Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Raed Arafat, explicaţii după tragedia de la Constanţa, în care o femeie şi-a pierdut viaţa căzând de la etajul 6


Publicat

Raed Arafat a declarat, joi, referindu-se la femeia din Constanța care a murit căzând de la etaj în timpul unui incendiu ,că autoritățile așteaptă mai multe informații: „Am numit un grup de lucru care va analiza toate aspectele operaționale și va veni cu propuneri în curs de maxim trei – patru săptămâni”.

Șeful DSU, Raef Arafat, a făcut declarații cu privire la cazul de la Constanța, unde o femeie a murit după ce a căzut de la etajul 6 al blocului în care izbucnise un incendiu. Arafat a precizat că nu comentează imaginile cu intervenția ISU Dobrogea, însă a precizat că o echipă de anchetă va stabili care au fost neregulile și ce măsuri se vor lua potrivit Mediafax.

Trimiterea unei echipe la Constanța, după ce o femeie a murit căzând de la etaj în timpul unui incendiu înseamnă că ceva nu a mers corect, declară secretarul de stat în cadrul Ministerului de Interne, Raed Arafat.

Autoscară defectă. ”Ceva nu a mers corect”

Secretarul de stat în MAI a vorbit și despre dotările Inspectoratului pentru Situații de Urgență, spunând că în urmă cu trei ani existau doar câteva autoscări la nivelul întregii țări, celelalte dotări fiind achziționate în anii 70-80.

În ce privește dotările, Arafat a afirmat că, dacă luăm situația de acum trei ani, erau patru județe fără nicio autoscară, cu 12 – 14 autoscări cumpărate în anul 2010 și restul erau autoscări din anii ’80 și ’70.

Din 2017 până acum au intrat în dotarea inspectoratelor peste 80 de autoscări noi: „În acest moment nu sunt județe fără autoscări, dar sunt localități fără autoscări care le mai au pe cele vechi funcționale.

Mai vin încă 18 platforme de salvare la înălțime care sunt deja în curs de achiziție la IGSU, deci o să putem vorbi în următoarea perioadă de peste 140 de autoscări și autoplatforme de salvare luate după anul 2010”.

În ce privește situația de la Constanța, Arafat a a afirmat că autoscara defectă de acolo, aflată în apropierea locului incendiului și „pentru care nu s-au solicitat fonduri pentru reparare”, face parte din cele achiziționate de Constanța printr-un program transfrontalier româno-bulgar prin anii 2010.

Celelalte trei autoscări primite de Constanța sunt autoscări cumpărate de IGSU recent, prin fonduri europene, a spus secretarul de stat.

Întrebat dacă s-a greșit la intervenție, Arafat a răspuns „urmează să răspundă IGSU la această întrebare. Dacă noi am fi considerat că totul a fost perfect nu era trimisă o echipă de anchetă.

Faptul că este trimisă acolo o echipă înseamnă că ceva nu a mers corect. Unul dintre aceste lucruri este raportarea greșită către noi, ni s-a dat o oră pe care noi am comunicat-o, pentru ca ulterior să găsim că nu asta a fost o ora. Rezultatele vor veni astăzi într-un comunicat din partea IGSU”.

Incendiul a izbucnit într-un apartament situat la etajul 6 al unui bloc cu 7 nivele din municipiul Constanţa. Locuinţa a ars generalizat cu flacără deschisă şi degajare mare de fum.

„Din păcate avem şi o victimă, o femeie se află în stop cardio-respirator. Avem 3 ambulanţe care acorda primul ajutor medical proprietarei”, spuneau cei de la ISU Dobrogea.

Ulterior, reprezentanţii Ambulanţei au anunţat că a fost declarat decesul acesteia. Primele informaţii arată că femeia a căzut de la etaj când a încercat să scape de flăcări pe balcon.

Acuzați ca au plecat în misiune fără autoscară

Reprezentanţii ISU Dobrogea au fost acuzaţi că au plecat în misiune fără a avea autoscară şi saltea pentru salvarea persoanelor aflate la înălţime.

Autoscara, singura din dotarea pompierilor din oraşul Constanţa, a ajuns la două minute după ce victima a căzut de pe balconul apartamentului care ardea.

Pompierii au prezentat filmul intervenţiei şi susţin că autoscara a ajuns la faţa locului la 13 minute după apariţia apelului de urgenţă

„Apelul la numărul unic de urgenţă 112 a fost preluat de dispecerul ISU Constanţa la ora 09.14. La ora 09.15 au fost alertate simultan următoarele echipaje: 1 ambulanţă SMURD tip B2, 2 autospeciale de stingere şi 1 autoscară.

Ambulanţa SMURD tip B2 şi cele 2 autospeciale de stingere au fost alertate din cadrul Detaşamentului de Pompieri Sublocotenent Fripis Marius Daniel Constanţa Oraş, care se află la aproximativ 2 km faţă de locul producerii incendiului. Primul echipaj care a ajuns la locul intervenţiei a fost ambulanţa SMURD tip B2, la ora 09.21.

Având în vedere că la Detaşamentul de Pompieri Sublocotenent Fripis Marius Daniel Constanţa Oraş nu există autoscară, aceasta a fost alertată din cadrul Detaşamentului de Pompieri Palas.

Autoscara a ajuns la locul intervenţiei la ora 09.27, distanţa parcursă fiind de 8 km. Ora la care femeia s-a desprins de la balcon a fost 09.25.

Forţele aflate la locul intervenţiei în momentul sosirii autoscării erau 2 autospeciale de stingere, 1 ambulanţă SMURD tip B, precum şi 2 ambulanţe ale Serviciului Judeţean de Ambulanţă.

La nivelul judeţului Constanţa există 3 autoscări, repartizate astfel încât să acopere întreaga zonă de competenţă, astfel: Cernavodă, Medgidia şi Constanţa”, au anunţat reprezentanţii ISU Dobrogea.

Un incendiu de proporţii a izbucnit marţi într-un bloc din municipiul Constanţa. Focul a apărut la etajul 6 al imobilului cu 7 nivele. Proprietara locuinţei în care a izbucnit incendiul a murit după ce a căzut de pe balcon încercând să scape de flăcări.

 Atenție imagini cu puternic impact emoțional!

>



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

SUA elimină interviul pentru viză, pentru anumite categorii de români. Anunțul Ambasadei de la București

Publicat

Ambasada SUA a decis acordarea vizelor fără interviu pentru câteva categorii de persoane. Este vorba despre cei care au avut viză eliberată anterior sau viza anterioară a expirat în ultimele 48 de luni.

”Puteți fi eligibili să vă reînnoiți viza fără a mai fi nevoie să veniți la ambasadă, pentru interviu. Procesul este rapid și ușor, îi invităm pe solicitanți să profite de posibilitatea solicitării vizei fără interviu” au transmis reprezentanții ambasadei, pe pagina lor de Facebook.

Cum poți călători în SUA dacă ți-a expirat pașaportul, dar viza este valabilă

Dacă aveți o viză încă valabilă este important să reţineţi faptul că ea poate fi în continuare folosită, chiar dacă paşaportul pe care a fost aplicată expiră.

Puteţi călători în Statele Unite cu paşaportul vechi, care conţine viza valabilă, şi noul paşaport, valabil.

Puteți fi eligibili pentru o solicitare fără interviu, care vă permite să reînnoiți viza fără a mai fi nevoie să veniți la Ambasadă.

Cu toate acestea, folosirea acestei opțiuni nu vă garantează aprobarea vizei. Este posibil ca în anumite cazuri, după evaluarea documentelor trimise prin FedEx să fie necesar să veniți la un interviu pentru viză.

Solicitanții pot fi eligibili pentru o solicitare fără interviu în următoarele situații:

Copiii sub 14 ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.

Persoanele care au împlinit 80 de ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.

Solicitați aceeași categorie de viză.

Viza este încă valabilă sau a expirat în ultimele 48 luni.

Viza a fost eliberată după data de 1 ianuarie 2008.

Pașaportul cu viza anterioară este în posesia dumneavoastră.

Pe viza anterioară nu apare una dintre următoarele mențiuni: “WAIVER” sau “CLEARANCE”.

Cetățenia, data nașterii și sexul sunt aceleași atât în vechiul pașaport, cât și în noul pașaport.

În momentul solicitării vizei vă aflați în România.

De la data aprobării vizei anterioare NU ați solicitat prelungire sau modificare de status pe teritoriul SUA.

De la data aprobării vizei anterioare NU ați fost arestat sau deportat, și nu ați încălcat legislația SUA.

De la data aprobării vizei anterioare NU v-a fost refuzată o altă viză, nu a fost anulată sau retrasă.

Dețineți un pașaport românesc sau permis de ședere valid.

Solicitarea unei vize cu paşaport temporar va avea ca efect limitarea valabilităţii vizei.

Sursă: ustraveldocs.com

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Românii din Italia vor putea conduce din nou mașini înmatriculate în țară. Interdicția actuală, contestată în instanța europeană

Publicat

Românii din Italia ar putea beneficia de o decizie a Curții de Justiție a Uniunii Europene care le-a dat dreptate unor cetățeni slovaci, în ceea ce privește utilizarea mașinii înmatriculate în altă țară. După ce decizia va fi aplicată și legislația adaptată, românii vor putea utiliza mașinile înmatriculate ”acasă”, fără nici o restricție.

După ce mașina în care se aflau a fost confiscată de poliția italiană, invocându-se faptul că șoferul avea rezidență în Italia de mai mult de 6 luni, iar automobilul pe care îl conducea era înmatriculat în alt stat decât cel italian, aceștia au apelat la justiția europeană.

Mașina era înregistrată pe numele pasagerului, cetățean care nu era rezident în Italia, se specifică în dosarul înaintat Curții de Justiției, însă acest detaliu nu i-a înduplecat pe polițiști care au aplicat exact litera legii.

Aplicarea acestei decizii va conduce la o modificare a legislației rutiere italiene care interzice dreptul rezidenților de a conduce autoturisme înmatriculate în alte state, inclusiv din Uniunea Europeană.

Interdicția de a conduce în Italia cu numere de înmatriculare străine pentru rezidenți a fost introdusă în lege de fostul ministru de interne italian, Matteo Salvini.

Ziarul italian Il Quotidiano del Lazio notează că decizia Curții Europene de Justiție va conduce la schimbarea legislației italiene, deoarece legile europene primează în fața celor naționale.

Românii, cea mai numeroasă comunitate de străini, au fost afectați de această lege care încerca să protejeze mai ales companiile locale de asigurare, dar și regimul de taxare.

Sursă: G4Media.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO CNCAV: Aproape 3000 de copii programați pentru vaccinare, până joi. Când ajung dozele de vaccin în țară

Publicat

În perioada 13-20 ianuarie, au fost programaţi în platforma naţională 2.841 de copii cu vârste între 5 şi 11 ani pentru a fi imunizaţi împotriva noului coronavirus. Precizarea a fost făcută joi de către ăreşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea anti-COVID, Valeriu Gheorghiţă.

El a precizat, într-o conferinţă de presă, că sunt active 220 de cabinete de vaccinare pediatrică, dintre care şase în Bucureşti, câte unul în fiecare sector.

„Mai sunt încă 21 de cabinete de vaccinare pediatrice inactive şi care vor fi actualizate şi activate în platformă în funcţie de adresabilitate şi deciziile DSP-urilor judeţene. Demararea campaniei de vaccinare va avea loc pe data de 26 ianuarie”, a afirmat Valeriu Gheorghiţă.

Potrivit acestuia, calendarul de livrare pentru dozele de vaccin pediatric anti-COVID a fost modificat, astfel încât toate cele 114.000 de doze programate vor ajunge în România pe data de 25 ianuarie.

Acestea vor fi distribuite către centrele regionale de depozitare şi apoi către centrele de sănătate publică judeţene.

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ITM Alba: Amenzi de 1,9 milioane lei, anul trecut, pentru muncă nedeclarată. Au fost înregistrate 168 de accidente de muncă

Publicat

sediul ITM Alba

Inspectorii ITM Alba au aplicat, anul trecut, amenzi în valoare 1,9 milioane lei, pentru muncă nedeclarată, după controale la firme din județ. Au fost întocmite 15 dosare de cercetare a unor accidente mortale, dintre acestea doar 5 fiind înregistrate cu victime de la angajatori de pe teritoriul județului.

Anul trecut, în domeniul relațiilor de muncă, au fost verificați 1994 de angajatori din Alba, cu un număr total de 39.311 de salariați. Au fost depistate la muncă, fără forme legale de angajare, 95 de persoane.

Pentru muncă nedeclarată, au fost sancționați 58 de angajatori (față de 41 în 2020), fiind aplicate amenzi în valoare totală de 1,9 milioane lei. Inspectorii au dat 156 amenzi pentru alte abateri și 189 de avertismente. Valoarea totală a sancțiunilor este de 2,12 milioane lei, fiind identificate 4.512 de nereguli după controale.

ITM Alba a derulat campanii de control la firme cu domenii de activitate precum:

  • fabricarea de confecții/ textile/ încălțăminte / pielărie / marochinărie
  • construcții
  • service auto / spălătorii auto
  • restaurante, terase și baruri
  • servicii externe de protecție și securitate în muncă
  • depozite en gros, comerț, brutării și panificație, morărit
  • activități de protecție și gardă
  • case de pariuri și jocuri de noroc
  • prestări servicii
  • exploatarea nisipului și a pietrisului
  • agenți de muncă temporară și de plasare a forței de muncă în străinatate
  • executarea și suspendarea contractelor individuale de muncă în perioada stării de urgență și a stării de alertă, determinate de pandemia coronavirus SARS-Cov-2
  • activitatea zilierilor.

Accidente de muncă

Pe parcursul anului 2021 au fost comunicate de către angajatori, la Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba, 168 evenimente.

Dintre acestea, 15 au fost comunicate de catre ITM Alba către Inspectia Muncii București, fiind vorba de evenimente care intrau în sfera de competență a inspectorilor de muncă privind cercetarea, respectiv accidente mortale.

Din cele 153 de evenimente pentru care cercetarea a fost efectuată de catre comisiile întrunite la angajatori (accidente care au avut ca urmare incapacitate temporară de muncă), pentru 126 cercetarea a fost finalizată și dosarele au fost avizate de către ITM Alba. 27 evenimente sunt încă în faza de cercetare.

Din cele 15 dosare pentru accidente mortale, 12 au fost finalizate, iar pentru 10 dintre acestea a fost confirmat caracterul de accident de muncă. Două au fost accidente în afara muncii.

Dintre cele 10 accidente de muncă, doar 5 au fost inregistrate la ITM  Alba, în celelalte cazuri fiind victimele angajate ale unor unități din alte județe.

Angajări și concedieri

În anul 2021, în evidența Inspectoratului Teritorial de Muncă Alba au fost înregistrate 84 contracte colective de muncă și 37 acte adiționale la contractele colective de muncă, din care:

  • 8 contracte colective de muncă la societăţi comerciale, companii şi societăţi naţionale, regii autonome cu capital de stat, unităţi bugetare și 12 acte adiționale
  • 76 contracte collective de muncă la firme private și 25 acte adiționale

Anul trecut, ITM Alba a înregistrat 348 de sesizări şi reclamaţii formulate de către salariaţi, angajatori sau terți.

În această perioadă s-au înregistrat 9 notificări de concediere colectivă depuse de angajatori. Au fost afectați 996 de salariați, ca urmare a concedierilor efectuate la expirarea preavizelor legale.

De asemenea, au fost înregistrate 425 de notificări privind încheierea contractelor de prestări servicii și 64 privind rezilierea acestor contracte.

La sfârșitul anului 2021 în păstrarea Inspectoratului Teritorial de Muncă Alba se mai aflau 2000 de carnete de muncă.

Amenzi în domeniul Securității și Sănătății în Muncă

În domeniul Securității și Sănătății în Muncă, au fost făcute controale la 1.329 de angajatori. Au fost aplicate 634 de sancțiuni (34 amenzi și 611 avertismente) pentru 534 de angajatori.

Valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 146.000 lei.

Cele mai frecvente neconformități au fost:

  • nu au fost refăcute instructiunile proprii de SSM, urmare apariției virusului SARS CoV2
  • nu s-a asigurat triajul epidemiologic la intrarea in unitate
  • lucrătorii nu au fost reinstruiți asupra riscurilor de contaminare cu SARS CoV2
  • nu au fost întocmite și afișate reguli de conduită în unitate, împotriva imbolnavirii cu SARS CoV 2
  • nu s-au asigurat permanent substante de dezinfectare la locul de muncă
  • nu s-au revizuit riscurile de îmbolnăvire, urmare a apariției virusului SARS CoV2
  • nu s-au refăcut planurile de prevenire și protecție împotriva îmbolnăvirii cu virusul SARS CoV2

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate