Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Articolele din plastic de unică folosință ar putea fi interzice în Uniunea Europeană


Publicat

Comisia Europeană propune interzicerea materialelor plastice de unică folosință, de la farfurii și pahare de plastic, până la ambalaje pentru produsele alimentare. Propunerea vine ca soluţie pentru cantitatea uriaşă de deşeuri dăunătoare din plastic ce se găseşte în mări şi oceane, scrie BBC.

Potrivit sursei citate, propunerile vizează interzicerea obiectelor de plastic obișnuite, inclusiv paiete, beţişoare de urechi, tacâmuri și agitatoare de băuturi, iar pentru a intra în vigoare, proiectul va trebui aprobat de toate cele 28 de state membre și de Parlamentul European.

Inițiatorii proiectului vor ca până în 2025 aproape toate sticlele de plastic să fie colectate pentru reciclare.

Uniunea Europeană estimează că prin interzicere se vor evita 3,4 milioane de tone de emisii de carbon, prevenirea deteriorării mediului, care ar costa echivalentul a 22 de miliarde de euro, până în 2030 și ar salva consumatorii cu 6,5 miliarde de euro.

„Deșeurile de plastic sunt, fără îndoială, o chestiune importantă, iar europenii trebuie să acționeze împreună pentru a aborda această problemă. Vom interzice unele dintre aceste obiecte și le vom înlocui cu alternative mai curate, astfel încât oamenii să poată utiliza în continuare produsele preferate”, a declarat prim-vicepreședintele Uniunii Europene, Frans Timmermans.

Propunerile UE vizează recipientele de unică folosință și articolele de luat masa de unică folosință, de la farfurii și pahare de plastic, până la ambalaje pentru produsele alimentare, cum ar fi fast-food-ul.

Planul nu a stabilit încă un termen limită pentru interzicerea totală a articolelor de plastic de unică folosință, cum ar fi beţişoare de urechi, farfurii și paie.

sursa: hotnews.ro


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

APIA: De astăzi, fermierii pot depune online cererile unice de plată pentru Campania 2020

Publicat

subventii agricultura

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură a anunțat că de luni, 6 aprilie, se primesc cererile unice de plată aferente Campaniei 2020, prin utilizarea aplicației IPA online, mijloacelor electronice de comunicații și sistemului IACS.

Centrele județene/locale APIA vor primi și administra cererile de plată/deconturile justificative și vr acorda viza rentierilor agricoli aferente anului 2020 prin utilizarea mijloacelor electronice (telecomunicații).

Documentele care se prezintă la depunerea cererii unice de plată sau la modificările aduse acesteia (copie CI/BI/pașaport/certificatul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ) se transmit la APIA, de către fermier/rentier, prin mijloace electronice (telecomunicații).

Potrivit sursei citate, documentele care dovedesc că terenul agricol se află la dispoziția solicitanților se transmit la APIA, fie de către fermier prin mijloace electronice disponibile sau prin solicitarea online de către centrele județene/locale APIA a adeverințelor privind înscrierea în Registrul agricol și trimiterea acestora de către primării pe adresele e-mail ale centrelor județene/locale APIA.

Totodată, documentele specifice schemelor de plată pentru sectorul zootehnic (inclusiv Pachetul 8 din Măsura10) se transmit la APIA, prin mijloace electronice (telecomunicații) disponibile, de către fermier sau de către Oficiile județene ale Agenției Naționale pentru Zootehnie (Adeverința eliberată de asociația/agenția acreditată pentru înființarea şi menținerea Registrului genealogic al rasei, Adeverința care certifică metisul cu rasa de carne, Adeverința prin care se confirmă respectarea raportului de maximum 35 femele ovine/caprine neînscrise și neînregistrate într-un Registru Genealogic la un berbec/țap cu certificat de origine, Adeverință eliberată de Asociația care conduce registrul genealogic al rasei solicitate la plata Pachetul 8 din Măsura10).

Documentele specifice privind acordarea rentei viagere agricolă se transmit la APIA, prin mijloace electronice (telecomunicații) disponibile, de către rentier/împuternicit/mandatar/curator sau prin solicitarea online de către centrele județene/locale APIA a documentelor la primării (contractul/ele de arendare, adeverințe de reziliere, adeverinţe de confirmare a suprafeţei totale existente în proprietatea rentierului).

Cererile de plată aferente ajutoarelor de stat și deconturile justificative privind masura Măsura 14 Bunăstarea animalelor se transmit la APIA prin mijloace electronice.

În ceea ce privește Ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, Formularul cererii de plată va fi transmis către fermieri prin mijloace electronice de către funcţionarii Centrelor Judetene (CJ) ale APIA.

Depunerea cererilor de plată de către fermieri se va efectua prin mijloace electronice. Documentele aferente cererilor de plată pentru Masura privind bunăstarea animalelor, documentele aferente Ajutorului de stat în sectorul cresterii animalelor si cele pentru Ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură vor fi scanate şi încărcate de către fiecare fermier pe un server extern (FTP) pus la dispoziție de către APIA, unde vor avea drepturi doar de încărcare.

Fermierii vor crea un director cu denumirea societății și județul unde vor încărca formularul de cerere de plată și documentele aferente  perioadei pentru care solicită plată.

Funcționarii APIA CJ vor avea acces la serverul extern (FTP) și vor descărca documentele aferente fiecărui fermier. Aceste documente vor sta la baza operării datelor în aplicația electronică de gestionare a sprijinului financiar și efectuării verificărilor administrative ulterioare.

După finalizarea verificărilor administrative şi aprobarea cantităților de motorină prin ordin MADR funcționarii din cadrul CJ APIA (SMS) vor emite Decizia de plată care va fi  transmisă prin mijloace electronice (poșta electronică) fermierilor.

Măsurile au fost instituite prin Ordinul nr.89/03.04.

sursa: apia.org.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bilanțul deceselor din cauza noului coronavirus a ajuns la 156. Noi cazuri în Cluj, Bihor, Constanța, Satu Mare, Hunedoara

Publicat

Noi decese au fost raportate luni dimineața din cauza noului coronavirus. Cele mai recente cazuri sunt în Cluj, Bihor, Constanța, Satu Mare, Hunedoara, potrivit Grupului de Comunicare Strategică.

Deces 156: Bărbat, 70 ani din jud. Bihor. Persoană internată în secția pneumologie a Spitalului Orășenesc Aleșd în 26 martie 2020; transferat în ATI Spitalul Municipal de Urgență Oradea în 27 martie 2020. Data recoltare: 27 martie 2020. Data deces: 05 aprilie 2020. Data confirmare: 28 martie 2020.
Deces 155: Femeie, 66 ani din jud. Cluj. Persoană contact caz confirmat, cu debut al simptomatologiei în 05 aprilie 2020, agravarea stării generale, comă, internată la Spitalul Municipal Turda în 05 aprilie 2020. Data recoltare: 05 aprilie 2020. Data deces: 05 aprilie 2020. Data confirmare: 05 aprilie 2020.
Deces 152: Bărbat, 66 ani din jud. Constanța. Persoană contact caz confirmat, internată la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Constanța. Data recoltare: 27 martie 2020. Data deces: 05 aprilie 2020. Data confirmare: 27 martie 2020
Deces 153. Femeie, 72 ani din jud. Satu Mare. Persoană cu AVC în antecedente, internată în SJU Satu Mare din 29 martie 2020. Data recoltare: 29 martie 2020. Data deces: 05 aprilie 2020. Data confirmare: 31 martie 2020.
Deces 154: Bărbat, 71 ani din jud. Hunedoara. Persoană cu Diabet Zaharat, BPOC și HTA, internat din 30 martie 2020 la SMU Hunedoara, în secția ATI din 01 aprilie 2020. Data recoltare: 01 aprilie 2020. Data deces: 05 aprilie 2020. Data confirmare: 01 aprilie 2020.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Încă 4 pacienți CONFIRMAȚI cu COVID-19 în Alba. Detalii de la Spitalul Județean de Urgență

Publicat

Spitalul Județean de Urgență Alba a anunțat, luni dimineața, că alți patru pacienți au fost confirmați cu COVID-19, în urma analizelor efectuate, duminică, 5 aprilie, în cadrul Laboratorului Direcției de Sănătate Publică (DSP) Alba.

Este vorba despre două femei, în vârstă de 61 și 48 de ani, respectiv de doi bărbați, în vârstă de 56 și 62 de ani.

Vezi și OFICIAL: 33 cazuri de coronavirus confirmate pozitiv, în județul Alba. 18 noi cazuri în ultimele 24 de ore

Potrivit sursei citate, pacientul în vârstă de 62 de ani a fost transferat la Spitalul Municipal Blaj, desemnat spital suport pentru cazurile COVID-19, boală cauzată de infectarea cu noul coronavirus (SARS-CoV-2). Ceilalți trei pacienți primesc îngrijiri medicale de specialitate în cadrul secției boli infecțioase, special amenajată pentru astfel de cazuri.

Toți cei patru pacienți fuseseră internați în cadrul SJU Alba Iulia, unde li s-au recoltat probe biologice, fiind considerați suspecți. Unul dintre ei a ajuns la SJU Alba Iulia în urma unui transfer intraspitalicesc de la Spitalul Municipal Sebeș.

”Transmitem locuitorilor județului Alba să respecte cu strictețe toate măsurile impuse de autoritățile publice implicate în prevenirea răspândirii îmbolnăvirilor și combaterea pandemiei”, precizează reprezentanții spitalului din Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia: Conturi IBAN pentru achitarea taxelor prin ordin de plată

Publicat

Primăria municipiului Alba Iulia reamintește că există posibilitatea achitării tuturor taxelor pentru operațiuni și servicii publice solicitate prin transfer bancar.

”În prezent se constată un număr ridicat de solicitări pentru achitarea în numerar la casieria primăriei a taxelor pentru autorizații de construire, certificate de urbanism, timbru de arhitectură, acord liber acces ș.a”, precizează reprezentanții primăriei.

Citește și Primăria Alba Iulia: De luni, începe dezinfecția tuturor scărilor de bloc din municipiu

Pentru cele mai frecvente operațiuni conturile de virament sunt:

Taxa obținere autorizații de construire, certificate de urbanism RO49TREZ00221160203XXXXX

Taxă timbru arhitectură RO89TREZ0025006XXX000175

Taxă de confirmări de adresă și atribuire număr imobil (9 lei) RO49TREZ00221160203XXXXX

Taxă aviz de oportunitate (16 lei) RO49TREZ00221160203XXXXX

Taxă documentații de urbanism (16 lei) RO49TREZ00221160203XXXXX

Taxa acord drum liber acces RO52TREZ00221360206XXXXX

Pentru taxele a căror cuantum este variabil, după transmiterea solicitării și a actelor necesare, prin intermediul poștei electronice/email (office@apulum.ro), cuantumul stabilit pentru plată este comunicat tot prin email.

Dispeceratul Primăriei Alba Iulia (0258 819 462 interior 9) vă poate oferi informații suplimentare sau transfera către compartimentele de specialitate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate