noaptea și masca în exterior

Participanții vor fi recompensați, o premieră în România. Primarul spune că toate premiile provin de la sponsori, fără nici o cheltuială de la bugetul local.

Primele 100 de persoane care vor veni vineri, sâmbătă și duminică la Centrul de Vaccinare Drive Thru, vor fi premiate cu un tichet pentru spălarea exteriorului autoturismului. În total sunt 300 de astfel de premii, suportate de un om de afaceri care a ales să rămână anonim.

Premiile la tombolă:

Premiul 1: Smart TV – LG – 123 Cm – 4K
Premiul 2: Aspirator Vertical BOSCH
Premiile 3-5: Boxă portabila Well

Extragerea va avea loc Duminica, la finalul campaniei de vaccinare și va fi transmisa live pe Pagina de Facebook a Primăriei.

”Mă simt dator să fac o serie de clarificări. Vaccinarea este un act benevol, fără ca libertatea cuiva să fie îngrădită! La fel, toți voluntarii dar și sponsorii ni s-au alăturat benevol.

Premiile, tombola și alte surprize provin de la sponsori care și-au dorit să încurajeze un act responsabil! Nicio cheltuială legată de premii și tombolă nu este suportată de bugetul local al Municipiului Alba Iulia! Pe această cale le mulțumim tuturor voluntarilor și sponsorilor care au venit alături de noi” a transmis Gabriel Pleșa.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Klaus Iohannis: Nunți, botezuri și evenimente sportive FĂRĂ RESTRICȚII, dacă toți participanții sunt vaccinați

Publicat

Nunțile, botezurile și mesele festive organizate în aer liber nu vor mai fi restricționate de la 1 iunie dacă organizatorul garantează că toți cei prezenți sunt vaccinați, anunță președintele Klaus Iohannis.

„În interior vom avea câteva relaxări, care încep majoritatea din 1 iunie, când va crește capacitatea de cazare, de de servire în restaurante și așa mai departe. Sunt multe măsuri, ele vor fi prelucrate de Comitetul Național și vor fi toate aduse la cunoștința publicului.

CItește și Klaus Iohannis anunță PRIMA ETAPĂ de RELAXARE, din 15 mai: Se elimină restricţiile de circulaţie noaptea și masca în exterior

Câteva detalii: avem nunți, botezuri, mese festive unde pot participa în exterior, deci în aer liber, începând cu 1 iunie maximum 70 persoane. Nunți, botezuri, mese festive, în interior, maxim 50 persoane de la 1 iunie”, transmite Klaus Iohannis.

El precizează că numărul paricipanților va crește etapizat, de la 1 iulie și de la 1 august.

„De la 1 iulie numărul crește, de la 1 august numărul crește. Dar, iar aici este foarte important, dacă organizatorul garantează că toate persoanele care participă sunt vaccinate se renunță la restricționarea numărului de participanți.

Deci, mai concret, dacă pe 15 iulie cineva dorește să organizeze o nuntă într-un spațiu închis în interior și garantează că toți participanții sunt vaccinați nu se mai aplică restricționarea la un număr de 70 de persoane”, adaugă șeful statului.

Președintele spune că situația va fi similară în cazul evenimentelor sportive.

„Similar la sălile de sport numărul de participanți este restricționat, dar dacă organizatorul, managerul sălii garantează că toate persoanele sunt vaccinate, numărul de participanți poate să crească.

Aceste măsuri sunt gândite să ne protejeze, să ne reluăm viață normală și încurajează vaccinarea”, conchide Iohannis.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate