Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Aplicație anti-birocrație, la Primăria Alba Iulia. Avize, autorizații sau abonamente, obținute on-line

Publicat

primaria alba iulia

Primăria Alba Iulia dorește să elimine cozile de la ghișeele instituției pentru obținerea unor autorizații, eliberarea unor documente sau prelungirea unor abonamente. În acest sens se propune implementarea unei platforme on-line, disponibilă și pe dispozitivele mobile cu Android și iOS, care va permite cetățenilor să depună actele necesare, să descarce documente de tipul avize, autorizații, abonamente, să utilizeze plata electronică și să primească notificări cu privire la serviciile de care beneficiază.

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința de marți, 18 decembrie, un proiect privind participarea municipiului în cadrul proiectului Alba Iulia – administrație publică digitală”.

Proiectul „Alba Iulia – administrație publică digitală” a fost depus spre finanțare în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, CP 10/2018 – Obiectivul specific 2.1: Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP.

Proiectul are ca și scop simplificarea procedurilor administrative la nivelul municipiului Alba Iulia pentru diverse categorii de beneficiari, în corespondență cu Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • dezvoltarea unei soluții informatice de facilitare a accesului on-line, a diferitelor categorii de beneficiari, la servicii furnizate exclusiv de administrația publică locală, la nivelul municipiului Alba Iulia, în termen de 18 luni de la inițierea procesului
  • îmbunătățirea performanțelor la nivelul municipiului Alba Iulia, prin dezvoltarea abilităților de furnizare și promovare a unor servicii publice de calitate, a 75 de persoane, angajați și aleși locali ce vor participa la un curs de pregătire a personalului în vederea promovării serviciilor oferite de administrația publică locală, în termen de 22 de luni

În cadrul proiectului se va implementa o platformă integrată (portal web, aplicație pentru dispozitive mobile) pentru servicii electronice care va asigura accesul online la serviciile publice gestionate de municipiul Alba Iulia și va furniza digital fluxurile de lucru de bază din cadrul instituției, care implică tradițional prezența fizică a celui interesat la sediul instituției.

Potrivit proiectului, soluția acoperă funcționalitățile oferite în mod normal de o activitate la ghișeu, de exemplu: eliberarea autorizației speciale de acces a vehiculelor de transport mărfuri pe raza municipiului Alba Iulia, eliberarea acordului de funcționare pentru comercializarea produselor și serviciilor de piață și a autorizației pentru desfășurarea activității de alimentație publică/activități recreative și distractive, informări privind disponibilitatea locurilor de parcare, prelungirea abonamentelor de parcare, etc.

Soluțiile vor permite: depunerea de acte necesare și eliberare documente în format electronic, de tipul avize, autorizații, abonamente; plată electronică cu/fără autentificare, notificări automate trimise cetățenilor înregistrați, cu privire la serviciile de care beneficiază, programări/rezervări.

Utilizatorul final nu este dependent de o anumită tehnologie pentru a accesa serviciile, portalul include servicii web utilizabile de pe calculatoare personale și aplicație mobilă (Android, iOS) utilizabilă de pe tablete și telefoane mobile.

De asemenea, proiectul are o componentă de instruire a personalului care se va concretiza prin organizarea cursului de pregătire a personalului în vederea promovării serviciilor oferite de administrația publică locală, cetățenilor. Cursul va dezvolta abilitățile personalului din cadrul administrației publice locale de folosire și promovare a unor soluții informatice care vor furniza digital fluxurile activităților de bază din cadrul instituției, care implică tradițional prezența fizică a celui interesat la sediul instituției.

Valoarea proiectului este de 1.437.645,56 lei (contribuția municipiului Alba Iulia este de 28.752,91 lei, reprezentând 2% din valoarea eligibilă a proiectului.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax