Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

AUDIENŢE ONLINE: Despre intrarea în Oarda cufundată în beznă, semne de circulaţie şi şanţuri pe străzile din cartierul Orizont


Publicat

Cititorii Alba24 primesc noi precizări de la Primăria Alba Iulia privind probleme administrative sesizate prin „Audienţe Online”. Au fost semnalate situaţii din Oarda de Jos, unde, a ieşirea spre Limba zona este cufundată în beznă, a fost propusă scoaterea indicatorului „Accesu Interzis” la intrarea pe strada Aurel Vlaicu, respectiv montarea unuia de „Cedează trecerea” la intrarea în Alba Iulia, pe podul peste Mureş, iar, unul dintre locuitorii din cartierul Orizont arată că străzile de acolo sunt brăzdate de şanţuri. Vedeţi în continuare răspunsurile administraţiei locale:

Întrebare de la: Dreghici Iosif. Subiect: Iluminare strada Dumbrăviţei, Oarda de Jos

“Aş vrea să reiau o problemă care a mai fost adusă în discuţie de un alt cetăţean. La intrarea în Oarda de Jos, dinspre Limba, primii 150 m de drum şi prima casă pe partea dreaptă sunt cufundate în beznă. Vă rugăm încă o dată să aveţi în vedere extinderea reţelei de iluminare publică şi în această zonă.”

Răspuns: “În şedinţa de Consiliu Local din data de 23 octombrie 2012 se va aproba contractul de concesiune a Serviciului de Iluminat Public. Ulterior, se vor rezolva problemele referitoare la extindere reţele electrice.”

 

Întrebare de la: Bucur Dan. Subiect: semn circulaţie

“Cât timp a fost închis tronsonul de circulaţie din faţa Hotelului <Cetate>, pe strada Aurel Vlaicu a fost pus semnul <accesul interzis> lucru firesc, dar acum, dacă situaţia s-a schimbat, se mai impune păstrarea lui?”

Răspuns: “S-au purtat discuţii cu Poliţia Rutieră a Municipiului Alba Iulia în vederea reglării circulaţiei în zona Hotelul <Cetate>, str. Aurel Vlaicu. Urmează să fie aprobat un plan de semnalizare al străzilor Aurel Vlaicu şi Nicolae Iorga, care să cuprindă circulaţia inclusiv pe interiorul Cetăţii.”

 

Întrebare de la: Popescu Daniel. Subiect: propunere pentru fluidizarea traficului

“Vă sugerez montarea unui indicator rutier cu semnificaţia <Cedează trecerea> pe DN 1, pe sensul de intrare în Alba Iulia, la podul peste râul Mureş. Astfel, s-ar evita blocarea imediată a traficului  pe pod în situaţia în care un autovehicul ce iese de pe pod vrea să vireze la stânga pentru a intra în Oarda.”

Răspuns: “Administrarea DN1, inclusiv Podul Mureş se face de către CNADR Cluj, astfel încât nu putem lua noi o decizie în acest sens.”

 

Întrebare de la: Adi Popa

”Locuiesc în cartierul Orizont, plătesc impozit pe proprietate şi auto la Primăria Alba Iulia şi am câteva nelămuriri pe care vreau să le aduc la cunoştinţa dumneavoastră, în speranţa că se vor găsi şi rezolvări şi anume:

– în această primăvară, în urma lucrărilor de canalizare care au avut loc pe strada Drăgăşani, toate camioanele încărcate cu pământ rezultat din excavaţii au trecut pe strada Azur, făcând din această stradă una pe care poţi merge doar cu tractorul. La începutul acestei luni, cetăţenii domiciliaţi pe această stradă au adus pietre şi au tasat drumul pe o porţiune de 100 m până la casele lor, restul rămânând la fel;

– în urmă cu ceva timp (aprox. 2 săptămâni) pe strada Cigaş ,imediat după intersecţia cu strada Azur, a apărut un sanţ care era săpat perpendicular pe strada Cigaş, dar nu era pe toată lăţimea. În cursul zilei de ieri, 8.10.2012, cel care a început sanţul şi-a desăvârşit lucrarea, întinzând şanţul pe toată lăţimea străzii, astfel încât seara, având în vedere că strada este <luminată>, dacă nu ştii că este şanţ, îţi rămân roţile acolo (la propriu).

Având în vedere cele de mai sus, vă rog să luaţi legătura, prin inspectorii din cadrul serviciilor de specialitate din cadrul Primăriei, cu cei care se fac vinovaţi de degradarea străzilor mai sus amintite, respectiv firma care a făcut lucrările de canalizare în Miceşti pentru primul caz şi cetăţenii care locuiesc pe straga Cigaş, în al doilea caz, pentru a aduce străzile la starea iniţială, adică circulabile.”

Răspuns: “Referitor la modernizarea sistemului de canalizare în cartierul Miceşti, vă informăm că, până în data de 19.10.2012, se va interveni la refacerea la starea iniţială a străzii Azur, pe traseul afectat de camioane.”



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

VIDEO: Emisiune a Televiziunii Române, dedicată micii Mănăstiri de la Măgina. Colțul de rai de lângă Aiud

Publicat

Televiziunea Română a prezentat în cadrul emisiunii ”Lumea credinței”, un reportaj dedicat micii Mănăstiri de la Măgina, de lângă Aiud. 

Este un loc mai puțin cunoscut, dar extrem de interesant, prin istoria lui. Reporterii au discutat cu starețul Serafim Cruceanu, dar și cu istoricul Gheorghe Petrov, care a prezentat pe larg istoria lăcașului.

Mănăstirea Măgina este un complex monahal situat la marginea localității cu același nume, din județul Alba. Ansamblul bisericii „Sfânta Treime” a mănăstirii Măgina este inclus în Lista monumentelor istorice din județul Alba.

Biserica mănăstirii a fost construită înainte de anul 1570, conform istoricului Gheorghe Petrov, specialist în arheologia bisericilor și cimitirelor medievale din Transilvania. Informații documentare avem atât din Șematismul de la Blaj, unde este consemnată existența mănăstirii la anul 1611, cât și din însemnarea făcută la data de 15 iunie 1713 pe Cazania lui Varlaam.

La Mănăstirea Măgina a funcționat o școală renumită încă din 1611 (conform istoricului Nicolae Albu, în revista Apulum XIV, 1976, pag.469-470), și este consemnată în decretele imperiale din 24 august 1784 și aprilie 1785, date de împăratul Iosif al II-lea, înscriindu-se între cele 11 școli românești importante din Transilvania, pentru grija sufletelor și învățătura pruncilor.

Este cunoscută și pentru luptele purtate în acest loc în anii revoluției de la 1848-1849 (deoarece mănăstirea era o mică fortăreață apărată de un zid de piatră cu înălțimea de 4 m), între oastea condusă de tribunul Simion Prodan Probul și nobilimea maghiară din Aiud.

În anul 1848, Avram Iancu îl trimite pe tribunul Simion Prodan Probul pentru a organiza o tabără militară la Mănăstirea Măgina, în vederea apărării republicii țărănești din munți.

La 22 octombrie 1849, tabăra de la Mănăstirea Măgina a fost atacată de oastea nobiliară din Aiud condusă de comiții Bánffy și Kemény, care au ars mănăstirea, dar monahii au reușit, în 1855, să repună în funcțiune atât biserica, cât și binecunoscuta școală.

În urma cercetărilor arheologice, în curtea interioară a mănăstirii s-au descoperit 23 de morminte. Inventarul recuperat din morminte se compune din monede medievale de argint din sec. al XVI-lea și al XVII-lea, emise în vremea lui Ferdinand I de Habsburg (1526-1564), Maximilian II, Matias II, Gabriel Báthory și Leopold I, două cruci pectorale și alte obiecte de cult.

Sursă: Scurt istoric al mănăstirii Măgina – Stareț ieromonah Serafim Cruceanu

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Virgil Musta: Sărbătorile de iarnă nu vor mai fi posibile în acest context epidemic. Dacă nu scade rata infectărilor, va fi grav

Publicat

Virgil Musta, șeful Secției de Boli Infecțioase 2 de la Spitalul Victor Babeș din Timișoara, a declarat că îi îndeamnă pe oameni să nu își facă planuri pentru sărbătorile de iarnă, pentru că acestea nu vor fi posibile, în contextul pandemiei.

„Situația de acum va avea efecte și de Crăciun. Vă spun sincer, dacă vom mai avea Crăciun depinde doar de noi. Pentru că, dacă nu scade simțitor rata de îmbolnăvire va fi foarte grav.

Adică, sincer, Sărbătorile de Iarnă, sărbătorile în care teoretic trebuie ca familia să se strângă în jurul pomului de Crăciun, nu vor mai fi posibile în acest context epidemic.

Nu de altceva, dar trebuie să ne protejăm pe noi și pe cei dragi nouă. Iar categoriile cu risc ridicat de îmbolnăvire nu pot fi expuse”, a spus medicul timișorean, la B1TV.

Virgil Musta a mai spus că personalul medical trece printr-o situație extrem de dificilă.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda va fi ”dat în trafic” până la sfârșitul anului. Ministrul Bode: Progresul fizic este de 95%

Publicat

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat duminică seară că Lotul 1 din Autostrada Sebeș-Turda va fi ”dat în trafic” până la sfârșitul anului. 

Acesta a fost invitat la Digi24, unde a vorbit despre investițiile în curs de finalizare la infrastructura mare.

”Cei 17 kilometri ai lotului 1 de pe Autostrada Sebeș-Turda, trebuiau să fie finalizați în 2018. În acest moment, progresul fizic este de peste 95%. ab24

În condițiile în care vom avea cel puțin 25 de zile fără intemperii, în condiții meteo favorabile, cei 17 kilometri de autostradă din Sebeș-Turda, Lotul 1, vor fi dați în trafic” a spus ministrul Bode, întrebat ce porțiuni de autostradă vor fi inaugurate în acest an.

”De asemenea, Râșnov-Cristian, 10 kilometri din Comarnic – Brașov, are termen de finalizare în acest an și se va finaliza în acest an” a adăugat acesta.

Citește și: VIDEO REPORTAJ: Stadiul lucrărilor pe Lotul 1 al A10, între Sebeș și Alba Iulia. Care sunt șansele să fie deschis în acest an

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000)

Constructor: Impresa Pizzarotti

Valoare: 541.73 mil lei (fără TVA)

Contract: semnat în 2014

Lucrări începute: decembrie 2014

Stadiu fizic / stadiu financiar (octombrie 2020): 95% / 82,37%

Deschiere (în folosință): (estimat) 31 decembrie 2020

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Europarlamentar austriac: Roșiile olandeze pot fi luate oricând drept mere, pe când cele românești sunt ”fantastice”

Publicat

Europarlamentarul austriac Thomas Waitz a făcut o comparație între roșiile românești și cele olandeze. Roșiile olandeze pot fi luate oricând drept mere, a spus acesta, pe când cele românești sunt ”fantastice”.

„Nu știu dacă ați văzut cum cultivă roșii acolo (în Olanda – n.red.). Le cultivă în sere, deci ai zone întregi acoperite de sere, cu lumină artificială, pentru că nu au destulă lumină solară pentru a produce roșii bune, roșiile au lăstari de opt metri, deci produc, produc, produc…, producția pe metru pătrat este uriașă, dar poți atinge astfel de perfomanță doar cu fertilizatori artificiali, cu multe pesticide, deci obțin produse complet golite de calitățile naturale.

Și de aceea sunt fără gust, arată fantastic, dar ar putea fi la fel de bine să fie mere”, a declarat europarlamentarul într-un interviu pentru Digi24.

Întrebat dacă a gustat o roșie românească, Thomas Waitz a spus că a avut ocazia să cumpere dintr-o piață locală din România și „au fost fantastice”.

„Ceea ce am observat în mai multe țări, și în Olanda, Belgia, Germania, țările scandinave, este că oamenii au început să înțeleagă că roșiile pot avea un gust diferit. De aceea vezi, chiar și în marile lanțuri de magazine, multe soiuri diferite de roșii, cum nu am mai văzut în ultimii 50 de ani.

Roșii, portocalii, cu dungi, verzi, deci aceste tendințe evoluează și asta le oferă șanse noi producătorilor de talie medie, pentru că nu ai cum să produci aceste tipuri de roșii în vechea manieră de tip industrial, cum e cazul roșiilor olandeze de care vorbeam. Deci, sunt noi oportunități comerciale, inclusiv pentru țări ca România”, a spus Thomas Waitz.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate