Connect with us
Publicitate

Economie

Audit cu „surprize” la Ocolul Silvic Sebeș. Neregulile constatate fac obiectul a două dosare penale aflate în curs de soluționare

Publicat

Ocolul Silvic Sebeş a fost supus unei misiuni de audit public intern, cu obiectivul “Analiza activităţii şi performanţei Ocolului Silvic Sebeş R.A. în perioada 2008-2010”. În urma acestui audit, s-au descoperit o serie de nereguli ce au avut drept consecinţă întocmirea a două dosare penale, aflate în curs de soluționare.

În şedinţa ordinară din luna septembrie, consilierilor locali le-a fost adusă la cunoştinţă o informare a Compartimentului Audit Public Intern din cadrul Primăriei municipiului Sebeş, care a desfăşurat în perioada 21.03.2011-10.06.2011 misiunea de audit a Ocolului Silvic Sebeş R.A.

Conform informării, în urma auditării s-au constatat o serie de iregularităţi în activitatea desfăşurată de Ocolul Silvic în perioada 2008-2010.

Nereguli la întocmirea listelor de inventariere a patrimoniului

Prima dintre ele, semnalată în conţinutul documentului, vizează nerespectarea prevederilor legale referitoare la întocmirea listelor de inventariere a patrimoniului. Astfel, s-ar  constatat că, în anul 2010, Ocolul Silvic Sebeş a întocmit în mod incorect inventarul bunurilor deoarece “au fost evidenţiate elemente patrimoniale care în realitate nu existau în gestiune”. Mai exact, în urma verificărilor faptice în teren, prin sondaj, s-au constatat lipsuri din gestiune a unor bunuri: tuburi de beton în valoare de 3.899,18 lei şi obiecte de inventar (aragaz, frigider, tv LCD, paturi etc) în valoare de aproximativ 15.000 lei. Întrucât persoana responsabilă cu gestiunea bunurilor a indicat ca locaţie pentru acestea cabana sediu District III Vingard, canton 8, aparţinând Ocolului, auditorii s-au deplasat la faţa locului, unde au constatat starea deplorabilă a construcţiei „cu aspect de casă părăsită” şi, mai mult decât atât, lipsa bunurilor vizate. La o analiză mai atentă aceștia ar fi descoperit că toate obiectele de inventar căutate se aflau în dotarea unei „construcţii de tip-cabană” situată în imediata vecinătate a Districtului, proprietate personală, la acea dată, a brigadierului-gestionar la Ocolul Silvic Sebeş, Vasile Arsu, iar tuburile din beton erau folosite pentru construirea unei fântâni în incinta aceleiaşi proprietăţi.

Mai mult decât atât „pe lângă obiectele de inventar constatate lipsă în gestiune, existau o serie de consumuri de materiale efectuate în cursul anului 2008 şi neidentificate la locaţie pentru care au fost emise documentele justificative sediu district III, canton 8” se arată în document. Aceste materiale au fost regăsite în aceeaşi „construcţie de tip-cabană”, valoarea lor fiind de 4.148,51 lei.

Lipsa unui exemplar original din contractul de mandat încheiat între Consiliul de Administraţie al Ocolului Silvic Sebeş

Cea de-a doua neregulă constatată ar fi vizat lipsa unui exemplar original din contractul de mandat încheiat între Consiliul de Administraţie al Ocolului Silvic Sebeş R.A., reprezentat de Cătălin Dumitreasă, şi şeful de ocol/directorul Ocolului Silvic Sebeş R.A,. Nicolae Istrate. Deşi auditorii au solicitat prezentarea contractului fie în original, fie în copie legalizată, reprezentanţii regiei autonome nu au putut pune la dispoziţie documentul. În timpul misiunii de audit s-a constatat că există „două copii de contract de mandat cu conţinut diferit, dar cu acelaşi număr de înregistrare la registratura Ocolului”. Astfel, în una din copii se specifica faptul că unele activităţi şi acţiuni desfăşurate au nevoie de acordul Consiliilor Locale asociate (Sebeş, Câlnic, Gârbova), în timp ce în cealaltă copie era stipulat că acordul Consiliilor nu este necesar pentru niciun fel de activitate sau acţiune, fără deosebire.

Cheltuieli nejustificate cu salarizarea șefului de ocol

O a treia iregularitate a vizat plata salariilor, unde s-a constatat că salariul şefului de ocol, în persoana lui Nicolae Istrate, era diferit pe lunile octombrie-decembrie 2008, deşi conform legii ar fi trebuit să constea într-o sumă fixă invariabilă lunar. În informarea adresată consilierilor locali se mai arată şi că nivelul salariului a depăşit limita maximă legală, generându-se astfel o cheltuială nejustificată cu salarizarea în cuantum de 7.818 lei.

Ultimul obiectiv al misiunii de audit a vizat organizarea şi practicarea vânătorii la nivelul fondului de vânătoare administrat de Ocolul Silvic Sebeş. Sub acest aspect, auditorii au constatat că s-a încălcat legislaţia în domeniu, întrucât s-a emis autorizaţie de vânătoare la mistreţi în afara perioadei stabilite de legea 407/2006 a vânătarii şi a protecţiei fondului cinegetic.

În urma acestor iregularităţi au fost întocmite două dosare penale, unul vizând lipsurile şi neconcordanţele din listele de inventar, iar celălalt pentru eliberarea autorizaţiilor de vânătoare în afara perioadelor legale de vânătoare la specia respectivă. Ambele dosare sunt în curs de soluţionare.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

7 Comentarii

7 Comentarii

  1. Pingback: Audit cu “surprize” la Ocolul Silvic Sebeș. Neregulile constatate fac obiectul a două dosare penale aflate în curs de soluționare | Sebes24

  2. Eu

    marți, 09.10.2012 at 11:10

    Potrivit legii, rapoartele de audit sunt confidentiale (sunt secret de serviciu) si sunt aduse doar la cunostinta ordonatorului de credite. Nu inteleg cum aceste documente ajung nestingherite in presa. Ma intreb daca primarul din Sebes are habar de aceste prevederi si daca isi asuma vreo responsabilitate privind pastrarea secretului de serviciu.

    • moderatorul de serviciu

      marți, 09.10.2012 at 11:28

      raportul ” secret” a devenit public dupa ce a fost prezentat in Consiliul Local. de cand posibilele fraude sunt secret de serviciu?

      • Eu

        marți, 09.10.2012 at 23:01

        LEGAL era ca primarul sa faca o sinteza a constatarilor / recomandarilor din raport, pe care sa o/le prezinte consilierilor, in sedinta de consiliu local. Posibilele fraude puteau astfel fi analizate si hotarat in privinta lor. Nu vreau sa fiu ironic, dar te rog citeste Legea 672/2002 cu modificarile si completarile ulterioare, precum si HG privind aplicarea normelor de exercitare a activitatii de audit public intern, inainte de a emite opinii in legatura cu subiectul. Parerea mea este ca in situatia data trebuiau notificate direct institutiile competente in materie penala pentru investigarea si, daca este cazul, tragerea la raspundere a celor gasiti vinovati. Nu stiu cata competenta are Consiliul local sa ia o decizie in acest caz. Tocmai de aceea legea impune notificarea Primarului si/sau a organelor de control (Politie, Parchet, Curte de Conturi, DNA, etc). Oricum, este de remarcat ca auditorul a avut ceva sange in el sa scrie tot ce a scris. Probabil ca aceste constatari sunt doar o parte a „buboiului”.

  3. PONTA

    marți, 09.10.2012 at 18:30

    domnul ISTRATE este protejatul domnului primar DANCILA,ati vazut ca in campania electorala a fost dupa fundul lui DANCILA,ca sa aiba grija de el daca iasa primar,si ca noutate am aflat ca DANCILA divorteaza!!!!

  4. un om

    miercuri, 10.10.2012 at 00:18

    de ce redactia nu va asumati prin publicarea ziarustului care a obtinut aceste false informatii

  5. Pingback: VINERI: Şedinţă extraordinară a Consiliului Local Sebeş. Reglementări pentru terenuri şi imobile şi poziţia CL în două dosare de cercetare | Sebes24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate