Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

AUDIENŢE ONLINE: Despre modernizare trotuare pe strada Cetăţii, pietruirea arterelor pe Valea Popii, locuinţe ANL şi iluminat public


Publicat

Reprezentanţii Primăriei Alba Iulia au transmis informaţii noi privind probleme administrative semnalate la „Audienţe Online” de către cititorii Alba24. Este vorba despre modernizare trotuare pe strada Cetăţii, reparaţii la partea carosabilă în zona Valea Popii, stadiu amenajări locuinţe ANL şi iluminat public pe străzile de la Schit şi Parcul Sfânta Ecaterina din Cetate.

Întrebare de la: Răzvan Secară. Subiect: trotuare strada Cetăţii – Alba Iulia

„Pe strada Cetăţii, strada adiacentă Cetăţii Alba Carolina, trotuarele arată ca după bombardament. Degeaba locatarii încearcă să le întreţină, plivind buruienile care cresc nestingherite, datorită lipsei asfaltului. Paradoxal este faptul că partea carosabilă este întreţinută şi reparată de către municipalitate, însă partea de trotuare şi rampele de racordare ale curţilor la partea carosabilă arată jalnic. Am rugămintea de a se lua măsuri pentru remedierea acestei situaţii, care nu are de-a face cu imaginea unui oraş european. Mai ales că locatarii străzii plătesc impozite de zona centrală. Întrebarea este: ce măsuri va lua Primăria în acest sens şi în ce orizont de timp se estimează remedierea situaţiei? Mulţumesc.”

Răspuns: „Pe strada Cetăţii, precum şi pe strada Crişanei, reţeaua de distribuţie a apei potabile prezintă o stare avansată de degradare, urmând a fi înlocuită, ulterior Primăria putând începe lucrările de modernizare trotuarelor şi acceselor în proprietăţi.”

 

Întrebare de la: Sabău Călin. Subiect: str. Cerbului – Valea Popii

„Mulţumim pentru introducerea curentului electric, iar întrebarea pe care o pun este următoarea: se au în vedere lucrări de reparaţii la drum, pietruire, şanţuri pentru scurgerea apei?”

Răspuns: „Primăria Municipiului Alba Iulia are în derulare un contract ce priveşte pietruirea străzilor, incluzând şi Valea Popii. Lucrările se vor desfăşura în perioada următoare.”

 

Întrebare de la: Trif Călina Lucia. Subiect: locuinţe ANL

”La ce dată se mai dau locuinţe ANL? Am înţeles că au fost alegeri, că s-a ales alt consiliu, s-au schimbat viceprimarii, dar, totuşi, când aveţi de gând să faceţi repartiţiile, că azi-mâine începe şcoala, se schimbă vremea, vine frigul. Eu stau în chirie, trebuie să plătesc încă o lună şi toate astea pentru că primăria şi toţi cei cu putere de decizie îşi pun pe prim plan interesele personale sau de partid şi abia apoi ale celorlalţi cetăţeni, pentru că voi, cei de acolo, nu ştiţi ce înseamnă să plătiţi o chirie şi toate utilităţile din 2 salarii de mizerie, din care nu îţi mai rămân bani nici pentru pâine pentru o lună, să nu mai vorbim de altceva….E vă mulţumesc pentru timpul acordat citirii acestui mesaj şi aş vrea ca, în cel mai scurt timp, să decideţi în care lună le daţi în folosinţă.”

Răspuns: „În data de 10.07.2012, a avut loc recepţia lucrărilor. Există câteva probleme ce trebuie remediate, în special cele legate de punerea în funcţiune şi probele centralei termice. Până la această dată, aceste operaţiuni nu au fost finalizate de către constructorul angajat de catre ANL Bucureşti, prin grija căruia s-au realizat aceste locuinţe. După definitivarea acestor aspecte (în cel mai scurt timp posibil), Primăria Municipiului Alba Iulia va prelua locuinţele, urmând să fie efectuaţi paşii procedurali pentru repartiţie.”

 

Întrebare de la: Alex. Subiect: iluminat public

„De ce nu se schimbă din când în când becurile arse de la stâlpii de iluminat public din zona Schit (de la strada Gladiolelor în sus). De exemplu, pe str. Fântânelelor, este o zonă de benznă de câteva sute de metri. Mai sunt becuri arse pe Macului, Iederii etc…”

Întrebare de la: Nistor Marius. Subiect: parc Sf. Ecaterina

„De câteva zile, este întrerupt curentul (noaptea) din parcul din faţa Bisericii Sf.Ecaterina – Cetate şi, de asemenea, nu mai funcţionează nici fântâna arteziană, care, oricum, trebuie reglată (apa ţâşneşte doar din câteva dispozitive).”

Răspuns: „Cererile dumneavoastră au fost înaintate operatorului de iluminat public cu prioritate, urmând a fi rezolvate în zilele acestea.”

Întrebare de la: Şeulean Ioan. Subiect: Utilităţi strada Francisca

„Pentru strada Francisca există planuri de modernizare – iluminat public, asfaltare, canalizare?”

Răspuns: „Strada Francisca are toată structura edilitară şi rutieră, până în zona Schitului Sf. Lazăr. Tronsonul care continuă pe sub pădure nu se poate moderniza, până nu se finalizează PUZ-ul zonal, care este în lucru, pe baza căruia urmând să se continue lucrările.”

Foto: arhivă



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Dana

    miercuri, 22.08.2012 at 18:59

    Cand se va incepe o noua sesiune de depunere a dosarelor pt locuinte ANL? Pot depune dosar si cei care locuiesc in Alba Iulia si lucreaza in afara orasului (Sebes, Oiejdea, Teius)? Multumim.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

570 de hectare de fond forestier din zona Feneș vor fi mai ușor de exploatat. Direcția Silvică Alba reface drumurile de acces

Publicat

Regia Națională a Pădurilor „Romsilva” prin Direcția Silvică Alba – va reabilita două drumuri forestiere în lungime totală de 3,9 kilometri, aflate pe raza localității Feneș – Zlatna. Potrivit proiectului, cele două drumuri accesibilizează un fond forestier de peste 570 ha de fond forestier aflat în proprietatea statului.

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a anunțat luarea deciziei etapei de încadrare, fără evaluarea impactului asupra mediului în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectele „Reabilitare drum forestier Valea Dâmbăului, propus a fi amplasat în UP VII Feneș, ua 113D”, și „Reabilitare drum forestier Feneșasa, propus a fi amplasat în UP VII Feneș, ua 114 D”, titular Direcția Silvică Alba.

Drumul forestier Feneșasa

Drumul forestier Feneșasa în lungime de 3,1 km este situat în nord vestul localității Feneș, localitate ce este în subordinea administrativă a orașului Zlatna, județul Alba, fiind racordat la drumul forestier axial Feneș-Groza.

Drumul forestier Feneșasa accesibilizează 464,35 ha de fond forestier, din care 463,90 ha fond forestier proprietate publică de stat și 0,45 ha fond forestier aflat în alt tip de proprirtate.

Lungimea drumului forerstier ce urmează a se reabilita în această etapă este de 2,9 km, iar lățimea medie a părții carosabile este de 3 metri (cu supralărgiri).

Drumul forestier Valea Dâmbăului

Drumul forestier Valea Dâmbăului în lungime de 0,9 km este situat în nord vestul localității Feneș, localitate ce este în subordinea administrativă a orașului Zlatna, județul Alba, fiind
racordat la drumul forestier Feneșasa.

Drumul forestier Valea Dâmbăului accesibilizează 111,92 ha de fond forestier, din care 111,92 ha fond forestier proprietate publică de stat.

Lungimea drumului forerstier ce urmează a se reabilita în această etapă este de 980 m, iar lățimea medie a părții carosabile este de 3 metri (cu supralărgiri).

Structura rutieră

Potrivit documentației, se va realiza o suprastructură pentru partea carosabilă, platformă de întoarcere, stațiile de încrucișare și racordurile cu drumurile laterale alcătuită din:

– 30 cm piatră spartă poligranulară 0-70 fără impanare

– 15 cm piatră spartă poligranulară 0-40 cu impanare

Profil transversal:

– viteza de proiectare: 20 Km/h

– platforma: 3,50 m

– parte carosabilă: 2,75 m

– acostamente: 2 x 0,375 m

Pe traseul actual al celor două drumuri forestiere există podeţe tubulare cu diametru de la 0,60 la 1,00 m, precum și podeţe dalate. Se vor înlocui podeţele degradate şi înfundate şi se vor repara podeţele aflate în stare mai bună.

De asemenea, pentru siguranţa circulaţiei si exploatarea raţională a drumului se vor prevede stâlpi de dirijare din lemn de foioase și indicatoare pentru orientarea și reglementarea circulației (de avertizare pentru locurile periculoase, de interzicere, de sens obligatoriu, de orientare și diverse).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rețeaua de alimentare cu apă potabilă din Șard va fi extinsă. Se vor executa peste 200 de cămine de branșament

Publicat

Rețeaua de apă potabilă din Șard va fi extinsă pe mai multe străzi din localitate. Printr-un proiect se urmărește realizarea a 215 cămine de branșament și 14 hidranți de incendiu, în zone unde nu există rețele de alimentare cu apă potabilă.  

Agenția pentru Protecția Mediului Alba anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul ”Extindere rețea de apă potabilă și branșamente, localitatea Șard, comuna Ighiu”, titular Primăria comunei Ighiu.

În prezent în localitatea Șard există rețea de apă potabilă doar pe strada Principală și o porțiune din strada Lab, zona studiată, străzile Popi 2, Dig Popi, Florilor, Dig-Stramba, Olteni, Broșteni, Coasta1, Coasta2, Coasta3, La Silvi, Lab și zona Sală Nunți, nu există rețele de alimentare cu apă potabilă. Se propune extinderea rețelei de apă potabilă pe aceste străzi cu conducte de PEHD De 110 mm, PEHD 90 mm, PEHD 63 mm și PEHD 40 mm.

Strada Popi 2

Rețeaua existentă de alimentare cu apă potabilă se va extinde cu o conductă de PEHD De 63 mm pe o lungime de 120 m, pe traseul conductei de alimentare cu apa potabila a fost prevazut un camin de vane CWP21.

Pentru fiecare imobil s-a prevăzut câte un branșament, constând din conductă PEHD De 25 mm, cu lungimea de 5 m și un cămin de branșament din elemente prefabricate de beton cu ramă și capac carosabile, amplasat la limita de proprietate. În total au fost proiectate 9 branșamente.

Strada Dig Popi

Rețeaua existentă de alimentare cu apă potabilă se va extinde cu o conductă de PEHD De 63 mm pe o lungime de 170 m, pe traseul conductei de alimentare cu apa potabila a fost prevazut un camin de vane CWDP1.

Pentru fiecare imobil s-a prevăzut câte un branșament, constând din conductă PEHD De 25 mm, cu lungimea de 5 m și un cămin de branșament din elemente prefabricate de beton cu ramă și capac carosabile, amplasat la limita de proprietate. În total au fost proiectate 6 branșamente.

Strada Florilor

Rețeaua existentă de alimentare cu apă potabilă se va extinde cu o conductă de PEHD De 110 mm pe o lungime de 465 m și PEHD De 90 mm pe o lungime de 310 m.

Pe traseul conductei de alimentare cu apă potabilă au fost prevazute doua camine de vane (CWF1, CWF2) și doi hidranți de incendiu subterani DN 80 mm legați din conductă de distribuție nou proiectată De 110 mm. Pe acest traseu există o subtraversare de râu (Sbt.R1), în lungime de 30 ml, ce se va executa prin foraj dirijat cu conductă de polietilenă având diametrul exterior De 110 mm, montată în tub de protecție din polietilenă de înaltă densitate cu diametrul exterior De 200 mm.

Pentru fiecare imobil s-a prevăzut câte un branșament, constând din conductă PEHD De 25 mm, cu lungimea de 5 m și un cămin de branșament din elemente prefabricate de beton cu ramă și capac carosabile, amplasat la limita de proprietate. În total au fost proiectate 36 branșamente.

Strada Dig-Strâmba

Rețeaua existentă de alimentare cu apă potabilă se va extinde cu o conductă de PEHD De 110 mm pe o lungime de 810 m.

Pe traseul conductei de alimentare cu apă potabilă au fost prevăzute două cămine de vane (CWDS1, CWDS2), două cămine de golire (Cg6, Cg7) și doi hidranți de incendiu subterani DN 80mm legați din conductă de distribuție nou proiectată De 110 mm.

Pentru fiecare imobil s-a prevăzut câte un branșament, constând din conductă PEHD De 25 mm, cu lungimea de 5 m și un cămin de branșament din elemente prefabricate de beton cu ramă și capac carosabile, amplasat la limita de proprietate. În total au fost proiectate 35 branșamente.

Strada Olteni

Rețeaua existentă de alimentare cu apă potabilă se va extinde cu o conductă de PEHD De 110 mm pe o lungime de 1025 m și PEHD De 63 mm pe o lungime de 150 m.

Pe traseul conductei de alimentare cu apă potabilă au fost prevazute trei camine de vane (CWO1, CWO2, CWO3) ), doua cămine de golire (Cg4, Cg5) și doi hidranți de incendiu subterani DN 80mm legați din conductă de distribuție nou proiectată De110mm. Pe acest traseu exista o subtraversare de drum județian DJ107H, în lungime de 15 ml, ce se va executa prin foraj dirijat cu conductă de polietilenă având diametrul exterior De 110mm, montată în tub de protecție din polietilenă de înaltă densitate cu diametrul exterior De 200 mm și o subtraversare de râu (Sbt.R3), în lungime de 30 ml, ce se va executa prin foraj dirijat cu conductă de polietilenă având diametrul exterior De 110 mm, montată în tub de protecție din polietilenă de înaltă densitate cu diametrul exterior De 200 mm.

Pentru fiecare imobil s-a prevăzut câte un branșament, constând din conductă PEHD De 25 mm, cu lungimea de 5 m și un cămin de branșament din elemente prefabricate de beton cu ramă și capac carosabile, amplasat la limita de proprietate. În total au fost proiectate 36 branșamente.

Strada Broșteni

Rețeaua existentă de alimentare cu apă potabilă se va extinde cu o conductă de PEHD De 110 mm pe o lungime de 355 m.

Pe traseul conductei de alimentare cu apă potabilă a fost prevazut un camin de vane (CWB1) și doi hidranți de incendiu subterani DN 80mm legați din conductă de distribuție nou proiectată De110mm. Pe acest traseu exista o subtraversare de râu (Sbt.R4), în lungime de 40 ml, ce se va executa prin foraj dirijat cu conductă de polietilenă având diametrul exterior De 110mm, montată în tub de protecție din polietilenă de înaltă densitate cu diametrul exterior De 200 mm.

Pentru fiecare imobil s-a prevăzut câte un branșament, constând din conductă PEHD De 25 mm, cu lungimea de 5 m și un cămin de branșament din elemente prefabricate de beton cu ramă și capac carosabile, amplasat la limita de proprietate. În total au fost proiectate 13 branșamente.

Strada La Silvi

Rețeaua existentă de alimentare cu apă potabilă se va extinde cu o conductă de PEHD De 63 mm pe o lungime de 110 m, pe traseul conductei de alimentare cu apă potabilă a fost prevăzut un cămin de vane CWLS1.

Pentru fiecare imobil s-a prevăzut câte un branșament, constând din conductă PEHD De 25 mm, cu lungimea de 5 m și un cămin de branșament din elemente prefabricate de beton cu ramă și capac carosabile, amplasat la limita de proprietate. În total au fost proiectate 7 branșamente.

Strada Coastă 1

Rețeaua existentă de alimentare cu apă potabilă se va extinde cu o conductă de PEHD De 110 mm pe o lungime de 110 m, pe traseul conductei de alimentare cu apă potabilă a fost prevăzut un cămin de vane CWC11 și un cămin de golire Cg1.

Pentru fiecare imobil s-a prevăzut câte un branșament, constând din conductă PEHD De 25 mm, cu lungimea de 5 m și un cămin de branșament din elemente prefabricate de beton cu ramă și capac carosabile, amplasat la limita de proprietate. În total au fost proiectate 4 branșamente.

Strada Coastă 2

Rețeaua existentă de alimentare cu apă potabilă se va extinde cu o conductă de PEHD De 110 mm pe o lungime de 460 m.

Pe traseul conductei de alimentare cu apă potabilă a fost prevazut un camin de golire (Cg2) și doi hidranți de incendiu subterani DN 80 mm legați din conductă de distribuție nou proiectată De 110 mm.

Pentru fiecare imobil s-a prevăzut câte un branșament, constând din conductă PEHD De 25 mm, cu lungimea de 5 m și un cămin de branșament din elemente prefabricate de beton cu ramă și capac carosabile, amplasat la limita de proprietate. În total au fost proiectate 12 branșamente.

Strada Coastă 3

Rețeaua existentă de alimentare cu apă potabilă se va extinde cu o conductă de PEHD De 110 mm pe o lungime de 320 m și PEHD De 40 mm pe o lungime de 55 m.

Pe traseul conductei de alimentare cu apă potabilă a fost prevazut un camin de golire (Cg3) și un hidrant de incendiu subteran DN 80 mm legat din conductă de distribuție nou proiectată De 110 mm. Pe acest traseu există o subtraversare de râu (Sbt.R5), în lungime de 15 ml, ce se va executa prin foraj dirijat cu conductă de polietilenă având diametrul exterior De 40 mm, montată în tub de protecție din polietilenă de înaltă densitate cu diametrul exterior De 90 mm.

Pentru fiecare imobil s-a prevăzut câte un branșament, constând din conductă PEHD De 25 mm, cu lungimea de 5 m și un cămin de branșament din elemente prefabricate de beton cu ramă și capac carosabile, amplasat la limita de proprietate. În total au fost proiectate 20 branșamente.

Strada Lab

Rețeaua existentă de alimentare cu apă potabilă se va extinde cu o conductă de PEHD De 110 mm pe o lungime de 530 m și PEHD De 90 mm pe o lungime de 430 m.

Pe traseul conductei de alimentare cu apă potabilă au fost prevazute patru camine de vane (CWLab1, CWLab2, CWLab3, CWLab4) și doi hidranți de incendiu subterani DN 80 mm legați din conductă de distribuție nou proiectată De 110 mm. Pe acest traseu există o subtraversare de rigolă (Sbt.rigolă), în lungime de 15 ml, ce se va executa prin foraj dirijat cu conductă de polietilenă având diametrul exterior De 110 mm, montată în tub de protecție din polietilenă de înaltă densitate cu diametrul exterior De 200 mm.

Pentru fiecare imobil s-a prevăzut câte un branșament, constând din conductă PEHD De 25 mm, cu lungimea de 5 m și un cămin de branșament din elemente prefabricate de beton cu ramă și capac carosabile, amplasat la limita de proprietate. În total au fost proiectate 33 branșamente.

Zona Sală Nunți

Rețeaua existentă de alimentare cu apă potabilă se va extinde cu o conductă de PEHD De 110 mm pe o lungime de 90 m.

Pe traseul conductei de alimentare cu apă potabilă a fost prevazut un cămin de vane (CWSală1) și un hidrant de incendiu subteran DN 80 mm legat din conductă de distribuție nou proiectată De 110 mm. Pe acest traseu există o subtraversare de râu (Sbt.R2), în lungime de 30 ml, ce se va executa prin foraj dirijat cu conductă de polietilenă având diametrul exterior De 110 mm, montată în tub de protecție din polietilenă de înaltă densitate cu diametrul exterior De 200 mm.

Pentru fiecare imobil s-a prevăzut câte un branșament, constând din conductă PEHD De 25 mm, cu lungimea de 5 m și un cămin de branșament din elemente prefabricate de beton cu ramă și capac carosabile, amplasat la limita de proprietate. În total au fost proiectate 4 branșamente.

Durata de implementare respectiv execuție a obiectivului de investiţii este de 40 de luni, din care două luni pentru proiectare faza PT + DTAC, două luni pentru organizarea licitației și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Uniforma, obligatorie în școli. Senatul a aprobat propunerea legislativă și a stabilit suma pe care o vor primi părinții

Publicat

Propunerea legislativă ce prevede ca uniforma să devină obligatorie în școli, a fost aprobată marți de Senat, cu 87 de voturi pentru, 41 contra și nicio abținere. Elevii din învăţământul general obligatoriu de stat ar urma să primească câte 350 de lei anual pentru uniforma stabilită de şcolile unde învaţă.

”Pentru acoperirea costurilor uniformelor şcolare se acordă o sumă de 350 de lei/ an şcolar pentru fiecare elev, sumă care se atribuie în cote egale în fiecare semestru. Fondurile necesare pentru aplicarea prezentei legi se asigură din bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetării”, potrivit unui amendament al senatorului PSD Ecaterina Andronescu, scrie Agerpres.

Propunerea legislativă urmează să fie votată și de Camera Deputaților, în calitate de for decizional, în procedură de urgență. Dacă va trece și de Camera Deputaților, uniforma ar deveni obligatorie începând cu anul școlar 2021-2022.

În Legea 35/2007 se prevede că unitățile de învăţământ îşi pot stabili pentru elevii lor cel puțin un semn distinctiv – ecuson, uniformă, eșarfă sau alte asemenea.

Uniforma școlară va fi obligatorie pentru toți elevii, din anul școlar 2020-2021, prevede un nou proiect de lege. Introducerea uniformei ar creste siguranța elevilor în scoli, considera inițiatorii proiectului. Aceștia propun ca părinții sa primească anual 350 de lei de la stat pentru cumpărarea uniformei.

Consiliile profesorale, cu acordul consiliului reprezentantiv al părinţilor şi cu consultarea reprezentanţilor elevilor, stabilesc pentru elevii unităţii de învăţământ respective cel puţin un semn distinctiv cum ar fi: ecuson, uniformă, eşarfă sau alte asemenea”, este specificat în raportul de adoptare al proiectului depus de senatorul PSD Liviu-Marian Pop.

„Consiliile profesorale, cu acordul consiliului reprezentantiv al părinţilor şi cu consultarea reprezentanţilor elevilor, pot stabili modelul uniformei şcolare pentru elevii unităţii de învăţământ respective din învăţământul general obligatoriu de stat.

Dacă acest proiect de lege va trece și de Camera deputaților, Legea Educatiei se va modifica astfel:

„Lege pentru modificarea art. 5 din Legea nr. 35/2007 privind creșterea siguranței în unitățile de învățământ

Art. I — Articolul 5 din Legea nr. 35/2007 privind creșterea siguranței în unitățile de învățământ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 165 din 8 martie 2007, cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 5 — (1) Consiliile profesorale, cu acordul consiliului reprezentativ al părinților și cu consultarea reprezentanților elevilor, stabilesc modelul uniformei școlare pentru elevii unității de învățământ respective din învățământul general obligatoriu de stat.

(2) Pentru acoperirea costurilor uniformelor școlare, se acordă o suma de 350 de lei/anul școlar pentru fiecare elev, suma care se atribuie în cote egale în fiecare semestru.

(3) Fondurile necesare pentru aplicarea prezenței legi se asigura din bugetul Ministerul Educației și Cercetării.

(4) Modelul uniformelor școlare se comunica inspectoratului județean de poliție și inspectoratului județean de jandarmi sau, după caz, Direcției Generale de Poliție a

Municipiului București și Direcției Generale de Jandarmi a Municipiului București.”

Art. II — Prezența lege intră în vigoare începând cu anul școlar 2020 — 2021″, prevede documentul.

„În România, uniformele școlare au o tradiție neîntreruptă încă din secolul al XIX-lea și până în zilele noastre. Primele uniforme școlare de pe teritoriul României au apărut la Turnu Severin în 1897. Ulterior, prin reforma la scară largă a învățământului, implementată de Spiru Haret, obligativitatea purtării uniformelor școlare s-a extins la nivel național.

În perioada interbelică, purtarea uniformei școlare era un motiv de mândrie pentru elevii români, datorită sentimentului de apartenența la o comunitate prestigioasă de tineri studioși. Acestui sentiment i se răspundea, din partea societății, cu respect și admirație.

Ulterior, că efect al introducerii uniformelor școlare inspirate din modelul sovietic, sentimentele de mândrie și de apartenența la o comunitate studioasă s-au degradat în timp, astfel că, la sfârșitul anilor 80, elevii aveau o atitudine ostilă față de uniformă și conformism.

În țară noastră nu au fost efectuate studii sociologice și pedagogice pe tema uniformelor școlare. De altfel, chestiunea nu a fost tratată științific în studii de specialitate pedagogică.

Studiile și sondajele finanțate și efectuate de-a lungul timpului în țările vest-europene și în Statele Unite ale Americii au pus în evidență cu predilecție avantajele purtării uniformei școlare, cu deosebire pentru elevii din clasele mici.

În acest sens, specialiștii în pedagogie școlară consideră că această ar diminua diferențele de statut economic și social și ar contribui la eliminarea situațiilor penibile în care copiii se simt frustrați de modul în care se îmbracă. Conform unui studiu american, 83% dintre profesorii chestionați consideră că o uniformă școlară bine aleasă poate preveni bullying-ul pe tema înfățișării sau a situației economice.

Un alt avantaj economic pentru părinți îl constituie faptul că cheltuielile legate de procurarea uniformei școlare au loc, de regulă, o dată pe an, astfel că părinții nu vor mai fi nevoiți să reînnoiască frecvent garderoba de școală a copiilor.

La această se adaugă faptul că este eliminat astfel stresul copiilor (dar și al părinților) de a decide zilnic cu ce să se îmbrace, precum și a tentației de a purta la școală o vestimentație excentrică, din tendința specifică vârstei de a epata în față colegilor sau de a se impune în față acestora.

Profesorii apreciază că portul uniformei școlare contribuie la disciplinarea elevilor și la creșterea capacității de concentrare a acestora”, este menționat în expunerea de motive a proiectului de lege.

În prezent, uniformă școlară pentru elevi nu este obligatorie prin lege, însă fiecare unitate de învățământ poate impune purtarea ei prin includerea acestei prevederi în regulamentul școlar. Totuși, elevii nu pot fi privați de dreptul la educație, astfel că interzicerea intrării în școală fără purtarea uniformei le-ar încalcă acest drept.

Pentru că elevii să poarte uniformă din septembrie 2020 proiectul de lege va fi adoptat și de camera deputaților și promulgat de președinte.

surse: portalinvatamant.ro, adevarul.ro ( foto)

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

România a cerut 10 milioane de doze de vaccin anti-COVID-19. Cine vor fi primii beneficiari și pe ce criterii vor fi selectați

Publicat

România a cerut 10 milioane de doze de vaccin anti-COVID-19 pentru a acoperi „măcar jumătate din populație, cu referire specială pentru tot ce înseamnă vârstele extreme, personal medical direct implicat și pentru tot ce înseamnă comorbidități și patologii conexe în cadrul infecției cu coronavirus”, a declarat ministrul Sănătății, Nelu Tătaru.

Un vaccin anti-coronavirus ar putea să fi gata în prima jumătate a anului viitor, iar în a doua jumătate a anului acesta să fie disponibil pentru populație, a anunțat Tătaru.

„Noi la nivelul UE, a Comisiei Europene, avem discuții cu tot ce înseamă firmă care în acest moment se află într-un studiu, fază 1 sau fază 2, pentru acele vaccinuri împotriva COVID-19. În măsura în care vom avea rezultate patentate vă vom ține la curent. Din ce știu eu, până la finalul anului vom avea și o fază trei, iar în primul trimestru al anului viitor vom avea pe piață și aceste vaccinuri anti-COVID, rămânând ca din a doua jumătate a anului viitor să-l avem în masa mare a populației”, a declarat sursa citată/.

Ministrul Sănătății a anunțat că România a cerut 10 milioane de doze pentru a acoperi „măcar jumătate din populație, cu referire specială pentru tot ce înseamnă vârstele extreme, personal medical direct implicat și pentru tot ce înseamnă comorbidități și patologii conexe în cadrul infecției cu coronavirus. Surplusul vrem să-l facem efectiv în măsura evoluției pentru tot ce înseamnă patologie coexistentă în a preveni infecția cu coronavirus”

Referindu-se la tratamentul cu Remdesivir, Nelu Tătaru a spus că prima tranşă este de 7.000 de doze.

„În acest moment, noi avem o primă tranşă în care au venit aproape 7.000 de doze, urmează în septembrie să ne mai vină 10.000 de doze, iar în octombrie să ne mai vină şi restul de 8.000 de doze până la 25.000. Ele sunt necesarul pentru 4.000 de pacienţi cu tratamentul standard de 5 zile”, a arătat ministrul.

Potrivit acestuia, 6% din persoanele infectate cu noul coronavirus au vârste mai mici de 19 ani.

„La evaluările noastre, ce am putut vedea per total, 6% din numărul de cazuri sunt la pacienţi sub 19 ani”, a mai spus Tătaru.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate