Connect with us
Advertisement

Actualitate

Asociere între CJ Alba şi Primăria Blaj pentru renovarea Palatului Cultural. Autorităţile suportă 2,43 milioane lei fiecare pentru lucrări

Publicat

Consilierii judeţeni au aprobat, miercuri, proiectul prin care parterul imobilului „Palatul Cultural” din Blaj trece din domeniul public al judeţului în cel al administraţiei locale. Este vorba despre o măsură administrativă prin care va fi posibilă decontarea cheltuielilor cu execuţia lucrărilor de renovare a imobilului, din bani publici, având în vedere că acestea sunt împărţite în mod egal între Consiliul Judeţean şi Primăria Blaj. A fost stabilit şi cadrul legal în acest sens, prin contractul de asociere între cele două autorităţi, potrivit căruia fiecare suportă de la buget suma de 2.431.275 lei.

„Palatul Cultural” din Blaj este un imobil construit în 1936, cu valoare istorică şi arhitectonică, fiind în trecut sediu pentru cinematograful oraşului şi, o perioadă, Muzeul de Istorie şi Etnografie, Biblioteca Orăşenească şi Centrul de Radioficare. În 1996, clădirea a fost distrusă în proporţie de 40% în urma unei explozii urmate de un incendiu, imobilul devenind nefuncţional.

În 2010, Primăria Blaj, în parteneriat cu Consiliul Judeţean Alba, a demarat lucrările de reabilitare a Centrului Istoric din Blaj, pe o suprafaţă de 14.000 mp, inclusiv „Palatul Cultural”, pentru reabilitarea căruia a fost organizat un concurs de proiecte. Lucrările de renovare au început propriu-zis în iulie 2013 şi, potrivit proiectului câştigător, va deveni o clădire modernă ce va putea găzdui evenimente culturale.

Cele două autorităţi publice au rezolvat problema proprietăţii imobilului, pentru demararea investiţiei din bani publici evaluate în total la 9.553.560 lei. Clădirea a fost achiziţionată în 2011 de Consiliul Local Blaj de la Mitropolia Română Unită cu Roma, proprietarul iniţial, şi parcelată pe două nivele (parter şi etaj).

Pentru a veni în sprijinul Primăriei, CJ Alba a solicitat transmiterea parterului clădirii din domeniul public Blaj în cel al judeţului şi astfel costurile estimate pentru restaurare pot fi împărţite între cele două autorităţi. Solicitarea a fost aprobată prin HCL Blaj 36/2013 şi HCJ 22/2013, iar imobilul transmis a fost inclus în inventarul bunurilor ce aparţin de domeniul public al judeţului.

Însă, “datorită separării pe etaje a celor două proprietăţi, precum şi a diferenţelor de suprafaţă existente, au apărut inconveniente la decontarea cheltuielilor de execuţie – nu se poate respecta aportul de 50% din cheltuieli al fiecărei autorităţi publice pentru fiecare lucrare recepţionată”, se arată în raportul de specialitate.

“S-a ajuns la înţelegerea ca fiecare parte să cedeze celeilelate părţi cota de ½ din proprietatea publică deţinută în clădirea <Palatului Cultural>. În acest fel, cheltuielile de restaurare vor fi repartizate judicios, în cotă de ½”, se mai precizează în documentaţie.

Lucrările de reabilitare la parterul imobilului „Palatul Cultural” ar urma să fie finalizate în a doua jumătate a anului 2016.

În prezent, imobilul se află într-o stare avansată de degradare, cauzată în principal de lipsa acoperişului deasupra sălii de spectacole, iar spaţiile de la toate nivelele sunt grav afectate de infiltraţiile apei pluviale. Structura de zidărie portantă şi planşeele cu grinzi de beton prezintă numeroase degradări, în special la balconul din sala de spectacole. Pentru a fi redată circuitului cultural, istoric şi turistic, se impune reabilitarea şi consolidarea clădirii, cu păstrarea într-o măsură cât mai mare a caracterului şi imaginii iniţiale.

Prin contractul de asociere între Consiliul Judeţean Alba şi Primăria Blaj, Judeţul Alba îşi asumă plata sumei de 2.431.275 lei din bugetul propriu, reprezentând cofinanţarea de 50% din valoarea totală a cheltuielilor aferente realizării obiectivului “Reabilitare Palat Cultural Blaj”, asigură folosinţa comună a imobilului în cauză pe o perioadă de 20 de ani pentru judeţul Alba şi municipiul Blaj, asigură suport în realizarea managementului investiţiei, urmăreşte modul de execuţie al lucrărilor. La rândul ei, Primăria Blaj plăteşte aceeaşi sumă, de de 2.431.275 lei, asigură folosinţa comună a imobilului în cauză pe o perioadă de 20 de ani, asigură managementul investiţiei, organizează licitaţiile şi contractează lucrările şi urmăreşte respectarea graficului de lucrări.

Valoarea totală a contractului este de 4.862.550 lei, reprezentând toate cheltuielile necesare realizării obiectivului de reabilitare (execuţie lucrări, prestare servicii dirigenţie şantier şi valoarea taxelor şi avizelor) şi este valabil 36 de luni.

Principalele lucrări care au fost propuse pentru reabilitarea Palatului Cultural din Blaj sunt: consolidări structurale, refacerea şarpantelor, a învelitorii, a finisajelor şi tâmplăriei pe interior şi exterior, dar şi instalaţiilor electrice, termice şi sanitare.

Valoarea totală a investiţiei  este de 9.533.560 lei cu TVA inclus.

Vezi aici mai multe detalii despre lucrările la Palatul Cultural din Blaj.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement