Connect with us
Advertisement

Actualitate

Aproximativ 80% dintre magazinele online din România sunt vulnerabile la atacurile de tip phishing

Publicat

Aproximativ 80% dintre magazinele online din România sunt vulnerabile la atacurile de tip phishing, lucru care se transferă, automat, şi către clienţii acestora, potrivit unui studiu.

Creşterea numărului de tranzacţii cu cardul, avansul pieţei de eCommerce din România, ca urmare a schimbării obiceiurilor de consum în pandemie, dar şi războiul din Ucraina, au determinat creşterea numărului atacurilor de phishing, provocând pierderi importante magazinelor online.

„Cu atât mai mult cu cât comercianţii online din România reacţionează greoi la schimbările rapide din ultima perioadă, platformele acestora sunt vulnerabile la atacurile informatice”, susţin autorii analizei TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software.

Pierderi generate de atacuri cibernetice

„Criminalii cibernetici vor căuta mereu noi căi de a eluda sistemele de protecţie ale magazinelor online. Însă, în acelaşi ritm, evoluează şi softurile de monitorizare şi identificare a scripturilor maliţioase inserate în site. Ne aşteptăm la şi mai multe atacuri de phishing, în perioada următoare, dată fiind situaţia geopolitică şi atacurile din partea hackerilor ruşi, dar şi a celor internaţionali”, a afirmat Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive.

Potrivit acestuia, la nivel mondial, pierderile generate de atacurile cibernetice în eCommerce sunt estimate la 20 de miliarde de dolari în 2021, în creştere cu 14% faţă de anul anterior.

El a subliniat că, în contextul actual, magazinele online ar trebui să fie pregătite pentru orice atac de tip phishing, iar managerii să fie conştienţi de consecinţele unui astfel de atac şi să implementeze un protocol clar în cazul atacurilor cibernetice.

Măsuri de prevenire

În prezent, în România, magazinele online cele mai vulnerabile la atacurile de tip phishing sunt cele care nu au ultimele versiuni de software instalate, fără SSL/HTTPS şi cele care folosesc parole uşor de spart pentru panoul de administrare a comenzilor online.

Cât priveşte investiţiile pentru securizarea business-urilor în faţa atacurilor cibernetice, acestea variază de la câteva sute de euro, la câteva mii de euro, în funcţie de tehnologiile pe care le utilizează magazinele respective, de complexitatea acestora, cu menţiunea că sumele scad dacă strategia de investiţii vizează aici prevenţia, nu intervenţia reactivă.

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement