Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Plăţile în avans, aferente Campaniei 2016, vor fi efectuate în perioada 16 octombrie – 1 decembrie. Detalii pentru agricultori


Publicat

directia agricola1Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) anunţă că va face, în perioada 16 octombrie – 1 decembrie 2016, plata în avans aferentă Campaniei 2016.

Până acum, APIA a efectuat plăți pentru Campania 2015, în valoare de 1.936,12 milioane euro pentru un număr de 929.420 beneficiari (98,44 % din numărul total de beneficiari), pe toate tipurile de fonduri (Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA), Fondul European pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală (FEADR) și Buget Național.

“Conform art. 75 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1290/2005 și (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului, este prevăzut că: Plățile din cadrul schemelor de sprijin și al măsurilor menționate la articolul 67 alineatul (2) se fac în perioada 1 decembrie – 30 iunie a anului calendaristic următor. Plățile se fac în maximum două tranșe, în perioada menționată. În pofida primului și celui de-al doilea paragraf, statele membre pot plăti, înaintea datei de 1 decembrie, dar nu înaintea datei de 16 octombrie, avansuri de până la 50 % în cazul plăților directe și de până la 75 % în cazul sprijinului acordat în cadrul dezvoltării rurale menționat la articolul 67 alineatul (2)”, transmite APIA, într-un comunicat.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

TABEL: Mai puțin de jumătate dintre angajații școlilor și grădinițelor din Alba vor să fie vaccinați. La UAB au spus ”DA” 87%

Publicat

 45,06 % dintre angajații din nivelul învățământului preuniversitar și 59,64% din învățământul universitar și-au declarat disponibilitatea de vaccinare raportat la totalul de 292.872 de angajați în sistemul de învățământ preuniversitar (inclusiv persoanele care nu au raspuns) și respectiv de 60.383 din cel universitar, potrivit datelor dintr-un comunicat publicat de Ministerul Educației.

Legat de numărul mic al profesorilor care au anunțat că vor să se vaccineze în următoarea perioadă ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a declarat că: „Alt lucru este îngrijorător, în învățământul preuniversitar avem un procent mai mare din partea personalului auxiliar decât din partea cadrelor didactice.

Vorbim de tehnicieni, secretariat, parte de resurse umane. (…) Asta este o problemă de fond. În situația pe care am făcut-o public, procentul cadrelor didactice este mai mic în toate județele”, a precizat ministrul Educației

În total, 167.977 angajați din sistemul național de învățământ își declară, în prima etapă de consultare, disponibilitatea de vaccinare.

Până în momentul de față, la nivelul învățământului preuniversitar, 45,06 % dintre angajați au declarat disponibilitatea de vaccinare raportat la totalul de 292.872 de angajați în sistemul de învățământ preuniversitar (inclusiv persoanele care nu au raspuns).

Citește și: Măsuri stricte înainte de redeschiderea şcolilor. Ministrul Sănătății anunţă reguli noi în unitățile de învățământ

În sistemul de învățământ universitar, procentul privind disponibilitatea de vaccinare este de 59,64 % (raportat la totalul de 51.094 titulari angajați în sistemul de învățământ universitar + 9.295 cadre didactice asociate – inclusiv persoanele care nu au raspuns).

Ministerul Educației decide inițierea celei de-a doua etape de declarare a disponibilității de vaccinare, în perioada 16 ianuarie – 1 februarie 2021.

Ministerul Educației face publice rezultatele primei etape de consultare la nivelul zilei de astăzi, 15 ianuarie, cu privire la disponibilitatea de vaccinare a personalului din învăţământ, cu precizarea că raportarea din care au rezultat procentele de disponibilitate s-a făcut incluzând și persoanele care nu s-au pronunțat în niciun fel asupra disponibilității de vaccinare (răspunsuri asimilate neconcludent răspunsurilor negative).

Situația din județul Alba

Potrivit centralizatorului întocmit pe baza raportărilor de la Inspectoratele Școlare, în județul Alba din cele 5479 de persoane cât reprezintă totalul persoanelor încadrate în sistemul de învațământ preuniversitar și-au exprimat disponibilitatea pentru a fi vaccinate mai puțin de jumătate- 2283, adică 41,67%.

La ”Universitatea 1 Decembrie  1918” din Alba Iulia procentul personalului care și-a manifestat disponibilitatea pentru vaccinare este de 87,63%.

Județul Alba- disponibilitate vaccinare personal din învățământ preuniversitar:

  • 1694 dintr-un total de 3939 adică 43, 01% – din categoria personal didactic
  • 208 dintr-un total de 463  adică 44,92% – din categoria personalului didactic auxiliar
  • 381 dintr-un total de 1077 adică 35,38% – din categoria personalului nedidactic

Situația pe județe: disponibilitate vaccinare personal învățământ

Tabel județe raportari  inspectorate școlare – disponibilitate la vaccinare personal din învățământ preuniversitar

sursa: Edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, vrea să modifice programul Rabla la autoturisme: Trotinetele electrice ar putea fi incluse

Publicat

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat că vrea să modifice Programul Rabla astfel încât să vină cu măsuri alternative și să dea posibilitatea de a cumpăra și alte mijloace de transport nepoluante (în afara autoturismelor), cum ar fi, de pildă, trotinetele electrice.

„Cine predă mașina și scoate din circulație o mașină poluantă să aibă opțiunea să cumpere și altceva decât mașină, un alt mijloc de transport.

În București, de exemplu, de ce n-am putea să cumpărăm acele trotinete electrice și să folosim trotinetele electrice în loc de mașini?

Trebuie să ne gândim și la asemenea opțiuni, pentru că echilibrul ar fi mult mai mult în favoarea mijloacelor de transport nepoluante, hibrid, electric”, a declarat Tanczos Barna la Digi24.

Ministrul a spus că până acum sunt depuse dosare pentru peste 5.000 de mașini electrice, în cadrul acestui program.

Tichetele pentru hibrid și electrice vor rămâne în continuare valabile, iar Ministerul Mediului va căuta să suplimenteze bugetul programului Rabla în 2021, cu toate că bugetul pe 2020 nu a fost consumat în totalitate.

Principalele declarații ale ministrului: 

Mașinile electrice sunt destul de scumpe astăzi, dar cu siguranță în doi-trei ani, lucrurile se vor schimba radical. Avem deja producători de mașini care în patru-cinci ani se gândesc să scoată complet din fabricație motoarele standard.

În ceea ce privește stațiile de încărcare, există un program special la Fondul de mediu. Au fost finanțate peste 300 de stații de încărcare în 2020. Autoritățile locale vin și aplică pentru acest sprijin financiar și se va continua această finanțare.

Mai avem nevoie de o discuție și cu sistemul național de electrificare, pentru că în anumite zone este practic insuficientă rețeaua actuală, trebuie să se facă investiții și pe partea de transport de energie electrică.

Foto: Pixabay

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ANRE prelungește până la 30 iunie 2021 termenul pentru semnarea noilor contracte de energie electrică. Ce schimbă noul ordin

Publicat

Perioada în care consumatorii casnici de energie care până acum erau în regim reglementat îşi pot alege o oferă în piaţa concurenţială de la furnizorul lor a fost prelungită până la 30 iunie 2021 se arată într-un nou proiect de ordin al ANRE.

Este vorba de aproximativ 5,7 milioane de clienți casnici care aveau încheiate contracte reglementate de energie electrică la finalul anului trecut.

De la 1 ianuarie, aceștia trec în mod automat în piața de serviciu universal, având posibilitatea de a-și alege furnizorul până la data de 30 iunie 2021.

Acestă decizie este cu atât mai bine venită cu cât în această perioadă vor putea avea maui multă vreme de a studia oferta, dar și pentru a evita aglomerațiile de la punctele de informare/contractare.

Furnizorii de ultimă instanță au obligația să transmită clienților din serviciul universal oferta concurențială cu valoarea cea mai mică, care include prețul energiei electrice active, costurile furnizorului și profitul, precum și tarifele reglementate pentru servicii, fiind interzisă includerea unor componente fixe exprimate în lei/zi sau lei/lună.

O altă prevedere importantă:– introducerea obligației pentru furnizorii de ultimă instanță să transmită clienților din portofoliu în perioada mai-iunie oferta de serviciu universal aplicabilă cu data de 01.07.2021 cu valabilitate de 12 luni.

Mai mult, „furnizorii de ultimă instanță pot să aplice clienților casnici din serviciul universal, fără discriminare și condiționalitate, o reducere comercială începând cu data de 1 ianuarie 2021 și până la cel puțin 30 iunie 2021, egală cu diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabila în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2021 și prețul din oferta concurențială prevăzută la alin. (2)valabilă la data de 1ianuarie 2021”, se arată în noul ordin al ANRE ( care poate fi consultat AICI) publicat pe siteul oficial ANRE în data de 15 ianuarie 2021.

Nota de prezentare a modificărilor poate fi consultată AICI

Reamintim că pentru o analiză comparativă a ofertelor-tip de furnizare a energiei electrice existente pe piață, puteţi accesa aplicația „Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice”, pe pagina de internet a ANRE, AICI: COMPARATOR DE TARIFE ENERGIE ELECTRICĂ.

Schimbarea furnizorului de energie electrică este un proces simplu, gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic, indiferent de furnizorul de energie electrică pe care îl alegeţi și de asemenea nu modifică relația cu operatorul de rețea

. „Este important să ştiţi că, dacă nu veţi încheia un contract de furnizare a energiei electrice in regim concurential  cu unfurnizor de energie electrică licentiat de ANRE si  ales de dumneavoastră, furnizarea energiei electrice la locul dumneavoastră de consum va fi realizată în mod automat, de către societatea noastră, în baza contractului de furnizare a energiei electrice în vigoare”, se mai arată în noul ordin al ANRE.

În acest moment, în România sunt patru mari operatori pe piața energiei electrice: Electrica Furnizare (Transilvania Nord, Transilvania Sud și Muntenia Nord), Enel Distribuție (Banat, Muntenia și Dobrogea), CEZ și E-On.

Referatul de aprobare a modificărilor se arată următoarele:

Prin proiectul de ordin supus consultării publice se prevedea măsura de prelungire până la 31 martie 2021 a perioadei în care pot fi încheiate contracte de furnizare a energiei electrice astfel încât clienții casnici să beneficieze de prețul din oferta concurențială.

Termenul final de transmitere a propunerilor şi observațiilora fost data de 15.01.2020, ora 12. Până la data și ora menționate, au transmis propuneri și observații: Electrica Furnizare S.A., CEZ Vânzare S.A., E.ON Energie România S.A., Enel Energie S.A., Enel Energie Muntenia S.A.,Consiliul Consultativ al ANRE și Consiliul Concurenței.

Schimbări și măsuri propuse prin noul act normativ

Față de proiectul publicat anterior pe pagina de internet a ANRE, prin prezentul proiect de ordin se propun următoarele modificări:

-prelungirea perioadei de informare a clienților casnici de către furnizorii de ultimă instanță cu privire la liberalizarea pieței de energie electrică, precum și a termenului în care consumatorii casnici pot alege oferta de furnizare aplicabilă de la data de 1 ianuarie 2021 pe toată durata anului2021.

Această perioadă prelungită oferă clienților posibilitatea de a accesa sursele de informare, în vederea analizării mecanismelor pieței concurențiale, identificării modalităților concrete de simplificare a procesului de contractare și informării cu privire la ofertele furnizorilor de energie electrică, astfel încât să poată decide cu privire la oferta cea mai potrivită nevoilor proprii

-introducerea obligației pentru furnizorii de ultimă instanță de a transmite lunar clienților care nu au încheiat un contract concurențial și oferta concurențială cu cel mai mic preț, care nu include componentă fixă, din portofoliul lor de oferte.

În acest mod, se asigură informarea și protecția consumatorului, acesta având acces direct la oferta cu prețul cel mai mic;

-introducerea posibilității pentru furnizorii de ultimă instanță să aplice clienților o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială transmisă, în acest fel clientul casnic putând să beneficieze în totalitate de cel mai bun preț concurențial al furnizorului;

-în scopul asigurării protecției consumatorilor și în vederea asigurării unor mecanisme nediscriminatorii, se oferă în aceeași perioadă, oricărui furnizor care încheie cu clienții contracte concurențiale, posibilitatea să acorde acestora o reducere care să permită recuperarea diferenței față de prețul din oferta de serviciu universal începând cu data de 1 ianuarie 2021 și până la data încheierii contractului concurențial.

-Introducerea în cuprinsul ordinului a obligației pentru furnizorii de ultimă instanță de a transmite lunar cu bună credință clienților casnici, pentru perioada ianuarie-iunie 2021 împreună cu informarea a unui Formular de selecție ofertă prin care clientul poate alege direct oferta concurențială primită, transmiterea formularului constituind o obligație contractuală pentru ambele părți.

Ulterior, furnizorul are obligația ca, odată cu prima factură transmisă clientului după data primirii formularului de selecție completat, să transmită acestuia o copie a contractului de furnizare a energiei electrice semnat de către furnizor.

-Totodată, clienții casnici au posibilitatea oricând, de a alege o ofertă concurențială a oricărui furnizor licențiat de ANRE-introducerea obligației pentru furnizorii de ultimă instanță să transmită clienților din portofoliu în perioada mai-iunie oferta de serviciu universal aplicabilă cu data de 01.07.2021 cu valabilitate de 12 luni.

Totodată, s-a identificat și necesitatea modificării în consecință a prevederilor Contractului–cadru de furnizare a energiei electrice la clienţii casnici ai furnizorilor de ultimă instanţă aprobat prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 88/2015, cu modificările și completările ulterioare, pentru a reflecta modificările propuse mai sus

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Cum va arăta Parcul Arini din Sebeș după lucrările de modernizare. Care sunt schimbările majore propuse în zonă

Publicat

Primăria Sebeș caută proiectant pentru reabilitarea și modernizarea Parcului Arini din municipiu. Lucrările de modernizare urmăresc, printre altele, amenajarea unor alei ecologice, alveole pentru picnic și relaxare, spații dedicate animalelor, loc de joacă pentru copii și spațiu dotat cu aparate de fitness, platforme de belvedere, zone food-court, pavlion pentru șah, piste de biciclete, realizarea unui skateparc, a unui amfiteatru și amenajarea de cursuri de apă cu cascade și podețe.  

Primăria Sebeș a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru „Reabilitare şi revitalizare Parc Arini”- faza PT, DE, PAC şi asigurare asistenţă tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor. Obiectul contractului presupune elaborarea proiectului pentru autorizarea lucrărilor de construire; elaborarea proiectului tehnic de execuţie, a detaliilor de execuţie și asigurarea asistenţei tehnice din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor la obiectivul de investiţii „Reabilitare şi revitalizare Parc Arini”.

Valoarea totala estimată este de 474.962,48 de lei, fără TVA. 

Pe suprafața parcului (10,5 hectare) se vor amenaja alei ecologice cu dale/lespezi din piatră naturală (4218 mp), unele dintre ele pe malul râului Sebeș, parcări cu dale înierbate (3 zone, 900 mp), piste de biciclete (2079 mp), platforme belvedere – apeduct (3 bucăți), platforme suspendate peste râul Sebeș (3 bucăți), locuri de joacă (500 mp), skate park și role (500 mp), amfiteatru cu scenă pentru evenimente (4700 mp), spațiu pentru animalele de companie (300 mp), pavilioane/clădiri (șah, fanfară – 160 mp), loc cu aparate fitness, spațiu de picnic și grătar, altă zonă pentru grătare, alta food-court.

Arborii existenți vor fi toaletați, se vor planta alții (1202 buc), dar și arbuști decorativi (600 buc) și plante perene (2500 buc).

Investiția este eșalonată în trei etape, fiind estimată să fie realizată în 25 de luni. Valoarea totală a investiției, la data elaborării DALI (2018) este de aproximativ 27 milioane de lei (22,063 milioane lei construcții-montaj).

În prima etapă este prevăzută amenajarea de alei, piste de biciclete și spații funcționale – 7,8 milioane lei. Apoi se vor amenaja spațiile de vegetație și cursurile de apă – 9,66 milioane lei. În ultima etapă sunt incluse locurile de joacă, instalațiile, dotările și mobilierul – 9,52 milioane lei.

Parcul Arini se află în sudul municipiului Sebeș, în imediata apropiere a malului drept al râului Sebeș. Accesul principal (carosabil și pietonal) este în zona de nord a parcului. Mai sunt două puncte de acces secundare, parțial amenajate (est și sud-est).

Descrierea lucrărilor

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate