Connect with us
Advertisement

Actualitate

APIA: Cererile de plată pentru accesarea Programului Naţional Apicol se depun până pe 15 august. Condiții pentru apicultori

Publicat

apicultori, albine alba Apicultorii pot depune cererile de plată pentru accesarea Programului Naţional Apicol (PNA) în anul 2017, până la data de 15 august, la oricare centru județean APIA mai apropiat de sediul social sau de vatra stupinei.

Beneficiarii programului sunt apicultorii, care pot fi: persoane fizice, persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale pentru acţiunile: combaterea agresorilor şi a bolilor specifice stupilor, în special a varoozei; raţionalizarea transhumanţei; măsuri de asistenţă pentru repopularea şeptelului apicol; precum și cooperativele agricole recunoscute conform legislaţiei în vigoare, pentru acţiunea – asistenţă tehnică pentru apicultori şi organizaţiile de apicultori.

„Obiectivul Programului îl constituie îmbunătăţirea producţiei şi comercializării produselor apicole prin:

  • acordarea de sprijin financiar apicultorilor pentru achiziţionarea de: medicamente pentru tratarea varoozei şi nosemozei, de colectoare de polen, colectoare de propolis, uscător de polen sau încălzitor miere, de mătci, şi/sau familii de albine, de cutii în vederea reformării cutiilor uzate în urma deplasării acestora în pastoral;
  • acordarea de sprijin financiar cooperativelor agricole pentru achiziţionarea de: maturator, centrifugă, topitor de ceară cu abur din inox”, se arată într-o informare.

Condiții obligatorii pentru solicitanții de sprijin:

  • Pentru evitarea dublei finanțări, acţiunile sprijinite şi/sau planificate si propuse spre finanţare de apicultori prin PNDR 2014-2020 trebuie să nu fie solicitate prin Programul Naţional Apicol aprobat şi viceversa. Această condiţia se aplică de la momentul solicitării sprijinului prin PNDR 2014-2020, iar lista cheltuielilor stabilită de apicultor prin planul de afaceri depus la PNDR 2014-2020, devine neeligibilă prin Program pentru respectivul solicitant.
  • apicultorul trebuie să aibă pregătire în domeniul apiculturii;
  • furnizorii de medicamente, mătci, familii de albine sau de stupi nu pot fi şi beneficiari ai produsului pentru care sunt furnizori în Programul naţional apicol pentru perioada 2017-2019;
  • familiile de albine achiziţionate prin Program nu se unifică cu familiile de albine deţinute de apicultor;
  • pentru a fi eligibilă achiziţia de material biologic, apicultorul trebuie să achiziţioneze şi tratamentul antivarooa necesar întregului efectiv de familii de albine deţinut.
  • Medicamentele pentru tratarea varoozei se achiziţionează obligatoriu pentru întreg efectivul de albine deţinut de apicultor.
  • Medicamentele achiziţionate trebuie să fie autorizate prin procedură naţională sau proceduri comunitare de către ICPBMV sau prin procedura centralizată de către Agenţia Europeană a Medicamentelor „EMA”, conform listei publicate pe pagina de website a APIA;
  • achiziţionarea mătcilor şi/sau a familiilor de albine trebuie să se facă începând din data de 15 martie a fiecărui an( condiție valabilă pentru anul apicol 2018 si 2019) din stupine de multiplicare şi de elită şi este condiţionată de achiziţia de medicamente pentru tratarea acestora de varooză;
  • în cazul apiculturii ecologice achiziţionarea mătcilor şi/sau a familiilor de albine să se facă începând din data de 15 martie a fiecărui an(condiție valabilă pentru anul apicol 2018 si 2019) din stupine de multiplicare şi de elită înregistrate la direcţia pentru agricultură judeţeană privind producţia ecologică;
  • achiziţionarea mătcilor şi/sau a familiilor de albine pentru anul apicol 2017 se face începând cu data de 04.07.2017, data apariției în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern nr. 443/2017, pentru aprobarea PNA 2017-2019;
  • stupinele de elită și de multiplicare autorizate de ANZ până la acest moment(denumire, nr. și data autorizării) se pot găsi la adresa de website a ANZ https://www.anarz.eu, la secțiunea Informații Utile-Apicultură;
  • cutiile trebuie să fie achiziţionate de la persoane juridice sau persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale constituite potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările și completările ulterioare, care produc și/sau comercializează cutii;
  • apicultorii trebuie să păstreze cutiile uzate înlocuite până la data efectuării controlului pe teren, iar în cazul în care până la data controlului nu le-au înlocuit pe cele uzate, trebuie să păstreze cutiile noi într-un loc vizibil pentru inspecție.
  • Apicultorul persoană fizică autorizată (P.F.A), întreprindere individuală (Î.I),întreprindere familială (Î.F.) au obligaţia să solicite înregistrarea în Registrul Comerţului şi autorizarea funcţionării înainte de începerea activităţii;
  • Solicitantul sprijinului va anunţa orice modificare privind identificarea lui la Centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, în termen de 5 de zile lucrătoare de la respectiva modificare;
  • Documentele justificative pe care trebuie să le depună solicitantul, în vederea solicitării sprijinului financiar, trebuie să fie emise pe o singură formă de organizare(persoană fizică, PFA, ÎI, ÎF), existentă la data depunerii cererii de plată a sprijinului la APIA Centrul județean/Centrul municipiului București. Excepţie face documentul care atestă pregătirea apicultorului în domeniul apiculturii;
  • În momentul depunerii cererii de plată, pentru conformitate, solicitantul se va prezenta la APIA și cu originalul documentelor care se depun în copie la dosar;
  • toate facturile și documentele de plată trebuie să fie emise conform Codului fiscal în vigoare;
  • cererea de plată pentru a fi valabilă trebuie să fie completată corect, să fie completă, și să fie însoţită de toate documentele justificative;
  • Documentele justificative care au legatura cu Programul Național Apicol se vor păstra de către solicitant pe o perioadă de cel puțin 5 ani de la întocmirea acestora. Nerespectarea acestei obligații constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 30.000 lei la 60.000 lei, conform art. 12(1) din .O.G. nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă;
  • Solicitantul trebuie să pună la dispoziția echipei/echipelor de control orice document solicitat care are legătura cu Programul;
  • În cazul în care apicultorii depun prin intermediul unei persoanei împuternicite notarial cererea de solicitare a sprijinului aceasta va fi însoţită de documentele justificative aferente fiecărei acţiuni, precum şi de copia actului de identitate – B.I./C.I., a persoanei împuternicite prin notariat, precum și de procura notarială. Procura trebuie să conțină clar limitele de reprezentare ale persoanei împuternicite. În orice caz răspunderea cu privire la respectarea condițiilor de eligibilitate și păstrarea documentelor justificative privind sprijinul solicitat și plătit îi revine în întregime solicitantului(apicultorului).

Valoarea sprijinului financiar alocat Programului Naţional Apicol pentru perioada 2017-2019 este de 97.626 mii lei, din care suma de 48.813 mii lei reprezintă contribuţia Uniunii Europene la programele apicole naţionale.

Mai multe detalii AICI.

sursa: apia.org.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement