Connect with us

Eveniment

Atenție la roaming în avion sau pe mare. Avertizare ANCOM: Pot apărea facturi uriașe dacă te conectezi la rețele non-terestre

Publicat

Atenție la roaming în avion sau pe mare, în timpul călătoriilor. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a emis o avertizare importantă pentru toți utilizatorii care călătoresc cu avionul sau pe nave maritime. Conectarea la rețelele non-terestre prin satelit poate genera costuri foarte mari, fiind servicii nereglementate care nu beneficiază de protecția tarifelor UE de roaming.

Rețelele non-terestre sunt serviciile de comunicații prin satelit disponibile la bordul avioanelor sau navelor maritime.

Spre deosebire de rețelele mobile terestre obișnuite, acestea nu sunt incluse în sistemul de tarifare „Roam like at home” al Uniunii Europene.

ANCOM atrage atenţia utilizatorilor care călătoresc cu avionul sau pe nave maritime cu privire la riscurile conectării la reţele non-terestre prin satelit, care nu sunt reglementate, aceste servicii fiind, de regulă, costisitoare.

„Reţelele non-terestre nu sunt incluse în tarifele UE de roaming. Chiar dacă utilizatorul se află în Spaţiul Economic European, normele UE privind Roam like at home nu se aplică în cazul conectării la reţelele mobile non-terestre prin satelit.

De obicei, atunci când utilizatorul se află pe o navă care navighează în ape deschise sau când călătoreşte cu avionul, există şi riscul de conectare accidentală la o reţea non-terestră.

Aceste reţele nu sunt reglementate şi pot genera costuri foarte mari, chiar şi pentru o utilizare scurtă”, se arată într-un comunicat al ANCOM, remis vineri AGERPRES.

Dacă terminalul rămâne conectat la o reţea mobilă terestră (de exemplu pe râuri, fluvii, lacuri sau de-a lungul coastei), utilizatorul beneficiază în continuare de Roam like at home.

În acest context, ANCOM atenţionează că reţelele non-terestre (prin satelit, la bordul avioanelor sau navelor) nu sunt acoperite de sistemul de tarifare Roam like at home.

Aceste servicii sunt costisitoare şi pot fi activate fără intervenţia utilizatorului, dacă telefonul este setat să se conecteze automat la reţelele disponibile.

Utilizatorul trebuie să verifice întotdeauna reţeaua la care este conectat şi să ia măsuri preventive pentru a evita surprizele neplăcute.

În cazul în care utilizatorul se conectează la o astfel de reţea, furnizorul este obligat să trimită un SMS de avertizare cu detalii despre tarife.

Atenție la roaming în avion sau pe mare: Cum să vă protejați de costuri neașteptate

Setări preventive:

  • Activați modul avion în timpul zborului sau pe mare
  • Dezactivați roamingul de date din setările telefonului
  • Dezactivați serviciul de roaming prin satelit dacă furnizorul oferă această opțiune
  • Verificați întotdeauna la ce rețea sunteți conectat

Dacă utilizatorii au o nemulţumire în legătură cu serviciul de roaming, trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului. În cazul în care furnizorul nu a rezolvat problema sesizată, utilizatorii se pot adresa ANCOM.

InfoCentru ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune), serviciile poştale şi serviciile digitale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii.

Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming.

În plus, utilizatorii pot găsi ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.