Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Atenționare privind oferte false de vacanțe. Ce date trebuie să conțină pachetele de servicii turistice

Publicat

Se apropie sezonul concediilor și autoritățile atrag atenția asupra ofertelor false de vacanțe. Sunt cazuri în care escrocii clonează site-uri turistice oficiale.

Escrocii încearcă să atragă atenția oamenilor prin prețurile extrem de mici, care par oferte de nerefuzat. De cele mai multe ori, o parte din taxe nici nu sunt menționate. Călătorul ajunge la aeroport și la cazare și vede că trebuie să plătească mai mult.

„Atunci când o ofertă pare prea bună pentru a fi refuzată, sigur ascunde ceva. Au existat și cazuri în care persoanele au închiriat anumite imobile, au ajuns la fața locului și au constatat că acel imobil nici măcar nu există. Întotdeauna trebuie să deschidem doar agențiile de turism care sunt oficiale sau care știm că sunt acreditate oficial”, spune comisarul-șef Ramona Dabija, director al Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității, potrivit digi24.ro

Pentru a nu fi înșelați pe internet, românii sunt sfătuiți să își aleagă cu atenție site-urile pe care le folosesc atunci când caută oferte pentru vacanță. De asemenea, să solicite toate informațiile legate de destinație. Asta pentru că escrocii online clonează site-uri turistice oficiale.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor reamintește care sunt detaliile dintr-o ofertă reală de vacanță.

ANPC: Sfaturi la achiziția unui pachet de servicii turistice

Consumatorii trebuie să solicite toate informațiile legate de destinație, cazare, transport, serviciile de masă, precum și de modalitățile de plată.

Informarea turiștilor cu date privind ofertă turistică, în vederea încheierii contractului:

Agenția de turism are obligația să furnizeze turiștilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informații referitoare la:

  • localitatea de destinație
  • rută de parcurs
  • mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile și categoria acestuia/acestora
  • tipul unităților de cazare, adresele și categoriile de clasificare a acestora
  • serviciile de masă oferite și categoria de clasificare a unităților de alimentație
  • durata programului, cu indicarea datei sosirii și a plecării;
  • informații generale privind regimul pașapoartelor și al vizelor, precum și al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie și sejur
  • cuantumul avansului, dacă este cazul, precum și termenul pentru achitarea restului de plată;
  • numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului și termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice
  • posibilități de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistență în caz de boală, accidente și altele asemenea;
  • durata pentru care operează ofertă turistică.

Informarea turiștilor cu date de ordin general privind regimul pașapoartelor și al vizelor și formalitățile de sănătate, necesare pentru călătorie și ședere

Organizatorul și/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informațiile de ordin general privind regimul pașapoartelor și al vizelor și formalitățile de sănătate necesare pentru călătorie și ședere.

Furnizarea în scris turiștilor a informațiilor privind călătoria, înainte de data plecării

Organizatorul și/sau detailistul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informații:

  • orarele, locurile escalelor și legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
  • denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon și de fax ale reprezentanței locale a organizatorului și/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, cele ale autorităților locale care pot ajuta turistul, în caz de nevoie. În cazul în care aceste reprezentanțe sau autorități locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgență sau de orice altă informație care să îi permită contactarea organizatorului și/sau a detailistului;
  • pentru călătoriile și șederile minorilor, informații care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul șederii copilului
  • posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului sau a unui contract de asistentă, care să acopere taxele de repatriere, în caz de accidentare sau de boală.

ANPC: Furnizarea bonului de comandă turiștilor și conținutul acestuia

Agenția de turism tour operatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta agenției de turism: contractul ia naștere în momentul în care turistul primește confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de către organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acționează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă.

În cazul în care conținutul bonului de comandă diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat și are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.

Bonul de comandă cuprinde următoarele elemente:

  • destinația/destinațiile călătoriei turistice, durată și datele de sosire și de plecare
  • mijlocul/mijloacele de transport și categoria acestuia/acestora
  • tipul și categoria structurilor de primire
  • serviciile de masă (pensiune completă/demipensiune/mic dejun)
  • programul turistic solicitat
  • numărul de persoane pentru care se comandă pachetul de servicii turistice, numărul de copii, vârstă și actele de identificare a acestora;
  • alte solicitări speciale.

ANPC: Contractul, înmânarea unui exemplar turistului și respectarea clauzelor contractuale

Contractul cuprinde cel puțin următoarele clauze:

  • destinația/destinațiile călătoriei turistice și, în cazul perioadelor de sejur, durată și datele de sosire și de plecare;
  • mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile și categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele și locurile de plecare/sosire, la ducere și la întoarcere;
  • în cazul în care pachetul de servicii turistice include și cazarea, adresă și categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările țărilor de primire;
  • serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun;
  • dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate
  • rută
  • vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în prețul total convenit al pachetului de servicii turistice
  • denumirea și sediul/adresă agenției/agențiilor de turism organizatoare și, după caz, ale agenției de turism detailiste și ale societății de asigurări
  • prețul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor în care acesta poate fi modificat și tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, îmbarcare/debarcare în porturi și pe aeroporturi, taxe de turist, dacă acestea nu sunt incluse în prețul pachetului de servicii turistice
  • termenele și modalitatea de plată
  • solicitările speciale ale turistului făcute cunoscute agenției de turism organizatoare sau celei detailiste în momentul efectuării comenzii și acceptate de cele două părți
  • termenele în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamație pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică
  • condițiile de modificare și de reziliere a contractului
  • obligațiile agenției/agențiilor de turism în cazul anulării călătoriei, al înlocuirii sau al neasigurarii unor servicii
  • posibilitatea de transfer al contractului de către turist unei terțe persoane și modul de realizare a acestuia
  • eventualele modificări pe care agenția de turism le poate aduce serviciilor cumpărate
  • răspunderea agenției și despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale
  • agenția de turism are obligația să înmâneze turistului un exemplar din contract, în toate cazurile

Contractul poate fi prezentat și sub formă unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre aceasta și dacă documentul conține informațiile prevăzute mai sus.

ANPC: asigurarea turiștilor în cazul insolvabilității sau falimentului agenției de turism

Agențiile de turism au obligația să încheie polițe de asigurare cu societăți de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agențiile de turism și turiști, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenției de turism, precum și condițiile și termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Cum ne afectează agresivitatea din mediul online. Specialist: Nu am fost construiți pentru a face față unor avalanșe de critici

Publicat

Cei mai mulți dintre noi sunt supuși insultelor, comentariilor sarcastice sau feedback-ului negativ în viața de zi cu zi. Dar nu am fost construiți pentru a face față unor avalanșe de critici.

Fie că este vorba de critici adresate cu calm de un profesor de la școală, fie de un comentariu crud aruncat în căldura unui conflict cu un prieten sau un iubit, sau chiar de comentarii primite pe rețelele de socializare, avem tendința de a ne aminti criticile mult mai bine decât comentariile pozitiv. 

Tendința universală este ca emoțiile negative să ne afecteze mai puternic decât cele pozitive. Ne determină să acordăm o atenție deosebită amenințărilor și să exagerăm pericolele, potrivit lui Roy Baumeister, psiholog social la Universitatea din Queensland și coautor al cărții The Power of Bad: And How to Overcome It.

BBC a dedicat un articol acestui subiect, discutând cu specialiști în domeniu, într-o abordare antropologică.

În timp ce tendința noastră de a ne concentra asupra părții mai întunecate a lumii din jurul nostru poate părea o perspectivă deprimantă, de fapt ea a ajutat oamenii să depășească orice, de la dezastre naturale până la ciumă și războaie, fiind mai bine pregătiți să le facă față (deși există dovezi că optimismul poate ajuta, de asemenea, pentru a ne proteja de stresul situatiilor extreme).

Creierul uman a evoluat pentru a ne proteja corpurile și a ne menține în viață și are trei sisteme de avertizare pentru a face față noilor pericole, consideră specialiștii.

Există sistemul  de ganglioni bazali care ne controlează răspunsul de luptă sau fuga, sistemul limbic care declanșează emoții ca răspuns la amenințări pentru a ne ajuta să înțelegem pericolele și cortexul prefrontal, care ne permite să gândim logic în fața amenințărilor.

„Strămoșii noștri care aveau această abordare (negativă) aveau mai multe șanse să supraviețuiască”, spune Baumeister.

Oamenii sunt pregătiți să caute amenințări și, la doar opt luni, bebelușii se vor întoarce mai urgent la o imagine a unui șarpe decât la o broască mai prietenoasă.

Până la vârsta de cinci ani, ei au învățat să acorde prioritate unei fețe supărate sau înfricoșate în raport cu o față fericită.

Baumeister spune că concentrarea mai întâi pe probleme poate fi o strategie bună: „Mai întâi scăpați de aspectele negative și rezolvați problemele. În esență, opriți sângerarea.”

Dar, în timp ce asta ne ajută în situații extreme, trăirea experiențelor negative este inutilă dacă are loc în fiecare zi.

Baumeister crede că până când învățăm cum să depășim impactul disproporționat al negativității, aceasta distorsionează viziunea noastră asupra lumii și modul în care răspundem la aceasta.

De exemplu, viața tinde să arate sumbru între paginile unui ziar. Jurnaliştii sunt adesea acuzaţi că urmăresc ştirile proaste pentru că vinde ziare şi atrage telespectatori.

Acest lucru poate fi parțial adevărat, dar cercetătorii au arătat că cititorii sunt atrași în mod natural de povești negative și sunt mai probabil să le împărtășească altora.

Zvonurile despre potențiale pericole – chiar dacă sunt puțin probabile – se răspândesc printre oameni mult mai ușor decât zvonurile despre subiecte pozitive.

Într-un studiu, oamenii de știință de la Universitatea McGill din Canada au folosit tehnologia de urmărire a ochilor pentru a studia articolele de știri cărora le-au acordat cea mai mare atenție voluntarii înscriși.

Ei au descoperit că oamenii aleg adesea povești despre corupție, eșecuri, ipocrizie și alte știri proaste, în detrimentul poveștilor pozitive sau neutre.

Oamenii care erau mai interesați de afacerile actuale și de politică erau în mod special predispuși să aleagă veștile proaste și, totuși, când au fost întrebați, acești oameni au spus că preferă veștile bune.

Emoțiile negative durează mai mult și ne afectează mai tare

În timp ce îngrijorarea cu privire la o situație ipotetică, dar îngrozitoare, ne poate face să ne temem, o singură mică experiență neplăcută poate avea un impact disproporționat asupra întregii noastre zile.

Randy Larsen, profesor de științe psihologice și ale creierului la Universitatea Washington din St Louis, a analizat dovezile care sugerează că emoțiile negative durează mai mult decât cele fericite.

El a descoperit că avem tendința de a petrece mai mult timp gândindu-ne la evenimentele rele decât la cele bune, ceea ce poate ajuta la explicarea motivului pentru care momentele jenante sau comentariile critice ne pot bântui ani de zile.

Poate fi greu să nu insistăm asupra comentariilor dureroase din partea unui iubit, a unui membru al familiei sau a unui prieten.

Comentariile negative de la prieteni, devastatoare

„M-aș gândi că comentariile negative din partea oamenilor pe care îi iubim și în care avem încredere ar avea mai mult impact decât cele venite de la străini”, spune Baumeister.

Acest lucru se datorează în parte faptului că avem așteptări cu privire la modul în care prietenii și familia noastră ar trebui să se comporte cu noi.

În unele cazuri, comentariile negative din partea persoanelor pe care le iubim pot duce la răni psihice de lungă durată și la resentimente care pot duce la ruperea relațiilor.

Cercetătorii de la Universitatea din Kentucky, SUA, au descoperit că relațiile sunt rareori salvate atunci când partenerii ignoră problemele de relație pentru a rămâne „pasiv loiali”.

„Nu atât lucrurile bune și constructive pe care partenerii le fac sau nu le fac unul pentru celălalt sunt cele care determină dacă o relație funcționează, cât lucrurile distructive pe care le fac sau nu le fac ca reacție la probleme”, au spus ei.

Un alt studiu, care a urmărit cuplurile timp de peste 10 ani, a arătat că măsura în care și-au exprimat sentimente negative unul față de celălalt în primii doi ani de căsnicie a prezis dacă se vor separa sau nu, nivelurile de negativitate fiind mai ridicate în rândul cuplurilor care divorțează.

Critica pe rețelele sociale

Critica este, de asemenea, amplificată atunci când vine în cantități mari, făcând rețelele sociale o potențială cameră de ecou a negativității.

În ciuda faptului că are cel mai bine vândut album din 2019, Billie Eilish a declarat pentru BBC Breakfast că evită să se uite la comentarii. „Mi-a ruinat viața”, a spus ea.

„Cu cât lucrurile pe care le faci sunt mai tari, cu atât te urăsc mai mult. Este o nebunie. E mult mai rău decât a fost vreodată.”

Starul pop Dua Lipa și fostul membru al Girls Aloud Nicola Roberts sunt alte celebrități care au vorbit despre impactul trolling-ului online.

Expunerea constantă la ură pe internet este similară cu cea din viața reală și forțează corpul să intre într-o stare de „supraviețuire”, arată un studiu realizat de Media Psychology Research Center.

  • Ura se manifestă mai ales prin intermediul comentariilor, a postărilor. La adăpostul tastaturii, oricine poate gândi puțin și jigni mult. Însă efectele urii funcționează în amble direcții. Și subiectul urii, dar și cel care urăște, au de suferit.

De ce nu facem față agresivității din mediul online

Baumeister avertizează că nu avem capacitatea de a face față negativității pe rețelele de socializare, deoarece creierul nostru a evoluat pentru a ține seama de avertismentele unei comunități apropiate de vânători-culegători în loc de sute sau mii de străini.

„Deci, a auzi lucruri negative de la un număr mare de oameni trebuie să fie devastator”, spune el.

Bineînțeles, impactul de a fi trollat ​​online sau criticat de un prieten variază de la persoană la persoană. Dar primirea, interiorizarea și consolidarea oricăror comentarii negative poate crește stresul, anxietatea, frustrarea și îngrijorarea, spune Lucia Macchia, om de știință în comportament și membru în vizită la London School of Economics.

„Confruntarea cu aceste emoții negative are un impact mare asupra corpului nostru, deoarece ele pot chiar crea și exacerba durerea fizică”, adaugă ea.

Vârsta ne ajută să fim mai relaxați

Zeci de studii au arătat că oamenii au tendința de a privi partea bună pe măsură ce îmbătrânesc. Oamenii de știință se referă la acest efect drept „prejudecată pozitivă” și cred că începem să ne amintim detaliile pozitive mai mult decât informațiile negative de la vârsta mijlocie.

Baumeister crede că acest lucru se datorează faptului că trebuie să învățăm din eșecuri și critici în anii noștri tineri, dar această nevoie se diminuează pe măsură ce îmbătrânim.

”O  strategie utilă ar putea fi să considerăm că comentariile sunt mai conectate la persoana care le face decât la cea care le primește” a spus Lucia Macchia.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Situația investițiilor și a lucrărilor realizate de Serviciul de Gospodărire a Apelor Alba, pe raza județului

Publicat

În cursul acestei săptămâni, prefectul județului Alba, Nicolae Albu a efectuat o vizită de lucrul la sediul Serviciului de Gospodărire a Apelor (SGA) Alba, unde, împreună cu Sorin Vlad și cu inginerul șef Ioana Săliștean, au analizat situația lucrărilor executate pe teritoriul județului.

Lucrări cuprinse în planul tehnic al SGA Alba:

Valoarea totală a acestor lucrări pentru anul 2022 este de 9,575 mii lei, cuprinzând lucrări de întreținere a construcțiilor hidrotehnice și a cursurilor de apă (cosiri – 307 ha, terasamente – 197,00 mii mc, lucrări din piatră și anrocamente – 3816,00 mc, lucrări din beton – 934,00 mc, reprofilări și decolmatări de albii – 85,0 km, igienizări și tăieri de vegetație – 188,00 km).

Dintre acestea, în primele 5 luni ale anului s-au realizat următoarele capacități: cosiri – 67 ha, terasamente – 78 mii mc, lucrări din piatră și anrocamente – 320,00 mc, lucrări din beton – 4,00  mc, reprofilări și decolmatări de albii – 20,0 km, igienizări și tăieri de vegetație – 69,00 km.

Principalele cursuri pe care s-au realizat aceste capacități sunt: Valea Ampoița – la Ampoița  (toaletări), Dig mal dreapta Râul Târnava Mare – la Blaj, Râul Secaș – la Cunța (decolmatare), Valea Șpring – la confluența cu Valea Boz (decolmatare), Valea Daia – la Daia Română (decolmatare), Râul Sebeș, pod Petrești – baraj Petrești (reprofilare)

Pana la sfârșitul anului, SGA Alba va executa lucrări în următoarele zone: Valea Cenade (decolmatare), Râul Ampoi la Bărăbanț (igienizări, decolmatări, reparații dig parapet), Valea Cetea – la Benic (apărare de mal cu anrocamente, prag de fund), Valea Geoagiu – la Geoagiu de Sus (prag de fund, apărare de mal cu traverse), Valea Pian –  amonte Pian (decolmatare/ prag de fund/ apărare de mal cu gabioane), Pârâu Abrud – la Abrud (regularizare), Valea Caselor – la Câmpeni (regularizare), Valea Turdaș – la Turdaș (decolmatare)

Obiective de investiții care au fost recepționate în 2022:

1. Regularizare și consolidare Pârâu Cricău – La Cricău;

2. Regularizare și consolidare Valea Țelna

Obiective de investiții în curs de promovare:

1. Regularizare Pârâu Galda – în Galda de Jos – Lucrările de execuție vor începe după încheierea contractelor de servicii și lucrări. Studiul de Fezabilitate actualizat este avizat la nivel de ABA Mureș și urmează procedura de avizare ANAR și MAP.

2. Regularizare Pârâu Abrud – la Abrud – Lucrările de execuție vor începe după încheierea contractelor de servicii și lucrări. Studiul de Fezabilitate actualizat este avizat la nivel de ABA Mureș și urmează procedura de avizare ANAR și MAP.

3. Regularizare Râu Arieșul Mare și afluenți, amonte acumularea Mihoiești – Lucrările de execuție vor începe după încheierea contractelor de servicii și lucrări – pentru obiectul Albac.

4. Amenajarea Râului Arieș Și Afluenți pentru apărarea împotriva inundațiilor – loc. Câmpeni, Baia de Arieș, Lunca Arieșului și aval Ac. Mihoiești – Lucrările de execuție vor începe după încheierea  contractelor de servicii și lucrări.

5. Amenajare pârâu Răchita, la Răchita – Pentru avizarea și realizarea proiectului este necesar se demola gardurile executate pe malul râului Răchita. Nu se poate propune o alta soluție din cauza geografiei locului.

6. Regularizare și consolidare Valea Bucerdea, com. Ighiu – Urmează avizarea în sedința de analiză a Consiliului tehnico-economic al Ministerului mediului, Apelor și Pădurilor.

7. Regularizare Râu Aiudel – la Aiud.

Proiect finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020:

Mărirea gradului de protecție împotriva inundațiilor în bazinul hidrografic Mureș prin ridicarea clasei de importanță a infrastructurii existente de apărare, pe raza județelor Alba, Hunedoara și Arad – în județul Alba lucrările propuse se vor executa pe raza localităților: Ocna Mureș, Blaj, Tiur, Vințu de Jos, Vurpăr, Șibot și Sărăcsău.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DOCUMENTE: Rețeaua informatorilor-copii din Alba. Câte ”surse” avea Securitatea în școlile din județ și cum le folosea

Publicat

Recrutarea copiilor și transformarea lor în informatori a reprezentat o practică obișnuită a fostei Securități, iar monitorizarea informativă a școlilor și a liceelor, o prioritate. Un raport privind ”stadiul muncii în problema tineret-învățământ”, datat 15.06.1989, descrie pe larg situația într-un județ din județul Alba, cu doar câteva luni înainte de Revoluție.

”Din totalul de 169 de școli generale, 156 sunt deservite de Serviciul de informații interne, iar 13 licee, 12 școli profesionale și 11 școli generale, precum și Institutul de subingineri din Cugir de către Serviciul de contrainformații economice (…).

Obiectivele din sfera de preocupare a aparatului de securitate sunt asigurate cu un potențial informativ format din 276 de surse, din care: 34 informatori, 221 persoane de sprijin, 6 rezidenți și 10 gazde de întâlniri.

Unitățile școlare din județ mai sunt încadrate cu încă 28 de surse (19 informatori, 7 persoane de sprijin și 2 rezidenți” pe linia altor probleme și servicii” se arată în documente, care au fost în trecut parte a unei expoziții publice.

Securitatea putea afla astfel multe lucruri, inclusiv dacă cineva dorea să rămână în străinătate și dacă a discutat acest lucru în preajma unor copii sursă.

Istoricul Liviu Zgârciu de la Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia și cercetător CNSAS a declarat că fenomenul copiilor informatori era foarte extins și Securitatea dorea să recruteze și mai mulți, de la an la an.

Acesta spune că informațiile obținute de la copii erau utilizate inclusiv împotriva profesorilor. ”A fost spre exemplu un caz la Sebeș cu un profesor care a fost auzit spunând bancuri și a ajuns în atenția Securității” a adăuat Zgârciu, unul dintre istoricii specializați pe perioada comunistă.

”În cursul anului 1988 s-au întreprins 133 de măsuri preventive de securitate, după cum urmează: o destrămare de anturaj, 17 atenționări, 20 influențări pozitive, 8 informări la organul de partid, 15 semnalări la organul de miliție, în 3 cazuri nu a fost acordat avizul de securitate, iar în alte 3 s-a prevenit rămânerea ilegală în străinătate” spune raportul.

De asemenea, exista o evidență clară a cadrelor didactice ”cu probleme”: descendenți de legionari, descendenți ai deținuților politici sau care aveau rude în străinătate.

O atenție deosebită se acorda urmăririi elevilor și cadrelor didactice care participau la rugăciuni în cadrul unor culte religioase.

Planurile Securității: intenționa să facă și mai multe racolări

”În vederea ridicării calității muncii de securitate se va acționa în următoarele direcții:

  • Completarea potențialului informativ cu noi surse în scopul acoperirii informative a tuturor instituțiilor cu cel puțin o sursă, Școala generală nr 2 din Alba Iulia, Liceul agroindustrial Jidvei, Liceul Iacob Mureșanu Blaj și școlile generale nr 2 și 3 din Aiud. Termen: 30.12.1989.
  • Se va analiza și stabili necesarul de recrutări pentru încadrarea informativă eficientă a școlilor generale clasele I-X din mediul rural. Termen 30.07.1989”

Germina Nagâţ, membru în Colegiul Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii (CNSAS), a declarat că minorii recrutaţi de Securitate în anii ’80 reprezintă una dintre cele mai sinistre teme care se găsesc în arhiva CNSAS.

”Vezi scrisul ăla de copil chinuit caligrafic de multe ori, mai ales la ţară, şi inocenţa cu care fac rău, oarecum. Deci spun lucruri grave cu cea mai mare seninătate. Adică nu simţi nicio reţinere pentru că o fac cu convingerea că e ceva foarte bun, foarte corect. Deci vezi minţile unor copii făcute praf. Adică, corupte. Este o corupere de minori asta pentru mine” a spus Geanina Nagâț, membru al CNSAS, la o emisiune a postului Prima TV.

Articol realizat împreună cu G4Media.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Nicușor Stanciu face spectacol în China. Gol superb și pasă decisivă pentru Wuhan Three Towns

Publicat

Nicolae Stanciu face spectacol la Wuhan, în China: a dat 5 goluri și 5 pase decisive, în cele 9 meciuri jucate până acum. 

Nicolae Stanciu a reușit un nou gol și o altă pasă decisivă pentru Wuhan Three Towns în victoria de duminică, scor 4-2, contra echipei Shanghai Shenhua din etapa a opta a campionatului chinez de fotbal. 

YouTube video

Golul lui Stanciu poate fi văzut la 03:08.

Fotbalistul român i-a pasat decisiv lui Marcao, în minutul 47. Ulterior, Stanciu și-a trecut și numele pe tabela de marcaj pentru al treilea meci consecutiv, cu un gol marcat în minutul 58, din pasa lui Davidson.

Echipa fotbalistului român în vârstă de 29 de ani este pe primul loc în campionat, cu 22 de puncte acumulate după primele opt meciuri disputate.

Nicolae Stanciu a ajuns la Wuhan Three Towns în luna februarie a acestui an. Slavia Praga a primit 4 milioane de euro în schimbul mijlocașului.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax