Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

APIA: Termenul pentru depunerea cererilor de subvenționare a motorinei folosită în agricultură, prelungit până pe 4 mai


Publicat

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează potenţialii beneficiari că primeşte cereri de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantităţile de motorină achiziţionate şi utilizate în agricultură, aferente trimestrului întâi al acestui an (1 ianuarie – 31 martie).

Având în vedere faptul că ultima zi de depunere al cererilor de plată este 30 aprilie 2021,iar aceasta este zi nelucrătoare, termenul de depunere se prelungește până pe data de 4 mai 2021 inclusiv, în conformitate cu prevederile art.12 din Regulament Delegat UE nr. 640/2014 şi ale Codului de Procedură Civilă: „În cazul în care data limită de depunere a unei cereri de ajutor, a unei cereri de sprijin, a unei cereri de plată sau a altor declarații sau a oricăror documente justificative sau contracte sau data limită pentru modificări aduse cererii unice sau cererii de plată este o zi de sărbătoare legală, o sâmbătă sau o duminică, termenul limită se prelungeşte până în prima zi lucrătoare care urmează.”

Cererile se transmit prin mijloace electronice la Centrele Judeţene ale Agenției de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al Municipiului Bucureşti, de către administratorul/reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, însoţite de următoarele documente:

Pentru sectorul vegetal:

a) situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare);

b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;

c) documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;

d) documente justificative dacă au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.

Pentru sectorul zootehnic:

a) situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;

b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;

c) situația privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar și vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 10 ( OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare);

d) copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;

e) documente justificative dacă au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.

Pentru sectorul îmbunătățiri funciare:

a) situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru irigații, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 ( OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare);

b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;

c) situația centralizatoare a cantităților de apă pentru irigații, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 11 ( OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare);

d) copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar/procesul-verbal de confirmare a volumului de apă livrat pentru irigații, întocmit de către orice furnizor de apă de irigații;

e) situația suprafețelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat;

f) documente justificative dacă au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.

Toate documentele depuse în copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către solicitantul sprijinului, însușite prin semnatură și vor purta sintagma „conform cu originalul”.

Potrivit APIA, în conformitate cu HG nr. 409/2021 “Pentru anul 2021, diferenţa dintre nivelul de 1.674,55 lei/1.000 litri al accizei prevăzut la nr. crt.12 din Anexa nr. 1 de la titlul VIII „Accize şi alte taxe speciale” din Codul fiscal aprobat prin Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare, actualizat conform art. 342 alin. (1) din acelaşi act normativ și rata accizei reduse prevăzută la alin. (21), care este în cuantum unitar de 1,572 lei/litru se acordă ca ajutor de stat sub formă de rambursare”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Declarația unică: 25 mai, termen final pentru depunerea formularului 212. Detalii pentru contribuabili

Publicat

Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP) Alba amintește persoanelor care obțin venituri pentru care impozitul nu se reține la sursă şi/sau care datorează contribuţii sociale, că termenul până la care pot depune Declaraţia Unică (formular 212) este data de 25 mai 2021.

Formularul se poate depune:

– prin mijloace electronice de transmitere la distanţă:

  • prin intermediul serviciului „Spaţiul Privat Virtual”, accesând website-ul   www.anaf.ro, secţiunea „Depunere declaraţie unică şi alte formulare SPV-PF”
  • prin intermediul portalului e-guvernare, prin utilizarea unui certificat digital calificat

– în format hârtie, la registratura organului fiscal competent sau prin poştă cu confirmare de primire

În contextul pandemic actual, pentru siguranţa publică şi combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2, ANAF recomandă utilizarea preponderentă a serviciilor electronice:

– depunerea declaraţiei prin mijloacele electronice de transmitere la distanţă menţionate anterior;

– în cazul în care persoanele nu sunt înrolate în „Spaţiul Privat Virtual”, se recomandă ca înregistrarea în această aplicaţie să se facă la distanţă:

  • prin serviciul „Identificare Vizuală Online (sistem video)”, accesibil ca opţiune la „Tipul de aprobare” din cadrul paginii care trebuie completată în vederea înregistrării persoanelor fizice, cu parolă, în SPV (pentru înregistrare se accesează www.anaf.ro/Inregistrare în Spațiul privat virtual/Înregistrare utilizatori persoane fizice și juridice/PersoaneFizice/Înregistrare cu parolă), serviciu prin care se aprobă accesul la aplicaţie în urma unei verificări video cu contribuabilii, la o dată programată anterior de solicitanţi;
  • prin verificarea numărului unei decizii/altui document emis de ANAF (lista documentelor ce pot fi utilizate pentru înregistrare poate fi accesată de pe pagina care trebuie completată în vederea înregistrării în SPV (https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularInregistrare.jsp)

De asemenea, contribuabilii pot obține telefonic informații din domeniul fiscal apelând CALL-CENTER, la numărul de telefon 031.403.91.60 sau pot adresa întrebări în scris pe Formularul de contact disponibil pe site-ul www.anaf.ro.

În condiţiile în care nu pot fi utilizate serviciile online și metodele de comunicare la distanţă, contribuabilii:

  • pot accesa, la sediile organului fiscal, calculatoare puse la dispoziţia acestora, pentru înrolarea în SPV, completarea şi transmiterea Declaraţiei Unice;
  • cei care au domiciliu într-o localitate în care nu există o unitate teritorială ANAF pot beneficia de îndrumare şi asistenţă privind completarea Declaraţiei Unice pe suport hârtie sau în formă electronică, înregistrarea în „Spaţiu Privat Virtual”, transmiterea Declaraţiei Unice prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, de la funcţionarii din cadrul primăriilor în colaborare cu inspectorii desemnaţi din cadrul organelor fiscale. Listele cu persoanele desemnate pentru acordarea asistenţei, atât din cadrul primăriilor, cât şi din cadrul organelor fiscale, pot fi vizualizate pe site-ul www.anaf.ro/Asistenţă contribuabili/Servicii oferite contribuabililor/Campania depunere Declaraţie Unică 2021;
  • pot adresa întrebări la Ghişeele Unice de la sediile ANAF;
  • pot accesa serviciul „Programări on-line” (www.anaf.ro/Servicii electronice/Programări online), prin intermediul căruia, la o dată programată, pot avea o întrevedere cu inspectorii fiscali, la sediul unității fiscale, pentru clarificarea problemelor cu care se confruntă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

SONDAJ INSOMAR: Pe cine ar prefera românii PREȘEDINTE dacă duminica viitoare ar fi alegeri

Publicat

Potrivit unui sondaj realizat de INSOMAR  românii au răspuns pe cine ar alege dacă duminica viitoare ar fi alegeri prezidențiale. 

Dacă duminica viitoare ar fi alegeri prezidențiale, cu cine ați vota:

Ludovic Orban – 22.14%

Marcel Ciolacu – 20.29%

George Simion – 14.27%

Dan Barna – 12.04%

Dacian Cioloș – 8.25%

Potrivit DCNews.ro sondajul INSOMAR, dat publicității de Antena3, a fost realizat pe un eșantion de 1030 de respondenți, din rândul populației adulte, rezidență în România, în vârstă de 18 ani și peste, eroarea fiind de plus – minus 3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

CCR: Motivarea hotărârii judecătoreşti ulterior pronunțării sentinței aduce atingere dreptului la un proces echitabil

Publicat

tribunal-justitie-decizie-instanta-e

Redactarea hotărârii judecătoreşti ulterior pronunţării soluţiei în dosarele penale este aptă să lipsească persoana condamnată de garanţiile înfăptuirii actului de justiţie, aduce atingere dreptului de acces la instanţă şi dreptului la un proces echitabil, precizează Curtea Constituţională în motivarea deciziei prin care a stabilit ca fiind neconstituţionale anumite dispoziţii din Codul de procedură penală.

CCR a publicat, vineri, motivarea deciziei de la începutul lunii aprilie prin care a constatat că sunt neconstituţionale dispoziţiile art. 400 alin. (1), ale art. 405 alin. (3) şi ale art. 406 alin. (1) şi (2) din Codul de procedură penală privind motivarea hotărârilor judecătoreşti.

„Curtea reţine că motivarea hotărârilor judecătoreşti îndeplineşte câteva funcţii importante: reprezintă un mecanism de control al instanţei, care trebuie să demonstreze că hotărârea sa este legală, dreaptă şi corectă, în fapt şi în drept, reprezintă o înscriere oficială a argumentelor în favoarea soluţiei, inspiră un sentiment de încredere socială şi constituie un control democratic al administrării justiţiei, întăreşte principiul autorităţii de lucru judecat şi al prezumţiei de nevinovăţie, reprezintă temeiul executării hotărârii judecătoreşti, precum şi al contestării acesteia la o instanţă superioară”, se precizează în document.

Judecătorii constituţionali spun că motivarea în fapt şi în drept a hotărârii judecătoreşti este relevantă în sensul că permite inculpatului să îşi exercite în mod util dreptul de a formula o cale de atac şi, de asemenea, este importantă într-un sens mai general, în măsura în care ea asigură buna administrare a justiţiei şi previne cazurile de arbitrar.

„Obligaţia de motivare contribuie, de asemenea, la obţinerea încrederii publicului şi a inculpatului în decizia la care s-a ajuns şi permite identificarea unei posibile părtiniri din partea judecătorului şi remedierea acesteia”, mai arată CCR.

„Prin urmare, Curtea constată că redactarea hotărârii judecătoreşti prin care cauza este soluţionată de prima instanţă de judecată, respectiv a hotărârii judecătoreşti prin care instanţa se pronunţă asupra apelului (motivarea în fapt şi în drept) ulterior pronunţării minutei (soluţiei) dispuse în cauză, ‘în cel mult 30 de zile de la pronunţare’ sau după un interval de timp ce poate depăşi cu mult termenul menţionat, este aptă să lipsească persoana condamnată de garanţiile înfăptuirii actului de justiţie, aduce atingere dreptului de acces la instanţă şi dreptului la un proces echitabil.

Totodată, Curtea constată că punerea în executare a unei hotărâri judecătoreşti definitive anterior motivării în fapt şi în drept a acesteia este contrară dispoziţiilor constituţionale şi convenţionale referitoare la libertatea individuală şi siguranţa persoanei şi celor care consacră demnitatea umană şi dreptatea, ca valori supreme în statul de drept”, precizează instanţa constituţională.

Curtea mai spune că, deşi motivarea hotărârii judecătoreşti constituie o veritabilă garanţie a procesului echitabil şi înfăptuirii justiţiei, reglementarea redactării sale ulterior pronunţării soluţiei „în cel mult 30 de zile de la pronunţare” (termen considerat a fi de recomandare) ori la o altă dată neprecizată „transformă acest act procesual într-o sancţiune pentru inculpat”, care, într-o atare situaţie, este obligat să aştepte un termen nedeterminat redactarea şi comunicarea hotărârii (deciziei) motivate pentru a-şi exercita dreptul la formularea căilor de atac extraordinare.

Mai mult, se arată în motivare, Curtea reţine că dreptul la formularea căilor de atac extraordinare devine „iluzoriu” în condiţiile în care, în intervalul scurs între momentul pronunţării hotărârii şi data motivării şi comunicării acesteia, există posibilitatea ca persoana condamnată să execute o mare parte din pedeapsă sau chiar pedeapsa, în integralitatea ei.

Astfel, Curtea constată că dispoziţiile art.400 alin.(1), ale art.405 alin.(3) şi ale art.406 alin.(1) şi (2) din Codul de procedură penală sunt neconstituţionale, fiind contrare atât dispoziţiilor constituţionale ale art.1 alin.(3), ale art.21 alin.(1) şi (3), astfel cum se interpretează potrivit art.20 din Constituţie şi prin prisma art.6 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, ale art.124 alin.(1) şi ale art.129 din Constituţie, cât şi prevederilor art.5 paragraful 1 lit.a) din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale. În plus, dispoziţiile art.400 alin.(1) şi ale art.405 alin.(3) din Codul de procedură penală aduc atingere prevederilor art.23 alin.(11) din Legea fundamentală, au argumentat judecătorii constituţionali.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Idei pentru destinații de weekend în județul Alba. Unde să mergi, când vrei să ieși cu familia pentru câteva ore

Publicat

t

Vremea frumoasă și tot mai caldă poate fi un bun argument pentru o ieșire de câteva ore în natură, departe de străzi aglomerate și magazine.

Județul Alba oferă foarte multe posibilități pentru deplasări scurte, de o zi, într-o zi de weekend. 

Alba Iulia și împrejuruimi

Cetatea din Alba Iulia poate fi un loc de promenadă interesant pentru familiile cu copii.

cetate, alba iulia, cetatea alba carolina

Accesul facil, lipsa traficului auto, pistele de biciclete, grădinile tematice, spațiile largi și locurile de relaxare sunt câteva elemente atrăgătoare pentru a petrece câteva ore.

O altă zonă generoasă de promenadă este cea din zona Dealului Mamut, unde există o zonă pietonală, dublată de o pistă de biciclete, care se întind pe kilometri întregi.

Tot acolo sunt și câteva locuri de joacă și cel puțin două puncte de belvedere spre oraș.

Puțin mai jos de pista de biciclete, pe Valea Popii, se află Parcul Dendrologic; un loc foarte frumos, mai ales primăvara.

La mai puțin de un kilometru, pe drumul neasfaltat care duce spre pădure, se află un alt parc: cel de aventură.

Amplasat pe Dealul Mamut, în cea mai frumoasă zonă împădurită a orașului, parcul poate fi alegerea perfectă pentru petrecerea unor momente de relaxare atât pentru copii cât şi pentru adulţi.

Variante în județ

La maxim o oră și jumătate cu mașina din orice parte a județului, se poate ajunge la majoritatea locurilor bune de ieșit în weekend.

Ampoița, Valea Gălzii, Valea Feneșului,Calcarele de la Valea Mică, Negrileasa, Lacul Iezer, Rimetea și Valea Aiudului, Piatra Craivii Valea Sebeșului, Râpa Roșie și toată zona munților Apuseni sunt doar câteva idei pentru a petrece câteva ore, sau chiar o zi întreagă, cu familia, în aer liber.

Vezi și: Top 10 – Cele mai frumoase locuri de vizitat din județul Alba. Idei pentru excursii de neuitat, recomandate de cititorii Alba24

Râpa Roşie, Gheţarul de la Scărişoara, şoseaua Transalpina (DN 67C),Transalpina de Apuseni, Cetatea Câlnic, Cascada de la Vidra, Cheile Râmeţului, Vânătarele Ponorului şi Dealul cu melci sau Castelul Bethlen-Haller de la Cetatea de Baltă, sunt alte locuri în care putem fugi la sfârșit de săptămână.

Citește și HARTA CASTELELOR din Alba: Reședințe de lux sau ruine. Vezi ce a mai rămas din monumentele arhitecturii de altădată

Citește și ȘAPTE MOTIVE să îți petreci timpul liber în județul Alba: „Traseul Cetăților”, de la ruine dacice la fortificații medievale

În apropiere…

Şi tot în seria fortăreţelor care încă se mai păstrează în judeţul Alba intră cea de la Câlnic – aflată pe lista Patrimoniul Mondial UNESCO, este unul dintre cele mai bine conservate monumente din Transilvania; din Aiud – cu nouă turnuri şi care adăposteşte biserica reformată–calvină, o construcție în stil gotic şi palatul voievodal;

din Gârbova (Cetatea Greavilor) – datată în secolul al XIII-lea, unul dintre cele mai vechi monumente din Transilvania, monument istoric și de arhitectură laică; de la Colţeşti-Rimetea (Cetatea Trascăului) – amplasată strategic pe un vârf de deal, construită în jurul anilor 1296 de subvoievodul Thoroczkay; Sebeş sau ruinele cetăţii dacice de la Căpâlna.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate