Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ASF a aprobat tarifele maxime de primă RCA: 7.534 lei pentru un autovehicul de transport marfă cu masa peste 16 tone


Publicat

camioane Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat luni, într-o ședință specială, tarifele primă RCA maxime. Pentru un autovehicul de transport marfă cu masa peste 16 tone, acesta va fi de 7.534 de lei. În ceea ce priveşte persoanele fizice, din categoria de vârstă 31-40 de ani, cu autoturisme capacitate cilindrică între 1.201-1.400 cmc, tariful maxim este de 610 lei.

Tarifele de primă RCA maxime au fost determinate pe baza metodologiei adoptate de Consiliul ASF pe data de 5 octombrie, în urma unui proces de consultare publică, iar calculele respectă atât prevederile OUG 54/2016, cât și practicile actuariale general acceptate în industria asigurărilor, transmite ASF.

Formula de calcul cuprinde frecvența daunelor, dauna medie, daunele întâmplate, dar neraportate (IBNR), inflația daunelor și încărcarea de siguranță, care determină prima de risc, la care se adaugă cheltuielile de achiziție și administrare, fixe și variabile, precum și încărcarea de Bonus/Malus (15%) și cota de profit (1%).

Cheltuielile de achiziție și administrare ale societăților de asigurare cuprind o cotă de 25%, în care intră contribuţiile asigurătorilor la fondurile de garantare şi compensare a daunelor (FGA, Fondul pentru victimele străzii, Fondul Carte verde) de 8%, cheltuielile cu reţelele de distribuţie şi/sau intermediarii din piaţă (brokeri) – 10%, costul de capital de circa 2%, şi cheltuieli proprii variabile (5%). La aceasta se adaugă o cotă fixă de cheltuieli administrative cu salarii, chirii etc., în sumă de 70 lei per unitate de expunere, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru persoanele juridice.

De exemplu, pentru un autovehicul de transport marfă cu masa peste 16 tone deținut de o persoană juridică, rezultă o primă maximă de 7.534 de lei, iar în cazul autovehiculelor de transport de persoane cu o capacitate de peste 40 de locuri, aplicarea metodologiei de tarifare a condus la o primă maximă de 6.600 lei.

Totodată, pe segmentul autovehiculelor cu o capacitate cilindrică între 1.201-1.400 cmc, deţinute de persoane fizice din categoria de vârstă 31-40 de ani, tariful de primă maxim rezultat este de 610 lei.

Metodologia de calcul al tarifelor maxime și indicatorii folosiți au făcut obiectul consultărilor cu principalii parteneri de dialog implicați în problematica RCA – asociaţiile patronale ale transportatorilor, precum şi societăţile de asigurări care operează pe piața RCA, mai precizează ASF.

Tarifele maxime stabilite de ASF, potrivit legii, vor fi transmise Ministerului Finanțelor Publice, care le va supune aprobării Guvernului.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Termen limită 15 iunie pentru depunerea cererilor unice de plată, fără penalități

Publicat

terenuri agricole

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) reamintește beneficiarilor că data limită de depunere, fără penalități, a cererilor unice de plată aferente Campanie 2020 este 15 iunie 2020.

APIA primește cererile unice de plată prin mijloace electronice (telecomunicații). Până marți, au fost depuse 746.625 cereri, pentru o suprafață de 7.277.670,64 ha.

Completarea Cererilor unice de plată se realizează pe site-ul APIA www.apia.org.ro, accesând link-ul aplicației IPA-Online http://lpis.apia.org.ro, iar descrierea amănunțită a utilizării aplicației se găsește în ghidul de utilizare al acesteia care poate fi accesat la butonul Asistență, transmite APIA.

Documentele care se atașează la dosarul Cererii unice de plată sau la modificările aduse acesteia (copie CI/BI/pașaport/certificatul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ) se transmit de către fermieri, prin mijloace electronice, către Centrele județene/locale APIA de care aparțin.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: ACCIDENT RUTIER pe DN 1, între Sântimbru și Teiuș. TRAFIC ÎNGREUNAT

Publicat

politie noaptea

Un accident rutier a avut loc marți seara, în jurul orei 21.20, pe DN 1, sensul de mers Sântimbru-Teiuș, la kilometrul 389+800. Traficul este îngreunat în zona accidentului. 

UPDATE 21.50: Traficul a fost reluat, informează reprezentanții IPJ Alba.

UPDATE 21.30: Un tânăr de 26 de ani, din Aiud, ar fi intrat în depășire și a ajuns pe contrasens, și a intrat în coliziune cu un autotren care vinea din sens opus. Potrivit IPJ Alba, în urma incidentului s-au înregistrat doar pagube materiale.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reguli noi la pescuit: 10 metri distanță între pescari, iar consumul de alcool și gratarele sunt interzise

Publicat

Pescarii amatori sunt nevoiți să respecte o serie de reguli când ies la pescuit, potrivit noilor reglementări, pe toată perioada stării de alertă. 

Potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial, pescarii trebuie să păstreze o distanța de 10 metri între ei, nu au voie să facă gratare sau să consume băuturi alcoolice.

Mai mult, la intrarea în zona de pescuit acestora li se va lua temperatura.

Ce reguli trebuie să respecte pescarii dar și administratorii zonelor de pescuit

asigurarea unui flux de deplasare care să respecte distanțarea socială;

măsurarea temperaturii la intrarea pe baltă;

asigurarea de măști de protecție și substanțe dezinfectante pentru mâini și echipamentul de pescuit;

sunt interzise grătarele și consumul de băuturi alcoolice; cel mult două persoane pe același stand de pescuit cu o distanță de 10 metri între pescari;

pontoanele vor fi dezinfectate de administratori;

pescarii sunt obligați să poarte masca până la locul de pescuit;

pescarii nu au voie să socializeze între ei;

după purtare, masca se aruncă imediat, într-un coș de gunoi sau spațiu destinat în acest sens, preferabil cu capac, urmată de igienizarea mâinilor.

sursă: liberatatea.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sistem modern de iluminat public, la Teiuș. Fiecare aparat va putea fi controlat individual, printr-un sistem de telegestiune

Publicat

Orașul Teiuș va beneficia în curând de un sistem modern de iluminat public stradal, care va reduce consumul de energie și va crește nivelul de siguranță și confort a cetățenilor. Reabilitarea integrală a sistemului actual va costa peste 570.000 de euro și va include, printre altele, înlocuirea și suplimentarea corpurilor de iluminat și implementarea unui sistem de telegestiune care va asigura controlul si monitorizarea individuală a fiecărui aparat.

Astfel, fiecare corp de iluminat va putea fi pornit/oprit sau să i se regleze intensitatea luminoasă atât în mod automat, conform unor programe prestabilite și / sau a unor senzori, cât și în mod manual. De asemenea, sistemul de telegestiune va permite reglarea fluxului luminos pe grupuri de corpuri de iluminat (spre exemplu pe străzi sau zone). 

Primăria Teiuș a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru proiectarea și execuția de lucrări de modernizare a iluminatului public în oraș. Valoarea totală estimată este de 2.761.393,08 lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, ultima reabilitare a sistemului de iluminat stradal din orașul Teiuș a fost realizată în urmă cu mai mult de 10 ani, toate corpurile de iluminat existente fiind depășite din punct de vedere al performanței și gradului de uzură, fapt ce a impus efectuarea unui audit în urma căruia au fost constatate următoarele deficiențe:

  • iluminatul existent asigură parametrii luminotehnici, dar consumul de energie reprezintă un criteriu de performanță cu efect negativ asupra bugetului autorității locale;
  • iluminatul existent nu acoperă în totalitate toate străzile orașului și localităților aparținătoare, existând zone unde este necesară extinderea rețelei de iluminat public iar în alte sectoare lipsesc corpuri de iluminat;
  • iluminatul existent nu este realizat în conformitate cu normele și standardele în vigoare, în special datorită subdimensionării sistemului pe porțiuni;
  • sistemul de iluminat existent utilizează aparate de iluminat cu tuburi fluorescente care nu se încadrează din punct de vedere luminotehnic cu geormetria străzilor din oraș;
  • nu există implementat un sistem de management al energiei sau de control al stării de funcționare a acestuia.

Pornind de la soluția propusă, se vor demonta cele 857 aparate de iluminat existente la nivelul orașului și se vor înlocui cu aparate de iluminat tehnologia LED folosindu-se rețeau electrică existentă. Datorită faptului că pe raza localități Teiuș sunt dispuși un număr de 963 stâlpi, se va suplimenta numărul total de corpuri de iluminat cu 106 unități.

Trecerile de pietoni și zonele periculoase se vor ilumina corespunzător. De asemenea, se vor proiecta și moderniza toate punctele de aprindere, 10 în total.

Se dorește astfel realizarea unui sistem de iluminat coerent (funcțional, eficient și estetic) la scara întregului oraș, limitarea impactului asupra mediului, reabilitarea integrală a sistemului de iluminat public stradal, reducerea consumului de energie și a emisiilor de gaze cu efect de seră, cresterea nivelului de siguranță și confort a cetățenilor, reducerea puterii instalate a iluminatului public stradal, urmărindu-se ca prin sistemul de telegestiune să fie reglată puterea maxim simultan absorbită și reducerea consumului anual de energie electrică.

Sistemul de telegestiune

Sistemul de telegestiune, prin elementele sale componente (hardware și software), trebuie să aibă capabilitatea să controleze, să monitorizeze, să măsoare și să gestioneze funcționarea în parametri optimi a rețelei de iluminat public stradal și pietonal din localitate, indiferent de poziția geografică, tipologia rețelei de alimentare cu energie electrica sau alte condiții locale de funcționare a sistemului de iluminat public, cu obținerea de reduceri semnificative de emisii de CO2, de consum de energie electrică și de costuri de exploatare.

Printre caracteristicile și funcționalitățile Sistemului de telegestiune se numără:

– modificarea dinamică a fluxului luminos (după programe prestabilite, definite de beneficiar), ce permite reducerea fluxului luminos cu diferite procente față de fluxul luminos nominal, pe anumite paliere orare, în funcție de densitatea traficului, durată zi-noapte sau alte condiții predefinite

– modul Dimming – se va putea programa pe paliere orare și zile ale săptămânii, independent pe fiecare dispozitiv, în baza citirilor efectuate de senzorii de mișcare / radar și/sau volum de trafic

– posibilitatea de integrare a iluminatului festiv pe ieșire separată, precum și a altor consumatori permanenți sau ocazionali, pentru aceștia trebuind să poată fi controlată cel puțin oprirea sau pornirea, atât după un program prestabilit, cât și pe baza de comenzi manuale, fără a fi influențată funcționarea aparatelor de iluminat

– posibilitatea de instalare la maxim 250 de corpuri în vederea citirii și transmiterii de date a următorilor senzori: PM2.5, PM 10, CO2, Stație Meteo (ce va asigura măsurarea temperaturii, umidității și viteza vântului)

– menținerea constantă a fluxului luminos (Constant Lumen Output)

– utilizarea doar a fluxului luminos necesar (Adjustable Lighting Output), ce permite utilizarea în permanență a unei anumite puteri instalate pe lampă mai mică decât puterea nominală a acesteia

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate