Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Pro Infrastructură: Incompetență și absurd, la CFR Călători. Vagoane de dormit pe trenuri de zi. UPDATE: Poziția companiei


Publicat

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură susțin că incompetența și absurdul la CFR Călători a atins noi limite, după ce compania de transport feroviar a anunțat că va introduce un serviciu nou: vagoane de dormit sau cușetă în compunerea trenurilor de lung parcurs, cu circulație pe timp de zi. 

UPDATE: Reprezentanții CFR Călători au făcut o serie de precizări care pot fi citite la finalul articolului. 

Știrea inițială:

„Într-un comunicat demn de „ziua păcălelilor”, CFR Călători ne invită să mergem cu vagonul de dormit … la trenul exclusiv de zi Iași – Suceava – Timișoara (06:05 – 21:58 cu returul 06:49 – 21:46). Asta în timp ce trenurile de noapte veritabile (precum 1862 Iași – Constanța), care circulă exclusiv pe timp de noapte (22:30 – 06:36 cu retur 22:00 – 06:16), își forțează pasagerii să facă noapte albă pentru că oferă doar … loc pe scaun.

De altfel, tot transportul „de noapte” la CFR Călători este într-o stare absolut catastrofală. Este o criză permanentă de vagoane de dormit și cușetă.

Chiar și acele trenuri de noapte care au vagoane cu pat, adesea nu au decât unul sau două vagoane de noapte, de multe ori rezervate complet cu săptămâni înainte.

Pe alte relații, CFR Călători nu oferă nici măcar întreaga gamă de servicii de noapte. De exemplu, singurul tren București-Sighetul Marmației nu are decât vagoane de dormit (scumpe), nu și cușete.

În schimb, trenul 1757 București-Suceava (23:25-5:49), cu potențial de călători de „business”, nu oferă vagoane de dormit, ci doar o singură cușetă de 6 locuri (și 5 vagoane cu scaune, tip salon, care forțează călătorii la o noapte albă pe scaun, iluminată de neoane).

Motivul? Nu sunt vagoane de dormit! Numărul de vagoane de dormit este sub 1/2 din necesar, iar la cușete sub o treime.

Așadar, să iei cel puțin patru din aceste puține vagoane de dormit și cușetă și să le pui pe trenuri exclusiv de zi este o dovadă de incompetență crasă.

Mai mult, aceste puține vagoane sunt adesea vai-de-ele. CFR Călători are doar aproximativ 25 vagoane de dormit la un standard modern, demn de secolul XXI – majoritatea fiind ori trimise pe rute externe, inaccesibile călătoriilor în țară, ori la gard din lipsă de piese.

Cele mai multe vagoane de dormit folosite în trafic intern sunt seria 71-31, vechi de aproape 60 (șaizeci) de ani, cumpărate second-hand la începutul anilor 2000, după ce fuseseră retrase spre a fi trimise la fier vechi de administrațiile germane și elvețiene.

foto: vagonweb.cz

foto: vagonweb.cz

Aceste vagoane de dormit nu mai au climatizare (instalația de răcire nu se mai poate reîncărca). Suspensiile sunt obosite, ținuta de mers catastrofală, iar mobilierul este demodat, uzat, murdar. Cușetele sunt într-o stare un pic mai bună, dar numărul lor (cel mult 50-60) este și el total insuficient și sunt și ele foarte vechi.

Ne întrebăm dacă managementul care a decis să pună vagoane de dormit pe tren de zi are vreo idee de parcul circulant și de criza de vagoane.

Care este direcția strategică pe care o vrea CFR Călători? Se pare că singurul motiv de a alege vagoane de dormit pe trenul de zi Iași – Timișoara este pentru că, într-o acțiune de PR precedentă, CFR Călători a pus vagoane de trafic local, de calitate modestă, foarte inconfortabile (tip 20-68) și acum călătorii se plâng de confort.

Cerem logică și competență la calea ferată! Altfel, vor fi alungați și puținii călători (la preț întreg) rămași. Și vrem management profesionist, nu acțiuni de PR de tip baloane de săpun. Salvați calea ferată!

În imagini, interiorul și exteriorul unui vagon de dormit CFR tipic folosit pe rute interne. Acest tip de vagoane (71-31, WLABmee) are aproape 60 de ani vechime și aerul condiționat nu mai funcționează de aproape un deceniu”, au transmis reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, pe pagina de Facebook.

UPDATE: Precizările CFR Călători, transmise Alba24

Referitor la postarea din data de 7 aprilie 2021 a Asociației Pro Infrastructură legată de noul serviciu – vagoane de dormit sau cușetă la trenuri de zi introdus de CFR Călători, pentru corecta informare a opiniei publice, facem următoarele precizări:

Pentru a face analize pertinente, apreciem că mai întâi trebuie cunoscut pe de o parte domeniul feroviar și structura parcului de vagoane al CFR Călători, iar pe de altă parte gradul de încărcare al fiecărui tren respectiv vagon de dormit și cușetă pe intervale de timp din cursul unui an calendaristic.

Apreciem orice critică dacă este constructivă și nu este bazată pe păreri personale.

Cușetele pot fi transformate și adaptate la traficul de zi. La cererea călătorilor, însoțitorul de vagon poate ridica paturile, astfel încât cabina se poate transforma după dorință în “locuri pe scaun” sau în paturi de dormit.

De asemenea, în extrasezon, compania dispune de un excedent de vagoane de dormit și cușetă, fapt pentru care dorim să valorificăm aceste vagoane.

CFR Călători are un sistem de urmărire a vânzărilor, astfel încât compunerea trenurilor este adaptată operativ zilnic în funcție de cerere. De asemenea, și sistemul de tarifare este adaptat în funcție de segmentele de piață.

Chiar dacă uzanța de până acum trimitea la utilizarea în compunerea trenurilor de lung parcurs a vagoanelor de dormit și cușetă pe timp de noapte, aceasta nu înseamnă că o eventuală nișă de trafic pentru trenurile de lung parcurs, pe timp de zi (circa 14 ore) nu trebuie satisfăcută.

Tocmai posibilitatea de a crește confortul pe timp de zi a determinat compania să introducă acest tip de serviciu, având în vedere că aceste cușete pot fi transformate atât în scaun cât și în pat, în funcție de preferința călătorului. Vagoanele nou introduse nu afectează compunerea trenurilor de noapte. Trenurile de noapte care circulă în acest moment au în compunere vagoane de dormit și cușetă în conformitate cu cererea.

Pentru trenurile de noapte cu circulație Iași/Suceava – Constanța și retur, structura de public și cererea nu justifică la acest moment circulația unui vagon de dormit sau cușetă. Însă, în momentul în care crește traficul, spre exemplu în sezonul estival va fi introdus un vagon cușetă la trenurile de Iași și Suceava cu destinația litoral.

Precizăm de asemenea faptul că, la trenurile IR 1641/ RE 4112 şi RE 4113/IR 1642/ care circulă pe ruta București Nord – Sighetu Marmației pe timp de noapte aplicăm o ofertă tarifară specială – suplimentul de pat 20 lei – la vagonul de dormit cu două locuri în cabină, similară celei de la trenurile IR 1745/RE 4005 și RE 4006/ IR 1746 București Nord – Baia Mare, astfel încât călătoria să fie accesibilă pentru un număr cât mai mare de pasageri.

Compunerea trenurilor este corect adaptată traficului de călători înregistrat. În acest moment cererea de transport nu justifică introducerea celui de-al doilea vagon special.

De asemenea, există vagon de dormit și vagon cușetă care deservesc secția București- Suceava și retur, cu tren de noapte.

Măsura CFR Călători de a introduce vagon de dormit sau cușetă la trenuri de zi aduce câteva avantaje: oferă doritorilor posibilitatea unei călătorii cât mai confortabile și crește încasările prin utilizarea parcului de vagoane speciale tot timpul anului.

Creșterea parcului de vagoane reprezintă o prioritate permanentă pentru noi – CFR Călători, pentru a răspunde cerințelor de trafic și confort.

Numai în anul trecut a crescut parcul între sezoane cu 30%, în condițiile în care media europeană de creștere a parcului de vagoane într- un an este de 2%.

Între anii 2012 – 2020, CFR Călători nu a mai beneficiat de niciun fel de compensație pentru achiziția de vagoane noi, astfel că modernizarea și reconstrucția de vagoane a fost realizată din fonduri proprii.

Dorințele și nevoile pasagerilor noștri sunt importante pentru noi, iar călătorul se află întotdeauna în centrul deciziilor noastre.

Vă rugăm să aveţi în vedere o informare obiectivă, corectă a publicului, pentru a nu dezavantaja operatorii de transport, indiferent care este modul de transport deservit.

Poftiți în vagoane!

foto: cfrcalatori.ro, VagonWEB.cz, arhiva Alba24



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Amenzi majorate pentru depăşirea tonajului pe drumurile din țară și aruncarea deșeurilor pe marginea șoselelor. PROIECT

Publicat

Mai mulți parlamentari propun majorarea amenzilor în cazul în care vehiculele depășesc masa totală autorizată. De asemenea, aceștia vor să fie aplicate amenzi de până la 30.000 de lei pentru cei care aruncă deșeuri în zona de siguranță a drumurilor. 

În acest sens, la Senat a fost înregistrată în data de 14 aprilie o propunere legislativă pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor. Inițiatorii proiectului sunt mai mulți parlamentari de la PNL.

Aceștia propun majorarea cuantumului limitelor amenzilor pentru depășirea masei totale maxime admise, respectiv pentru contravenții grave și foarte grave.

„Prin această propunere de modificare a actului normativ dorim să prevenim degradarea materialului rulant, parte componentă a drumurilor județene.

În momentul de față cântărirea autovehiculelor se efectuează cu sisteme mobile de cântărire aflate în dotarea unităților administrațiilor teritoriale. Pe lângă aceste sisteme de cântărire mobile aflate în dotarea echipelor de control, propunem și implementarea în puncte fixe a unor sisteme dinamice de cântărire care să fie încastrate în suprafețele de rulare ale drumurilor județene, permițând astfel o cântărire automată și fluentă a tututor mijloacelor de transport marfă ce depășesc 8 tone pe axă”, explică parlamentarii, în expunerea de motive.

Astfel, pentru depășirea masei totale admise sau depășirea masei totale autorizate prin AST, se modifică limitele amenzilor după cum urmează:

Contravenții minore:

  • până la 5%, inclusiv – de la 1.500 lei la 1.800 lei, dacă depășirea se constată din documentele de transport

La constatarea masei totale prin cântărire nu se aplică tarife suplimentare, nu se eliberează AST și nu se aplică sancțiuni contravenționale dacă masa totală maximă admisă sau masa totală autorizată prin AST este depășită cu cel mult 5%.

Contravenții grave:

  • cu mai mult de 5%, dar nu mai mult de 10% – de la 6.000 lei la 8.000 lei
  • cu mai mult de 10%, dar nu mai mult de 20% – de la 10.000 lei la 12.000 lei

Contravenții foarte grave:

  • cu mai mult de 20%, dar nu mai mult de 25% – de la 12.000 lei la 15.000 lei
  • cu mai mult de 25% – de la 15.000 lei la 20.000 lei

Potrivit proiectului, refuzul de a supune vehiculul verificării prin cântărire și/sau măsurare a dimensiunilor, refuzul de însoți vehiculul personalului cu atribuții de control în vederea cântăririi și/sau măsurării dimensiunilor transportului, precum și refuzul de a prezenta personalului cu atribuții de control documentele privind transportul, se va sancționa cu amendă de la 10.000 la 20.000, aplicată conducătorului auto.

De asemenea, aruncarea și depozitarea deșeurilor în zona de siguranță a drumurilor și podurilor și aruncarea și depozitarea deșeurilor în locurile de parcare, oprire și staționare, altele decât cele provenite din oprirea/staționarea participanților la trafic în locurile de parcare, oprire și staționare ar urma să fie sancționată cu amendă de la 10.000 de lei la 30.000 de lei, aplicată persoanei fizice sau juridice.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Investiții în infrastructura rutieră, lângă Blaj: Strada Principală din Petrisat va fi reabilitată. Valoarea investiției

Publicat

Strada Principală din Petrisat – localitate componentă a municipiului Blaj, va fi reabilitată printr-o investiție de peste două milioane de lei. 

Primăria Blaj a lansat vineri, 16 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de lucrări de reabilitare strada Principală din localitatea Petrisat.

Valoarea totală estimată este de 2.030.151 de lei, fără TVA. 

Potrivit memoriului tehnic, strada Principală din localitatea Petrisat – municipiul Blaj a fost modernizată în urmă cu mai mulți ani, în mai multe etape, respectiv pe tronsoane. Lungimea străzii este de 1.585 metri cu lăţimea medie între fronturile construite de 12 metri.

Strada este împărțită în trei tronsoane, astfel:

  • tronsonul 1 are lungimea de 773 m cu lăţimea medie între fronturile construite de 12 m și lățimea părții carosabile de 6 m
  • tronsonul 2 are lungimea de 308 m cu lăţimea medie între fronturile construite de 14 m și lățimea părții carosabile de 4 m
  • tronsonul 3 are lungimea de 504 m cu lăţimea medie între fronturile construite de 12 m și lățimea părții carosabile de 5,5 m

Strada are trotuare modernizate cu îmbrăcăminte din beton, parțial pe toate cele trei tronsoane, dar degradate. Pentru scurgerea apelor pluviale este rigolă deschisă betonată, parțial degradată.

În prezent, accesele în curți sunt amenajate cu dale carosabile, dar degradate.

Proiectul prevede, printre altele, refacerea sistemului rutier, amenajarea rigolelor, refacerea trotuarelor, a acceselor la proprietăți, reparații la podețe și lucrări pentru siguranța circulației.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Polițiști REȚINUȚI la Pitești. Sunt acuzați de lovituri cauzatoare de moarte după ce un bărbat a murit în timp ce era imobilizat

Publicat

Doi poliţişti au fost reţinuţi, duminică, pentru intervenţia în cazul unui bărbat din Pitești care a decedat în timp ce era evacuat de poliţişti de pe o terasă din municipiu, unde avusese loc un incendiu, a anunţat prim-procurorul Parchetului de pe lângă Tribunalul Argeş.

„Prin ordonanţele procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Argeş, astăzi s-a dispus reţinerea pe o perioadă de 24 de ore a doi suspecţi, ambii agenţi de poliţie, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de purtare abuzivă şi loviri sau vătămări cauzatoare de moarte”, a spus prim-procurorul Marius Ştefan, citat de Agerpres.

El a precizat că, în urma necropsiei, s-a schimbat încadrarea juridică din ucidere din culpă în lovituri sau vătămări cauzatoare de moarte, pentru care legea prevede închisoarea de la 6 la 12 ani.

„La audieri, cei doi au încercat să ofere variante, ţine de exercitarea dreptului la apărare. Au fost analizate imaginile, declaraţiile martorilor şi raportul de necropsie în ceea ce priveşte natura şi modul de dispunere a leziunilor”, a mai spus prim procurorul.

Un bărbat de 63 de ani din Pitești a murit vineri, la scurt timp după ce a fost imobilizat de polițiști pe motiv că refuza să plece de la terasa unui restaurant cuprins de incendiu. În imaginile apărute în presa locală se poate vedea cum bărbatul a fost trântit de polițiști cu fața la pământ.

Bărbatul a avut o moarte violentă, în urma asfixiei mecanice, după comprimarea gâtului și toracelui, a declarat duminică dimineață, medicul șef legist din Argeș, Dan Manu.

Acesta a declarat că, în urma autopsiei efectuate sâmbătă dimineață, rezultatele preliminare arată că „că moartea a fost violentă, survenită în urma unui politraumatism, iar cauza imediată de deces a fost asfixia mecanică, prin comprimarea părților moi ale gâtului și ale toracelui”.

Medicul legist a precizat că bărbatul nu a murit de infarct și că acesta avea o alcoolemie de peste 2 la mie.

”Sunt mai multe traumatisme, şi cranio-cerebrale, evident care s-au putut produce prin cădere şi lovire (…) şi aceste leziuni traumatice, care au dus la asfixia mecanică, traumatismul cervical şi traumatismul toracic”, a explicat Dan Manu.

Medicul legist a spus că urmează să fie făcute și alte analize în acest caz: „Sunt prelevate probe biologice care merg la microscop, la laboratoarele noastre”.

Marius Ștefan, prim-procuror al Parchetului Argeș a spus, în aceeași conferință de presă, că au fost efectuate cercetări la fața locului și au fost audiate persoanele care erau acolo la momentul incidentului, inclusiv polițiștii.

„În acest moment, urmărirea penală se efectuează cu privire la faptă – pentru că am aşteptat şi concluziile preliminare ale raportului de necropsie, urmează să evaluăm şi probele administrate până în acest moment, inclusiv imaginile surprinse, în raport cu aceste leziuni, pentru a stabili o eventuală participaţie penală a persoanelor implicate”, a adăugat procurorul

ATENȚIE: Video cu un puternic impact emoțional

Incidentul a avut loc vineri, la un restaurant din Autogara Sud din Piteşti. Friteuza din restaurant a luat foc, iar în urma apelurilor la 112 acolo au fost trimise echipaje de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Serviciul de Ambulanţă şi Poliţie.

Pe imagini se poate vedea cum la un moment dat bărbatul, care nu voia să plece de la terasă, este împins de un polițist, care îl trântește la pământ, în timp ce un alt agent îl înjură. În imagini pot fi văzuți apoi mai mulți polițiști care încearcă să îl imobilizeze pe bărbatul care era căzut.

La scurt timp, bărbatului i s-a făcut rău, iar echipajul de pe ambulanță nu l-a putut salva, fiind declarat decesul.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Coordonatorul AJVPS Alba: Apariția urșilor în zona așezărilor omenești nu este cauzată de defrișări, ci de lipsa hranei

Publicat

Coordonatorul tehnic al AJVPS Alba, Felix-Bogdan Dragomir, a explicat duminică de ce defrișările nu sunt principala cauză a faptului că urșii au ajuns tot mai des în zona așezărilor umane.

Potrivit acestuia, „migrația” animalelor din pădure spre zona localităților este cauzată de lipsa hranei, dar și de lipsa intervenției omului prin vânătoare, singura activitate care poate regla populația de urși înmulțită excesiv în ultimii ani. 

Vezi și FOTO: Un urs a făcut prăpăd într-o stână, la Noșlac. A omorât opt oi și patru miei. Alți patru urși, semnalați lângă Alba Iulia

„Tot discutăm despre problema urșilor din România și despre cauza care a dus la apariția acestora în zone în care până nu demult nici nu te gândeai să întâlnești acest animal. Toată lumea (în primul rând cei în necunoștiință de cauză) dau vina pe defrișări. TOTAL FALS.

Principala cauză care a făcut ca ursul să fie prezent în zone urbane nu este defrișarea, ci lipsa hranei, a liniștii și a intervenției omului prin vânătoare, această activitate fiind singura care poate regla populația de urși înmulțită excesiv în ultimii 5 ani.

Dacă omul nu mai poate interveni prin vânătoare și astfel să regleze populația de urși în schimb, dar despre asta nu vorbește nimeni, un factor principal care duce la răspândirea populației de urși, este faptul că aceasta este privată de hrana de zi cu zi, fructe de pădure și ciuperci care sunt culese fără nici o bază științifică și fără nici o regulă, de-a halma – valma tot sezonul. Iar acești culegători deranjează enorm habitatul ursului privând-ul de liniștea de care are nevoie.

Poate de aici ar trebui să începem cu managementul ursului în România. Reguli clare în ceea ce privește recoltarea fructelor de pădure și a ciupercilor, dar na, acestea ajung în supermarketurile din Europa, normal că nu trebuie să facem ceva în acest sens.

Nu vreau să îmi dați dreptate doar să observați. Câte dintre ONG-urile „iubitoare de natură” au sesizat că hoardele de culegători de fructe de pădure și de ciuperci fac ravagii în habitatul ursului, câte ONG-uri „iubitoare de natură” au sesizat ce și câta mizerie rămâne în munte după aceste tabere de culegători de fructe de pădure și de ciuperci și cât deranj fac aceștia prin activitatea lor”, a scris Felix Bogdan Dragomir, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate