Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Aproape 170 de mii de români, în vacanță de Revelion. Distracția i-a costat peste 40 de milioane de euro


Publicat

artificii revelion 2017 alba iulia 42În jur de 155.000 de români și-au petrecut Revelionul în stațiunile din țară, în creştere cu 7% față de anul trecut, cheltuind aproximativ 155 de milioane de lei, cu 8% mai mult comparativ cu anul precedent. În străinătate au călătorit, prin intermediul agențiilor de turism, pentru petrecerea sărbătorilor de iarnă din acest an aproape 10.000 de români, în creştere cu 22%. Aceştia au cheltuit în afara țării, doar pentru servicii turistice, peste 6 milioane euro, sumă cu 23% mai mare faţă cea din anul anterior.

Chiar dacă sfârşitul de an a fost marcat de evenimente politice, economice şi sociale atât pe plan intern, cât şi extern, acestea nu i-au mai afectat pe turiștii români la fel ca în anii anteriori, ceea ce a determinat creşterea circulaţiei turistice în preajma sărbătorilor de iarnă.

În această perioadă s-a menţinut preferința turiștilor pentru destinațiile din România, tendință care se va păstra pe tot parcursul anului 2017, pe fondul conjuncturii politice internaționale și a siguranței pe care o oferă țara noastră ca destinație de vacanță.

SITUAŢIE ESTIMATIVĂ a locurilor vândute pentru REVELION 2016/2017 în România:
Nr crt Tip turism Locuri vândute Tarife
2015/2016 2016/2017 2014/2015 2016/2017
1. Litoral 800 800 840 lei 1,100 lei
2. Delta 200 300 1,000 lei 1,100 lei
3. Alte localităţi (inclusiv turism rural) 52000 55000 950 lei 990 lei
4. Balneo 28000 29000 750 lei 780
5. Bucureşti şi alte oraşe 30000 35000 680 lei 700
6. Montan 36000 38000 1,260 lei 1350
TOTAL: 147000 158100 142,073,000 154,080,000 lei

 

Revelionul în România

Evenimentele din ultima parte a acestui an nu au influențat turiştii români și nu au existat săderi pentru rezervările de Revelion în stațiunile din țară, comparativ cu anul trecut. Ca de obicei, destinațiile cu tradiție au fost arhipline, înregistrându-se la nivel național o creștere a numărului de turişti cu 7% față de anul trecut. Peste 29.000 de români au ales să petreacă sărbătorile de iarnă în staţiunile balneare, în creștere de 3,5%, fata de anul trecut. Creşteri s-au înregistrat și în Delta Dunării, dar nu și pe litoral.

În continuare, cel mai mare număr de locuri vândute de Revelion se înregistrează în turismul rural. Astfel, 55.000 de turişti au preferat să-şi petreacă noaptea la pensiuni, cu 5% mai mult faţă de anul trecut.

Creșteri s-au înregistrat şi în zonele montane, unde 38.000 de persoane au optat să-şi petreacă vacanţa de Revelion la munte, în creștere cu 5% față de anul trecut. Pentru ofertele de Revelion ale hotelurilor din marile oraşe ale României au plătit peste 35.000 de persoane, în creștere cu aproximativ 16% față de anul anterior.

În ceea ce priveşte tarifele percepute în perioada sărbătorilor, se constată că acestea au crescut față de anul anterior cu o medie de 6%. Astfel, românii au cheltuit peste 154 milioane de lei pentru achiziţionarea pachetelor de Revelion în ţară, în crestere cu 8% față de anul anterior.

Cele mai căutate zone au fost Valea Prahovei, Poiana Braşov, Păltiniş, Rânca, Strajă, Călimăneşti, Felix şi zonele tradiţionale rurale Bran-Moieciu, Maramureş, Bucovina.

Revelionul în străinătate

Românii care au ales să își petreacă vacanța de sărbători în străinătate au avut de ales între destinații de schi și sporturi de iarnă, pachete turistice de tip city-break în orașe europene și destinații exotice îndepărtate.

Chiar dacă au beneficiat de un număr mai mic de zile libere, aproape 10.000 de turiști români au apelat la agenţiile de turism pentru petrecerea Revelionului în străinătate. Astfel, numărul celor care au petrecut sărbătorile de iarnă în alte ţări a crescut cu aproximativ 22% față de anul 2016, aceștia cheltuind cu 23% mai mult față de anul trecut. Cei mai mulți și-au cumpărat pachete pentru destinații de schi și sporturi de iarnă în Austria, Franța, Italia, Slovenia și Bulgaria.

Se menține, în schimb, un interes scăzut pentru destinații tip city-break, precum și dispariția solicitărilor pentru ţările din zona Orientului apropiat si mijlociu, compensate de creșterea interesului pentru destinații îndepărtate. Au apărut destinații noi de Revelion în preferințele turiștilor români, precum Bahamas, Jamaica, Australia, Africa de Sud, Vietnam, Dubai. S-a înregistrat un interes crescut pentru Republica Dominicană, Maldive, Singapore, Mauritius și Thailanda.

Turism semi-organizat şi rezervările online

Pe finalul acestui an s-a menținut trendul organizarii pe cont propriu a vacanțelor, astfel numărul turiştilor romani care îşi cumpăra servicii turistice folosind sisteme de rezervări online este în continuă creştere. Aceştia rezervă în special bilete de avion şi cazări în destinaţii externe, renunţând la serviciile de masă şi agrement, specifice perioadei.

sursa: realitatea.net



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Lucrări de reparații pe drumurile comunale și sătești din Bistra. Licitație de 1,9 milioane de lei, lansată în SEAP

Publicat

Primăria comunei Bistra a lansat marți, 22 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări de reparații străzi, drumuri comunale și sătești. 

Valoarea estimată a lucrărilor este cuprinsă între 1.600.000 ș1.900.000 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, având în vedere starea precară a străzilor şi drumurilor din comuna Bistra datorate degradărilor evolutive sub acţiunea factorilor climaterici şi mecanici, este necesară executarea lucrărilor de întreţinere specifice acestor tipuri de drumuri, în vederea aducerii acestora la o stare normală de exploatare şi care să asigure siguranţa şi confortul circulaţiei.

Pentru aceasta sunt necesare achiziţionarea a diverse tipuri de piatră – concasată, de construcţie, de carieră, nisip, balast, beton, etc. (livrarea + transportul) şi prestarea de servicii cu utilaje specifice reparaţiilor şi întreţinerii drumurilor (autobasculantă, autogreder, compactor, buldozer, etc.) lucrări reparații străzi asfaltate.

Durata contractului este de 36 luni.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

VIDEO: Mesajul ministrului Nelu Tătaru, la Alba Iulia, pentru cei care protestează împotriva purtării măștilor în școli și licee

Publicat

Prezent marți, la Alba Iulia unde a viziat Spitalul Județean de Urgență Alba, Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a fost întrebat de reporteri cum comentează protestele din ultimele zile împotriva purtării măștilor de copii în școli.

Acesta a pus accentul pe prevenție și că masca este cea mai sigură metodă de precauție în spații închise în lupta cu pandemia de coronavirus.

De asemenea, la poarta spitalului au fost prezente și câteva persoane care săptămâna trecută au protestat la Alba Iulia, în fața Prefecturii Alba, împotriva purtatului de măști în școli. Aceștia ar fi vrut să vorbească cu Nelu Tătaru despre acest subiect însă nu au avut ocazia.

”Tot ce înseamna studii, tot ce înseamnă recomandări, tot ce înseamnă evaluări, în această pandemie ne-au arătat că cea mai sigură metodă de precauție este portul măștii. Celelalte sunt complementare.

Unde nu putem respecta și dinstanțarea (n.r. în interiorul claselor de curs) portul măștii rămâne obligatorie. Suntem în spațiu închis, în spațiul de clasă, sunt reguli pe care mă gândesc părinții sau bunicii lor le-au indicat și trebuie să le respecte.(…)

Vrem să avem grijă de ei, vrem să avem grijă de cei de acasă, vrem să terminăm odată cu pandemia asta, trebuie să respectăm regulile”, a declarat Nelu Tătaru la Alba Iulia.

Reamintim că un grup de părinți au protestat în ultimele zile la Alba Iulia, dar și în țară împotriva purtării măștilor în unitățile de învățământ.

VEZI ȘI: VIDEO: Acțiune împotriva purtării măștilor la școală, organizată de un grup de părinți din Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Dezorganizare și haos în derularea Programului ”Casa Eficientă Energetic”, la câteva zile după ce a fost lansat. ZERO COMUNICARE

Publicat

Programul ”Casa Eficientă Energetic” a început în data de 15 septembrie, însă instituția care o gestionează se zbate într-o dezorganizare deplină. Mai mult, comunicarea cu publicul este inexistentă iar aplicarea proiectului în întregime poate fi pusă sub semnul întrebării.

De fapt, programul în valoare de 430 de milioane de lei este inaplicabil, iar motivele țin de modul în care (nu) a fost gândit de la început, de birocrația excesivă și de modul de organizare al angajaților de la Administrația Fondului de Mediu

Beneficiarii s-au putut înscrie online din data de 15 septembrie, urmând ca ulterior să transmită și dosarul pe hârtie, prin poștă. Majoritatea celor care s-au înscris au aflat însă, în scurt timp că au făcut-o degeaba.

Motivul este acela că toate documentele dosarului trebuiau să fie datate anterior înscrierii, pentru a fi ”valabile”, iar acest lucru nu a fost precizat foarte clar.

Altfel spus, dosarele ar fi trebuit să fie complete la momentul înscrierii, ceea ce, spun beneficiarii, este anormal, în condițiile în care acesta presupune o serie de cheltuieli de bani și de timp pe care ar fi trebuit să le facă în avans, fără garanția că se și pot înscrie.

  • Deși după înscriere au la dispoziție 15 zile pentru a transmite dosarul, documentele trebuiau să conțină date anterioare înscrierii. Altfel spus, fără să știe dacă vor mai prinde un loc la înscriere, oamenii ar fi trebuit să facă un dosar care să conțină: certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, cerere de finanțare, certificat de performanță energetică, raport de audit energetic al clădirii și multe alte documente).

Astfel, după ce s-au înscris, oamenii au aflat că dacă nu și-au făcut dosarele în avans, ele nu sunt valabile. Mai mult, AFM i-a anunțat că trebuie să solicite INVALIDAREA înscrierii, pentru a se putea înscrie din nou.

„Solicitanții care s-au înscris în aplicația informatică și care au constatat că documentația NU este valabilă și/sau completă la data înscrierii (ex. certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, etc., nu erau în posesia solicitantului sau nu erau valabile), sunt invitați să transmită un e-mail, la adresa cee@afm.ro, prin care solicită invalidarea înscrierii.

În solicitare vă rugăm sa specificați CNP solicitant și codul unic de identificare primit la înscriere.
Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă”.

Administratia Fondului pentru Mediu, zero comunicare cu publicul

Doar că, la emailurile care solicită invalidarea pentru o nouă înscriere nu răspunde nimeni și nu se operează invalidarea zile în șir, așa cum nimeni nu răspunde nici la numerele de telefon puse la dispoziție pentru beneficiari.

”Vă rog să verificați de ce la NICIUN număr de telefon afișat pe site-ul https://www.afm.ro nu răspunde NIMENI la telefon.

În total am numărat cel puțin 10 numere de telefon, însă la nici unul nu răspunde nimeni. Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă” este reclamația transmisă către AFM de un beneficiar din Alba.

Răspunsul primit în final a fost acela că doar 4 oameni se ocupă de program, dintre care doar unul răspunde la emailurile care solicită invalidarea. Iar numărul acestora depășește 1.500.

Datele proiectului

Buget: 430 de milioane de lei

Beneficiari 9.000 de proprietari care își vor putea eficientiza energetic locuințele

Primă energetică: 15.000 de euro

Finanțarea nerambursabilă decontează 60% din costul unor astfel de lucrări, dar nu mai mult de suma menționată, respectiv 15.000 de euro.

Finanțarea nerambursabilă este acordată celor care vor să izoleze termic locuința, să schimbe tâmplăria exterioară, să instaleze sau să modernizeze sistemele de încălzire și de furnizare a apei calde, să modernizeze sistemul de iluminat locuința, prin folosirea de becuri cu LED și a senzorilor de mișcare, și să monteze obloane ori jaluzele exterioare.

Finanțarea se acordă o singură dată, doar pentru cheltuieli efectuate în cadrul locuințelor existente și nu se acordă finanțare imobilelor aflate în construcție.

De asemenea, pentru a putea primi bani de la stat, beneficiarul trebuie să instaleze echipamente și aparate electronice noi.

Cheltuieli eligibile în cadrul programului Casa Eficientă Energetic

Sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele:

a) cheltuielile cu lucrările de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii privind: înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, cu tâmplărie termoizolantă;

· izolarea termică a elementelor de construcție exterioare opace (pereți exteriori, terase, învelitoarea șarpantei și alte elemente similare);

· izolarea termică a planşeului peste sol și/sau peste ultimul nivel al clădirii;

b) cheltuielile cu lucrările de instalare/reabilitare/modernizare a sistemelor de încălzire și de preparare și utilizare a apei calde de consum:

cazane cu condensare; pompe de căldură, cu excepția aparatelor de tip aer-aer (aparate de aer condiționat);

· panouri solare termice;

· izolarea termică a conductelor de distribuție și a unităților de acumulare;

· dotarea cu dispozitive de reglare pentru încalzirea și preparea apei calde de consum;

· înlocuirea, reablitarea componentelor instalației interioare (corpuri de încălzire, conducte, robinete, boilere, schimbătoare de căldură și alte elemente similare din componența instalației de încălzire și preparare a apei calde de consum);

c) cheltuielile pentru achiziționarea și montarea de sisteme de ventilare mecanică cu recuperare a căldurii (eficiența minimă de recuperare a căldurii 75%);

d) cheltuielile cu lucrările de reabilitare/modernizare a sistemului de iluminat aferent clădirii; acestea pot consta în:

· înlocuirea corpurilor și/sau surselor de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri/surse cu tehnologie LED;

· utilizarea senzorilor de mișcare/prezență, acolo unde aceștia se impun pentru economia de energie (poduri, mansarde, debarale) și dispozitive pentru reglarea nivelului de iluminat;

· programatoare orare pentru comanda instalațiilor de încălzire și răcire;

e) cheltuielile aferente implementării de elemente de tâmplărie cu vitraj cu control solar sau sisteme de umbrire exterioară (obloane, jaluzele etc.) cu reglare manuală sau cu reglare automată inteligentă;

f) cheltuieli aferente altor intervenții ocazionate de implementarea măsurilor menționate la lit. a)-e):

·  creșterea etanșeității la aer a anvelopei clădirii și la montarea tâmplăriei termoizolante;

· asigurarea continuității stratului etanș la nivelul îmbinărilor sau străpungerilor în anvelopa clădirii;

· repararea acoperişului tip terasă/şarpantă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul terasei, respectiv a sistemului de colectare şi evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip şarpantă;

· demontarea instalaţiilor şi a echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa clădirii, precum şi montarea/remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de intervenţie;

· refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenţie;

· repararea trotuarelor de protecţie, în scopul eliminării infiltraţiilor la infrastructura clădirii;

g) manopera și profitul, inclusiv TVA aferentă

h) cheltuielile pentru elaborarea certificatului de performanță energetică și efectuarea auditului energetic înainte de intervenție, elaborarea certificatului de performanță energetică și elaborarea raportului de implementare după intervenție; Autoritatea decontează pentru toate aceste cheltuieli până la 1.500 lei;

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ioana Câmpeanu – USR PLUS: Administrația locală nu a avut ca prioritate accesul copiilor la joacă, socializare și dezvoltare (P)

Publicat

Se apropie sezonul rece, ziua devine mai scurtă, iar noi, părinții, trebuie să găsim variante pentru a le umple timpul copiilor noștri, fie ei mici sau mai măricei, cu diverse activități/jocuri adaptate vârstei lor.

În apropierea sezonului rece, îmi doresc, și sunt sigură că mulți părinți sunt în asentimentul meu, un spațiu de joacă închis în Alba Iulia, unde să putem merge împreună cu copiii noștri.

De exemplu, anul trecut făceam „naveta” la spațiile de joacă din alte orașe apropiate (Cluj Napoca sau Sibiu) în weekend-uri și sincer mi-aș dori ca aceste deplasări să dispară și să avem un loc de joacă închis și în orașul nostru.

Spații pentru construcția unui astfel de loc ar fi, ca exemplu centralele termice de cartier dezafectate, care se pot moderniza și utiliza pentru interesul public al cetățenilor.

Dar administrația locală de până acum nu a avut ca prioritate acest aspect și nu a făcut nimic pentru a facilita accesul copiilor la joacă, socializare și dezvoltare (motorie și psiho-motorie), și în anotimpurile mai puțin prielnice.

Toate aceste lucruri sunt posibile prin crearea unui spațiu de joacă în interior, iar prin diversele activități și joculețe gândite și puse în aplicare de personalul existent la acel loc de joacă, copiii se pot bucura și în sezonul rece de magia jocului.

Un alt avantaj în sprijinul ideii de a exista un astfel de spațiu de joacă în orașul nostru constă în crearea de noi locuri de muncă (supraveghetori, psihologi pediatrici, educatori etc.), dar și micșorarea ratei șomajului la nivel local.

Totodată în acest spațiu se pot organiza și diverse întâlniri, destinate copiilor din oraș, cu ocazia zilei de 1 iunie, spre exemplu, sau de Crăciun, când Moșu’, atât de mult așteptat de către toți micuții, dar mai ales de copiii fără posibilități financiare, poate face daruri, aducând astfel bucurie în sufletele și pe fețele celor mici și mari, deopotrivă.

Obsevăm astfel necesitatea unui de spațiu de joacă și petrecere a timpului liber în interior, care să nu-i priveze pe micuții albaiulieni de distracție.

Acesta este un alt proiect pentru care militez, pe lângă cel al suplimentării locurilor în creșe și grădinițe, întrucât este important pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor noștri.

Dacă sunteți de acord cu acest proiect, vă aștept la vot pe 27 septembrie 2020, pentru a fi parte din schimbare! Votați Gabriel Pleșa pentru Primăria Alba Iulia, Mihail David pentru Președinția Consiliului Județean Alba împreună cu echipele de consilieri locali și județeni USR PLUS!

Ioana Câmpeanu, candidat al alianței USR – PLUS la Consiliul Local Alba Iulia.

Acest articol a fost comandat de Partidul Uniunea Salvați România – Organizația Județeană Alba, parte a alianței electorale “Alianța USR PLUS”,

Cod mandatar financiar: 21200251

Executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate