Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Atenţionări de la Poliţia Alba pentru şoferi. Ce trebuie să respecte pentru a preveni accidentele rutiere în condiţii meteo nefavorabile


Publicat

politie

masina politieInspectoratul de Poliţie Judeţean Alba recomandă tuturor conducătorilor auto să respecte cu stricteţe regulile de circulaţie, semnificaţia indicatoarelor, îndrumările agenţilor de circulaţie şi să-şi echipeze în mod corespunzător autovehiculele.

Pentru prevenirea producerii accidentelor rutiere, pe fondul condiţiilor meteorologice nefavorabile, conducătorii auto trebuie să acorde o atenţie deosebită modulul în care circulă.

Reamintim că judeţul Alba se află miercuri sub Cod Galben de vreme rea, fiind anunţate ploi şi vânt puternic, precum şi ninsori la munte.

Vezi AVERTIZARE METEO: Cod Portocaliu și Galben de precipitații abundente și vânt, începând de miercuri dimineață

Pentru o călătorie lipsită de evenimente neplăcute, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba recomandă, conducătorilor auto, adoptarea unei conduite preventive şi respectarea câtorva sfaturi:

Adaptaţi permanent viteza de rulare la condiţiile de drum şi de trafic!

Circulaţi cu viteză redusă atât în localităţi, cât şi în afara lor, când partea carosabilă este umedă sau acoperită cu polei, gheaţă sau mâzgă!

Folosiţi luminile de întâlnire, inclusiv pe timpul zilei!

Acţionaţi din timp ştergătoarele de parbriz, pe vreme de ploaie, când din sensul opus se apropie alte vehicule. Câteva momente de circulaţie fără vizibilitate pot fi fatale!

În condiţiile unui trafic aglomerat, păstrați-vă calmul, nu uitați de politețea rutieră și nu blocați intersecțiile. De asemenea, nu vă angajați în depășirea unei coloane de autovehicule fără a avea o bună vizibilitate.

Păstraţi o distanţă de siguranţă faţă de autovehiculul care circulă în faţă!

Curăţaţi în permanenţă farurile şi blocurile de semnalizare şi folosiţi corespunzător instalaţia de ventilaţie – climatizare!

Informați-vă cu privire la condițiile meteo și tronsoanele de drum pe care le veți parcurge. Echipaţi-vă maşina corespunzător!

În zilele cu ploi, lapoviţă, ninsoare şi temperaturi scăzute, fiţi mai atenţi la pietoni. Aceştia sunt mai puţin prudenţi, circulă zgribuliţi, se ascund sub umbrele, privesc mai puţin în jur şi se asigură mai puţin la traversare! 

Pietonilor le recomandăm să evite pe cât posibil folosirea părţii carosabile, mai ales după lăsarea întunericului şi în condiţii de vizibilitate redusă.

Totodată, pietonii trebuie să se asigure temeinic înaintea traversării drumurilor şi să procedeze la efectuarea acestora numai după ce sunt siguri că traversarea se poate face în condiţii de siguranţă, ţinând cont de faptul că în condiţii de carosabil umed sau alunecos, spaţiul de frânare al autovehiculelor creşte semnificativ.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

TAXE mai mari la creșele din Alba Iulia. Care sunt costurile pe care trebuie să le suporte lunar părinții în 2021

Publicat

s

Părinții cu copii la creșele de stat din Alba Iulia vor avea de plătit, în 2021, contribuție lunară de până la 5,6 lei / copil / zi, față de 3,4 lei / copil / zi în 2020. Consilierii locali vor avea de aprobat taxele la creșă pentru acest an, în ședința de vineri, 29 ianuarie.

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de votat, în ședința din 29 ianuarie, un proiect privind aprobarea costului mediul lunar de întreținere și a contribuției părinților / reprezentanților legali pentru copiii care frecventează creșele din municipiul Alba Iulia în anul 2021.

Potrivit documentului, costul mediu lunar de întreținere pentru copiii care frecventează creșele din municipiul Alba Iulia în anul 2021 va fi în cuantum de 582,75 lei/copil/lună.

Potrivit legii, contribuția lunară de întreținere a copiilor înscriși în unitățile în care se oferă servicii de educație timpurie antepreșcolară, suportată de părinții / reprezentanții legali ai acestora, se determină în funcție de cheltuielile de întreținere, hrană și gospodărie, obiecte de inventar, echipament și cazarmament, materiale igienico-sanitare și altele asemenea, precum și numărul de zile frecventate de copil în aceste unități.

Valoarea contribuției se stabilește în cote procentuale și nu poate depăși 20% din costul mediu lunar de întreținere în unitatea publică în care se oferă servicii de educație antepreșcolară.

Contribuția părinților / reprezentanților legali  ai căror copii beneficiază de serviciile creșelor din municipiul Alba Iulia se stabilește după cum urmează:

  • pentru părinții / reprezentanții legali care au un singur copil în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat peste 700 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 5,55 lei / copil / zi, rotunjit la 5,60 lei (3,4 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au doi sau mai mulți copii în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat peste 700 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 2,77 lei / copil / zi, rotunjit la 2,80 lei (1,7 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au un singur copil în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat între 225 și 699 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 2,77 lei / copil / zi, rotunjit la 2,80 lei (1,7 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au doi sau mai mulți copii în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat între 225 și 699 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 1,38 lei / copil / zi, rotunjit la 1,40 lei (1 leu/copil/zi în 2020)

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Câți profesori vor să se vaccineze anti-COVID. Precizările Ministrului Educației despre categorii prioritare. Situația din Alba

Publicat

examen profesor

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat vineri că un număr de 168.000 de persoane din sistemul naţional de învăţământ şi-au exprimat opţiunea de a se vaccina anti-COVID-19.

Potrivit ministrului, 126.000 de persoane din cele 168.000 care doresc să se vaccineze lucrează „nemijlocit” cu elevii şi studenţii.

„Această decizie a fost luată de către un număr de 168.000 de persoane din sistemul naţional de învăţământ. Pentru că acesta este numărul celor care au răspuns: da, dorim să ne vaccinăm în prima etapă. Toţi ceilalţi până la 355.000 nu sunt persoane care au respins vaccinarea. (…) Am încercat să facem o prioritizare la nivelul celor care şi-au declarat disponibilitatea pentru vaccinare din cei 168.000 de angajaţi – 126.000 sunt persoane pe care le-am identificat ca lucrând la interfaţa directă, nemijlocită, cu elevii şi studenţii.

Sunt, spre exemplu, şi situaţii, este vorba despre grădiniţe, de şcoli speciale şi de alte astfel de situaţii în care am considerat că tot personalul interacţionează direct cu elevii, interacţionează direct cu copiii în cazul grădiniţelor cu copii care nu au obligativitatea de purta mască pe baza vârstei mici. Aceştia sunt o categorie prioritară”, a explicat ministrul cu prilejul unui webinar dedicat personalului din învăţământ privind vaccinarea anti-COVID.

El a spus că are deplină încredere că cei care organizează campania de vaccinare vor identifica soluţia prin care personalul din învăţământ, „îndeosebi” cel care lucrează nemijlocit cu elevii şi studenţii, va fi vaccinat prioritar.

„Deci înainte de data de 8 februarie, planificată pentru deschiderea şcolii, în situaţiile menţionate va începe o vaccinare prioritizată conform cu prioritatea pe care toată societatea românească spune că o acordă şcolii româneşti. Modalitatea tehnică prin care acest lucru se va face fără a afecta niciuna din programările făcute până acum sunt convins că va fi identificată şi procesul de vaccinare va începe înainte de data de 8 februarie”, a mai afirmat ministrul.

Situația din județul Alba

Potrivit centralizatorului întocmit pe baza raportărilor de la Inspectoratele Școlare, în județul Alba din cele 5479 de persoane cât reprezintă totalul persoanelor încadrate în sistemul de învățământ preuniversitar și-au exprimat disponibilitatea pentru a fi vaccinate mai puțin de jumătate- 2283, adică 41,67%.

La ”Universitatea 1 Decembrie  1918” din Alba Iulia procentul personalului care și-a manifestat disponibilitatea pentru vaccinare este de 87,63%.

Județul Alba- disponibilitate vaccinare personal din învățământ preuniversitar:

  • 1694 dintr-un total de 3939 adică 43, 01% – din categoria personal didactic
  • 208 dintr-un total de 463  adică 44,92% – din categoria personalului didactic auxiliar
  • 381 dintr-un total de 1077 adică 35,38% – din categoria personalului nedidactic

Situația pe județe: disponibilitate vaccinare personal învățământ

Tabel județe raportari  inspectorate școlare – disponibilitate la vaccinare personal din învățământ preuniversitar

sursă: edu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Deputatul de Alba, Florin Roman, reproșuri voalate pentru Orban. Nu înțeleg de ce nu s-a organizat sesiune extraordinară

Publicat

Deputatul Florin Roman a declarat că o serie de subiecte abordate în campania electorală ar fi trebuit rezolvate de coaliția de guvernare printr-o sesiune extraordinară a Camerei Deputaților.

Printre acestea, eliminarea pensiilor speciale, revocarea Avocatului Poporului și a lui Florin Iordache din fruntea Consiliului Legislativ. 

”Nu înțeleg de ce nu s-a convocat sesiune extraordinară. În sesiunea aceasta se putea revoca Renate Weber din funcția de Avocat al Poporului se putea vota desființarea Secţiei pentru Investigarea Infracţiunilor din Justiţie și se putea rezolva problema votului electronic.

Nu înțeleg de ce uităm de Florin Iordache în fruntea Consiliului Legislativ, care putea fi revocat la fel de simplu cum a fost numit, n-am înțeles de ce mai stă Doina Gradea în funcția de președinte al SRTv, din moment ce nu depune rapoarte de ani de zile, nu înțeleg de ce nu eliminăm pensiile speciale.

Toate lucrurile acestea puteau fi finalizate într-o săptămână prin convocarea unei sesiuni extraordinare și puteam intra apoi direct în discuțiile despre buget” a spus Roman.

Sesiunea extraordinară a Camerei Deputaților ar fi trebuit convocată de președintele Ludovic Orban.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Pandemia a mutat o parte a justiției în on-line. ”Dosarul electronic” al Curții de Apel Alba Iulia a avut succes în 2020

Publicat

prefectura

Pandemia de COVID-19 a obligat atât instituțiile publice, dar și private să își mute mare parte a activității în mediul online.

Curtea de Apel Alba Iulia nu a făcut excepție, iar aplicația ”Dosarul Electronic”, implementată la nivelul instanțelor arondate, a fost un real succes în 2020. 

Dacă în anul 2019, an în care a fost lansată aplicația, au existat doar 16.185 de accesări, în 2020, numărul de accesări s-a dublat.

Mai exact au fost înregistrate 367.956 utilizări ale aplicației. Doar la Curtea de Apel Alba Iulia, au existat 2131 de cereri de acces față de 700 de solicitări cât au existat în 2019.

De asemenea 72.218 de comunicări din partea instanțelor au fost trimise în format electronic către părțile implicate în dosarele judecate.

CITEȘTE ȘI: Curtea de Apel Alba Iulia devine ECO. Citațiile și actele de procedură vor fi trimise către părți și avocați, prin E-MAIL

Datele au fost prezentate de reprezentanții Curții de Apel Alba Iulia, vineri, 22 ianuarie, în timpul unei conferințe de presă în care a fost prezentat bilanțul pe anul 2020 al instituției.

Mai mult de atât și o bună parte din activitatea de judecată s-a desfășurat în mediul online, unde a fost posibil acest lucru. Mare parte dintre cei arestați preventiv, fie într-un centru de reținere sau într-un penitenciar au fost audiați prin sistem de video conferință.

Ce este dosarul electronic?

Dosarul electronic este o aplicație dezvoltată de specialiștii I.T. din cadrul instanțelor de judecată.

Prin intermediul aplicației, părțile unui dosar pot vizualiza și descărca documentele atașate, fiind suficientă o singură autentificare pentru a vizualiza toate dosarele.

Pentru a avea acces la dosarul electronic, este suficient ca în documentele înaintate instanței, de preferință în partea introductivă, să fie menționate: adresa de e-mail si telefonul mobil.

Cererea de acces la dosarul electronic poate fi descarcată de pe site-urile instanțelor arondate Curții de Apel Alba Iulia. Cererea nu trebuie semnată, însă trebuie însoțită de o copie a cărții de identitate și/sau dovada calității de reprezentant.

Cine poate solicita accesul și de unde se accesează dosarul electronic?

părțile din dosar
avocatul unei părți
executorul
lichidator
expertul

Dosarul electronic poate fi accesat de pe prima pagina a site-urilor, alegând opțiunea „Acces DOSAR ELECTRONIC”

Cum se realizează autentificarea la dosarul electronic?

Pentru autentificare se folosește adresa de e-mail și numărul de telefon mobil.
Se alege din lista instanțelor, instanța unde aveți dosarul
Se accesează butonul AUTENTIFICA

Cum se realizează autentificarea la dosarul electronic?
Se introduce codul primit prin SMS format din șase cifre. Exemplu: 123456. În partea dreaptă sunt cifre din numărul dvs. de telefon la care este transmis codul.
Se accesează butonul VERIFICA
Dacă în termen de 1 minut nu aţi primit SMS-ul, accesați butonul RETRIMITE
Se poate solicita retrimiterea codului de acces de 3 ori

Care sunt avantajele utilizării dosarului electronic?

Vizionarea și descărcarea dosarului de judecată;
Rapiditatea comunicării instanță-justițiabil (actele de procedură – citații sau alte comunicari – pot fi transmise în aceeași zi, în format electronic (e-mail).
Eliminarea pentru justițiabil/reprezentantul acestuia a alocării unei resurse de timp necesarădeplasării fizice la instanță în vederea studierii dosarului în arhivă;
Reducerea consumului de hârtie și protejarea planetei.

443 cauze/judecător la Curtea de Apel Alba Iulia în 2020. Instanța, pe locul 5 în țară

Curtea de Apel Alba Iulia s-a situat în anul 2020 pe locul 5 din punct de vedere al încărcăturii pe schemă, cu 443 cauze/judecător, față de media pe țară care a fost de 466 şi pe locul 5 la încărcătura pe judecător, cu 553 cauze/judecător, față de media pe țară de 523 dosare.

La nivelul tribunalelor se constată că încărcătura pe judecător a crescut a crescut  în anul 2020 față de anul 2019 la Tribunalul Alba (de la 503 dosare în anul 2019, la 582 dosare în anul 2020)  și Tribunalul Hunedoara (de la 576 dosare, la 615 dosare)  și a scăzut la Tribunalul Sibiu (de la 553 dosare în anul 2019, la 500 dosare în anul 2020).

Încărcătura  pe schemă în anul 2020 la judecătoriile din raza Curţii de Apel Alba Iulia a fost mai mare decât media pe ţară, de 820 dosare, la cinci dintre judecătorii (Sebeș, Cîmpeni, Blaj, Orăștie, Hațeg), iar încărcătura pe judecător în anul 2020 a fost mai mare decât media pe ţară,  de 1.029 dosare, la opt dintre judecătorii (Alba Iulia, Sebeș, Cîmpeni, Blaj, Hunedoara, Orăștie, Petroșani, Mediaș)

Mai puține dosare penale și civile noi, mai multe de asigurări sociale și litigii cu profesioniști

În 2020, din numărul total de 105.601 cauze nou intrate la instanţele din circumscripţia Curţii de Apel Alba Iulia:

– 20.683 cauze au fost înregistrate în materie penală, cu 206 mai puține decât în anul 2019,  în procent cu -0,98%,

– 51.188 cauze în materie civilă, 9.780 mai puține decât în anul 2019, în procent cu -16,04% cauze,

– 7.527 cauze în materia litigii cu profesioniști, cu 2.274 mai puține decât în anul 2019, în procent cu  -23,20%

– 4.880 cauze în materia litigii de muncă, cu 1.113 mai multe decât în anul 2019, în procent cu  +29,54%.

– 3.411 cauze în materia asigurări sociale, cu 1.082  mai multe decât în anul 2019, în procent cu +46,45%.

– 7.188 cauze în materia minori și familie, cu 1.289 mai puține decât în anul 2019, în procent cu -15,20%.

– 9.395 cauze în materia contencios administrativ si fiscal, cu 428 mai puține decât în anul 2019, în procent cu  -4,35%.

-1.321 cauze în materia faliment, cu 480 mai puține decât în anul 2019, în procent cu  -26,65%.

– 4 cauze în materia proprietate intelectuală,  cu 2 cauze mai multe decât în 2019.

– 4 cauze în materia insolventa persoanei fizice

Tribunalul Alba în anul 2020 a înregistrat un volum de activitate de 10.893 cauze, în creștere cu 1.349 cauze faţă de anul 2019, când numărul dosarelor pe rol a fost de 9.544, procentul de creștere fiind de +14,13%.

Cauzele  nou intrate la  Secția civilă au crescut în anul 2020, față de 2019, cu  1.525, în  procente +55,17%. În cadrul Secției de contencios  administrativ, fiscal și de insolvență numărul cauzelor nou intrate  a scăzut  de la 2.498  în anul 2019,  la 2.152. La Secţia penală s-au înregistrat cu 75 cauze mai mult ca în anul precedent.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate