Administrație
Atribuirea serviciilor de iluminat public și salubrizare în Alba Iulia rămâne încă în stand-by. SC Elba a acționat în instanță Primăria
În Alba Iulia, atribuirea serviciilor de iluminat stradal și salubrizare rămâne încă în stand-by. După ce încheierea respectivelor contracte a fost întârziată de nenumărate ori de contestații, acum, cel puțin în ceea ce privește serviciul de iluminat, problema se află în curtea instanțelor de judecată.
Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a anulat licitația în urma căreia societatea Elba a fost declarată câștigătoare și ar fi urmat să preia administrarea iluminatului stradal în Alba Iulia. CNSC a dispus anularea licitaţiei, după ce a apreciat că respectiva societate nu se încadrează întrutotul în caietul de sarcini. Decizia Consiliului a fost atacată în instanță, iar o soluție ar urma să fie dată de Curtea de Apel Alba Iulia. Dosarul a fost înregistrat pe rolul instanței în 5 iunie și a primit termen pentru 1 august.
Reprezentanții Primăriei Alba Iulia susțin că, până la soluționarea acestor probleme și atribuirea serviciului de iluminat public, implementarea programelor pentru extinderea rețelelor edilitare este blocată, iar asta este cauza principală a sistemului de iluminat deficitar din municipiu.
Până în 2011, întreţinerea iluminatului public al oraşului era asigurată de firma “Luxten Lighten”, dar contractul încheiat pe 10 ani cu aceasta a expirat, iar licitaţiile organizate ulterior au fost anulate. De atunci şi până în prezent, reparaţiile de strictă necesitate, respectiv înlocuirea becurilor pe raza municipiului au fost realizate pe bază de comenzi, de “Electroconstrucţia Elco” Alba Iulia, la preţurile iniţiale prevăzute în contractul cu “Luxten”, dar lucrările importante, care ar aduce lumina în cartierele oraşului, rămân încă în stand-by.
Situația nu este mai roz nici în ceea ce privește atribuirea contractului de salubrizare. Consilierii locali vor trebui să voteze modificarea caietului de sarcini al licitației pentru delegarea acestui serviciu pe motiv că în respectivul caiet s-ar afla anumite cerințe de calificare ce nu fac obiectul acestuia și de asemenea există cerințe necesare care lipsesc. Erorile au fost constatate de ANRMAP, care a respins documentația de atribuire. Pentru rectificarea erorilor din caietul de sarcini a fost inițiat un proiect de hotărâre ce va fi supus la vot în ședința de CL de astăzi.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News