Administrație
AUDIENȚE ONLINE: Prima serie de răspunsuri de la Primăria Alba Iulia la întrebările transmise de cetățeni
Albaiulienii care au accesat noul serviciu de Audienţe Online pus la dispoziţie de Alba24 au primit primele răspunsuri din partea Primăăriei la întrebările lor. Reprezentanţii instituţiei publice au încercat să se documenteze în termen de 48 de ore cu privire la cât mai multe dintre problemele aduse în discuţie de cetăţeni şi să le ofere răspunsuri.
Conducerea Primăriei Alba Iulia menţionează că, pentru informaţiile ce necesită o mai amplă documentare este posibil ca răspunsurile să fie oferite într-un termen mai lung de 48 de ore. Pentru a transmite întrebări sau sesizări, accesați formularul AUDIENȚE ONLINE LA PRIMĂRIA ALBA IULIA.
Puteți citi aici detalii despre acest serviciu pe care Alba24 îl oferă, în parteneriat cu Primăria Alba Iulia.
Întrebare: Nicolae Munteanu; Subiect: Terasele de pe B-dul Transilvania
„Vreau să ştiu cum se poate interveni într-o situaţie de forţă majoră (calamitate) cu maşini ale ISU sau alt gen de utilaje speciale pe bulevard.
În baza căror legi aţi autorizat o terasă situată la 10 metri faţă de spaţii de locuinţe (terasa TABU) şi care s-a poziţionat şi pe două spaţii de traversare a zonei verzi. Până la ce oră o terasă de acest fel poate folosi boxe de amplificare? Nu vi se pare normal ca programul de funcţionare să fie sistat la ora 22-23?”
Răspuns: „Vă informam faptul că, în cazul unei situaţii de forţă majoră (calamitate, incendii ş.a.m.d.), maşinile ISU acţionează prin spatele blocurilor, acţionând de jur împrejurul zonei de intevenţie.
Autorizaţia de funcţionare a teraselor sezoniere sunt atribuite în baza Regulamentului de Urbanism din 2010. Urmează a fi făcute verificări de către Poliţia Locală, programul de funcţionare a teraselor fiind până la orele 23.00. În cazul unor sesizări repetate, sancţiunea aplicată poate merge până la suspendarea autorizaţiei de functionare. Vom monitoriza îndeaproape situaţia reclamată.”
Întrebare de la Sorin Baltariu; Subiect: Programe pentru tineri
„Am şi eu o întrebare, domnule primar,
Aş dori să ştiu dacă există un program prin care familiile de tineri sau tinerii până în 28 de ani pot achiziţiona o casă. Sistemul ANL, sau alte programe de acest gen.
Vă mulţumesc!”
Răspuns: „Cel mai probabil, termenul de predare pentru următoarele apartamente ANL este luna mai. Urmează să se finalizeze în acest an, pe etape, alte trei blocuri de locuinţe sociale. Primul dintre ele se va termina în luna iunie.
A. Criterii de acces la locuinţă:
1. Titularul cererii de repartizare a unei locuinţe pentru tineri, destinată închirierii, trebuie să fie major, în vârstă de până la 35 de ani la data depunerii cererii, şi să poată primi repartiţie pentru locuinţă în cel mult 12 luni de la împlinirea acestei vârste.
Cererea de locuinţă se efectuează numai individual şi în nume propriu.
2. Titularul cererii de locuinţă şi ceilalţi membrii ai familiei acestuia – soţ/soţie, copii şi/sau alte persoane aflate în întreţinerea acestuia – trebuie să nu deţină şi să nu fi deţinut o altă locuinţă în proprietate şi/sau să nu fie beneficiarul unei alte locuinţe cu chirie, proprietate de stat, proprietate a unităţii administrativ-teritoriale sau a unităţii în care îşi desfăşoară activitatea, în municipiul Alba Iulia.
NOTĂ:
Restricţia referitoare la nedeţinerea unei locuinţe în proprietate nu are în vedere locuinţele înstrăinate în urma unei acţiuni de partaj sau locuinţele trecute în proprietatea statului în mod abuziv şi care nu au fost retrocedate în natură. De asemenea, restricţia nu se aplică în cazul deţinerii cu chirie a unui spaţiu locativ în cămine de familişti sau nefamilişti, precum şi chiriaşilor din locuinţele preluate abuziv de stat şi care fac obiectul unor solicitări de retrocedare sau care sunt retrocedate către foştii proprietari. Prin cămine de familişti sau nefamilişti se înţelege clădirile dotate cu camere de locuit individuale şi cu dependinţele, dotările şi utilităţile comune.
3. Titularul cererii de locuinţă trebuie să îşi desfăşoare activitatea în municipiul Alba Iulia.
4. Repartizarea locuinţelor se face în limita fondului disponibil, luându-se în considerare atât locuinţele libere din fondul existent, cât şi locuinţele ce urmează a fi finalizate în cadrul unor obiective de investiţii aprobate şi cuprinse în programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii.
NOTĂ:
Lista de priorităţi se stabileşte anual.
Solicitanţii înscrişi în lista de priorităţi, cu respectarea criteriilor de la pct. 1, 2 şi 3, care nu pot beneficia de repartizarea unei locuinţe în limita fondului disponibil în anul respectiv, pot primi repartiţii în anii următori, în limita fondului disponibil în fiecare an şi în noua ordine de prioritate stabilită.
B. Criterii de ierarhizare stabilite prin punctaj:
1. Situaţia locativă actuală
1.1. Chiriaş în spaţiu din fond locativ privat: 10 puncte
1.2. Tolerat în spaţiu: 7 puncte
1.3. Suprafaţa locuibilă deţinută (cu chirie, tolerat în spaţiu): – mp/locatar –
a) mai mare de 15 mp şi până la 18 mp inclusiv: 5 puncte
b) mai mare de 12 mp şi până la 15 mp inclusiv: 7 puncte
c) 8 mp şi până la 12 mp inclusiv: 9 puncte
d) mai mică de 8 mp: 10 puncte
NOTĂ:
În cazul celor toleraţi în spaţiu, toată suprafaţa locativă a imobilului se împarte la numărul total al locatarilor, în care sunt incluşi şi cei care nu fac parte din familia solicitantului de locuinţă, dar care locuiesc în acelaşi imobil. În cazul spaţiilor locative închiriate, suprafaţa locativă deţinută conform contractului de închiriere se împarte numai la numărul membrilor familiei solicitantului de locuinţă. La stabilirea numărului de membri ai familiei solicitantului de locuinţă se va avea în vedere componenţa familiei definită la cap. A pct. 2.
2. Starea civilă actuală
2.1. Starea civilă:
a) căsătorit: 10 puncte
b) necăsătorit: 8 puncte
2.2. Nr. de persoane în întreţinere:
a) Copii
– 1 copil: 2 puncte
– 2 copii: 3 puncte
– 3 copii: 4 puncte
– 4 copii: 5 puncte
– > 4 copii: 5 puncte + 1 punct pentru fiecare copil
b) alte persoane, indiferent de numărul acestora: 2 puncte
3. Starea de sănătate actuală
Boala de care suferă solicitantul sau un alt membru al familiei ori aflat în întreţinere necesită, potrivit legii, însoţitor sau o cameră în plus: 2 puncte
4. Vechimea cererii solicitantului
4.1. până la 1 an: 1 punct
4.2. între 1 şi 2 ani: 3 puncte
4.3. între 2 şi 3 ani: 6 puncte
4.4. între 3 şi 4 ani: 9 puncte
4.5. pentru fiecare an peste 4 ani: 4 puncte
5. Nivelul de studii şi/sau pregătire profesională
5.1. fără studii şi fără pregătire profesională: 5 puncte
5.2. cu şcoală generală, fără pregătire profesională şi/sau cu specializare la locul de muncă: 8 puncte
5.3. cu studii medii, fără pregătire profesională şi/sau cu specializare la locul de muncă: 10 puncte
5.4. cu pregătire profesională, prin studii medii sau profesionale de specialitate şi/sau prin studii superioare de scurtă durată: 13 puncte
5.5. cu studii superioare:15 puncte
NOTĂ:
Se va puncta ultimul nivel de studii încheiat şi atestat conform legii.
6. Situaţii locative sau sociale deosebite
6.1. tineri proveniţi din case de ocrotire socială şi care au împlinit 18 ani: 15 puncte
6.2. tineri care au adoptat sau adoptă copii: 10 puncte
6.3. tineri evacuaţi din case naţionalizate: 5 puncte
NOTĂ:
Criteriile de ierarhizare stabilite prin punctaj se aplică numai solicitanţilor de locuinţă care au îndeplinit în totalitate criteriile specificate la lit. A de mai sus.
În cazul înregistrării unor punctaje egale, solicitanţii vor fi departajaţi în funcţie de situaţia locativă constatată la data efectivă a repartizării locuinţelor, având prioritate, numai în acest caz, solicitanţii a căror situaţie locativă este sau poate deveni, în mod iminent, gravă. Dacă nici acest criteriu nu este suficient, departajarea se poate face în funcţie de vechimea cererii solicitantului, luându-se în considerare data efectivă a înregistrării cererii (ziua/luna/anul), având prioritate în acest caz solicitantul a cărui cerere are vechime mai mare. În cazul când departajarea nu se poate efectua nici în baza acestor criterii, au prioritate solicitanţii care au punctajul cel mai mare acordat pe baza criteriilor cu caracter de protecţie socială (starea civilă + starea de sănătate actuală).”
Întrebare de la Dobrea Ilisie; Subiect: str. Mircea Eliade
„Am şi eu o întrebare, domnule primar,
Doresc să ştiu dacă este prevăzut un proiect şi un termen pentru introducerea canalizării şi a curentului electric pe str. Mircea Eliade, din spatele pieţei din cetate (ferma agricolă) şi până la intersecţia cu str. Varese, lângă Unitatea Militară (Depozit).”
Răspuns: „Primăria Alba Iulia are în program construirea de locuinţe pe terenul amplasat între străzile Nazareth Ilit şi Nichita Stănescu, iar, odata cu finalizarea ansamblului de locuinţe din zonă, se va studia posibilitatea realizării reţelei de canalizare pe tronsonul solicitat până în strada Toporaşilor. În acest moment, este rezolvată reţeaua de canalizare pentru cele trei blocuri ANL care sunt în curs de finalizare. Reţeaua electrică este gestionată de Electrica, aşadar vă invităm să vă adresaţi companiei respective.”
Întrebare de la Crăciun Tiberiu; Subiect: Canalizare Oarda
„Am şi eu o întrebare, domnule primar,
Buna ziua! Mă numesc Crăciun Tiberiu şi deţin un imobil în Oarda de jos, pe strada Dumbrăviţei nr.83. Am văzut că în Oarda de jos sunt în plină desfăşurare lucrările de introducere a sistemului de canalizare, însă în zona în care se află casa mea nu s-a efectuat nicio lucrare. Din informaţiile mele, casa se află în zona cuprinsă în proiectul de canalizare, însă vreau să ştiu de ce nu s-a introdus canalizarea şi în zona noastră.”
Răspuns: „Toată strada este inclusă în proiectul de introducere şi modernizare canalizare. Se vor realiza atât înlocuirea reţelei de apă, cât şi extinderea reţelei de canalizare menajeră.”
Întrebare de la Ilie; Subiect: Drumul spre Miceşti
„Am şi eu o întrebare, domnule primar,
Când se asfaltează prima porţiune de drum spre Miceşti, că-mi cad roţile azi-mâine. Sper că în curând. Aştept răspunsul şi marea asfaltare.”
Răspuns: „Calea Moţilor va fi asfaltată în întregime, până la sfârşitul (cel mai târziu) lunii august anul curent. Întreg tronsonul dintre Miceşti şi Alba Iulia.”
Întrebare de la: Ioan Popa; Subiect: Iluminat stradal
„Am şi eu o întrebare, domnule primar,
De aproximativ trei săptămâni, pe strada Ardealului nu funcţionează iluminatul stradal. Acest lucru l-am mai sesizat şi telefonic, dar nu s-a rezolvat problema. Sper sa se rezolve cât mai repede. Vă mulţumesc.”
Răspuns: „Pe strada Ardealului sunt cabluri întrerupte între două posturi de transformare şi reteaua de iluminat: postul 26 şi 126. Astăzi se încearcă alimentarea pe o singura fază. În situaţia în care cablul este complet întrerupt, se va înlocui tot cablul. Este cert că această operaţiune de înlocuire va înlătura definitiv orice soluţie provizorie. Situaţia se va remedia complet până marţi, definitiv.”
Întrebare de Cimpoieş T. Ştefan; Subiect: Parcări auto
„Am şi eu o întrebare, domnule primar,
Când se va trece la repartizarea locurilor de parcare în zona străzii Gladiolelor – Cetate?
Mulţumesc.”
Răspuns: „Lucrările de amenajare a parcărilor prin trasarea acestora se desfăşoară în prezent în cartierul Ampoi I, urmând cartierul Lumea Nouă. După finalizarea acestor perimetre, se va relua marcarea parcărilor dinspre strada Cloşca spre Vasile Goldiş, implicit strada Gladiolelor”.
Întrebare de la: Alba Cosmin; Subiect: Cartier Orizont
„Am şi eu o întrebare, domnule primar,
Întrebarea mea este următoarea pt. domnul primar Mircea Hava: Domnia sa ştie de existenţa cartierului Orizont din Alba Iulia? Locuiesc în acest cartier de 5 ani, sint cu taxele şi impozitele locale achitate la zi, pe buletin scrie Alba Iulia, dar parcă noi, cei care locuim acolo, jucăm în alt film. Nu am văzut un reprezentant al primăriei să ne viziteze, cartierul nu este prins în nici un proiect, fie de canalizare, reabilitat drumuri sau iluminat stradal. Nimic. Măcar o maşina-două de pietriş, un buldo şi un tasator pt. a ne mai aranja puţin drumul. măcar. Poate atâta meritam şi noi. Totuşi este anul 2012. Din toate taxele şi impozitele achitate măcar atâta să se poata face. Mulţumesc frumos.”
Răspuns: „S-au predat primăriei următoarele străzi din cartierul Orizont: 3, 5 , 7 , 9, 23, 25, 4, 6, 8, 10, 12,24 şi 26. În prezent se lucrează la relaţia de drumuri dintre Alba şi Miceşti, urmând ca, de la anul, să se intervină si pe sectoarele colaterale. În privinţa iluminatului public, acesta va putea fi realizat după finalizarea procedurilor de achiziţie (licitaţie) privitoare la atribuirea acestui serviciu pentru municipiul Alba Iulia. Din păcate, numărul mare de contestaţii a întârziat acest lucru. În prezent, nu există o relaţie contractuală pentru acest tip de servicii.”
Întrebare de la: Danciu Ioan; Subiect: Întrebare
„Am şi eu o întrebare, domnule primar,
De ce, domnule primar, locuitorii de pe strada Dr.Aurel Lazăr sunt singurii ce nu beneficiază de trotuar pavele în faţa porţii, respectiv de la stradă până la poarta casei, care este adevăratul motiv, chiar să fie o aşa lipsă de bani. Bine că se pun la marginea oraşului. Nu uitaţi că suntem peste 59 de familii, iar iunie este aproape.”
Răspuns: „Strada Aurel Lazăr este amenajată pe un tronson. Dezvoltarea ulterioară a străzii necesită în prezent sistematizare. Acest lucru va fi realizat în cursul anului viitor, prin elaborarea unui plan mai amplu care nu vizează doar strada în cauză.”
Întrebare de la: Popescu Emil; Subiect: gropi
„Am şi eu o întrebare, domnule primar,
La intrarea din b-dul Revoluţiei în parcarea Profi nu se poate pune o bandă asfalt, să nu mai rupem maşinile aşa de rău. Mulţumesc, la revedere.”
Răspuns: „Începând de săptămâna viitoare, vom interveni pentru repararea drumurilor asfaltate din municipiu. Vă mulţumim pentru sesizare şi vă asigurăm că se va interveni prin suplimentarea cu o pană de asfalt şi în zona parcării Profi cu acces din Bulevardul Revoluţiei.”
Întrebare de la: Bogdan Bitai; Subiect: Asfaltare strada Dacilor
„Am şi eu o întrebare, domnule primar,
Bună ziua, acum că aţi terminat lucrările la canalizarea din Partoş (strada Dacilor, mai exact), când o să vă apucaţi de asfaltarea străzii? Strada e un dezastru de prea multă vreme.”
Răspuns: „Aşa cum aţi precizat în prezent, se execută lucrarea de introducere a canalizării în Partoş, inclusiv pe strada Dacilor. În perioada imediat următoare, se realizează documentaţia de atribuire şi se depune pe SEAP (sistemul electronic de licitaţie), pentru serviciile de modernizare a străzilor din Partoş. Odată încheiată această procedură, se va putea trece la executarea lucrărilor. Vă asigurăm că este în interesul comun, al tuturor, ca acest lucru să se întâmple în următoarele 3 luni.”
Întrebare de la: Posogan Cristian; Subiect: Locuinţe sociale
„Am şi eu o întrebare, domnule primar,
Aş dori să vă întreb referitor la data exactă când se vor da în folosinţă locuinţele sociale (ANL).”
Răspuns: „Locuinţele pentru tineret destinate închirierii tronson A, B, C, zona Detunata se realizează prin fonduri ANL, care au comunicat termenul preconizat de punere în funcţiune a obiectivului: luna mai 2012.”
Întrebare de la: Horea Lencu; Subiect: Câine comunitar
„Am şi eu o întrebare, domnule primar,
Am solicitat în repetate rânduri, de mai bine de 8 luni de zile, ridicarea de pe domeniul public, strada Călăraşilor nr.11 – aprox. a unui câine vagabond şi nu s-a întâmplat nimic! Menţionez că anterior acestei perioade la insistenţele noastre (peste 20 de sesizări telefonice şi cerere scrisă) câinele a fost ridicat şi marcat printr-un plastic cu număr în ureche, iar apoi eliberat, a revenit în zona străzii noastre! Nu am solicitat să i se pună un plastic în ureche, am solicitat să fie ridicat pentru că este destul de agresiv!
Am depus în repetate rânduri cereri scrise atât la Primărie cât şi la Poliţia locală şi am făcut nenumărate sesizări telefonice! Cine răspunde dacă îmi este muşcat copilul sau dacă este muşcat unul dintre sutele de copii care vin în fiecare zi spre şi dinspre Şcoala Vasile Goldiş din centrul oraşului!? Se mai ocupă cineva de ecarisaj?!”
Răspuns: „În baza Legii, câinele a fost sterilizat şi marcat, iar apoi a fost pus în libertate. Societatea care se ocupă de problema câinilor vagabonzi este SC Salprest SA. Le-am comunicat problema semnalizată, urmând ca, în cursul zilelor următoare, să fie ridicat patrupedul.”
Întrebare de la: Balea Dumitru; Subiect: Mult praf
„Am şi eu o întrebare, domnule primar,
Buna ziua
Locuiesc pe str.V.Alecsandri, bl.31; din cauza şantierului de la blocurile în construcţie ale primăriei din spatele stadionului s-a depus pe şoseaua din faţa blocului 31 foarte mult pământ care a fost adus de utilaje din şantier care provoacă mult praf. Locuitorii din zonă nu pot să deschidă geamurile pentru aerisire, vă rugăm să măturaţi drumul pe porţiunea respectivă. Am fost şi la dm. Crisboi, care a promis că rezolvă situaţia, dar nu s-a întâmplat.
Va mulţumesc.”
Răspuns: „Au fost atenţionaţi constructorii din zonă, pentru luarea măsurilor de împiedicare a producerii şi răspândirii prafului în zonele adiacente şi a şantierului. Precizăm că în acest sens vom reveni cu o notificare către contructori pentru înlăturarea disconfortului creat.
Întrebare de la Neacsu Daniel; Subiect: Ref. la firmele de servicii electronice
„Am şi eu o întrebare, domnule primar,
De ce Primăria Alba Iulia nu a intervenit în sprijinul proprietarilor de apartamente de la blocuri atunci când a fost sesizată în scris de modul brutal în care au pătruns prin scările blocurilor instalându-şi propriile reţele de Tv. prin cablu, telefonie fixă, internet, montându-şi pe faţadele blocurilor cabluri peste cabluri, ceea ce a dus la un aspect necorespunzător al acestora, fără a avea acordul acestor proprietari şi, implicit, al asociaţiei de proprietari din care fac parte? Primăria Alba Iulia nu este interesată de modul cum arată faţadele blocurilor din acest oraş? Mă refer, în special, la RCS & RDS şi NEXTGEN COMMUNICATIONS care au sfidat tot timpul drepturile prorietarilor de apartamente sau al reprezentanţilor asoc. de proprietari, punând pur şi simplu stăpânire pe blocurile noastre. Care este răspunsul Dvs.?”
Răspuns: „Blocurile de locuinte sunt proprietate privată, iar primăria nu poate interveni in administrarea sau gestionarea relaţiilor dintre proprietari şi terţi. Competenţa în situaţia semnalată de dumneavoastră revine strict Asociaţiei de proprietari. Montarea acestor reţele de cabluri nu necesită autorizaţie, iar intervenţia din partea Primăriei ar fi un abuz în serviciu.”
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
constantin
joi, 22.02.2018 at 15:45
buna ziua
am 51 ani ,sotia 43 suntem din alba iulia si suntem fara casa..cum putem intra in posesia unei locuinte sociale…muncim amandoi de peste 25 ani..dar se vede ca suntem expirati de nu avem acces la nimik pana acum
dani
joi, 22.02.2018 at 15:56
nu te rezolva nimeni.
asta este romania mare
constantin
joi, 22.02.2018 at 15:46
nu conteaza zona ,sau locatia,,important este un acoperis deasupra capului.