Actualitate
Atenţie la cardurile de cumpărături: Comisioanele percepute de bănci la care trebuie să fie atenți clienții
Cardurile de cumpărături nu înseamnă doar rate fără dobândă în anumite magazine. Acestea vin la pachet cu diverse beneficii, printre care reduceri suplimentare pentru produse sau poliţe gratuite de asigurare. Prin aceste metode băncile încearcă să îi fidelizeze pe clienţi, însă nimic nu este cu adevărat gratis. Cardurile de cumpărături au comisioane de administrare, care uneori sunt proporţionale cu numărul de extra-beneficii, iar ratele întârziate au dobânzi penalizatoare.
Cardurile de cumpărături scoase de bănci ca urmare a creșterii consumului au ca avantaj principal posibilitatea de a cumpăra electronice, haine şi alte produse în rate fără dobândă de la marile lanţuri de magazine. Diferenţa dintre carduri este dată de extra-beneficiile pe care le oferă fiecare bancă în parte.
Pentru persoanele care călătoresc mult, există carduri care le oferă posesorilor puncte bonus de fiecare dată când cumpără un bilet de avion. Iar aceste puncte pot fi folosite pentru reduceri la viitoarele zboruri sau chiar pentru bilete gratuite. În plus, unele carduri oferă accesul în săli de aşteptare mai confortabile din aeroporturi şi, pentru fiecare zbor este oferită o asigurare de călătorie gratuită. Însă clienţii trebuie să fie atenţi şi să verifice din timp care sunt companiile aeriene pentru care sunt oferite aceste beneficii.
Cine nu iese atât de des din ţară poate alege un card avantaje în magazinele din ţară. Sistemul de recompense este asemănător. La fiecare tranzacţie sunt adunate puncte bonus care pot fi folosite pentru reduceri. În plus, toate băncile oferă sub o formă sau alta un sistem cash-back prin care o parte din suma cheltuită, în general 1%, se întoarce în contul clientului. Băncile nu dau aceşti bani din buzunarul lor, ci împart de fapt cu clienţii o parte din comisioanele colectate de la comercianţi.
Iar clienţii plătesc la rândul lor comisioane de emitere şi de administrare a cardului de cumpărături. Acestea diferă de la o bancă la alta şi de la un card la altul. Pentru un card standard comisioanele pot ajunge la aproximativ 20 de euro pe an. Suma poate creşte pentru cardurile care au beneficii mai mari sau care sunt însoţite de diverse aplicaţii de gestionare a banilor prin internet banking.
Ca să nu iasă în pierdere, clientul trebuie să estimeze dacă va folosi cardul suficient de des astfel încât extra-beneficiile să depăşească valoarea comisioanelor. În plus, trebuie să fie sigur că va achita ratele la timp. Întârzierile au o dobândă mare şi pot fi însoţite de penalizări substanţiale. În plus, în cazul unei rambursări parţiale, dobânda poate fi calculată la întreaga sumă folosită la cumpărături.
În plus, clienţii trebuie să fie atenţi şi la alte comisioane, precum cel de conversie valutară aplicat de unele bănci atunci când clientul îşi cumpără produse din străinătate. Iar la acest comision se aplică şi cursul de schimb, care nu este întotdeuna avantajos.
Şi, nu în ultimul rând, clientul trebuie să evite folosirea cardului de cumpărături la bancomat. Comisionul de retragere a numeraului este foarte mare şi în unele cazuri este compus atât dintr-o sumă fixă cât şi dintr-un procent.
sursa: digi24.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News