Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

AUDIENŢE ONLINE: Răspunsuri la sesizările cetățenilor despre lucrări de canalizare, reabilitare termică, amenajare străzi, trotuare și terase


Publicat

Primăria Alba Iulia a transmis un nou set de răspunsuri la întrebărilor cetăţenilor trimise prin serviciul AUDIENȚE ONLINE de pe Alba24. Astăzi, cei care s-au adresat municipalităţii vor afla noi informaţii referitoare la problemele pe care le-au sesizat, iar pe noua secţiune Audienţe Online deschisă pe site-ul nostru sunt aşteptate în continuare întrebările voastre.

Vă facem cunoscute o nouă serie de răspunsuri oferite de reprezentanţii Primăriei Alba Iulia.

Întrebare de Ioan Dreghici, Subiect: strada Haiducilor

„Am şi eu o întrebare, domnule primar,

Buna ziua. Aş dori să ştiu dacă după terminarea lucrărilor la canalizare, str. Haiducilor din Oarda de Sus va fi asfaltata şi când vor începe aceste lucrări?”

Răspuns: „Lucrările de profilare şi reabilitare a străzii Haiducilor vor începe după recepţionarea lucrărilor de introducere a canalizării.”

Întrebare de la Damian Cornel:

„Bună ziua. Anul acesta se va mai continua programul de reabilitare termică pe Legea 158/2011 şi care e lista imobilelor pt. anul acesta? (cele din b-dul Transilvaniei sunt incluse).”

Răspuns: „Lucrările se vor continua în funcţie de finanţarea guvernului. Există documentaţie de proiectare pentru reabilitarea blocurilor. În anul 2012 sunt în plan următoarele blocuri: 16, 18, 20 de pe Bulevardul Transilvaniei. Documentaţia există, dar se aşteaptă finanţare şi pentru alte blocuri. Momentul va fi anunţat în presă.”

Întrebare de la: Stan Ioan; Subiect: Amenajare trotuare cartier Tolstoi

„Când au de gând autorităţile locale să amenajeze trotuarele din Cartierul Tolstoi (străzile Marcus Aurelius şi Septimius Severus)? Toată lumea circulă pe stradă, pentru că este imposibil să se meargă pe trotuar, mai ales femeile cu tocuri. S-au amenajat tot felul de străzi care de care mai <importante>, iar acestea (aflate la 100 m de Primărie, nu!) Are domnul primar (fost locuitor al acestui cartier…) un <dinte> pentru locuitorii acestuia????”

Răspuns: „Proiectul de reabilitare a platformelor şi aleilor din zona Tolstoi este în faza de licitaţie, urmând a se executa până la finele anului 2012.”

Întrebare de la: Cosmin Covaciu; Subiect: Modernizare, asfaltare

„Buna ziua,

Vă rog să îmi comunicaţi dacă strada Ştefan Luchian, Nicolae Tonitza şi strada fără nume de legătură dintre ele sunt prinse spre modernizare. Dacă da, când şi în ce stadiu se află proiectele şi dacă au finanţare.”

Răspuns: „Primăria municipiului Alba Iulia are pentru zona respectivă în elaborare Plan Urbanistic Zonal cu termen de predare iunie 2012, urmând ca după aprobare să se iniţieze procedura de achiziţie, proiectare şi execuţie a obiectivului. Dorim ca aceste activităţi să se urgenteze şi să trecem la lucrarea de reabilitare a străzilor la care aţi făcut referire.”

Întrebare de la: David Adriana, Subiect: Modernizare str. Emil Racoviţă

„Bună ziua!

Având în vedere că partea str. E. Racoviţă cuprinsă între str. T.Vladimirescu şi Bd. Victoriei a fost modernizată, când credeţi că se va moderniza şi cealaltă jumătate? Canalizarea nu face faţă atunci când plouă abundent, iar apa de pe stradă ne inundă curţile, nu exista trotuare, iar pericolul la care sunt expuşi copiii când merg sau vin de la şcoală este foarte mare, nemaivorbind de faptul că este mult praf şi mizerie.”

Răspuns: „Primăria are în program înlocuirea reţelei de apă pe un tronson din strada Emil Racoviţă, fapt care nu permite momentan lucrări de modernizare a străzii. Imediat dupa terminarea acestui proces, strada va fi reabilitată complet. Nu putem oferi un termen exact, datorită complexităţii lucrării, dar estimăm că finalizarea va avea loc în acest an. De anul viitor, se va trece la modernizarea străzii.”

Întrebare de la: Vulcu Mircea, Subiect: Terasele din centrul municipiului

„În centrul municipiului Alba Iulia, de creo 3 ani, de cum începe primăvara, pe trotuarul situat între statuia lui Iuliu Maniu şi OTP Bank încep să apară ca <ciupercile după ploaie> terase amplasate pe trotuar. Vi se pare normal ca pe o zonă destul de îngustă şi foarte circulată, pe care se află diverse instituţii, magazin alimentar etc., 80& din lăţimea trotuarului să fie ocupată de terase şi pentru cetăţenii care circulă în zonă să rămână un metru pe care să se înghesuie ca animalele?! Mie (şi nu doar mie) mi se pare o sfidare, o lipsă de respect din partea Primăriei, pentru că <nu este prost cel care cere, ci este vinovat cel care dă!>.

Ca o observaţie – terasele pe trotuar din zonă rămân mai nou şi după sezonul cald – Unik Cafe a rămas pe domeniul public, pe trotuar şi noi a trebuit să ne înghesuim ca proştii printre clienţi, ospătari etv. Luaţi măsuri, asta nu este atmosferă de oraş european, este doar o încropeală românească, o formă fără fond!”

Răspuns: ”O să verificăm îndeaproape situaţia semnalată de dumneavoastră şi vom remedia neajunsul pentru perioada următoare a sezonului teraselor. Este posibil ca suprafeţele atribuite să fi fost depăşite de către proprietari. Până în acest moment, nu am avut o reclamaţie în acest sens.

În completare: S-a dispus verificarea tuturor teraselor de pe porţiunea de drum menţionată, iar acolo unde nu există autorizaţie sau condiţiile nu sunt respectate se va merge cu sancţiuni, inclusiv demolare.”

Întrebare de la: Dreghici Ovidiu; Subiect: Mafia parcărilor şi gunoiului

„Bună ziua. Mă numesc Dreghiciu Ovidiu, sunt din Alba Iulia, stau pe str. Ştefan cel Mare Nr. 3 Bl. 10, acum 2 luni am fost la Serviciul Parcări să cer un loc de parcare aferentă blocului meu, bineînţeles s-au dat toate, dar mai erau două locuri unde de 2 ani se zice că sunt pt. ghena de gunoi, am fost şi am cerut loc acolo până se face cuşca pt. gunoi. Un domn mai în vârstă mi-a spus categoric că acolo nu se poate, că se face gunoi (este oc special pt. gunoi), bine, am înţeles, dar după 2 zile acele 2 locuri au fost date la alţi vecini, mă întreb cu ce sunt eu mai prejos de acei vecini, că nu am pile??? Sunt persoane care au 2 maşini şi 2 locuri de parcare, eu cu 2 copii mici şi cu impozitul la zi cu sunt mai prejos ca ei, domnule primar???? Menţionez că am fost şi în Primărie, la Biroul Administrare străzi şi ei nu ştiau nimic, cică nu se poate că acolo este loc pentru gunoi,păi atunci să se facă gunoi. Mi-am adus aminte, un loc din cele două este al unui judecător pensionar, poate că s-au dat locurile după studii?????„

Răspuns: „Am semnalat situaţia serviciului care se ocupă de atribuirea locurilor de parcare. Având în vedere faptul că aţi oferit un număr de telefon pentru contact, veţi fi lămurit direct de către un reprezentant al primăriei, telefonic.”

Întrebare de la: Macavei Maria; Subiect: iluminat stradal

„Bună ziua! În parcarea din faţa blocului 15 nr. 19 pe b-dul Transilvania (în spatele pizeriei EROL) există un stâlp de iluminat care în urmă cu cca 2 luni, un şofer <îndemânatic> l-a lovit. Din acel moment nu mai funcţionează. Am sesizat de 3 ori la serviciul public din cadrul primăriei, dar nici până acum nimeni nu a făcut nimic. Este beznă totală în toată zona. De fapt… mă întreb dacă nu l-au lovit cumva echipajele de la Poliţia Locală, care în fiecare noapte parchează în zonă, urmând ca să-şi facă <rondul> pe bulevard în sistem patrulă per-pedes.”

Răspuns: „Stâlpul din parcarea blocului 15 nr. 19 de pe b-dul Transilvaniei va fi schimbat în următoarele 2 zile. Despre cine a lovit stâlpul, vă asigurăm că nici un echipaj de la Poliţia Locală nu ar fi făcut acest lucru fără consecinţe. Toate maşinile din dotare sunt atent supravegheate.”



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

3 Comments

  1. gheo

    joi, 05.04.2012 at 15:35

    ce PORCARIE!!!…pe cine pacaliti?..va furati singuri caciula „********”..vorba aluia..

    • @gheo

      joi, 05.04.2012 at 18:19

      Singura porcarie de aici e mesajul tau. Felicitari alba24.ro si primariei (in conditiile in care se vor rezolva problemele semnalate).

  2. Wolf

    miercuri, 11.04.2012 at 11:18

    Lauda-ma gura ca de-aia iti dau de mancare! Asta este porcarie portocalie care nu mai pacaleste pe nimeni!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Peste 91 milioane lei, plătite anul trecut de AJPIS Alba, pentru indemnizațiile acordate persoanelor cu handicap

Publicat

ajpis

Aproape 19.000 de beneficiari au primit, anul trecut, în județul Alba, indemnizaţie lunară destinată persoanelor cu handicap grav şi accentuat, bugetul personal complementar acordat persoanelor cu handicap grav, accentuat şi mediu şi indemnizaţia de însoţitor pentru adultul cu handicap vizual grav.

AJPIS Alba a făcut plăți de peste 91 milioane lei pentru aceste categorii.

Potrivit AJPIS, anul trecut, valoarea prestațiilor sociale a fost de:

500 de lei (350 de lei indemnizația lunară și 150 de lei bugetul personal complementar), pentru persoanele adulte cu handicap grav;

375 de lei (265 de lei indemnizatia lunară și 110 lei bugetul personal complementar), pentru persoanele adulte cu handicap accentuat;

60 de lei (bugetul personal complementar), pentru persoanele adulte cu handicap mediu;

300 de lei (bugetul personal complementar) pentru părintele sau persoana desemnată pentru protecția și îngrijirea copilului cu handicap grav;

175 de lei (bugetul personal complementar) pentru părintele sau persoana desemnată pentru protecția și îngrijirea copilului cu handicap accentuat;

60 de lei (bugetul personal complementar) pentru părintele sau persoana desemnată pentru protecția și îngrijirea copilului cu handicap mediu.

Potrivit directorului AJPIS Alba, Flaviu Cozuc, la nivelul judeţului Alba, în perioada ianuarie-decembrie 2020, situaţia plăţii prestaţiilor persoanelor cu handicap se prezintă astfel:

– cea mai mare sumă a revenit beneficiarilor de indemnizație lunară acordată persoanelor cu handicap accentuat – 31.431.940 lei, pentru 9.845 de persoane;

– alte 5.429 de persoane cu handicap grav au primit o indemnizație ce însumează 22.898.343 lei;

– bugetul complementar acordat persoanelor adulte cu handicap accentuat a revenit unui număr de 9.843 beneficiari, care au primit în total, în 2020, 13.042.640 lei;

– indemnizația lunară acordată persoanelor cu handicap vizual grav a revenit unui număr de 615 persoane, care au primit în total 9.986.009 lei;

– bugetul complementar acordat persoanelor adulte cu handicap grav a fost plătit pentru 5.429 beneficiari, iar sumele acordate reprezintă 9.812.101 lei;

– 680 de copiii cu handicap grav au primit, ca buget complementar, în 2020, 2.447.400 lei, iar pentru alți 745 de copii cu handicap mediu a fost acordat, ca buget complementar, suma de 536.340 lei;

– pentru 114 copii cu handicap accentuat s-a plătit, cu buget complementar, suma de 240.275 de lei.

Potrivit AJPIS, au fost 18.724 beneficiari, în perioada ianuarie-decembrie 2020, iar pentru aceștia a fost plătită suma de 91.335.778 lei.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Vaccinul Pfizer-BioNTech reduce transmiterea virală după o singură doză, dar și numărul cazurilor asimptomatice. Studiu

Publicat

Vaccinul Pfizer reduce transmiterea virală după o singură doză și a dus la o scădere de patru ori a cazurilor asimptomatice, arată un studiu făcut în Marea Britanie.

O singură doză de vaccin Pfizer-BioNTech împotriva-Covid-19 reduce numărul de infecții în rândul asimptomaticilor și ar putea reduce semnificativ riscul de transmitere a virusului, arată rezultate unui studiu din Marea Britanie publicat vineri, potrivit Mediafax, care citează Reuters.

Cercetătorii au analizat rezultatele a mii de teste Covid-19 efectuate în fiecare săptămână personalului medical din Cambridge, estul Angliei.

„Descoperirile noastre arată o reducere drastică a ratei de infectare în rândul lucrătorilor asimptomatici din domeniul sănătății după o singură doză de vaccin Pfizer-BioNTech”, a declarat Nick Jones, specialist în boli infecțioase la Spitalul Universitar Cambridge, care a condus studiul.

Citește și: Pfizer și BioNTech au început testele pentru a vedea dacă o a treia doză de vaccin oferă protecție împotriva noilor tulpini

Rezultatele sugerează o scădere de patru ori a infecției în rândul cazurilor asimptomatice în rândul angajaților din sănătate care au fost vaccinați de peste 12 zile și o protecție de 75%, a declarat Mike Weekes, specialist în boli infecțioase la departamentul de medicină al Universității Cambridge.

De asemenea, nivelul infecţiilor asimptomatice a fost redus cu jumătate în primele 12 zile după vaccinare, în rândul angajaţilor din sistemul sanitar vaccinați.

Marea Britanie vaccinează atât cu Pfizer, cât și cu serul AstraZeneca de la sfârșitul lunii decembrie 2020.

„Este o veste minunată. Vaccinul Pfizer nu numai că oferă protecție, dar ajută și la prevenirea infecției, reducând considerabil riscul transmiterii virusului. Trebuie însă să ne aducem aminte că vaccinul nu oferă o protecție completă pentru toată lumea”, a mai spus Mike Weeks.

Sursa: Mediafax

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 1,15 milioane de teste rapide au ajuns în școli. Au fost folosite 5.000, iar 90% au avut rezultate negative

Publicat

Ministerul Sănătății (MS) a anunțat că până vineri au fost distribuite în unitățile de învățământ din țată peste 1,15 milioane de teste rapide antigen pentru depistarea infecției cu SARS-CoV-2. Aproape 5.000 de teste au fost folosite deja, iar peste 90% au avut rezultat negativ.

Peste 66% dintre testele antigen au fost distribuite în cabinetele medicale școlare din cadrul unităților de învățământ.

Testarea antigen SARS-CoV-2 vizează 17.677 de unități de învățământ și 3.226.554 de persoane, dintre care 2.918.275 de elevi, potrivit Ministerului Sănătății.

Citește și: Cum se fac testele COVID în școli după redeschiderea din 8 februarie. Precizările unui secretar de stat din Ministerul Sănătății

Până în prezent, au fost folosite 4.375 de teste, iar 92% dintre acestea au avut rezultat negativ.

Testarea antigen SARS-CoV-2 se face în conformitate cu Ordinul 3235/93 din 4 februarie 2021 al ministrului Educației și al ministrului Sănătății pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 și vizează prevenirea și limitarea răspândirii infecției cu SARS-CoV-2.

Citește și: Ministerul Sănătății intenționează utilizarea testelor rapide în școli. Declarațiile secretarului de stat, Andreea Moldovan

Guvernul a decis introducerea testării rapide în unitățile de învățământ la reluarea cursurilor, începând cu data de 8 februarie, pentru prevenirea și limitarea răspândirii infecției cu SARS-CoV-2.

„Ministerul Sănătății s-a asigurat că toate cabinetele medicale școlare din cadrul unităților de învățământ din țară au la dispoziție testele antigen necesare pentru a lua măsurile de prevenție și limitare a răspândirii virusului SARS-CoV-2. În contextul actual, în paralel cu derularea procesului de vaccinare, creșterea accesibilității la testare contribuie la un control mai bun al procesului epidemiologic”, a declarat ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu.

Testarea elevilor se face cu acordul părinților.

Sursa: Mediafax

Foto: pixabay

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Conducătorii Răscoalei Țărănești de la 1784, Horea, Cloșca și Crișan, comemorați la Alba Iulia. Programul activităților

Publicat

Duminică, 28 februarie la Alba Iulia, vor fi organizate activități de comemorare cu ocazia împlinirii a 236 de ani de la Martiriul lui Horea, Cloșca și Crișan.

Începând cu ora 12.00, la Obeliscul lui Horea, Cloșca și Crișan din municipiu vor fi organizate activități de cinstire și comerare a conducătorilor Răscoalei Țărănești de la 1784, din Transilvania. Iar la ora 12.30 activitățile se vor muta pe Dealul Furcilor.

Sunt așteptați să ia parte la activități reprezentanți ai administrației locale și județene, reprezentanți ai arhiepiscopiei ortodoxe, unitățile militare din garnizoana Alba Iulia, Asociația Veteranilor de Război, Asociația Cadrelor Militare în Rezervă și Retragere și reprezentanți ai partidelor politice.

Programul activităţilor:

11.50 – 12.00 Obelisc – Primirea invitaților

12.00 – 12.05 Intonarea Imnului Național al României

12.05 – 12.10 Alocuțiune privind semnificația evenimentului

12.10 – 12.20 Depuneri de coroane, jerbe și buchete de flori

12.20 – 12.30 Dealul Furcilor – Primirea invitaților

12.30 – 12.35 Intonarea Imnului Național

12.35 – 12.45 Ceremonial religios

12.45 – 12.50 Alocuțiune privind semnificația evenimentului

12.50 – 13.00 Depuneri de coroane, jerbe și buchete de flori.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate