Blaj
Asociațiile de proprietari din Blaj pot depune, până pe 1 mai, cereri pentru includerea în programele de reabilitare energetică
Primăria Blaj a anunțat recent că asociațiile de proprietari din municipiu pot depune, până la data de 1 mai 2023, cereri pentru includerea în programele viitoare de obținere a fondurilor pentru eficiență energetică a clădirilor rezidențiale multifamiliale.
Pentru a veni în sprijinul asociaţiilor de locatari care doresc să obţină atragerea de fonduri europene pentru reabilitarea energetică a clădirilor rezidențiale multifamiliale, reprezentanții Primăriei Blaj au transmis mai multe precizări.
Astfel, pentru includerea clădirilor rezidenţiale multifamiliale în programul de reabilitare termică/renovare energetică, în conformitate cu prevederile ghidurilor specifice, este necesar parcurgerea următorilor paşi:
- Constituirea blocurilor în asociație de proprietari cu personalitate juridică;
- Solicitarea asociaţiei de proprietari adresată UAT Municipiul Blaj (Primăria Blaj) privind includerea în programul de reabilitare termică/renovare energetică a blocurilor;
- Asociaţia de proprietari va pune la dispoziţie Hotărârea Adunării Generale a Asociaţiei de Proprietari, prin care se aprobă solicitarea finanţării în condiţiile și în forma ghidului de finanțare;
- Asociaţia de proprietari va prezenta un tabel cu toţi proprietarii din bloc, din care să rezulte obligatoriu acordul proprietarilor de apartamente privind solicitarea finanţării şi pentru lucrările de intervenţie propuse prin documentaţia tehnico-economică.
Cererile depuse vor intra într-un sistem de verificare şi contractare (pe principiul primul venit, primul servit), cu condiţia întrunirii criteriilor de conformitate administrativă şi eligibilitate, respectiv încadrării în valoarea prealocată. „Vă rugăm, în cazul în care vă manifestați interesul pentru a accesa fonduri, să răspundeți cu rapiditate și celeritate la toate solicitările, pentru a reuși să ne încadrăm în termenele de timp și plafoanele valorice pentru care vom depune cererile de finanțare”, au transmis reprezentanții Primăriei.
Potrivit acestora, în acest moment Ghidurile solicitantului sunt în perioada de consultare publică şi pot suferi modificări.
Documentele elaborate de către reprezentanţii Asociaţiilor de Proprietari vor fi depuse la Registratura Primăriei Municipiului Blaj, din strada Piața 1848 nr 16. Informații suplimentare se pot obține la sediul Primăriei Municipiului Blaj, din str. Piata 1848 nr 16.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News