Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Asociațiile de elevi din țară consideră riscantă reluarea cursurilor, după starea de urgență și cer măsuri de siguranță


Publicat

Patru asociații de elevi din țară atrag atenția asupra pericolului pe care îl presupune reluarea cursurilor după finalizarea stării de urgență și necesitatea realizării unui plan pentru a reglementa școala online.

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) consideră că reluarea cursurilor va înrăutăți situația dacă nu se vor lua măsuri concrete pentru asigurarea condițiilor de igienă.

”În ultimele zile, în spațiul public au existat mai multe dezbateri cu privire la posibilitatea redeschiderii unităților de învățământ preuniversitar din întreaga țară după încetarea stării de urgență, mai exact, la sfârșitul lunii mai – începutul lunii iunie. Inclusiv ministrul Educației, Monica Anisie, a afirmat în nenumărate rânduri că sănătatea elevilor este prioritatea instituției pe care o conduce, dar refuză sistematic încă de la începutul crizei să întreprindă acțiuni care să facă posibilă educația în mediul online, astfel încât atât siguranța, cât și educația copiilor să fie asigurate.

Reprezentanții elevilor  consideră măsura reluării orelor de curs ca fiind una riscantă, în condițiile în care nu se vor lua hotărâri care să garanteze siguranța elevilor”, arată asociațiile, într-un comunicat.

Elevii prezintă și motivele și câteva statistici care ar arăta că în unitățile de învățământ din România nu se pot lua în considerare măsurile de protecție împotriva COVID-19, asigurând în același timp condiții decente de susținere a cursurilor.

  • Lipsa spațiului necesar în școli/licee: sălile de clasă ajung să găzduiască până la 38 de elevi, iar în aceste condiții nu se poate pune problema așezării în bănci astfel încât să se păstreze distanța necesară. Un procent de 10% din unitățile de învățământ, în special cele din zonele urbane, sunt supraaglomerate, arată studiul Comisiei Europene “Monitorul educației și formării” din anul 2018.
  • Lipsa condițiilor de igienă în școli: igiena reprezintă una dintre măsurile necesare pe care autoritățile trebuie să le ia pentru a nu pune în pericol sănătatea elevilor și a personalului unităților de învățământ, în România, cu preponderență în mediile rurale. Studiul amintit anterior menționează faptul că aproximativ 38% din unitățile de învățământ din mediul rural nu au toalete în incinta clădirii,  procentul fiind de 7% în mediul urban. Mai mult decât atât, numărul școlilor și liceelor fără apă curentă la nivel național este de 1176, potrivit unei raportări făcute de Ministerul Afacerilor Interne în anul 2019.

Potrivit sursei citate, este necesară asigurarea tuturor măsurilor în ceea ce privește igiena în sălile de curs (măști de protecție, mănuși și dezinfectanți), dar și în întreaga incintă a unităților de învățământ și menținerea unei distanțe între elevi. Acest lucru poate fi realizat prin reducerea colectivului unei clase, mai exact împărțirea unei clase pe grupe și întocmirea unui nou orar, astfel încât să reducem la minimum interacțiunea dintre elevi.

De asemenea, Ministerul Educației și Cercetării trebuie să clarifice următoarele aspecte privind desfășurarea orelor de curs în mediul online, printre care se numără: achiziționarea de dispozitive conectate la internet și durata maximă pe care elevii o vor petrece în fața calculatoarelor.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2021, modele de subiecte: Testele de antrenament, setul 10 la Istorie și disciplinele de la proba la alegere

Publicat

Modele de subiecte Bacalaureat 2021: Setul 10 de teste de antrenament (modele de subiecte) pentru examenul de Bacalaureat 2021 a fost publicat de Ministerul Educației.

Luni, au fost publicate testele din setul 10 la Istorie și disciplinele de la proba la alegere. Marți, 18 mai vor fi disponibile testele la Română, miercuri, 19 mai cele de Matematică și joi, 20 mai cele la Fizică. Bareme vor fi publicate vineri, 21 mai.

Examenul național de Bacalaureat va fi în perioada 28 iunie – 1 iulie, probele scrise. Primele rezultate vor fi publicate în 5 iulie, iar cele finale, în 9 iulie. Competențele (probele orale) se echivalează.

Vezi și Modele de subiecte pentru BACALAUREAT 2021: TOATE testele de antrenament și baremele publicate de Ministerul Educației

TESTE de Antrenament / Modele de subiecte – BACALAUREAT 2021 – setul 10:

Modele de subiecte / Teste pregătire – ISTORIE – Bacalaureat 2021:

Test 10 Istorie

Modele de subiecte / Teste pregătire ANATOMIE – Bacalaureat 2021:

Test 10 Anatomie

Modele de subiecte / Teste pregătire BIOLOGIE – Bacalaureat 2021:

Test 10 Biologie

Modele de subiecte / Teste pregătire CHIMIE – Bacalaureat 2021:

Chimie Anorganică

Test 10 Chimie anorganică

Chimie organică

Test 10 Chimie organică

Modele de subiecte / Teste pregătire GEOGRAFIE – Bacalaureat 2021:

Test 10 Geografie

Modele de subiecte / Teste pregătire  INFORMATICĂ – Bacalaureat 2021:

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Scandaluri de weekend la Zlatna. Trei bărbați REȚINUȚI de polițiști, după două conflicte

Publicat

Trei bărbați din Zlatna au fost reținuți de polițiști, în urma a două scandaluri care au avut loc la sfârșitul săptămânii trecute.

Polițiștii au întocmit dosare penale pentru tulburarea ordinii și liniștii publice și lovirea sau alte violențe.

Duminică, 16 mai 2021, polițiștii din Zlatna au luat măsura reținerii, pentru 24 de ore, față de doi bărbați, de 32 și 24 de ani, din Zlatna, pentru săvârșirea infracțiunii de tulburare a ordinii și liniștii publice.

În sarcina acestora s-a reținut faptul că, în seara zilei de 16 mai, în timp ce se aflau pe terasa unui local din Zlatna, ar fi provocat un scandal și ar fi adresat injurii administratorilor societății, tulburând ordinea și liniștea publică.

Tot ieri, un alt bărbat de 46 de ani, din Zlatna, a fost reținut de polițiști, după ce, în seara zilei de 15 mai 2021, în timp ce se afla în incinta unei săli de jocuri din orașul Zlatna, unde lucrează soția sa, pe fondul unor neînțelegeri pe care aceasta le-ar fi avut cu un client, un bărbat de 39 de ani, l-ar fi agresat pe acesta din urmă.

Bărbatul l-ar fi lovit și pe un alt client, care ar fi intervenit să aplaneze conflictul.

În cursul zilei de azi, 17 mai 2021, reținuții vor fi prezentați în fața magistraților din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, pentru dispunerea măsurilor legale.

Sursă: IPJ Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Modele de subiecte pentru examen, clasa a VIII-a. Testele din setul 10 și 11 la Română și Matematică

Publicat

Ministerul Educației a publicat, luni, setul 10 și 11 de teste de pregătire (modele de subiecte) pentru examenul de Evaluare Națională 2021.

Examenul se desfășoară în perioada 22-25 iunie. Primele rezultate vor fi afișate în 29 iunie, iar cele finale în 4 iulie.

Vezi și Modele de subiecte EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VIII-a: Toate testele de antrenament și baremele la Română și Matematică

Teste de antrenament (modele de subiecte) pentru Evaluare Națională clasa a VIII-a – setul 10 și 11:

Teste/modele subiecte – Limba și literatura ROMÂNĂ – Evaluare Națională VIII 2021:

Test 10 Română EN VIII 2021

Test 11 Română EN VIII 2021

Test 10 Română minorități EN VIII 2021

Test 11 Română minorități EN VIII 2021

Teste/modele subiecte – MATEMATICĂ – Evaluare Națională VIII 2021:

Testul 10 Matematică EN VIII 2021

Testul 11 Matematică EN VIII 2021

Teste/modele subiecte – Limba maternă – Evaluare Națională VIII 2021:

Test 10 Limba maghiară maternă EN VIII 2021

Test 11 Limba maghiară maternă EN VIII 2021

CALENDAR Evaluare Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a 2020-2021:

7 – 11 iunie 2021 – Înscrierea la evaluarea națională
22 iunie 2021 – Limba și literatura română, probă scrisă
24 iunie 2021 – Matematică, probă scrisă
25 iunie 2021 – Limba și literatura maternă, probă scrisă
29 iunie 2021 (până la ora 14:00) – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
30 iunie – 4 iulie 2021 – Soluționarea contestațiilor
4 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

sursă: rocnee.eu (Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație)

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2021. Cum se face echivalarea probelor de competențe. Anul acesta, nu vor mai fi susținute de către liceeni

Publicat

Probele de competențe lingvistice de comunicare în limba română, cele de comunicare în limba maternă, de competențe digitale și într-o limbă străină din calendarul de Bacalaureat 2021 nu se vor mai susține în acest an.

Acesta vor fi echivalate, așa cum s-a întâmplat anul trecut, se arată într-un proiect de Ordonanță de Urgență publicat de Ministerul Educației citat de edupedu.ro.

Vezi și MODELE de SUBIECTE pentru BACALAUREAT 2021: TOATE testele de antrenament și baremele publicate de Ministerul Educației

„Pentru anul școlar 2020 – 2021, probele de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, probele de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităților naționale, probele de evaluare a competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională studiată pe parcursul învățământului liceal și probele de evaluare a competențelor digitale se echivalează/se recunosc conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență”.

Și anul trecut competențele s-au echivalat, iar metodologia de echivalare a fost publicată printr-un ordin de ministru (4.431/2020) care s-a bazat pe același text din Legea educației.

Echivalarea competențelor – modelul de anul trecut:

Competențele digitale:

Un punctaj de la 5 la 10 pe baza mediei aritmetice, fără rotunjire, a mediilor anuale obţinute de acesta la disciplina tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor în clasele a IX-a, respectiv a X-a. Nivelul de competenţă digitală conform următoarei grile:

  • nivelul “utilizator începător” pentru media cuprinsă între 5 şi 5,99;
  • nivelul “utilizator de nivel mediu” pentru media cuprinsă între 6 şi 6,99;
  • nivelul “utilizator avansat” pentru media cuprinsă între 7 şi 8,49;
  • nivelul “utilizator experimentat” pentru media cuprinsă între 8,50 şi 10.

În certificatul de atestare a competenţelor digitale a fost scrisă la rubrica “punctaj” media aritmetică pe baza căreia a fost acordat nivelul de competenţă.

Dacă absolventul nu a făcut TIC/informatică în liceu

Candidaţii care nu au studiat disciplina tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor sau echivalente au susţinut proba de evaluare a competenţelor digitale (proba D) în baza unei proceduri făcute de Centrul Naţional de Examinare şi Evaluare.

Competențele de comunicare în limba română

Media aritmetică a celor 4 ani de liceu a mediilor de la limba și literatura română devine calificativ la proba orală de la Bac 2020 după următorul model:

  • mediile între 5 și 6,99 – ”utilizatori medii”
  • mediile între 7 și 8,49 – ”utilizator avansat”
  • mediile între 8.50 și 10 -”utilizator experimentat”

Media aritmetică este suma tuturor mediilor anuale împărțită la numărul anilor de liceu.

Competențele în limbă străină

  • nivel A1 – pentru media cuprinsă între 5 și 5,99
  • nivel A2 – pentru media cuprinsă între 6 și 6,99
  • nivel B1 – pentru media cuprinsă între 7 și 8,49
  • nivel B2 – pentru media cuprinsă între 8,50 și 10

sursă: edupedu.ro

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate