Connect with us
Publicitate

Uncategorized

ASF a lansat o structură prin care clienţii se pot înţelege amiabil cu firmele de asigurări, în caz de litigiu

Publicat

RCA accident auto SAL-Fin, entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar non-bancar, și-a început oficial activitatea în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) din data de 19 iulie, a anuntat miercuri autoritatea. Soluționarea litgiilor, atât cele interne, cât și cele transfrontaliere, va fi gratuită pentru cetățean, neexistând taxe judiciare de timbru sau alte taxe aferente procedurilor. În cazul în care sunt solicitate expertize, traduceri de documente sau alte probe suplimentare, cheltuielile vor fi suportate de către partea care le solicită.

Potrivit Autorității de Supraveghere Financiară, misiunea SAL-Fin este aceea de a organiza și de a gestiona soluționarea extrajudiciară a litigiilor care pot apărea între consumatori și entitățile supravegheate de către ASF. Astfel, Autoritatea vine în întâmpinarea consumatorului oferindu-i noi instrumente de protecţie în relaţia cu societăţile care activează pe piaţa fianciară non-bancară.

Soluţionarea litgiilor, atât cele interne, cât şi cele transfrontaliere, va fi gratuită pentru cetăţean, neexistând taxe judiciare de timbru sau alte taxe aferente procedurilor. În cazul în care sunt solicitate expertize, traduceri de documente sau alte probe suplimentare, cheltuielile vor fi suportate de către partea care le solicită. Un alt avantaj pentru consumator îl reprezintă timpul de soluționare care este, de regulă, mai scurt decât în cazul căilor judiciare.

Consumatorul poate alege, fie procedura prin care i se propune o soluție, fie procedura prin care soluția dată de conciliator este impusă ambelor părți.

Operaţiunile de soluţionare vor fi realizate prin intermediul membrilor corpului de conciliatori, experți total independenți, cu experiență în domeniul financiar non-bancar, în mod echilibrat şi într-un termen rezonabil.

Consumatorii pot accesa procedurile de soluţionare alternativă a litigiilor doar dacă fac dovada că, în prealabil, au încercat să soluţioneze disputa direct cu societatea în cauză. Prin această condiție se asigură existența bunei-intenții în rezolvarea amiabilă a litigiului dintre cele două părți.

Entitățile autorizate, reglementate, supravegheate și controlate de către ASF, după caz, au obligația: să informeze consumatorul, inclusiv prin publicare pe site-ul propriu, cu privire la dreptul acestuia de a apela la soluționarea alternativă a litigiilor, potrivit Regulamentului nr. 4/2016 și OG nr. 38/2015, precum și cu privire la condițiile de accesare a procedurilor de soluționare a litigiilor. De asemenea, societăţile trebuie să informeze consumatorii cu privire la faptul că entitatea căreia i se pot adresa este SAL-Fin. Totodată, acestea nu pot refuza soluționarea litigiului prin intermediul SAL-Fin, în cazul în care consumatorul și-a exprimat în mod expres și voluntar această opţiune.

Mai multe informații despre SAL-Fin şi despre procedurile de soluţionare găsiţi pe www.salfin.ro.

sursa: asfromania.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate